Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 april 2004, 13:43   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De media en de 'traditionele' politiekers minimalizeren het arrest en doen ze af als gwoon een juiste oordeel van een eerlijke rechter vervolgens een correcte rechtspraak. Vlak na het arrest hebben ze een paar berichtjes en commentaartjes gegeven en zijn teruggegaan naar de orde van de dag. Nu doen ze weer alsof er niets aan de hand is. Men praat in het nieuws over koetjes en kalfjes, de politiekers worden geïnterviewd over de uitbreiding van Europa en andere algemene zaken, maar over het Vlaams Blok arrest geen woord meer, laat staan dat er nog en Vlaams Blokker aan het woord komt. Al gebeurde dat laatste nooit echt indrukwekkend veel.

Ondertussen is de woede van veel Vlamingen groot omdat de Vlaming zich niet goed voelt bij dat soort truukjes om de vrije meningsuiting aan banden te leggen. Mijn ondervinding is dat Het Vlaams Blok arrest van de Gentse rechter heel het week-end en nog vandaag het belangrijkste gespreksonderwerp is, waar ik ook kom.

Ook de politieke fora, waaronder politics.be zijn overspoeld met topics en berichten over bijna niets anders dan het arrest. Zelfs een 'eigen forum' in parralel te openen helpt niet, ook op binnenlandse politiek blijven de topics over nagenoeg niets anders te gaan.

Het wordt tijd dat de traditionele politiekers eens elders dan naar hun eigen navels keken, en naar anderen dan zichzelf luisterden.

De storm is pas opgestaan, en komt met de dag dichterbij. Ik hou mijn hart vast.
Oud 26 april 2004, 14:28   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het is stil waar de wind niet waait he Antoon.

en mijn steeds schaarser wordende haren waaien in de wind..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2004, 14:38   #3
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

FMisplon's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Wie hardhoors is zal moeten voelen... Discussies over het arrest horen thuis in het themaforum, dit om de katern politiek binnenland te ontlasten.
Ook deze discussie hoort daar dus thuis. Daarom heb ik ze verplaatst. Hou aub rekening met de spelregels anders zullen wij moeten ingrijpen.
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 26 april 2004, 14:42   #4
Tegendradigaard

Standaard

Hoe kan ik nu iets horen ? Mijne PC heeft geen luisprekers zenne.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 26 april 2004, 14:42   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De media en de 'traditionele' politiekers minimalizeren het arrest en doen ze af als gwoon een juiste oordeel van een eerlijke rechter vervolgens een correcte rechtspraak. Vlak na het arrest hebben ze een paar berichtjes en commentaartjes gegeven en zijn teruggegaan naar de orde van de dag. Nu doen ze weer alsof er niets aan de hand is. Men praat in het nieuws over koetjes en kalfjes, de politiekers worden geïnterviewd over de uitbreiding van Europa en andere algemene zaken, maar over het Vlaams Blok arrest geen woord meer, laat staan dat er nog en Vlaams Blokker aan het woord komt. Al gebeurde dat laatste nooit echt indrukwekkend veel.

Ondertussen is de woede van veel Vlamingen groot omdat de Vlaming zich niet goed voelt bij dat soort truukjes om de vrije meningsuiting aan banden te leggen. Mijn ondervinding is dat Het Vlaams Blok arrest van de Gentse rechter heel het week-end en nog vandaag het belangrijkste gespreksonderwerp is, waar ik ook kom.

Ook de politieke fora, waaronder politics.be zijn overspoeld met topics en berichten over bijna niets anders dan het arrest. Zelfs een 'eigen forum' in parralel te openen helpt niet, ook op binnenlandse politiek blijven de topics over nagenoeg niets anders te gaan.

Het wordt tijd dat de traditionele politiekers eens elders dan naar hun eigen navels keken, en naar anderen dan zichzelf luisterden.

De storm is pas opgestaan, en komt met de dag dichterbij. Ik hou mijn hart vast.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
laat staan dat er nog en Vlaams Blokker aan het woord komt.
Deze weekend zag ik toch Philip D. en de partijvoorzitter VanHecke op 't scherm, elk in een praatprogramma...
filosoof is offline  
Oud 26 april 2004, 14:49   #6
PlastiekBeertje
Partijlid

PlastiekBeertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMisplon
Wie hardhoors is zal moeten voelen... Discussies over het arrest horen thuis in het themaforum, dit om de katern politiek binnenland te ontlasten.
Ook deze discussie hoort daar dus thuis. Daarom heb ik ze verplaatst. Hou aub rekening met de spelregels anders zullen wij moeten ingrijpen.
Dit heeft als gevolg dat de discussies rond het VB zich in een afgezonderd hok moeten afspelen. Alsof het VB van de rest van de politieke arena gescheiden moet blijven. Dit kan je niet meer los zien van het grotere geheel!

Hebben jullie soms een telefoontje gekregen van Steve Stunt?

Unitarisme in een Verenigd Nederland.
PlastiekBeertje is offline  
Oud 26 april 2004, 14:57   #7
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PlastiekBeertje
Dit heeft als gevolg dat de discussies rond het VB zich in een afgezonderd hok moeten afspelen. Alsof het VB van de rest van de politieke arena gescheiden moet blijven. Dit kan je niet meer los zien van het grotere geheel!
Och wat ne zever is me dat nu weer...
Zo kan je ook zeggen: "alle discussies over buitenlandse politiek" moeten in een apart hoekje... Tja, je hebt gelijk dan.
En waarom die aparte hoekjes? niet voor steve stevaert zulle... maar voor de overzichtelijkheid, de structuur, de duidelijkheid...
1) Het voorstel komt op verzoek van de gebruikers zelf... wij vanuit de moderatie vonden het een goed voorstel
2) Want... en nu komt het sé... wij proberen hier dubbele topics te vermijden... dubbele topics worden in het algemeen dan ook gesloten. Dus als ik me eigenlijk aan de regels zou houden sluit ik alle topics behalve één over het arrest. Had je dat dan beter gevonden?
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 26 april 2004, 14:59   #8
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

FrontNieuwBelgie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Och wat ne zever is me dat nu weer...
Zo kan je ook zeggen: "alle discussies over buitenlandse politiek" moeten in een apart hoekje... Tja, je hebt gelijk dan.
En waarom die aparte hoekjes? niet voor steve stevaert zulle... maar voor de overzichtelijkheid, de structuur, de duidelijkheid...
1) Het voorstel komt op verzoek van de gebruikers zelf... wij vanuit de moderatie vonden het een goed voorstel
2) Want... en nu komt het sé... wij proberen hier dubbele topics te vermijden... dubbele topics worden in het algemeen dan ook gesloten. Dus als ik me eigenlijk aan de regels zou houden sluit ik alle topics behalve één over het arrest. Had je dat dan beter gevonden?

U hebt volledig gelijk Mijnheer Misplon. Het Vlaams Blok moet zich ook niet verheven voelen boven alle andere partijen? Er bestaat nog wel iets anders binnen de politiek dan dat arrest waarvan sinds donderdag de éné na de andere topic is verschenen.
Oud 26 april 2004, 15:00   #9
Tegendradigaard

Standaard

Wel plastieken beer dat had ik mij ook al bedacht ?

Is dit een soort van afzonderingsstrategie ?
Een soort van der is helemaal niks aan de hand strategie ?

Als de rubriek binnenland overspoeld werd door forums rond het arrest wil dat toch gewoon zeggen dat het iets is wat enorm leeft onder zowel voor als tegenstanders. Nu steken we het weg in een apart hoekje en het is net of het 'binnenland' heeft nooit van een arrest gehoord.

Lijkt dat niet een beetje op de oproep van de dictatoriale partijen om te zwijgen over het arrest en het Vlaams Blok ?

Sorry moderatoren maar die schijn wek je toch.

Oud 26 april 2004, 15:02   #10
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ga zelfs de moeite niet meer doen om te reageren. Volgende keer sluit ik gewoon alle dubbele topics af... ipv jullie een apart forum te geven. Man,wat ne zeik...
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 26 april 2004, 15:03   #11
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
het 'binnenland' heeft nooit van een arrest gehoord.
Weer zeik: 1) we verwachten - misschien tevergeefs? - dat onze gebruikers zelf wat verder kijken dan hun neus lang is.
& 2) er staat verdorie een sticky topic in Binnenland over dit forum... het blijft dus constant bovenaan staan.
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 26 april 2004, 15:06   #12
filosoof
Banneling

Standaard

F.M.,
120%akkoord,
filo
filosoof is offline  
Oud 26 april 2004, 15:13   #13
Tegendradigaard

Standaard

Ik vind het nogal ongepast dat een moderator op een vraag die leeft bij meer dan een gebruiker reageert met de woorden 'wat ne zever...'

Of mogen opmerkingen over een bepaalde beslissing ook al niet meer geuit worden ?

Trouwens der staan nog forums in het binnenland die gaan over het arrest. Is deze morgend al gesignaleerd
[/list]

Oud 26 april 2004, 15:15   #14
Tegendradigaard

Standaard

En wat een gezeik.
Last van voorjaarsmoeheid ?

doet me der aan denken dat ik even moet gaan zeiken voor dat mijn broek nat wordt.

Oud 26 april 2004, 15:16   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Moet het ZB dan écht alles overspoelen?
filosoof is offline  
Oud 26 april 2004, 15:33   #16
Tegendradigaard

Standaard

hehe dat deed goed.

Oud 26 april 2004, 15:36   #17
Attiladehun
Banneling

Standaard

@ filo: Ja hoor, dat gaat zeker gebeuren. Het Vlaams Blok zal een alles-reinigend watercataract zijn voor de Vlaamse Politiek. 8)
Attiladehun is offline  
Oud 26 april 2004, 15:41   #18
PlastiekBeertje
Partijlid

PlastiekBeertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Moet het ZB dan écht alles overspoelen?
Nee,

nogmaals.

Dit leeft onder de bevolking. Het is nu net of de forumleiding gehoor geeft aan de oproep van de kartelbonzen ...

Het doodzwijgen van het VB-arrest. Weg ermee uit de media en dergelijke.

En mochten de andere partijen interesaantere topics te openen hebben in het forum binnenland, zouden die de VB-arrest topics wel wegconcurreren.

Het "monddood" maken van een tegenstrever dus.

Alles wat nu in de politieke arena gezegd wordt dient in dit kader geinterpreteerd te worden , denk ik.
De verkiezingen zijn in aantocht...

Misschien kunnen we voor alle kartels (je kan ze geen partijen meer noemen) verschillende fora openen. Niet enkel voor links en rechts (beetje folkloristisch).

Unitarisme in een Verenigd Nederland.
PlastiekBeertje is offline  
Oud 26 april 2004, 15:43   #19
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
@ filo: Ja hoor, dat gaat zeker gebeuren. Het Vlaams Blok zal een alles-reinigend watercataract zijn voor de Vlaamse Politiek. 8)
Voor het geval je het nog niet wist, ik behoor tot die [size=6]80%[/size] die van het ZwartBlok niks moeten hebben, jij tot de [size=1]20% [/size](als 't ooit zoveel wordt )
filosoof is offline  
Oud 26 april 2004, 15:45   #20
Attiladehun
Banneling

Standaard

Dream on, boy. See you on june 13th... 8)
Attiladehun is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be