![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sprak vandaag een Nederlande man van mijn leeftijd van Molukse afkomst die bij mij in de klas had gezeten.
We raakten aan de praat, uiteraard over de treinkapingen, de RSM en het schoolleven in de jaren '70. Hij was tav van zoals ze het destijds noemden "het Nederlandse verraad aan de Molukse bevolking" veel milder geworden. Hij geloofde niet meer dat er ooit nog een vrije republiek Molukken zou komen en hij vond de geweldadige acties van toen ronduit fout. Inmiddels getrouwd met een Nederlandse vrouw, kinderen, goeie baan, huisje-boompje-beestje. Gewoon goed geïntegreerd, zoals ook de vele Indo's hier zijn. Ik wist dat er in zijn dorp, net ver van mijn dorp, al jaren spanningen zijn tussen Molukkers en Marokkaanse hangjongeren. Wat was er gebeurd ? Zo'n 5 jaar geleden werd daar een Molukse oma door een groep jonge Marokkanen beroofd en..... dat hadden ze dus niet moeten doen. Ze werden door een snel opgetrommelde groep jonge Molukkers totaal afgerost en kregen een verschrikkelijk pak slaag. Het was een geördineerde actie en alleen de daders en hun handlangers kregen ervan langs. Ik zag net dat filmpje over dat geweld in die Franse bus. Ik vraag me af, waarom doen de Nederlande, Belgische en Franse huisvaders en hun zonen niet gewoon hetzelfde ? Zijn we bang geworden en laten we ons gewoon intimideren door dat tuig ?
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 8 april 2009 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Oppassen Derk. Ik heb 8 strafpunten gekregen voor een oproep tot geweld. Het ging over de straffeloosheid tegenover jongeren en dat we misschien beter zelf eens het recht in eigen handen nemen door ze een goed pak slaag te geven. On topic: goed intiatief van die Molukkers. Gevaar bestaat wel dat je met bende oorlogen kunt geconfronteerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en het antwoord op haat is haat??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuig moet gestraft worden, zonder discussie. maar wel door de bevoegde instanties, niet door openbare lynchpartijen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het antwoord op zulk een haat dient in elk geval geen onvoorwaardelijke liefde te zijn. Men kan gerust intolerant tegen dat soort intoleranten zijn.
---- Probleem is dat dat soort -Marokkaans- tuig niet of nauwelijks bestraft wordt. Streng en berispend toespreken, eventueel een taakstrafje van 40 uur schoffelen in het gemeentelijk plantsoen, heeft nul effect op die gasten. Die verstaan namelijk maar één taal, en dat is helaas die van geweld. En deelt de politie op straat niet een paar flinke lellen uit met de lange lat, dan zullen anderen het moeten doen. Die Molukkers hebben dat in ieder geval goed begrepen en er naar gehandeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel, neem nou zo'n geval als dat in die Franse bus. Als er wat meer passagiers hadden ingegrepen en niet de andere kant hadden opgekeken was dat incident wellicht totaal anders afgelopen. Laatst weer een incident met skinheads die in de trein stonden te pissen, een conducteur die er wat van zei werd meteen inelkaar gebeukt. De overige passagiers keken rustig het raam uit ipv die man te ontzetten.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 9 april 2009 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan dus door snel 112 te bellen, de dader aanspreken op zijn gedrag of desnoods de belaagde persoon met gepast geweld bij te staan. Dat laatste is in zich links noemende kringen omstreden.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door grimbergen : 9 april 2009 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ja waarom speelden die Molukkers eigen rechter? Omdat ze weten hoe de overheid hun beschermt.
Stel dat ze 112 gebeld hadden en verder niks. Dan waren die overvallers met hun buit weggelopen en waarschijnlijk nooit opgespoord. Ze hadden ook de jongeren vast kunnen houden totdat de politie arriveert. Die neemt ze dan mee naar het bureau en de kans is levensgroot aanwezig dat ze na opmaking van allerlei documenten weer de straat op worden gezet omdat er geen gevaar voor herhaling is. De buit blijft vele maanden in handen van de politie als bewijsmateriaal. Opoe zit ondertussen op zwart zaad. Het is niet uitzonderlijk dat de jeugdigen pas na een jaar voor de rechter staan. En de jongeren zullen uitdagend door de wijk gaan lopen met "kijk we zijn weer vrij, niemand doet ons iets". Komt het tot een veroordeling dat wacht hun de verschrikkelijk straf van 80 uur plantsoenen harken oid. En als ze dat niet doen, niet komen opdagen voor hun taakstraf, dan is daar geen sanctie op. Je moet verder bedenken dat de Molukkers een eergevoel hebben (is hun cultuur!) waardoor ze niet in staat zijn om in deze situatie alleen maar toe te kijken zoals inboorlingen dat wel kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leve de eigenrichting, hoeft er ook meteen niemand meer te controleren of bijvoorbeeld misdaad en straf in proportie zijn en of alleen de daders gepakt worden.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is er weer een discussie of tieners die omaatjes beroven wel of niet op etnische afkomst geregistreerd mogen worden. Straffen die belachelijk laag zijn, die tieners lachen daarom. Waar zijn die mariniers gebleben die in 1965 en nog een keer in 1970 het Amsterdamse centraal station e.o. schoonveegde van groepen nozems die hun meisjes lastig vielen ? ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dan moeten de bevoegde instanties wel effectief BEGINNEN met bestraffen, en ze niet gewoon laten lopen. Dit creeert de straffeloosheid waar we ons nu in bevinden. Maar voor jou is het ook nooit goed he. ALS ze er dan eens eentje bestraffen, in de gevangenis steken en de sleutel wegsmijten is het ineens racisme. ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() PS ... Derk, inderdaad oppassen - ik heb er hier al voor minder een vakantie weten krijgen....
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een buschauffeur die overvallen werd gaf zijn kwelgeest een "peer voor zijn bek".
http://frontpage.fok.nl/nieuws/10945...Apeldoorn.html
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 17 april 2009 om 19:44. |
![]() |
![]() |