![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Kom op tegen t’lands kanker met uitzaaiingen.
Dames en heren politici hoelang denkt U nog dat de tolerantie en het gezond verstand van de “mensen” waar jullie op rekenen zal standhouden. De (t’lands) kanker heeft niet alleen het complete politiek landschap en de maatschappij aangetast. De uitzaaiingen hebben nu ook al de rechtsbanken bereikt. Of dat nieuw is weet ik niet. Of het gegrond is weet niemand. Maar nu is het vermoeden wel bekend. Bij velen is het vertouwen zoek. Dames en heren politici wat als de tolerantie en het gezond verstand van de “mensen” waar jullie op rekenen ontspoord. Wat in de huidige omstandigheden niet zo onbegrijpelijk zou zijn. Economisch slechte vooruit zichten en politieke onmacht om daar iets aan te doen, gezien de schizofrene toestand van ons land. De gelden voor sociale zekerheid en de pensioenen die op die manier verdampen. De Fransen die azen op onze spaarcentjes. De grootste bedrijven die via overname hun financiële middelen naar Frankrijk zien verhuizen. De Walen die weigerden een Vlaamse bank te helpen. Noodzakelijke wetten en regelingen die door de kanker nooit optimaal zijn, die de chaos alleen maar vergroten en lijden tot improviseren om de geleden schade te verdoezelen. Pleisters op etterende wonden. Welke partij of coalitie aan de macht komt, ze rijdt zeker vast. Wil men er iets aan doen, rijden ze vast. Doet men niets zoals in het verleden, rijden ze vast want de “mensen” zullen het niet blijven aanvaarden. Verkiezing organiseren alsof er niets aan de hand is, is voor alle partijen politieke zelfmoord. Dames en heren politici wat als de tolerantie en het gezond verstand van de “mensen” waar jullie op rekenen ontspoord. Voor een inferno is maar een paar seconden nodig. We staan nu op een paar seconden voor twaalf. Wie zal de “mensen” waar jullie politici het zo graag over hebben, op en moment van massa hysterie tot bezinning kunnen brengen? De politici, na de spelletjes, wie gelooft die mensen nog? De rechtbank, na de commissie toestanden, wie gelooft die mensen nog? Het koningshuis, werd verplicht de zieke patiënt zonder behandeling terug aan het werk te zetten, wie geloofd die mensen nog? De politie, na de schandalen, wie gelooft die mensen nog? Of gaan jullie politici de zaak door het leger laten oplossen en de handen wassen in onschuld? De schuld bij de plebs en nog uit te vinden negatieve krachten legen. Die dan jaren lang verketterd en vergruisd zullen moeten worden voor hun “daden”. Het leger, waar de hoogst geplaatste van Frans talige afkomst is, waar de derde hoogste de koning is. Gaan de “mensen” daarin geloven? Hoever moet of kan de kanker zich nog uitzaaien? Zoiets kan niet opgelost worden op het moment dat het zich stelt. Dat heeft de geschiedenis al genoeg aan getoond. Kom op tegen de (t’lands) kanker met uitzaaiingen. Dames en heren politici van Vlaanderen zet voor de volgende verkiezing Uw partei verzuchtingen aan de kant, want die kunnen in de huidige omstandigheden toch niet optimaal gerealiseerd worden. Voor de “mensen” AUB een enkel thema: “Kom op tegen de (t’lands) kanker met uitzaaiingen”. Wat of hoe dit land er dan zal uitzien en welke noodzakelijke regeling er getroffen werd zien we dan wel. Dan, zal er toch weer verkiezing georganiseerd moeten worden door de nieuwe regelingen en dan pas kunnen de verschillende politieke ideeën en verzuchtingen terug aan de man gebracht worden met reële kans op slagen. In een democratie waar men spreekt en handelt in het belang van de “mensen”
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() sorry, niet heel het bericht gelezen, maar 'kanker met uitzaaïngen' is m.i. een te beladen term om in de context van een populistisch anti-politiek betoog te gebruiken.
doet ietwat afbreuk aan het leed van de mensen die dat hebben. dit land is niet perfect, maar nog altijd een van de beste ter wereld om te wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal het zeggen dan, het is helemaal niet nieuw.
Alleen neemt het nu zulke dimensies aan dat de regimepers het niet meer kan verbergen. Het is nu van zo'n orde geworden dat zelfs de gemiddelde slavenmentaliteit-Vlaming er zijn ogen er niet meer voor kan sluiten. Black Hole Sunday komt eraan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() dit land is foei
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() nergens ter wereld heeft de bevolking zoveel invloed op het beleid, is de politiek zo transparant, en zijn de media zo kritisch t.o.v de politiek.
maar w�*�*r vinden de mensen dat ze in een dictatuur leven? niét in china. niét in iran. - in vlaanderen. komaan politicologen, stefaan walgraves... bijt er u eens in vast. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Daar hebt u wel enigszins een punt.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
En als wij ons probleem hier in België niet eens kunnen oplossen, waar halen wij dan de idee dat wij eens in Afrika, met véél complexere tribale verbanden, zullen zorgen voor vrede? Of dat wij geplaatst zijn om Israël te bekritiseren?
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() *sorry, niet heel het bericht gelezen, maar 'kanker met uitzaaiingen' is m.i. een te beladen term om in de context van een populistisch anti-politiek betoog te gebruiken.
doet ietwat afbreuk aan het leed van de mensen die dat hebben. Door: Mitgard Perm. Vertegenwoordiger VN, Ik zelf ben sinds 1983 een overlevende van Maligne fibreus hystiositoma. Waar een levensverwachting van 6 maand werd voorspeld, een medisch wonder. Dat ik nog inleven ben is omdat het probleem werd erkend. Dat het probleem drastisch werd aangepakt. Met een struisvogel politiek zoals U reageert, was ik allang overleden. Doet ietwat afbreuk aan het leed van de mensen die dat hebben is hier compleet misplaatst en degenererend. Het enige houvast dat kankerpatiënten hebben is de drastische aanpak om het probleem te bestrijden en de eigen verbetenheid die daaruit voortvloeit om daarin te slagen. Dat U het bericht niet heel gelezen heeft is al een bewijs van vrees om de werkelijkheid onder ogen te zien. Uw scenario is fataal. Mijn levens ervaring zorgt er voor dat mijn denken niet beperkt is tot verhaaltjes uit “dag alle maal”. U hebt het bericht niet heel gelezen, het is geen populistisch anti-politiek betoog, maar het uiten van een gegronde bezorgdheid van mijnen teweeg. Maar 'kanker met uitzaaiingen' is een en beladen term omdat het spijtig genoeg de realiteit is die zeer drastisch aangepakt moet worden voor het te laat is. Inderdaad ons land is tegen over Afrikaanse toestanden een paradijsje, maar hoe lang nog?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm, welk is die kanker?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() De zwaarste mentale kanker die ge u kunt voorstellen, compleet met metastasen en etterbuilen. Politiestaat 2.0beta staat voor de deur, zoveel is duidelijk.
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Nog een beetje meer crisis en een beetje minder koopkracht en er zal wel reactie komen, al dan niet op straat als de verkiezingen geen oplossing brengen (of gemanipuleerd worden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Absoluut. Wacht totdat de grote massa weer lucht heeft geroken van die drie flikken die zijn neergestoken in Gent, mix dat met het lenteweer en de verse hormoontjes en we hebben ne lichtontvlambare cocktail.