Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 15 april 2004, 08:32   #1
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Bush is nu ook akkoord met het standpunt van Sharon dat een totale terugtrekking uit de bezette gebieden niet zomaar meer kan.

Wat heeft Bush ertoe bewogen het standpunt van Amerika te wijzigen ?
De aggressie tegen zijn land ? Eerst 11 september en nu in Irak?

Die bezette gebieden zijn er gekomen na een oorlog tegen Israël en zijn gebleven omdat Palestijnen en omliggende Arabische landen het nooit eens zijn geworden over een bestand.
Het zoveelste bewijs dat geweld weinig oplevert. En toch gaan ze maar door met escalleren en haat prediken.

Waarom, mijnheer Azzuz, oproepen tot steun aan één van de vechtende partijen en alzo nog verder het conflict laten escalleren ? Wil U soms ook dat het tot een wereldoorlog tegen de Islam komt zoals Osama Bin Laden ?

Zou het niet beter zijn eerst en vooral de problemen in hier in deze samenleving te bespreken in plaats van die elders ?
Oud 15 april 2004, 08:40   #2
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Beste Herman, indien de Palestijnen zich niet hadden verzet was Israel intussen minstens dubbel zo groot geworden, en was het begrip Palestina niet meer dan een nostalgisch historisch gegeven.
Verzet haalt wél iets uit!!

Overigens, de VS steunen Israel van bij het begin in 1948, er is dus geen verandering in houding. Kijk maar eens naar alle VN-resoluties rond het midden-Oosten, waarbij de VS hun veto hebben gebruikt om de heerschappij van Israel tegen de algemene internationale wil in te bewaren.
Oud 15 april 2004, 08:58   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Beste Herman, indien de Palestijnen zich niet hadden verzet was Israel intussen minstens dubbel zo groot geworden, en was het begrip Palestina niet meer dan een nostalgisch historisch gegeven.

Overigens, de VS steunen Israel van bij het begin in 1948, er is dus geen verandering in houding. Kijk maar eens naar alle VN-resoluties rond het midden-Oosten, waarbij de VS hun veto hebben gebruikt om de heerschappij van Israel tegen de algemene internationale wil in te bewaren.
Best Gentenaar,

Ik kan met evenveel zin voor extrapolatie zeggen dat indien er geen oorlog tegen Israël was uitgebroken, er nu geen bezette gebieden zouden zijn.
Dat de VS zijn macht misbruikt speelt ook een rol, maar dat is het punt niet.

Wat hebben wij geleerd uit de wereldoorlogen ? Duitsland heeft toen ook stukken grondgebied moeten afstaan. Wordt Eupen-Malmedy nu nog betwist ? Is Duitsland nog steeds de grote aggressor ?
Neen, we hebben hier eindelijk geleerd dat dialoog en conflicten oplossen rond de onderhandelingstafel véél meer opbrengt.
Oud 15 april 2004, 09:07   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Beste Herman Desmedt,

met alle respect voor uw vraag hoor maar.. wat heeft deze kwestie in godsnaam WERKELIJK te maken met een clubje zoals de AEL??

We weten trouwens toch allang wat zij met Israel willen. Ga dat toch niet voeden...

Vriendelijke groeten,

Polly
PollyCorrect is offline  
Oud 15 april 2004, 09:52   #5
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

HD schreef:

Citaat:
Wat hebben wij geleerd uit de wereldoorlogen ? Duitsland heeft toen ook stukken grondgebied moeten afstaan. Wordt Eupen-Malmedy nu nog betwist ? Is Duitsland nog steeds de grote aggressor ?
Neen, we hebben hier eindelijk geleerd dat dialoog en conflicten oplossen rond de onderhandelingstafel véél meer opbrengt.
Den Duits heeft Eupen-Malmedy enkel opgegeven omdat er verzet was (SU en geallieerden), anders waren wij nu Duitsers. Dus ik leer hieruit dat de Palestijnen vooral verder moeten doen met hun verzet. Jammer dat de geallieerden nu niet ingrijpen, en dat de SU niet meer bestaat...

Overigens hou ik wel van de vergelijking die je maakt tussen Nazi-Duitsland en Israel
Oud 15 april 2004, 09:56   #6
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
HD schreef:

Citaat:
Den Duits heeft Eupen-Malmedy enkel opgegeven omdat er verzet was (SU en geallieerden), anders waren wij nu Duitsers. Dus ik leer hieruit dat de Palestijnen vooral verder moeten doen met hun verzet. Jammer dat de geallieerden nu niet ingrijpen, en dat de SU niet meer bestaat...

Overigens hou ik wel van de vergelijking die je maakt tussen Nazi-Duitsland en Israel
Ik zal dit aan de ex-Leman Stichting doorgeven.

Groeten,

Polly
PollyCorrect is offline  
Oud 15 april 2004, 09:58   #7
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

PollyCorrect schreef:

Citaat:
Met Israel bedoel ik NIET "de joden"

Ik denk dat Leman kan leven met mijn uitspraak.
Oud 15 april 2004, 09:58   #8
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
HD schreef:

Citaat:

Je ziet het nog te veel in termen van het conflict zelf !
Ik had graag het aspect onderhandelingen en vreedzame coëxistentie benadrukt.
Oud 15 april 2004, 09:59   #9
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
PollyCorrect schreef:

Citaat:
Met Israel bedoel ik NIET "de joden"

Ik denk dat Leman kan leven met mijn uitspraak.
DE JODEN zijn wel met 6 miljoen het slachtoffer geweest van een grapje als het uwe.

Plus om deze wansmaak te gaan uitstallen onder de discussiethread van een club als AEL is helemaal bizar, Meneer de Communist.
PollyCorrect is offline  
Oud 15 april 2004, 10:11   #10
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Beste Polly, dit zijn 2 verschillende zaken.

De holocaust is het vreselijkste wat de geschiedenis ooit heeft gekend, en je weet dat de Sovjet Unie de felste tegenstander was van het regime dat ervoor verantwoordelijk was. Je opmerking over het communisme begrijp ik dus niet.

Wat nu in Israel gebeurt mag je niet verwarren met wat toen gebeurde: De meeste Israeli's stammen af van die joden die tijdens WO 2 rijk genoeg waren, of de juiste connecties hadden om te vluchten. Ze zijn bijzonder invloedrijk, hebben materieel niks tekort, hoeven nergens ter wereld hun cultuur of identiteit verborgen te houden, en hebben volgens mij voor 1948 nooit last gehad van de Palestijnen.

Het is eigenlijk cynisch dat de slachtoffers van toen zich ontpoppen als beulen vandaag...
Oud 15 april 2004, 11:39   #11
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

De veroverde gebieden werden bezet nadat Israël werd aangevallen door zeven omringende Arabische landen tegelijk. De meeste Palestijnse vluchtelingen zijn gevlucht voor de aanvallen van hun eigen broeders. De anderen zijn gevlucht uit Jordanië na een mislukte putch op de troon.

Bovendien is er grond genoeg, maar de Palestijnen die ondertussen in aantal vertienvoudigd zijn willen enkel de gebieden waar alle infrastructuur voorhanden is. Want zoals Abbas tijdens een interview zei: "De Palestijnen zijn een pragmatisch volk".

Maar nu eens een vraagje over de muur! Ik bedoel de muur in Marokko, die zolang is als van hier tot in Moskou...wanneer gaan ze die afbreken? En wanneer gaan ze de bezette gebieden in de Spaanse Sahara ontruimen?

Wanneer gaat Syrië weg uit Libanon?

En terwijl we toch bezig zijn, kunnen wij misschien ook het bezette Frans Vlaanderen terugeisen, die Lodewijk de XIV ons heeft afgepakt?
Vicky is offline  
Oud 15 april 2004, 11:50   #12
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Beste Herman Desmedt,

met alle respect voor uw vraag hoor maar.. wat heeft deze kwestie in godsnaam WERKELIJK te maken met een clubje zoals de AEL??

We weten trouwens toch allang wat zij met Israel willen. Ga dat toch niet voeden...

Vriendelijke groeten,

Polly
Inderdaad, ze willen Israël de zee indrijven. De kreten om alle joden af te slachten hoort men dagelijks. Kinderen worden in bootcamps opgeleid als Hamasterroristen. De Palestijnse propagandamachine draait op volle toeren.
En in het Westen worden jonge moslims 'gebrainwashed', het Midden-Oostenconflict wordt naar hier gehaald en ze begrijpen niet dat wij dat niet willen.
Ze begrijpen niet dat de joden dat evenmin willen. Want de Antwerpse joden moeten van de AEL afstand nemen van Israël...or else...
Bovendien vinden ze dat de zelfmoordterroristen legitieme actie voeren die ze financieel willen steunen (met welk geld?) Toch niet van de lidgelden, of van jullie werklozensteun, hé? Saoudie-Arabisch geld misschien???

Een berichtje uit de Nederlandse krant:

AEL steunt terreur Palestijnen

DEN HAAG - De Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga (AEL - NL) wil
geld geven aan Palestijnse organisaties die de zelfmoordaanslagen steunen.
Dat zeggen bestuurslid Nabil Marmouch en kandidaat - voorzitter Mohammed
Cheppih in een vraaggesprek met deze krant.

Ze hoeven er maar om te vragen, zeggen de twee. De AEL-NL, die inmiddels
achthonderd leden telt, zegt ook al-Aqsa te steunen, de organisatie waarvan
de tegoeden onlangs wegens steun aan de terroristische organisatie Hamas
zijn geblokkeerd. Cheppih: "Die geblokkeerde gelden zijn fondsen voor
familieleden van omgekomen martelaren. Wat is daar strafbaar aan?"

Zelfmoordacties in Israël zijn volgens AEL-NL een legitiem verzetsmiddel.
"Er is daar een verzetsstrijd gaande. Verzet, hoe dat dan ook wordt gevoerd,
is legitiem", aldus Marmouch. Onschuldige burgers kunnen volgens de AEL niet
worden getroffen, omdat 'alle burgers in Israël bezetters zijn'.

"Cheppih staat met één been in het extremisme en fundamentalisme", zegt
VVD-Kamerlid Geert Wilders. De verkiezing van Cheppih tot voorzitter van de
AEL Nederland leidt volgens Wilders tot 'een vergroting van moslimradicale
beïnvloeding van de AEL Nederland'.

Cheppih: moslims mogen geen mening hebben

Door MAYKE CALIS
Vicky is offline  
Oud 15 april 2004, 12:23   #13
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vicky, humor kan je steeds kwijt in de rubriek Koetjes en Kalfjes...
Oud 15 april 2004, 13:01   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Zelfmoordacties in Israël zijn volgens AEL-NL een legitiem verzetsmiddel.
"Er is daar een verzetsstrijd gaande. Verzet, hoe dat dan ook wordt gevoerd,
is legitiem", aldus Marmouch. Onschuldige burgers kunnen volgens de AEL niet
worden getroffen, omdat 'alle burgers in Israël bezetters zijn'
.
zelfs tijdens WO I EN II en andere conflicten waren zelfmoordaanslagen uit den boze, maar ja, gooi er wat religieus fundamentalisme bij en je krijgt zoiets als zelfmoordaansalgen in Israel waar zelfs kinderen van 9 jaar onwetend met bommen in hun boekentassen rondlopen en waar kinderen van 14 jaar met bommengordels rondlopen, allemaal onder de noemer "verzet" uiteraard. Die laatste zin is bovendien absoluut walgelijk en getuigt van geen enkele realiteitszin of kennis....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 april 2004, 14:30   #15
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Humor? En lachen dat we doen
Organizaties die zulke ideeen uitdragen zouden keihard moeten aangepakt worden in plaats van door de media vertroeteld te worden.
Maar ja, alle vijanden van het vlaams blok moeten nu eenmaal goed gesoigneerd worden.
Oud 15 april 2004, 14:30   #16
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gentenaar, van jou moet ik hier nog de eerste ernstige bijdrage lezen, dus als je het tegen mij wilt opnemen, lees dan eerst wat meer... en probeer het verschil te leren tussen humor en realiteit. Enkel gekken lachen met zaken die ze niet begrijpen.
Vicky is offline  
Oud 15 april 2004, 15:18   #17
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Gentenaar, van jou moet ik hier nog de eerste ernstige bijdrage lezen, dus als je het tegen mij wilt opnemen, lees dan eerst wat meer... en probeer het verschil te leren tussen humor en realiteit. Enkel gekken lachen met zaken die ze niet begrijpen.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=9251

Gentenaar is constant onder invloed, waarschijnlijk is hij nog altijd de verkiezingsresultaten van het VB in gent aan het vieren. De kater op 14 juni zal verschrikkelijk zijn.
Oud 15 april 2004, 17:29   #18
flemish_lion_86
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De holocaust is het vreselijkste wat de geschiedenis ooit heeft gekend, ...
???
eum nee?

is dit de enige etnische zuivering geweest? zijn dit de meeste doden ?

ik weet waarom gij dat het "vreselijkste" noemt: politieke tegenstanders monddood maken, en rechtse partijen de das omdoen, hoe eerlijk ze ook zijn, gewoon omwille van een smerige leugen.

de holocaust en hitler zijn expansiedrang was, vergeleken met de Romeinse veldheren, Napoleon, enz.. maar een voetnoot in de geschiedenis.
flemish_lion_86 is offline  
Oud 15 april 2004, 17:35   #19
Omega
Burger

Standaard

Citaat:
Beste Polly, dit zijn 2 verschillende zaken.

, en hebben volgens mij voor 1948 nooit last gehad van de Palestijnen.
Behalve de "Arabische Nachten" waar er een paar duizend Joden vermoord zijn niet nee...
Omega is offline  
Oud 15 april 2004, 17:36   #20
Omega
Burger

Standaard

Citaat:

Indien de Palestijnen en andere Arabische landen zich koest gehouden hadden, ipv te roepen en te tieren dat ze ze gingen vernietigen, waren die bezette gebieden wel geen feit.
Spijtig voor de arabieren is 't na een zestal dagen wel iets of wat anders uitgedraaid...
Omega is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be