![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) Oorspronkelijk actief bij de Open VLD, was zelfs ooit nationaal voorzitter van de VLD jongeren, medestander LDD van het eerste uur, nationaal partijsecretaris LDD, kopman en lijsttrekker van LDD te Vlaams Brabant, ondernemer, ... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Dag Peter,
Eind vorig jaar bracht je de praktijken van de Business Software Alliance onder de aandacht, waarvoor dank. Unizo stuurde een protestbrief en ging met de BSA aan tafel zitten 'om te komen tot een andere, redelijke procedure'. Opnieuw, mooi werk. Maar wat was eigenlijk het resultaat van die gesprekken? Als ik op een van de sites van de BSA (bedrijfsrisico.be) ga kijken staat er: Citaat:
Het lijkt trouwens ook dat de BSA na Lawcity een ander 'illuster' advocatenkantoor voor zijn kar heeft weten te spannen, Monard-Dhulst. In een nieuwsbrief van 3 februari jl. laat de Limburgse vestiging weten dat 'de acties tegen het gebruik van illegale software binnen ondernemingen de laatste weken sterk zijn/worden opgevoerd' (http://www.monard-dhulst.be/assets/g...centie_bsa.pdf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
deze illegale sofwarecontroles van BSA zijn inderdaad een schande in een rechtstaat, ik was dan ook diegene die deze gestapopraktijken in de openbaring bracht om ondernemers te beschermen. want BSA dat is het werk van één advocatenkantoor, en ik durf namen noemen het kantoor van advocaat steven de coster uit antwerpen die maar één klant heeft BSA, zij hebben niet tot doel de illegale sofware op te sporen of preventie te doen, neen zij hebben enkel tot doel dadingen af te sluiten en geld te incasseren, ook één van de bedrijven waar ik aandeelhouder ben heeft zo'n controle gehad waardoor ik BSA voor de rechtbank getrokken heb, momenteel kan ik in het belang van deze rechtszaak (en ik ben niet de enige die een rechtszaak gestart heeft tegen hen) niet veel meer vertellen, maar wees gerust deze praktijken zullen een halt toegeroepen worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Even nog de tijdslijn zoals ik ze zie: - Op 7 januari berichten de kranten "Software-inspecteurs gijzelen onze bedrijven": Schockaert zegt in het artikel dat ze met de BSA aan tafel heeft gezeten en dat de bedrijfsonvriendelijke procedures worden aangepast. Maar hij zegt ook dat Unizo zelf een dreigbrief van de BSA heeft gekregen en dat de BSA bedrijven een loer wil draaien. Tja, dan lijkt me het gesprek met de BSA serieus gefaald te hebben. - Op 30 januari Unizo ondernemersnieuws: "Onze organisatie schreef meteen een protestbrief richting het hoofdkwartier van BSA in Londen en overlegt alvast met de Belgische BSA-afdeling om te komen tot een andere, redelijke procedure." Blijkbaar is dat overleg dan nog altijd aan de gang. - Jij geeft op 10 februari met onder andere Antoon Schockaert op een Unizo-meeting in Diksmuide een toespraak. Vermoedelijk bent je dan toch op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. - Op 2 maart post Karel Van Eetvelt op z'n blog 'De inquisitie anno 2009' waarmee hij reageert op een euforisch persbericht van de BSA waarin ze de successen van hun acties in 2008 de wereld insturen. Dat zijn diezelfde acties nota bene waar jullie maanden eerder over aan tafel hebben gezeten en een overeenkomst over hebben bereikt. Hij vervolgt met te zeggen dat Unizo bereid is een samenwerking op te zetten. - In maart kondigt de BSA op z'n website nieuwe acties aan, volledig in de stijl van de acties van de voorbije jaren. Volgens mij heeft Unizo, behalve dan bij de publieke opinie - wat ook belangrijk is, bij de BSA absoluut geen verandering van koers weten te realiseren. Integendeel, de dreigbrief aan het adres van Unizo toont duidelijk de minachting van de BSA aan voor Unizo. Ik vrees dat Karel het bij het rechte eind heeft, net zoals de echte Inquisitie staan organisaties zoals de BSA, met de bijna ongelimiteerde fondsen van hun meesters Microsoft, Autodesk en Adobe, zo goed als boven de wet. Ik wens je veel succes met je rechtzaak, maar hou je adem niet in. Het is Unizo die belangen van z'n leden dient te verdedigen en de BSA voor de rechtbank moet sleuren, en daar vooral veel poeha rond moet maken. Of denken ze zelf ook dat ze te licht wegen? Laatst gewijzigd door discuz : 9 april 2009 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |