Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) Oorspronkelijk actief bij de Open VLD, was zelfs ooit nationaal voorzitter van de VLD jongeren, medestander LDD van het eerste uur, nationaal partijsecretaris LDD, kopman en lijsttrekker van LDD te Vlaams Brabant, ondernemer, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2009, 11:49   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard Hyrid only of City taks , of kilometertaks ?

Als je ecologisch ons maatschappelijk model bekijkt, dan betaal je nu 500euro om uw auto in de garage te parkeren, en betaal je 6euro diesel om 100km ermee te rijden.
Stel dat je het model omdraait, en 0euro vraagt om de auto in de garage te parkeren, maaar 12euro om 100km te rijden...

Zou dit ons niet sneller aansporen tot zuiniger rijstijl, zuinigere auto's kopen, hybride auto kopen dan wat nu het geval is ?

http://www.econoshock.be/2009/china-...an-vlaanderen/

Als je dit dan leest, heeft onze overheid dan geen doorgedreven vorm van inefficientie... gezien zij blijkbaar er jaren over doet om dergelijke debatten af te ronden... Is onze overheid niet de achilleshiel van onze economie ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:46   #2
Peter Reekmans
 
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je ecologisch ons maatschappelijk model bekijkt, dan betaal je nu 500euro om uw auto in de garage te parkeren, en betaal je 6euro diesel om 100km ermee te rijden.
Stel dat je het model omdraait, en 0euro vraagt om de auto in de garage te parkeren, maaar 12euro om 100km te rijden...

Zou dit ons niet sneller aansporen tot zuiniger rijstijl, zuinigere auto's kopen, hybride auto kopen dan wat nu het geval is ?

http://www.econoshock.be/2009/china-...an-vlaanderen/

Als je dit dan leest, heeft onze overheid dan geen doorgedreven vorm van inefficientie... gezien zij blijkbaar er jaren over doet om dergelijke debatten af te ronden... Is onze overheid niet de achilleshiel van onze economie ???
beste paul

ook hier hebben we prachtige voorstellen staan in ons ABC programma raadpleegbaar op www.lijstdedecker.com
Peter Reekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:46   #3
Peter Reekmans
 
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je ecologisch ons maatschappelijk model bekijkt, dan betaal je nu 500euro om uw auto in de garage te parkeren, en betaal je 6euro diesel om 100km ermee te rijden.
Stel dat je het model omdraait, en 0euro vraagt om de auto in de garage te parkeren, maaar 12euro om 100km te rijden...

Zou dit ons niet sneller aansporen tot zuiniger rijstijl, zuinigere auto's kopen, hybride auto kopen dan wat nu het geval is ?

http://www.econoshock.be/2009/china-...an-vlaanderen/

Als je dit dan leest, heeft onze overheid dan geen doorgedreven vorm van inefficientie... gezien zij blijkbaar er jaren over doet om dergelijke debatten af te ronden... Is onze overheid niet de achilleshiel van onze economie ???
beste paul

ook hier hebben we prachtige voorstellen staan in ons ABC programma raadpleegbaar op www.lijstdedecker.com
Peter Reekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:47   #4
Peter Reekmans
 
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je ecologisch ons maatschappelijk model bekijkt, dan betaal je nu 500euro om uw auto in de garage te parkeren, en betaal je 6euro diesel om 100km ermee te rijden.
Stel dat je het model omdraait, en 0euro vraagt om de auto in de garage te parkeren, maaar 12euro om 100km te rijden...

Zou dit ons niet sneller aansporen tot zuiniger rijstijl, zuinigere auto's kopen, hybride auto kopen dan wat nu het geval is ?

http://www.econoshock.be/2009/china-...an-vlaanderen/

Als je dit dan leest, heeft onze overheid dan geen doorgedreven vorm van inefficientie... gezien zij blijkbaar er jaren over doet om dergelijke debatten af te ronden... Is onze overheid niet de achilleshiel van onze economie ???
beste paul

ook hier hebben we prachtige voorstellen staan in ons ABC programma raadpleegbaar op www.lijstdedecker.com
Peter Reekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 18:47   #5
Peter Reekmans
 
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als je ecologisch ons maatschappelijk model bekijkt, dan betaal je nu 500euro om uw auto in de garage te parkeren, en betaal je 6euro diesel om 100km ermee te rijden.
Stel dat je het model omdraait, en 0euro vraagt om de auto in de garage te parkeren, maaar 12euro om 100km te rijden...

Zou dit ons niet sneller aansporen tot zuiniger rijstijl, zuinigere auto's kopen, hybride auto kopen dan wat nu het geval is ?

http://www.econoshock.be/2009/china-...an-vlaanderen/

Als je dit dan leest, heeft onze overheid dan geen doorgedreven vorm van inefficientie... gezien zij blijkbaar er jaren over doet om dergelijke debatten af te ronden... Is onze overheid niet de achilleshiel van onze economie ???
beste paul

ook hier hebben we prachtige voorstellen staan in ons ABC programma raadpleegbaar op www.lijstdedecker.com
Peter Reekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 20:26   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard

hello Erik

er staat daar niets over ecologisch rijden stimuleren ?
alleen
extra autostrades, daar ben ik ook mee akkoord
dynamisch rijborden... dat ook

maar niets over ecologie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 20:35   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom zou een politieke partij ecologisch rijden stimuleren? Het huidige "clicque" systeem is een prachtmethode om meer poen in kas te krijgen.
En met wagens die iets meer verbruiken gaat het nog wat sneller, die geldstroom.

Maar concrete voorstellen om mensen aan te zetten tot ecologischer rijden. Nog niet veel van gemerkt, uitgezonderd meer betalen en een hoop geitewollen ideen uit de meloenhoek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 22:18   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard

Maddox: met zo'n redenering moet je dan geen flitspalen zetten ook.

Je kunt altijd belasten tot het optimale punt.
Nu op een bepaald moment waren mensen beginnen SUV's kopen, dus we ware afgegleden van het maximum. Dat is zeker..
Nu hebben ze het fiskaal gecorrigeerd met de afschrijvingen en taksen. Maar ze hebben in principe de belasting op de brandstof niet geoptimaliseerd. Door de afschrijving te verminderen hebben ze de belasting van SUV's verhoogd.
Nochthans is het kopen van een SUV niet milieuvervuilend, het is het gebruik die milieuvervuilend is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 05:43   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Maddox: met zo'n redenering moet je dan geen flitspalen zetten ook.
Net wel, of nog beter, elke 500 meter het systeem zoals in Nederland, dat wat de gemiddelde snelheid nameet. Aan te vullen met de meest onlogische snelheidswissels indien de terugverdientijd te lang zou zijn.


Citaat:
Je kunt altijd belasten tot het optimale punt.
Nu op een bepaald moment waren mensen beginnen SUV's kopen, dus we ware afgegleden van het maximum. Dat is zeker..
Nu hebben ze het fiskaal gecorrigeerd met de afschrijvingen en taksen. Maar ze hebben in principe de belasting op de brandstof niet geoptimaliseerd. Door de afschrijving te verminderen hebben ze de belasting van SUV's verhoogd.
Nochthans is het kopen van een SUV niet milieuvervuilend, het is het gebruik die milieuvervuilend is.
Klopt, maar ik heb zo het vermoeden, indien de brandstof te duur word in belgië, er geen enkele commerciële bestuurder over langere afstanden nog 1 druppel tankt in België. En dat gaat merkbaar zijn in de staatskas, en daarom ook in de zakken van de leiders des lands.

Daarom, als er "de verbruiker/vervuiler betaald" ingevoerd word, dat het Europees geregeld moet worden. En ik ben al niet zo Europees gezind.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 07:44   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard

Daarom dat een kilometerheffing het meest realistisch is. Iedere auto een RFID chip, en buitenlanders moeten een chip halen bij de douane, wordt gekoppeld aan een de VISA .

De electronische flitspalen innen dan volledig automatisch uw belasting op de tolweg.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 07:57   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus U stelt het gebruik van een wagen gelijk aan betalen.
Waarom dan in een Smartje ofzo rijden?

Hoezo, de verbruiker betaald?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 08:36   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus U stelt het gebruik van een wagen gelijk aan betalen.
Waarom dan in een Smartje ofzo rijden?

Hoezo, de verbruiker betaald?
Je kunt natuurlijk de heffing proportioneel maken met het normverbruik ? tevreden maddox ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 09:32   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ok, U hebt blijkbaar nog nooit "sportief" gereden?
Je kan met een Smart ook veel verbruiken hoor, net zoals je met een dikke voituur het zuinig aan kan doen.
En dan, wat is het normverbruik van een wagen? De enorm optimistische cijfers van de fabrikant, behaald onder de ideale omstandigheden? Of moeten we er een commissie voor in't leven roepen. Een leuke parkeerplek voor zoontjes van....

Of, wat denk je van deze, recht in mijn straatje als mechanieker. Ik koop mezelf een leuk wagentje dat door de fabrikant als zuinig is omschreven.
Grotere turbo, dikkere injectoren, oversize intercooler, wat nitro erbij voor de afwerking.

Daar komt mijn vermomde Fiat 500 Abarth... verbruik 15 liter met zware voet.
Officieel een zuinig en CO2 vriendelijk autootje met 106 gram per kilometer...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 11:24   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ok, U hebt blijkbaar nog nooit "sportief" gereden?
Je kan met een Smart ook veel verbruiken hoor, net zoals je met een dikke voituur het zuinig aan kan doen.
En dan, wat is het normverbruik van een wagen? De enorm optimistische cijfers van de fabrikant, behaald onder de ideale omstandigheden? Of moeten we er een commissie voor in't leven roepen. Een leuke parkeerplek voor zoontjes van....

Of, wat denk je van deze, recht in mijn straatje als mechanieker. Ik koop mezelf een leuk wagentje dat door de fabrikant als zuinig is omschreven.
Grotere turbo, dikkere injectoren, oversize intercooler, wat nitro erbij voor de afwerking.

Daar komt mijn vermomde Fiat 500 Abarth... verbruik 15 liter met zware voet.
Officieel een zuinig en CO2 vriendelijk autootje met 106 gram per kilometer...
Goed dan, tank je met uw tankkaart, en wordt je belast via uw getankte liters, in uw privé, dus geneen leasewagen die eraan ontsnapt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 17:46   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gewoon aan de pomp, cash, kaart of wat dan ook, dan ontsnapt niemand aan deze maatregel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:42   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gewoon aan de pomp, cash, kaart of wat dan ook, dan ontsnapt niemand aan deze maatregel.
Van mij mag de inschrijvingstaks, de aankoopbtw, de rijtaks, de verzekering, de kilomterheffing, de CO2 taks, de roet taks, citytaks in de dieselprijs zitten. Pak een sommetje van 3euro per liter. Als je tankt aan 3euro per liter wordt uw RFID chip op 'OK' gezet. Tank je mazout dan staat uw chip op 'NOK' na bvb 1500km

Dus je koopt een auto vanaf 5000euro, een Golf voor 12000euro en als je rijdt betaal je.

De RFID tracering zorgt dat je permanent gemonitored bent. Geen flitspalen op snelheid maar op rijden aan 3euro per liter. Doorgaand verkeer moet een Paspoort kopen van 20euro... Vrachtwagens mogen de kosten recupereren als een btw. Personenwagens moeten het bijtellen als voordeel in natura.

De tracering kan nog handig zijn om Erdal achtervolgingen te doen, om overvallers te traceren, om diefstallen van auto's direct op te lossen, om fraudegevallen in kilometers te traceren, etc

Het kan allemaal veel beter hoor. Je kunt het in principe voor al dat oplichtend krapuul niet moeilijk genoeg maken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2009 om 09:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be