![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Ludwig Caluwé (CD&V) (6 t.e.m. 12 april) Groeide door in de politiek vanuit het studentenleven, via een job als kabinetsattaché bij J.L Dehaene, over het voorzitterschap van de CVP jongeren. Hij werd voor het eerst senator in 1995. Momenteel Vlaams parlementslid. Derde plaats op de Antwerpse lijst voor het Vlaamse parlement. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is al jaren een zogenaamde immigratiestop, maar in de praktijk loopt het aandeel allochtonen onder onze bevolking jaar na jaar verder op, via gezinshereniging en regularisatie.
Bij de voorstanders van deze gang van zaken reken ik o.a. CD&V. Sommige partijen willen nog sneller en nog meer vreemdelingen binnenhalen dan we nu al doen, anderen willen er veel minder of zien zelfs een ongeintegreerd deel liever terug vertrekken. Daarover gaat het mij nu echter niet. Het gaat er mij over hoelang men zelfs 'nog maar' het huidige tempo wil laten voortduren, want dat betekent de facto een steeds verdergaande ondergraving van de autochtone bevolkingsgroep als % van de bevolking. Vindt u dat er een halt moet aan worden toegeroepen als we bvb aan 20% niet westerse vreemdelingen zitten? 30%? Gaat het onbeperkt verder tot we binnen een generatie of twee een minderheid in 'eigen' land zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In deze hebben wij nooit enig CVP-standpunt mogen noteren.
Waarom heeft u NIETS gedaan in dit dossier of was het een grootstedelijk probleem en geen landelijk CVP-probleem ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Alle politiekers duiden ons maar over de grote kost van de vergrijzing, maar wat kost ons die vreemde parasieten die men hier met honderden blijft binnenhalen. Madam Turtelboom heeft er weeral een paar duizend gereguraliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Termen als "parasieten" en dergelijke, geven mij weerzin om te antwoorden, maar ik zal het toch maar doen.
We blijven voorstander van een immigratiestop met uitzonderingen, zoals voor knelpuntberoepen. Gezinshereniging en het verkrijgen van de Belgische nationaliteit moet strenger gemaakt worden. We zijn geen voorstander van een algemene regularisatie, wel van individuele op basis van criteria. Aan integratie moet gewerkt worden onder meer via een goed inburgeringsbeleid. Deze Vlaamse Regering heeft dat ontwikkeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij een uitgelezen kans om de zaak te "objectiveren". Geachte heer Caluwé, wat denkt u van een onafhankelijke studie rond de "economische" betekenis van 30 jaar vreemdelingebeleid in België, sociale impact van deze groep op grootsteden , samenlevingsproblematiek, sociale integratie, tewerkstelling , gemengde huwelijken (hoe lopen die, hoeveel,..)....wij hebben pakken aan universtiteiten en onderzoekers ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 april 2009 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu die criteria formuleren is al het minima minimorum. Het zal volgens mij een combinatie van maatregelen moeten zijn - godsdienst niet subsidieren - kindjesgeld materialiseren naar maaltijdcheques - opleidingcheques: kinderen in het buitenland zijn er inderdaad niets mee... En het geld wordt gebruikt waarvoor het dient... uw kinderen verzorgen... Dus de druk op dokters om een fictieve thuisbevalling aan te geven valt weg... - steuntrekken deels materialiseren naar maaltijdcheques en bestendige opdrachtsystemen voor huur - electriciteit - water - gezondheidszorg De basisbehoeften worden gedekt... En het geld vloeit niet naar GSM's, Plasmaschermen, belspelletjes- telefoonrekeningen , gokken, paardewedrennen, wapens etc De waarde van 2x OCMW aan te kloppen vermindert, want je kunt niet twee keer eten, of twee keer dezelfde huur doen betalen... - steuntrekken kanaliseren naar overheidsjobs.... Dus verplichten om te klussen in de gemeente: zwartwerkers worden daarbij het leven lastig gemaakt... - vermogensonderzoek bij steuntrekken... Je gaat dus na of iemand effectief behoeftig is, en hoeveel buffer hij staan heeft. Je bouwt een soort IRA account op, maar na een jaar niet werken staat hij op 0, na 2 jaar niet werken staat hij op -1. -1 wil dus zeggen dat je moet sparen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vrees ook dat 'knelpuntberoepen' in feite vaak goedkope arbeid betekent.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn eigenlijk de knelpunt beroepen ? waar staat die lijst ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inburgeringsbeleid of niet, mij lijkt het absoluut onhoudbaar zowel op economisch als maatschappelijk vlak om rond de 75000 �* 100000 vreemdelingen bij te krijgen elk jaar. Het is simpelweg onverantwoord volgens mij om dit nog '1 dag' langer zo te laten voortduren. In welke mate deelt u mijn zin voor urgentie van het probleem? Want daar lijkt me toch wel een serieus schoentje te wringen, het is alleszins geen prioriteit voor CD&V terwijl het resultaat van verder non-beleid op dit vlak quasi niet meer recht te zetten valt. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 april 2009 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met wat zoekwerk ga je dat op de website van VDAB vinden alvast : technici, verpleegkundigen , bakkers....voor zover ik mij herinner en in een nabije toekomst leerkracht, zodra de economie weer aanslaat en de babyboom aan leerkrachten op pensioen gaat.
Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 april 2009 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In elk geval lijkt mij een onmiddellijke stop aan "gezinsherenigers" noodzakelijk. Wie bruiden/bruidegommen laat komen ,zorgt voor opvang, huisvesting en sociale voorzieningen en neemt privé verzekeringen voor geneeskundige zorgen, inburgering, kosten taallessen, alle kosten die de persoon ....kunnen worden verhaald op... Voorts lijkt het mij zinvol dat wie strafbare feiten pleegt voor een veroordeling van pakweg 1 jaar de nationaliteit wordt afgenomen, het land wordt uitgezet met gezin. samengevat , wat 30 jaar geleden had moeten gesteld worden, immigratie, ja maar in beperkte beheersbare aantallen zodat integratie een grote kans tot succes heeft. De immigranten moeten met het idee komen , wij gaan daar normaal meedraaien in het economisch gegeven. Asielzoekers zijn welkom maar gaan terug zodra het opgeklaard is in de heimat zodat er kwalitatief hoge opvang is voor de volgende gevallen. Ondertussen kunnen de asielzoekers opleidingen/studies/vaardigheden leren , die goed van pas komen in hun meestal in puin land van herkomst. Ik vrees evenwel dat de door ons "gezond verstand" te nemen maatregelen binnen de belgische context onmogelijk te verwezelijken zijn. Denk hierbij v.b. dat wij tot 120% schuld van het bnp gingen voor het plan Den Haene, du jamais vu. Helaas herhaalt de geschiedenis zich. Problemen in dit land dienen door , doorrot te zijn alvorens alle politieke families, deelregeringen, taalgroepen, ....... Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 april 2009 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |