Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2009, 16:42   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard trend : werklozen verkopen hun organen

Tientallen wanhopige Spanjaarden hebben hun organen op het internet te koop aangeboden. Ze doen dat onder impuls van de economische crisis die Spanje, waar het werkloosheidscijfer enorm hoog ligt, hard treft. Volgens de consumentenorganisatie Facua is de verkoop van organen strafbaar.

lees verder op de nieuwssite van hln : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...internet.dhtml

Tja, ze hebben het zelf gezocht he. Te lui om werk te zoeken en dan maar wat orgaantjes verkopen. Zou dat hier ook een trend kunnen worden ? Misschien kunnen we dat als tegenprestatie voor een uitkering nog van de werkloze eisen ?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 16:42   #2
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Geen slecht idee. Ik zet en nier op ebay voor de hoogste bieder.
Minimumbod: 1 000 000 euro
Oud 21 april 2009, 22:39   #3
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Geen slecht idee. Ik zet en nier op ebay voor de hoogste bieder.
Minimumbod: 1 000 000 euro
Je overschat de waarde van je nieren : in Indië kan je voor 10.000 euros een nier-transplantatie laten uitvoeren in een chique privé-kliniek, waar de (beroeps)donors rond het ziekenhuis wonen, gemensualiseerd zijn en gehuisvest met hun familie om zo nodig alles af te geven wat hun leven niet in gevaar brengt. Bloed, plasma, een oog, een nier...
Eerder zou je je maagdelijkheid op E-bay kunnen verkopen

Laatst gewijzigd door beste vriend : 21 april 2009 om 22:40.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 22:42   #4
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar die van mij zijn wel getrained op overmatig drankgebruik he

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 april 2009 om 22:43.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 22:56   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik ben persoonlijk wel een voorstander van een globale liberalisering van de orgaanhandel. Veel arme mensen die sterven van de honger en hun kinderen geen toekomst kunnen bieden zouden op die manier uit hun miserie kunnen komen en daarbovenop helpen ze ook nog iemand anders. Ik ben 2 jaar geleden gaan rondtrekken in India en daar stikte het van de gezonde mensen vol met energie en enthousiasme, maar een compleet gebrek aan geld en ze kenden ook geen andere wereld buiten hun armoedig continent. Ook in Afrika en Latijns-Amerika zou je op die manier heel wat miserie kunnen verhelpen. Als ik tot een akkoord kom met een arm persoon om zijn nier over te kopen voor (pakweg) €100.000 dan gaan we er beiden op vooruit. Een Pareto optimale deal, om het in economische termen te zeggen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 22:58   #6
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk wel een voorstander van een globale liberalisering van de orgaanhandel. Veel arme mensen die sterven van de honger en hun kinderen geen toekomst kunnen bieden zouden op die manier uit hun miserie kunnen komen en daarbovenop helpen ze ook nog iemand anders. Ik ben 2 jaar geleden gaan rondtrekken in India en daar stikte het van de gezonde mensen vol met energie en enthousiasme, maar een compleet gebrek aan geld en ze kenden ook geen andere wereld buiten hun armoedig continent. Ook in Afrika en Latijns-Amerika zou je op die manier heel wat miserie kunnen verhelpen. Als ik tot een akkoord kom met een arm persoon om zijn nier over te kopen voor (pakweg) €100.000 dan gaan we er beiden op vooruit. Een Pareto optimale deal, om het in economische termen te zeggen.
Ik weet iets beter.

Ik en jij. Automaatwapens. Slaven gaan ronselen en verkopen.

Mensen die zo sterven van de honger, krijgen nu kost en inwoon van hun meester. Als ruil moeten ze enkel zwoegen in de tuin, afwassen en de boodschappen doen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 23:00   #7
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Knettergek.

Murphy’s rebuilding as Robocop meets the financial needs of OCP in its privatized operation of the police department. Robocop represents one of OCP’s bold automated innovations. Eventually replacing striking human cops, Robocop is developed to entrench the wealth and rule of OCP. He first emerges as a corporate slave in the service of profit. As a white male body, Murphy faces extreme crisis and violence as an effect of changes in corporate rule and capital investment. Through the scenes of his murder and resurrection, the film sets up a contradiction between the supremacy and stability of the white male subject and body and the social and technological innovation of capitalist production.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 april 2009 om 23:01.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 23:04   #8
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Anders moeten we ook kannibalisme legaliseren? Gij verkoopt mij een deel van uw been. Ik eet het op en betaal er u voor. We worden er alle twee beter van!
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 23:12   #9
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
100.000 ? Veel te duur.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 23:18   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik weet iets beter.

Ik en jij. Automaatwapens. Slaven gaan ronselen en verkopen.

Mensen die zo sterven van de honger, krijgen nu kost en inwoon van hun meester. Als ruil moeten ze enkel zwoegen in de tuin, afwassen en de boodschappen doen.
Nope, dat is slavernij. Je moet mensen de keuze geven en die keuze ook respecteren.
Oud 21 april 2009, 23:20   #11
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Nope, dat is slavernij. Je moet mensen de keuze geven en die keuze ook respecteren.
Ja, ik kan mij zo voorstellen dat mensen kiezen om hun organen te verkopen. Yup, 's morgens staan ze op en zeggen tegen zichzelf:"Het is een mooie dag, laat ik maar eens een orgaan verkopen."
Oud 21 april 2009, 23:21   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Knettergek.
Wat is er dan "knettergek" aan? Graag een inhoudelijke reactie/tegenargument. Niets/niemand wordt verplicht een orgaan af te staan.
Oud 21 april 2009, 23:21   #13
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Weetje voor de toekomst:

Indiers zijn goedkoper dan klonen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 23:24   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik kan mij zo voorstellen dat mensen kiezen om hun organen te verkopen. Yup, 's morgens staan ze op en zeggen tegen zichzelf:"Het is een mooie dag, laat ik maar eens een orgaan verkopen."
Nope, eerder: "Ik leef hier nu in armoede en ben momenteel vader van 5 kinderen die nooit een beter leven zullen kennen als ze vastgeroest blijven zitten in dezelfe armoede waarin ik en mijn familie al zolang zitten. Ik beschik over 2 gezonde nieren, waarvan ik er één kan missen zonder dat dit een significante invloed heeft op mijn leven. Als die ene nier mij en mijn familie uit onze miserie kan bevrijden, waarom zou ik het dan niet dan? Het zou zonder zijn om te sterven met 2 goede nieren en mijn familie achterlaten, wetende dat ze nooit verder gaan geraken dan de miserie die ik ook gekend heb."

En die ene nier redt op hetzelfde moment een ander leven.
Oud 21 april 2009, 23:24   #15
Praetorian

Standaard

Citaat:
Wat is er dan "knettergek" aan? Graag een inhoudelijke reactie/tegenargument. Niets/niemand wordt verplicht een orgaan af te staan.
Ik zeg het toch, mensen gaan fluitend naar een donorbank om een nier af te staan. Vrije keuze, net zoals voorstanders van dergelijke praktijken besloten een ander essentieel orgaan te doneren.
Oud 21 april 2009, 23:25   #16
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok. We trekken rond en we vragen aan mensen of ze voor kost en inwoon willen werken als lijfeigene in het Westen.
Er zullen ongetwijfeld vrijwilligers zijn: diegenen die omkomen van de honger.

Wat denk je?

Ieder van ons kan 20 huisdieners hebben, naakte meiden met waaiers die onze schouders masseren en een schaduw werpen wanneer wij wandelen, en sterke Nubische mannen die ons dragen wanneer wij gaan winkelen.
Oud 21 april 2009, 23:25   #17
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Pedofilie, dat zou volgens mij ook nog geld opbrengen. Waarom legaliseren we dat dan ineens niet, als we toch bezig zijn? Of de doodstraf invoeren, maar eventuele vrijwilligers laten betalen om de kogel door de kop van de veroordeelde te laten schieten.

Zoveel mogelijkheden voor nieuwe producten en winst. Waarom, oh waarom, doen we dat allemaal toch niet?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 23:27   #18
Praetorian

Standaard

Citaat:
Nope, eerder: "Ik leef hier nu in armoede en ben momenteel vader van 5 kinderen die nooit een beter leven zullen kennen als ze vastgeroest blijven zitten in dezelfe armoede waarin ik en mijn familie al zolang zitten. Ik beschik over 2 gezonde nieren, waarvan ik er één kan missen zonder dat dit een significante invloed heeft op mijn leven. Als die ene nier mij en mijn familie uit onze miserie kan bevrijden, waarom zou ik het dan niet dan? Het zou zonder zijn om te sterven met 2 goede nieren en mijn familie achterlaten, wetende dat ze nooit verder gaan geraken dan de miserie die ik ook gekend heb."

En die ene nier redt op hetzelfde moment een ander leven.
Allez ja, dat die mensen hun organen verkopen om uit de armoede te geraken, dat zal wel te wijten zijn aan hun eigen fouten? Ze hebben er toch voor gekozen.
Oud 21 april 2009, 23:27   #19
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Pedofilie, dat zou volgens mij ook nog geld opbrengen. Waarom legaliseren we dat dan ineens niet, als we toch bezig zijn?
Ach, kom. De man verkoopt zever, maar twee zevers maken geen punt.
Oud 21 april 2009, 23:27   #20
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez ja, dat die mensen hun organen verkopen om uit de armoede te geraken, dat zal wel te wijten zijn aan hun eigen fouten? Ze hebben er toch voor gekozen.
Uiteraard. Ze moeten maar een lening doen en beginnen ondernemen. Vrije keuze enzo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be