Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2009, 20:17   #1
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard 21 maart: dag van het antiracisme

*KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren.

Laatst gewijzigd door Akira : 30 maart 2009 om 14:46.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 21:29   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is nog altijd een groot verschil tussen racisme enerzijds en maatschappelijk verval door ingang van andere rassen anderzijds.
Men kan daar over debatteren tot de pieren uit de neus vallen.
Zonder enige verandering ten gronde zal het blijven zoals het is.
Oud 21 maart 2009, 22:24   #3
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

"Zijn sommige rassen superieur aan anderen?"

euh, ja?

Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 15:06   #4
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Euh, nee?
Oud 22 maart 2009, 15:52   #5
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is geen ras. Het is een bepaalde ideologie, officieel een 'godsdienst.' En dat gaat boven alle rassen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 18:01   #6
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Als men de term "racisme" terug zou herleiden naar zijn oorspronkelijke, ware betekenis dan is minder dan 1% van de bevolking racist.
Oud 22 maart 2009, 19:29   #7
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Weet er iemand wanneer de "dag van het racisme" gehouden wordt ?
Oud 22 maart 2009, 20:09   #8
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In Amsterdam (020-Gaza) is de dag ook intensief beleefd.

De hier gestelde vraag is inmiddels beantwoord: Is misdrijf!. Met dergelijke deelnemers is daar geen twijfel over mogelijk.
Vooraan in de rij staat Rene Danen, de beroeps-agitator van Trotskistische huize met vage inkomstenbron.
Al de verdere Usual Suspects waren aanwezig:
Francisco van Jole
Edwin Huizing
Mohamed Rabbae
Ahmed Marcouch
Rosalie Smit
Theo de Roos
Els Lucas
Rene Danen
Raymond Labad
http://www.nederlandbekentkleur.nl/d...isme_2009.html
Een selectie uit twitter berichten over die samenkomst:
"Een mens zou om minder gaan discrimineren. We zitten hier dus al vijf minuten naar totaal onverstaanbare poëzie te luisteren."
"Gemene deler van de debaters: ze willen allemaal Wilders vervolgen."
"Zeggen dat je de Koran wilt verbieden mag dus niet, een parlementariër verbieden dus wel."
"Hoge pief van antidiscriminatiebureau (blank) stelt geen vraag vanuit publiek, lult wel over subsidie die ze wil.."
"De andere begint, in het Arabisch, zodat men zeker weet dat niemand er een touw aan vast kan knopen. Toch applaus."
"We beginnen weer.. Els Lucas en René Danen oa in discussiepanel. Zaal aanzienlijk leger.."
"Danen vindt dat je niet mag zeggen dat het onacceptabel is dat Amsterdam 134 nationaliteiten telt."
"Maar. We zitten dus op een dag tegen racisme. Het gaat alleen maar over Wilders en haatzaaien."
"Het is Danen tegen Wilders. Het gaat niet over Marokkanen, negers of burka's. Het gaat om Danen."
"En Danen is mislukt. Zoals deze dag mislukt is. Debat wordt nu afgesloten. Met Wilders en Danen."
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 20:19   #9
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Als men de term "racisme" terug zou herleiden naar zijn oorspronkelijke, ware betekenis dan is minder dan 1% van de bevolking racist.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Ik stel ook voor dat ze dat woordje uit de Dikke Van Dale halen.
Nog nooit werd een woord zo verkeerdelijk gebruikt als de laatste jaren.
Niet in het minst door de zichzelf naar de Hemel der intellectuelen geprezen
politiek correcten.
Met uiteraard in het kielzog hun 'nieuwe kiezers'.
Die hebben duidelijk het woordje al geleerd nog voor ze hier gestrand zijn.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 20:55   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de dag dat jongeren stoppen met kleine criminaliteit te plegen, handtassen te roven, mp3 en gsm te stelen, stoppen met drugsdealen, de gevangenissen vol met Belgen zitten, de ocmw's en werklozenbureau's leeglopen... stopt het racisme van zelf !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 21:00   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het CGKR deed vorige vrijdag enkele onthutsende vaststellingen in haar enquête... Het typeert de matige kennis van de echte wereld waarin wij leven.

Woont De Heer De Witte wel in dit land ? Leest die wel alle kranten en tijdschriften ? Kijkt die wel eens naar het nieuws of duidingsprogramma's op VTM ? VT4 ? Politiepatrouilles in Brussel in metro of op straat ???

Heeft hij wel een statistiek of gegevens van onze gevangenissen ???

Ik geloof het niet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 22 maart 2009, 21:01   #12
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens.
Ik stel ook voor dat ze dat woordje uit de Dikke Van Dale halen.
Nog nooit werd een woord zo verkeerdelijk gebruikt als de laatste jaren.
Niet in het minst door de zichzelf naar de Hemel der intellectuelen geprezen
politiek correcten.
Met uiteraard in het kielzog hun 'nieuwe kiezers'.
Die hebben duidelijk het woordje al geleerd nog voor ze hier gestrand zijn.
klopt, dat term "racisme" is sinds zekere tijd aan serieuze inflatie onderhevig. Wanneer je bvb zegt dat 70% van de gevangenisbevolking van allochtone origine is, wordt dit door sommigen al als racisme bestempeld, hoewel dit een feit is dat door voldoende cijfermateriaal wordt aangetoond. Tja, als je al de waarheid niet meer mag zeggen zonder het etiket "racist" te krijgen...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 21:07   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
klopt, dat term "racisme" is sinds zekere tijd aan serieuze inflatie onderhevig. Wanneer je bvb zegt dat 70% van de gevangenisbevolking van allochtone origine is, wordt dit door sommigen al als racisme bestempeld, hoewel dit een feit is dat door voldoende cijfermateriaal wordt aangetoond. Tja, als je al de waarheid niet meer mag zeggen zonder het etiket "racist" te krijgen...

daar zijn we al een tijdje in beland...
Oud 22 maart 2009, 21:10   #14
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
daar zijn we al een tijdje in beland...
Weet ik, en mensen die werkelijk inzitten met de minderheden zouden moeten begrijpen dat dit een nefaste ontwikkeling is, want op den duur gaan mensen inderdaad écht racist worden als je geen enkele (terechte) opmerking mag maken over iemand omdat het toevallig iemand van een "minderheidsgroep" is.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 maart 2009 om 21:13.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 21:11   #15
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

"racisme" is het excuus bij uitstek om zich niet langer verplicht te voelen te integreren. De bestaande bevolking moet zich maar aanpassen aan de nieuwkomers.
Oud 22 maart 2009, 21:30   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het is zoals steeds met hinder en last...

Fabrieken bezorgen overlast, stank, milieuhinder, lawaai... dus moeten ze weg, of ze moeten aanpassingswerken uitvoeren zoals, filters plaatsen, geluiddempend metariaal plaatsen, gescheiden afvalwater... enz... enz !
Oud 22 maart 2009, 21:30   #17
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
"racisme" is het excuus bij uitstek om zich niet langer verplicht te voelen te integreren. De bestaande bevolking moet zich maar aanpassen aan de nieuwkomers.
En dat zal noppes worden. Niemand is bereid om 200 jaar terug in de tijd te gaan leven.
Daar hebben we hier in het westen iets te hard onze .... voor afgedraaid.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 21:32   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

puur racisme : op voorhand iemand beoordelen en op basis van uiterlijke kenmerken een negatief beeld ophangen... zo bestaat er weinig racisme, ook in België.
Oud 23 maart 2009, 10:05   #19
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat cijfermateriaal heb ik nog niet gezien. Waar blijven trouwens ook de in 1998 afgesproken allochtonen-quota op de werkvloer, die bedrijven zou verplichten hun werknemersbestand te vergelijken met de samenstelling van de plaatselijke bevolking?
Ter zake: Als je de gevangenisbevolking voor 70% uit allochtonen betrekt is dat wellicht inderdaad racisme. Er zijn genoeg oplichters en fraudeurs onder de autochtonen om voor hun niet enkel bouwgronden voor te behouden in het dorp van hun ouders, maar ook gevangeniscellen.
Trouwens:
Citaat:
"Het stoort me dat de sociale partners nog aarzelen bij de meting van het aantal allochtonen in bedrijven. Maar laat dit duidelijk zijn, ik geef geen euro meer uit aan een bedrijf dat die meting niet doet." - Renaat Landuyt in Het Nieuwsblad, 02.12.2002 SP-A
;
En:
Citaat:
"Ik pleit voor quota op de arbeidsmarkt, ook al denken de vakbonden en het VBO er anders over." - Johan Vande Lanotte, in Knack, 05.03.2002 SP-A

"Mijn waarschuwing is heel simpel: maakt er nu iets van. Lukt het niet, dan is er geen andere keuze meer dan verplichte quota op te leggen." - Johan Vande Lanotte in Het Laatste Nieuws, 11.12.2002 SP-A

"We zullen de deur op een assertieve wijze openzetten. We zullen dankzij juridische spitstechnologie de verplichting van de Belgische nationaliteit om aan de Vlaamse overheid te werken opheffen en doelbewust op zoek gaan naar allochtoon talent om een meerwaarde te geven aan de Vlaamse overheid." - Paul Van Grembergen, SPA-(Spirit)-minister, in De Morgen, 04.12.2002
...

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 maart 2009 om 10:21.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 10:19   #20
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Op enkele rotzakskes na heeft de bestaande bevolking geen problemen met nieuwkomers die zich wel verdedigen. Waarom zouden ze dan het gedrag van racisten overnemen?
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be