![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Ruben Cottenjé (Belgische Alliantie) (13 t.e.m 19 april) Zoals Ruben het zelf verwoordt: "De BUB heeft zich afgesplitst van haar voorzitter, maar zag zich door de rechten op de (domein)naam genoodzaakt om een andere naam te kiezen". Iedereen deed aanvankelijk wat meewarig over de Belgische Alliantie, een afsplitsing van zowat de kleinste partij van dit land. Maar nu laat de Belgische Alliantie zien dat ze in alle delen van het land een kern heeft opgebouwd en lijsten indient voor elke regio. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste,
Toen u nog lid was van BUB verkondigde u ooit dat u de legerdienst opnieuw wilde verplicht maken. Staat u nog achter dit vreemde standpunt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een aangepaste versie van die verkondiging kan zeer interessant zijn m.i.
nice!
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Leger- en burgerdienst moeten zo worden ingevuld dat wij de burgerzin en het maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef bij jonge mensen versterken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat als ik niet wil deelnemen aan die legerdienst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ik dat niet wil vlieg ik de gevangenis in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Defensie is en blijft een punt waarin geïnvesteerd moet blijven worden dit zowel ter verdediging van ons land als in het kader van deelname aan internationale vredesmissies. Daarom pleit de Belgische Alliantie voor de herinvoering van de legerdienst of burgerdienst op vrijwillige basis. Deze legerdienst kan in de andere landstaal gebeuren en dit voor een duur van 6 maanden, die door de jongeren op vrijwillige basis verlengd kan worden .
Leger- en burgerdienst moeten zo worden ingevuld dat wij de burgerzin en het maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef bij jonge mensen versterken. Er staat "op vrijwillige basis" dus dat betekent dat je niet in de gvangenis vliegt als je verzaakt aan de leger-of burgerdienst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ga je niet veel volk bijeenkrijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Hmmmmm. Dus een jongere die intekent krijgt geen loon, maar een "loon". Bouwt die pensioenrechten op? Rechten op werkloosheid etc? Als hij dan na zijn dienst moet gaan solliciteren, verliest hij op zijn loopbaan dus minstens zes maand ancienniteit. Zeker voor ambtenaren een zeer slechte zaak. maw, de jongere die daar op in gaat verliest op alle vlakken.
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is beter dat jongeren intekenen in de leger- of burgerdienst dan dat zij zich vergrijpen aan het vandaliseren van auto's in Gent "uit pure verveling". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() ik denk dat je je daarin vergist... Het voorstel zou volgens mij heel wat jong volk kunnen aantrekken.
Mooi voorstel volgens mij eigenlijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() T'is niet van willen maar van moeten. Voor jouw gaat geen uitzondering gemaakt worden!
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Hier op het forum heb ik het ook vaak gelezen, dat men vindt dat de legerdienst terug zou moeten verplicht worden. Al die mietjes tegenwoordig.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() daar heb je ook gelijk in...
Nu ik denk dat er wel zoiets bestaat hoor of dat ze dat gingen invoeren maar er mag wat meer blabla rond komen...
![]() |
![]() |