![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Daar gaan we weer... blijkbaar zijn uit de gevangenis van Brugge verschillende zware criminelen ontsnapt met behulp van een helikopter. Het zou vermoedelijk gaan om drie gedetineerden, maar dat bericht werd nog niet officieel bevestigd.
Onder de ontsnapten zou Ashraf Sekkaki zijn, een van de zwaarste criminelen van het land. Ashraf Sekkaki is een ontsnappingskoning, drugsdealer en overvaller. Intussen heeft hij op zijn strafblad al meer dan zeventig misdrijven, waaronder verschillende gewapende overvallen. Op 9 september 2003 ontsnapten Sekkaki en een kompaan al op spectaculaire wijze uit de gevangenis van Turnhout. Na hun ontsnapping doken de twee onder in Marokko. Eind 2003 keerden ze terug. Ze begonnen met een lange reeks overvallen op KBC-, Axa-, Dexia- en ING-bankkantoren in Rumst, Wommelgem, Merksem, Walem, Wuustwezel, Brecht, Gent en Beveren. Op 11 januari 2004 liep zijn kompaan Majid Kasmi in Amsterdam tegen de lamp. Ashraf Sekkaki was toen nog voortvluchtig, maar werd midden februari 2004 opgepakt. Uit een analyse van zijn telefoonverkeer konden speurders opmaken dat Sekkaki grootse plannen had. Zo belde hij op 19 januari 2004 naar een vriend voor 'zwaar materiaal'. Hij wilde een raketlanceerder kopen en had ook kalashnikovs en uzi-machinegeweren nodig. De psychopaat werd gelukkig opgepakt voor hij een nieuwe reeks overvallen kon plegen. Niet de eerste keer dat een ontsnapping met deze methode gebeurd... hebben ze nu nog steeds hun les niet geleerd? Waarom hangen er daar geen kabels gespannen om dergelijke ontsnappingen te verhinderen! Nogmaals het bewijs dat het Belgische gevangeniswezen op niks trekt. Brugge is dan nog de meest moderne gevangenis van de hoop! Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 23 juli 2009 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() 't is weer justitie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Allee, er zijn "vermoedelijk" 3 gevangenen ontsnapt.
Het kunnen er ook 2 zijn, maar ook 5. Wat maakt het eigenlijk uit, een ontsnapte gevangene meer of minder? Waarom eigenlijk nog de moeite doen om ze op te sluiten? Hoeveel keer gaan ze nog gevangen moeten laten ontsnappen d.m.v. een helicopter voor ze daar een afdoend middel tegen gevonden hebben? Maar goed, men zal er ondertussen nog eens over kunnen praten. Voor de mensen. En er zal een goede oplossing komen. Zo snel mogelijk. In oktober 2047. Pfff... Laatst gewijzigd door Sammael : 23 juli 2009 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() hoezo , vandaag ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() tja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=Ge6SxKPK0s8 Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 23 juli 2009 om 18:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() lomeanor, maar spijtig genoeg ook niet de eerste keer in belgië...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ashraf Sekkaki zat de voorbije maanden dan ook in het AIBV, een speciaal bewaakte afdeling in de gevangenis van Brugge, waar de meest onhandelbare criminelen van het land samen zitten. De wandeling, de koer waar de gedetineerden kunnen wandelen in open lucht, op het AIBV is beveiligd met helikopternetten.
![]() Gedetineerden mogen wettelijk slechts beperkte tijd in het AIBV doorbrengen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Originele manier om het cellentekort aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja, vermoedelijk een onderdeel van het plan van minister De Clerck om iets aan de overbevolking te doen.
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In Nederland hebben we een aantal ultrastreng bewaakte inrichtingen. Zonder toestemming kom je daar echt niet in of uit. Misschien een huurcontract(crimineel voor geld)?
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af waarom de cipiers in de wachttorens niet met scherp schieten op die helikopter. Weer een of andere zachte regel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Pas op! Dat mag niet van de policorrecten die onze maatschappij beheersen!
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat de cipiers wel tijd hadden om gemikte schoten te lossen op de motor of op de ontsnapten. Ik vraag me af wat de regels eigenlijk zijn tijdens ontsnappingspogingen. Mag er sowieso met scherp worden geschoten? Ik hoop uiteraard van wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja (mag ik hopen)
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vuurwapens zijn totaal verboden in de Belgische gevangenissen.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |