Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2009, 18:54   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Moslima's mogen wèl met christelijke mannen huwen

Een kardinaal uit Portugal adviseert christelijke vrouwen om niet met moslims te trouwen. Dit stuit uiteraard op zwaar verzet bij de islamitische gemeenschap in Portugal.
De imam zegt dat hij NOOIT zulke dingen zou willen verbieden en dat moslimmannen wèl met christelijke vrouwen mogen huwen, (volgens mij mogen christelijke mannen ook weldegelijk met moslima's huwen)
en dus mogen we toch veronderstellen dat ook de VROUWELIJKE volgelingen van Mohammed met christelijke mannen huwen, want als hun vrouwelijke volgelingen niet met christenmannen mogen huwen, dan zouden die imam en die moslims toch niet zo verontwaardigd geweest zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=WAUyn...layer_embedded

Die smerige katholieken toch weer hé! Willen die hun christelijke meisjes VERWITTIGEN dat ze beter niet met een moslim huwen! En dat terwijl de moslimman toch zo'n respect heeft voor hun geloof!

Nu nog christelijke mannen die respect hebben voor de moslima's hun geloof ! Want zij mogen dus wèl met een christelijke man huwen.... nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2009 om 18:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:23   #2
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Nu circe, de islamofoobloog, haar goedkeuring en zegen heeft gegeven, staan moslima's in een massa te drummen om met christenen te trouwen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:46   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Heeft de kardinaal reeds zijn verontschuldigingen moeten aanbieden vanwege bedreigingen oid.?

Ik ben het trouwens eens met de man.

Een verstandig mens houdt zich ver, ver weg van die satanische doodscultus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 22:50   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nu circe, de islamofoobloog, haar goedkeuring en zegen heeft gegeven, staan moslima's in een massa te drummen om met christenen te trouwen.
ik heb me niet uitgesproken Uh-huh! Ik vind het totaal ongepast dat christelijke meisjes met mohammedanen huwen ! Net zoals de mohammedanen niet willen dat hun dochters met christelijke mannen huwen.

Maar het gaat hem over de imam die zeer verontwaardigd was omdat de kardinaal christelijke meisjes waarschuwt om niet met een moslim te huwen.

De imam zou nooit christelijke meisjes waarschuwen om niet met een moslim te huwen zegt ie.... dus mag ik toch aannemen dat hij er ook geen enkel probleem mee heeft dat mohammedaanse meisjes met een christen huwen?
Waarom zou ie anders zo verontwaardigd reageren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2009 om 22:51.
Oud 27 april 2009, 22:59   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb me niet uitgesproken Uh-huh! Ik vind het totaal ongepast dat christelijke meisjes met mohammedanen huwen ! Net zoals de mohammedanen niet willen dat hun dochters met christelijke mannen huwen.

Maar het gaat hem over de imam die zeer verontwaardigd was omdat de kardinaal christelijke meisjes waarschuwt om niet met een moslim te huwen.

De imam zou nooit christelijke meisjes waarschuwen om niet met een moslim te huwen zegt ie.... dus mag ik toch aannemen dat hij er ook geen enkel probleem mee heeft dat mohammedaanse meisjes met een christen huwen?
Sommige mensen beschouwen zichzelf én anderen als individuen met individuele verantwoordelijkheden voor wat je doet, wat je zegt.

Diegenen die zich verbergen achter "volk", "traditie" "De imam zegt dat..." "Zij zijn begonnen..." "De kardinaal zegt dat..." verdienen vanaf nu enkel nog maar mijn medelijden.
Ik hoop voor deze mensen dan ook oprecht dat ze zich in een fase bevinden van verdere ontwikkeling...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 april 2009 om 23:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 23:09   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
...

Diegenen die zich verbergen achter "volk", "traditie" "De imam zegt dat..." "Zij zijn begonnen..." "De kardinaal zegt dat..." verdienen vanaf nu enkel nog maar mijn medelijden.
Ik hoop voor deze mensen dan ook oprecht dat ze zich in een fase bevinden van verdere ontwikkeling...
U beschrijft hier zo perfect 1 bepaalde bevolkingsgroep, 1 bepaalde minderheid (gelukkig nog), die door links toch zo graag geknuffeld wordt
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 00:15   #7
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Sommige mensen beschouwen zichzelf én anderen als individuen met individuele verantwoordelijkheden voor wat je doet, wat je zegt.

Individuen met individuele verantwoordelijkheden zijn een illusie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 00:30   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het totaal ongepast dat christelijke meisjes met mohammedanen huwen!

[...]

Dat leid ik inderdaad af uit hetgeen hij zegt. Hij pleit voor respect voor het geloof van de ander. Dat is helemaal wat anders dan circe die eens wil gaan opleggen aan iedereen met wie getrouwd mag worden, en met wie niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 06:03   #9
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U beschrijft hier zo perfect 1 bepaalde bevolkingsgroep, 1 bepaalde minderheid (gelukkig nog), die door links toch zo graag geknuffeld wordt
1 maar? Minderheid?
Oud 28 april 2009, 06:12   #10
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongepast vind ik overdreven. Dom is een beter woord. Als je met iemand trouwt, heb je best zoveel mogelijk gemeen. Als je uit twee tegenovergestelde culturen komt, is die kans erg klein.
Dus heeft de kardinaal zeker een goed punt. En zou de imam dat punt beter ook inzien.

Maar je conclusie is correct, uit de reactie van de imam kan je inderdaad afleiden dat hij geen problemen heeft met het uithuwelijken van zijn "dochters" aan andere religies. Al begrijp ik niet goed welk punt je daarmee wil maken. Al die religies lullen maar wat en merken het niet eens als ze zichzelf aan het tegenspreken zijn.
Oud 28 april 2009, 08:02   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ongepast vind ik overdreven. Dom is een beter woord. Als je met iemand trouwt, heb je best zoveel mogelijk gemeen. Als je uit twee tegenovergestelde culturen komt, is die kans erg klein.
Dus heeft de kardinaal zeker een goed punt. En zou de imam dat punt beter ook inzien.

Maar je conclusie is correct, uit de reactie van de imam kan je inderdaad afleiden dat hij geen problemen heeft met het uithuwelijken van zijn "dochters" aan andere religies. Al begrijp ik niet goed welk punt je daarmee wil maken. Al die religies lullen maar wat en merken het niet eens als ze zichzelf aan het tegenspreken zijn.
Ik was gewoon een beetje cynisch, maar vergat dat de helft van dit forum geen kennis heeft over islam.

In islam is het namelijk toegestaan te huwen met de VROUWEN van het boek: zij mogen dus met jodinnen of christelijke VROUWEN huwen, waarbij nadien de kinderen automatisch moslim worden.
Islamitische vrouwen mogen echter NOOIT met christelijke of joodse mannen huwen, vermits de kinderen dan christelijk of joods zullen worden opgevoed (vrouwen zijn ondergeschikt aan de man nietwaar, dus vader is baas).

Het grappige aan dit filmpje is dus dat de kardinaal gewoon exact hetzelfde zegt als de moslims (huw je dochters niet uit aan moslims, maar dan properder, het is slechts een waarschuwing) en dat de imam hierover begint te fulmineren, want HUN MANNEN mogen wèl met christelijke vrouwen huwen! Ah ja! 't zal nog nie!

De conclusie: DUS mogen moslima's ook met christelijke mannen huwen heb ik er natuurlijk zèlf bijgefantaseerd want d�*t zegt die pipo helemaal niet hoor! Ge ziet dat van hier dat ze HUN dochters met christelijke zonen zullen laten huwen! Maar wèl héél hard mekkeren over die stoute christenen natuurlijk!

Oud 28 april 2009, 08:08   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Toch wel spijtig dat in de moderne tijden de godsdienstpolitiek (wat weing te maken heeft met geloof volgens mij) steeds meer de boventoon krijgt, wetende dat het enkel voor spanningen en ruzie zorgt.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 09:02   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was gewoon een beetje cynisch, maar vergat dat de helft van dit forum geen kennis heeft over islam.
en uiteraard ben jij de experte van dienst
Oud 28 april 2009, 09:19   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en uiteraard ben jij de experte van dienst
ik wist in elk geval dat moslima's natuurlijk niet met christelijke jongetjes mochten huwen! Diene pipo had het dus enkel over MOSLIMMANNEN die uiteraard wèl met katholieke meisjes kleine moslimmekes mogen maken!

Maar dat mogen katholieke mannen natuurlijk ook... (van hun eigen kardinaal uiteraard).

Oud 28 april 2009, 10:29   #15
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk een terechte opmerking. Mij lijkt het ook interessant om te horen of zij die hierover verontwaardigd zijn ook allemaal de mening toegedaan zijn dat moslima's niet met christenen mogen huwen. Een goede journalist zou die vraag toch wel eens mogen stellen.
Oud 28 april 2009, 11:46   #16
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Zeer kort geleden in Egypte waar de seculiere wet vaak ondergeschikt wordt gemaakt aan de religieuze wet:
EGYPT: CONVERT ARRESTED FOR MARRYING CHRISTIAN
Citaat:
ISTANBUL, April 23 (Compass Direct News) – Christian convert Raheal Henen Mussa and her Coptic husband are hiding from police and her Muslim family for violating an article of Islamic law (sharia) that doesn’t exist in the Egyptian penal code.

Police arrested Mussa, 22, on April 13 for marrying Sarwat George Ryiad in a customary marriage (zawag al ‘urfi), an unregistered form of matrimony in Egypt made without witnesses. It has gained popularity among Egyptian youth but is not sanctioned by most Islamic scholars.
The two could not get married in an official ceremony since Mussa is considered a Muslim by birth, and changing one’s religious status away from Islam is impossible in Egypt
Ryiad and Mussa were not married in a Coptic ceremony, as many churches avoid marrying registered Muslims to non-Muslims for fear of being targeted by authorities and Islamic extremists.
“Nobody [in Egypt] can declare the marriage of a Coptic man to a Muslim girl,” attorney Naguib Gabriel told Compass. “It would be very dangerous to the life of a priest.”
“They have not violated the law, but the family and the police are applying their own unwritten law,” said Helmy Guirguis, president of the U.K. Coptic Association. “Islamic law interprets that if a Muslim girl marries a non-Muslim man, even on paper, they are breaking the law of God, not the law of man.”
Aangezien de man de baas is over de vrouw is trouwen van Moslim man met andersgelovige vrouw een heel goede zaak. De vrouw wordt dan ook Moslim. Wat voor iets mooiers en beters kan je in je leven overkomen dan Mohammedaan te worden? Het allerbeste geloof?
Heel anders is het als een Christelijke man een Moslim vrouw trouwt. Dan zou de vrouw op aandrang van de man aan wie ze onderdanig zou moeten zijn als Moslima, wel eens van haar geloof af kunnen vallen. Dat mag niet. En als het toch gebeurt dan rust op de moslims de plicht om een afschuwelijke barbaarse daad te verrichten: de afvallige dood maken. Dat wil toch niemand?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 16:55   #17
Janice
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een kardinaal uit Portugal adviseert christelijke vrouwen om niet met moslims te trouwen. Dit stuit uiteraard op zwaar verzet bij de islamitische gemeenschap in Portugal.
De imam zegt dat hij NOOIT zulke dingen zou willen verbieden en dat moslimmannen wèl met christelijke vrouwen mogen huwen, (volgens mij mogen christelijke mannen ook weldegelijk met moslima's huwen)
en dus mogen we toch veronderstellen dat ook de VROUWELIJKE volgelingen van Mohammed met christelijke mannen huwen, want als hun vrouwelijke volgelingen niet met christenmannen mogen huwen, dan zouden die imam en die moslims toch niet zo verontwaardigd geweest zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=WAUyn...layer_embedded

Die smerige katholieken toch weer hé! Willen die hun christelijke meisjes VERWITTIGEN dat ze beter niet met een moslim huwen! En dat terwijl de moslimman toch zo'n respect heeft voor hun geloof!

Nu nog christelijke mannen die respect hebben voor de moslima's hun geloof ! Want zij mogen dus wèl met een christelijke man huwen.... nietwaar?

Meisjes mogen met moslimmannen trouwen omdat ze volgens de religieuze islamitische wetten hun man moeten volgen. Andersom, dus moslimmeisjes die buiten hun geloof willen trouwen, mogen dat enkel wanneer de man zich eerst bereid verklaart zich te bekeren tot moslim.

In het westen zal het soms wel eens gebeuren dat de man zich niet wil bekeren, maar dan wordt het meisje verstoten door de gemeenschap (of loopt het vaak uit op een eremoord). Het is dus aan te raden dat ze best een eindje verderop gaan wonen...

In islamitische landen is de bekering echter bij wet verplicht. Nochtans kan het gebeuren dat (zelfs na een bekering tot moslim) de familie hem niet wil aanvaarden en gaat de trouwpartij met een moslimmeisje gewoon niet door.
Janice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 16:57   #18
Janice
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zeer kort geleden in Egypte waar de seculiere wet vaak ondergeschikt wordt gemaakt aan de religieuze wet:
EGYPT: CONVERT ARRESTED FOR MARRYING CHRISTIAN

Aangezien de man de baas is over de vrouw is trouwen van Moslim man met andersgelovige vrouw een heel goede zaak. De vrouw wordt dan ook Moslim. Wat voor iets mooiers en beters kan je in je leven overkomen dan Mohammedaan te worden? Het allerbeste geloof?
Heel anders is het als een Christelijke man een Moslim vrouw trouwt. Dan zou de vrouw op aandrang van de man aan wie ze onderdanig zou moeten zijn als Moslima, wel eens van haar geloof af kunnen vallen. Dat mag niet. En als het toch gebeurt dan rust op de moslims de plicht om een afschuwelijke barbaarse daad te verrichten: de afvallige dood maken. Dat wil toch niemand?
't Ja, daar komt het dus op neer, en is hetzelfde als wat ik hierboven al schreef. Zo zie je maar hoe het gaat in de 'religie van de vrede'.
Oud 28 april 2009, 16:58   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janice Bekijk bericht
't Ja, daar komt het dus op neer, en is hetzelfde als wat ik hierboven al schreef. Zo zie je maar hoe het gaat in de 'religie van de vrede'.
vandaar dat ik het zo ridicuul vindt dat ze zo hoog van hun toren blazen als de kardinaal een waarschuwing geeft en dat geen enkele journalist even doorheeft hoe de vork in de steel zit!

Weer een zuiver staaltje van desinformatie.

Oud 28 april 2009, 16:59   #20
Janice
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat leid ik inderdaad af uit hetgeen hij zegt. Hij pleit voor respect voor het geloof van de ander. Dat is helemaal wat anders dan circe die eens wil gaan opleggen aan iedereen met wie getrouwd mag worden, en met wie niet.
Aandoenlijk die naïeviteit! Ik denk niet dat Circe het oplegt, maar wel de islam!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be