![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty-toetsenborden in Vlaanderen? | |||
JA, ik ben overtuigd van de Vlaamse zaak |
![]() ![]() ![]() |
25 | 31,65% |
NEE, dit is belachelijk en het is een schande dat de politiek zich daarmee bezighoudt |
![]() ![]() ![]() |
54 | 68,35% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Vlaams en Brussels parlementslid
Brigitte Grouwels (CD&V) wil dat Vlaanderen investeert in querty- toetsenborden. Ze heeft daarover een vraag gesteld aan Vlaams minister van E-Government Patricia Ceysens (VLD). De Vlaamse Gemeenschap gebruikt voornamelijk azerty-toestenborden. Dat type wordt vrijwel uitsluitend gebruikt in de Franstalige wereld en komt de Vlaamse zaak dus niet ten goede, volgens Grouwels. "Querty is Vlaamser", luidt het overtuigd. Ceysens was overdonderd door deze "gekke vraag" en zei dat de overheid "niemand kan opleggen met een bepaald klavier te werken". En dit is géén grap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze heeft gelijk.
Waarom moeten wij de franstalige gebruiken terwijl er beter bestaat voor ons?
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef eens de bron van dat bericht?
Het is alleszins zo dat Qwerty internationaal meer gebruikt wordt, maar dit lijkt me er toch wat over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() In elke school worden azerty toetsenborden gebruikt nu zouden al die mensen die tiplessen hebben gevolgd opnieuw moeten beginnen?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze worden met de dag onnozeler
![]() jonges toch .. ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ach, er zijn weer verkiezingen in zicht! Bereidt u maar voor op de meest onzinnige voorstellen van parlemntariërs die je voorheen nooit hoorde!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Brigitte Grouwels moet blijkbaar wat compenseren. Juist stelde ze heel terecht voor om tweetalig onderwijs in Brussel in te richten en volgde daarmee gedeeltelijk het B.U.B.-programma. Dan houdt ze zich weer bezig met belachelijke zaken. Bovendien gaat haar partij scheep met de Vlaams-nationale egoïsten van de NVA.
Soms is de Vlaemsche politiek onbegrijpelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Als student informatica kan ik uit de grond van mijn hart zeggen: WEG MET QWERTY !!!
Thuis werken we met azerty, maar op de universiteit heeft men qwerty toetsenborden. Maar op een qwerty staan veel minder tekens dan op een azerty, dus sommige woorden moet ik dan intikken door ALT-cijfercombinaties. Neem bijvoorbeeld het trema: ¨ , in onze streken veel gebruikt. Dat is er niet op een qwerty toetsenbord, als je dat wilt typen, dan moet je ALT en cijfercode 184 geloof ik (weet het niet meer zeker) intypen. Hetzelfde voor veel accenten, cedilles, en andere handige tekens. Niet alles wat buitenlands is is goed.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ¨é�*èùç
in your face , qwerti 8)
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach er wordt over haar gepraat en haar naam komt in de media. Mission accomplished. :o
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb typles gevolgd met een azerty bord. Enkele jaren later heb ik in Ierland gewoond. Daar had ik qwerty. My god, ik was met dit andere systeem op een weekje weg en vond het zalig. Er is niet veel anders, maar wel de dingen die je veel gebruikt (een punt, bepaalde letters,...) staat gewoon echt wel beter bij een qwerty bord. Het gebruik van shift en alt wordt fel verminderd als je qwerty gebruikt voor het Nederlands. Qwerty is veel handiger, je kan er vlotter nederlandstalige teksten mee typen. Ik zoek al enkele maanden een qwerty bord om op mijn pc aan te sluiten. Ik vind geen goedkoop... ![]() Een beetje belachelijk om hier een symbolische uitleg aan te geven, maar ik ben er zeker van dat men op termijn tijd, werk en dus geld wint door qwerty te gebruiken in Vlaanderen ipv azerty... ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100% belachelijk!!!!!!!!! Blijkbaar hebben ze tijd om in de Vlaamse Regering te spelen. Zijn de Vlamingen die met "azerty" toetsenborden werken, goeie of slechte Vlamingen, volgens Mevrouw Grouwels? Nee serieus, meer belachelijk nieuws kon je vandaag niet vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brrr wat een trut, ik ben altijd weer in de war als ik in Nederland kom en een deftige zin wil tikken op één hunner pc's... Waar zijn al die leuke accenten heen? Ja, ge moogt de ascii code uit uw kop leren... Handig dat dat is! Ongelofelijk... Dat ze zich maar es begint met politiek bezig te houden en niet met ons typgedrag! Dat ze zelf geen ¨ of ^ of �* of ç of è gebruikt geeft haar nog nie het recht ook anderen die tekens af te nemen!
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() als de Staat op basis van dergelijke argumenten haar aanbestedingen doet, amai. Allez, die grouwels heeft hare pree weer verdiend ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |