Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april "Dankzij een familiale introductie in de politiek bekleedt ze al jaren een mandaat. Vandaag is ze Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok. De partij is ze toegewijd om haar volledige programma en omdat het volgens haar de enige partij is d

Discussietools
Oud 19 april 2004, 15:21   #1
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

naar ik heb vernomen zijn er op zeer korte termijn 7 doden gevallen in de haven van antwerpen

heeft u al iets ondernomen ?

voor de haven van antwerpen is er een collectieve normatieve bepaling die in strijd is met het artikel 103bis3 11-2-1946 en een schending van het gelijkheidsbeginsel , wat gaat u daaraan doen ?

waarom doet het vlaams blok niks tegen de discriminatie van de havenarbeiders met een gelegenheidskaart ?
Oud 19 april 2004, 15:53   #2
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

ik weet niet hé, maar is het in feite niet de taak van de regerende coalitie om die dingen aan te pakken?

Je kan zulks toch niet aan het blok verwijten?
Oud 19 april 2004, 16:31   #3
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
ik weet niet hé, maar is het in feite niet de taak van de regerende coalitie om die dingen aan te pakken?

natuurlijk nie
het vlaams blok kent alleen maar den dokwerker om bij verkiezingen folderkes uit te delen .

er sterven daar mensen
er worden daar mensen geschonden voor het leven
moet ik u eens meenemen naar nen jongen die geschonden is voor't leven
heb jij al eens bij een vrouw van 23 gestaan met een dochter van 2 jaar en een zoontje van 8 maanden die nooit hun vader gaan kennen omdat hun vader onder een container terecht kwam .

alvast bedankt voor u heel toepasselijke antwoord
laat ze maar sterven het is onze schuld toch niet .
Oud 19 april 2004, 16:34   #4
eliohater
Burger

Standaard

Citaat:

vind ik ook een stoem antwoord.
Dan kun je niks over het blok zeggen hé want ze hebben nog NIETS gedaan.
voorts kunnen ze dat probleem wel opwerpen of een voorstel indienen. Of mag het blok dat ook al niet meer doen?
eliohater is offline  
Oud 19 april 2004, 18:13   #5
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

ik vind het dan toch logisch dat eerst en vooral de leiding van de haven daarover wordt aangesproken en vervolgens de regerende coalitie in antwerpen, wat het vlaams blok hiermee te maken heeft is mij toch ook een groot raadsel.

je kunt evengoed aan marijke vragen waarom ze het vreemdelingenstemrecht niet afschaffen, alsof zij daar de bevoegdheid voor hebben
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 19 april 2004, 18:36   #6
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pielewuiter
Citaat:

natuurlijk nie
het vlaams blok kent alleen maar den dokwerker om bij verkiezingen folderkes uit te delen .

er sterven daar mensen
heb jij al eens bij een vrouw van 23 gestaan met een dochter van 2 jaar en een zoontje van 8 maanden die nooit hun vader gaan kennen omdat hun vader onder een container terecht kwam .

heb ik dat gezegd?

Tuurlijk moet dat aangepakt worden, en ja het blok zou dat moeten aankaarten. Maar als daar nu dingen mislopen is het toch wel zeer hypocriet om dat in de schoenen van de enige partij die nog niet heeft mogen mee besturen in antwerpen te schuiven.
Oud 19 april 2004, 19:03   #7
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

De werknemers kiezen zelf in welk bedrijf ze gaan werken. De staat moet daarbij niet tussenkomen.
Niks houdt die werknemers tegen om pakweg als kassier te gaan werken in een supermarkt. Al zullen ze door het gebrek aan fysieke activiteit wellicht meer kans hebben om vroeg te sterven dan een havenarbeider.
Dankzij een nieuwe Europese richtlijn was het zelfs bijna mogelijk dat ze dat allemaal konden én het laden en lossen toch nog gebeurde. Maar die richtlijn werd afgeschoten(hoewel het blok in eerste instantie niet tegen stemde).

Een andere vraag over de haven dan maar: het blok schrijft in zijn economisch programma dat de investeringen van de overheid in de eerste plaats naar de havens moeten gaan. Maar jullie zijn tegelijk ook tegen Doel:
"Op termijn zal Antwerpen nood hebben aan bijkomende containercapaciteit. Het Vlaams Blok verzet zich niet tegen de havenuitbreiding op Linkeroever. Teneinde het voortbestaan van Doel te verzekeren moet onderzocht worden in hoeverre op de rechteroever (via inbreiding) of ter hoogte van de kerncentrale (na de ontmanteling van de centrale) plaats voor een nieuwe containerterminal kan gevonden worden."
maar blijkbaar pas nadat de kerncentrale ontmanteld is. Is dat geen belachelijke houding?

http://www.vlaamsblokantwerpen.org/p...ma_haven.shtml
Oud 20 april 2004, 15:25   #8
pielewuiter
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik vind het dan toch logisch dat eerst en vooral de leiding van de haven daarover wordt aangesproken en vervolgens de regerende coalitie in antwerpen, wat het vlaams blok hiermee te maken heeft is mij toch ook een groot raadsel.

je kunt evengoed aan marijke vragen waarom ze het vreemdelingenstemrecht niet afschaffen, alsof zij daar de bevoegdheid voor hebben
ik heb met mijn dossier bij de administratieve commissie gestaan

het enige wat ik daar bereikt hebt is dat ik werd buitengezet door de rijkswacht

nu sta ik met mijn dossier op de arbeidsrechtbank
waar ik van alle kanten tegenwind krijg

zelfs mijn klachten bij de inspectie van de sociale wetten werden niet behandeld

ik dacht dat één van de volksvertegenwoordigers van het blok een sommige erkende havenarbeider is , zij kunnen dus perfect iets ondernemen , maar dit menselijk leed intresseert hun dus duidelijk niets

nogmaals een bewijs van , eigen zakken eerst !
Oud 20 april 2004, 20:50   #9
Marijke Dillen
Vreemdeling

Standaard

Beste,

Het Vlaams Blok heeft in haar verkiezingsprogramma dat thans goedgekeurd is door de partijinstanties en op 15 mei officieel wordt voorgesteld, uitgebreid aandacht besteed aan de Haven van Antwerpen in het algemeen en het dossier van de havenarbeiders in het bijzonder.

Uiteraard bezorg ik U met plezier een exemplaar van dit programma op Uw eerste verzoek na deze datum.

Het Vlaams Blok heeft steeds zeer grote inspanningen geleverd om de belangen van de havenarbeiders zo goed mogelijk te beschermen en te verdedigen.

Met vriendelijke groeten,

MARIJKE DILLEN
Marijke Dillen is offline  
Oud 21 april 2004, 17:16   #10
pielewuiter
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Dillen
Het Vlaams Blok heeft uitgebreid aandacht besteed aan de Haven van Antwerpen in het algemeen en het dossier van de havenarbeiders in het bijzonder.

Uiteraard bezorg ik U met plezier een exemplaar

Het Vlaams Blok heeft steeds zeer grote inspanningen geleverd om de belangen van de havenarbeiders zo goed mogelijk te beschermen en te verdedigen.
u kan alvast één inspanning leveren .
u bent een antwerpse advocate

kan u mij een kopie bezorgen van de uitslag van het beroep van de arbeidsauditeur op het vonnis van 29 juni 2000 , AR. 299.756

inzake een verzoekschrift , "tegen een beslissing van"

waar kan ik dat bemachtigen ?
Oud 21 april 2004, 18:56   #11
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pielewuiter
Citaat:

natuurlijk nie

er sterven daar mensen

Ik ken iemand die van zijn trap dood gevallen is. Ik stel dan ook voor om alle trappen af te schaffen.
Oud 21 april 2004, 19:22   #12
pielewuiter
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Ik ken iemand die van zijn trap dood gevallen is. Ik stel dan ook voor om alle trappen af te schaffen.
van 't waasland hé

pak morgen u fietske en rijd de kaaien eens af om te zien hoe veilig er word gewerkt

of beter nog rijd naar 't kot en zie of ge nen dag kunt doen , dan moogde gij het aan de lijve ondervinden hoe veilig er word gewerkt .
zie wel uit da ge gene vinger of teen verliest

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be