![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik las net dit artikel:
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...arlement.dhtml Lijkt me eerder gratis publiciteit als een verkiezingsstunt maar, op zich ,ben ik het met hem eens, er zou meer een vertegenwoordiging moeten zijn afhankelijk van het belang van een taal (alhoewel dit moeilijk is tenzij ze alle immigranten bij de Franstaligen tellen) maar ik vind dat hij niet ver genoeg gaat. Waarom zouden we hier stoppen? Hij heeft gelijk, het is onrechtvaardig en zoals de fans van democratie dat we zijn moeten we het dan toch op alle niveaus afschaffen en niet enkel in Brussel? Voorts, weet iemand juist hoe men de vaste zetelverdediging in Brussel zou moeten wijzigen? Welke wetten zouden gewijzigd moeten worden en welke procedures zouden nodig zijn? Theoretisch gezien natuurlijk. Laatst gewijzigd door Gwyndion : 31 mei 2009 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de vaste vertegenwoordiging van de Vlamingen in Brussel (een lichte oververtegenwoordiging dus) er kwam in ruil voor een paritaire (fifty-fifty) samenstelling van de federale regering, waarin dus de Franstaligen oververtegenwoordigd zijn (want zij maken maar 40% uit van de Belgische bevolking).
Dus goed: als men wil dat er minder Vlamingen in 't Brussels parlement zitten, is het ook gedaan met 7 franstaligen op de 14 federale ministers, ze geven twee ministerposten af aan de Vlamingen (en géén geknoei met staatssecretarissen, 't zijn er nu al teveel!!!)
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 mei 2009 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, ze gaan die verworven voorrechten niet afstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen wel eens heeeel gauw zien hoeveel Vlaamsgezinden er in Brussel wonen, zodra ze kunnen opteren voor die bijkomende kinderbijslag.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ik wil hem dat gerust kado geven voor de splitsing van BHV en het verwijderen van alle faciliteiten in de desbetrefffende gemeentes.
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Enkele weken terug werd op de Brusselse TV gemeld dat 7 op de 10 schoolgaanden in Brussel noch Nederlands, noch Frans spreken als thuistaal!!
Maingain rekent alle niet Nederlandstaligen als Franstaligen aan, zo komt hij op een grote meerderheid voor de Franstaligen!! De ware toedracht zou hem wel eens zuur kunnen opbreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Als we dan ook op federaal niveau dat kunnen geregeld krijgen dat ook daar de zetelverdeling wijzeigt dan vind ik dit een goed voorstel. Maar ik vrees dat men dat niet wil... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Hoog tijd om diene Mangain eens ferm op zijn bakkes te slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |