Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei) Als zoon van Rwandese ouders werd Van Bellingen geadopteerd door een Vlaams gezin, vader bij Volksunie. Hij is een voormalig ambtenaar en de eerste zwarte schepen in Vlaanderen te Sint-Niklaas. Hij kwam in het nieuws toen enkele koppels weigerden om door hem te worden getrouwd. Voorheen bij spirit (nadien VlaamsProgressieven, nu SLP). Hij komt op als onafhankelijke op de lijst van de sp.a.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2009, 06:26   #1
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard racisme

geachte,
enkel jaren geleden mochten we een heuse verkiezingsshow van u aanschouwen, betaald door de stad Sint Niklaas.
Mij rest een vraag heeft u nu eindelijk de "racistisch" koppels gevonden die weigerden te trouwen voor u of geeft u nu eindelijk eens toe dat heel die zaak de grootste bullshit was die er al ooit opgevoerd is.
Oud 29 april 2009, 06:41   #2
thomasje
Vreemdeling

Standaard

Ongeveer dezelfde vraag als van Rookie : wat mij al maanden bezig houdt :
waarom werden die namen van die snoodaards racisten nooit bekend gemaakt ? Het was toch een goede reden om het racisme en al zijn gevolgen te veroordelen ? En antwoord aub. nu niets ivm. "beroepsgeheim of privacy".
Of bestonden die weigeraars soms niet ??? Arme poltieke argumenten waaraan zelfs burgemeesters meedoen...

Laatst gewijzigd door thomasje : 29 april 2009 om 06:44.
thomasje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 06:52   #3
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard

Beste Wouter,

Voor mij is het ook voldoende als u gewoon 'EERLIJK' antwoord of het niets meer was dan één van die groots opgezette volksmanipulerende 'shows' van Freddy Willockx.
Een 'show' waarin u deze keer de hoofdrol 'moest' spelen...
Oud 29 april 2009, 18:18   #4
fransV
Gouverneur

Standaard durf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
geachte,
enkel jaren geleden mochten we een heuse verkiezingsshow van u aanschouwen, betaald door de stad Sint Niklaas.
Mij rest een vraag heeft u nu eindelijk de "racistisch" koppels gevonden die weigerden te trouwen voor u of geeft u nu eindelijk eens toe dat heel die zaak de grootste bullshit was die er al ooit opgevoerd is.

Hoe durft U zoiets zelfs maar te denken ?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 14:52   #5
Wouter Van Bellingen

Standaard

Ondanks ik jullie woordgebruik "heuse verkiezingsshow" "volksmanipulerende 'shows' " en uw leugens "betaald door de stad Sint Niklaas" beneden alle peil vind, wil best op een aantal vragen antwoorden omdat ik niks te verbergen.

Zoals in vele steden en gemeenten geven we in Sint-Niklaas aan jong gehuwden de mogelijkheid om voor de officiële termijn (van 6 maanden) hun trouwdatum te prikken zodat ze de voorbereidingen kunnen treffen. Dit wordt in een agenda genoteerd in het potlood. Na de bekendmaking van schepenambt ( nov '06) hadden drie koppels laten weten dat ze niet door mij wou gehuwd worden. Aangezien dit gebeurde op drie verschillende momenten behandeld door verschillende personen is dit niet onmiddellijk gemeld, en was het onmogelijk om achteraf de gegevens van de betrokkenen opnieuw te traceren. Bij de melding van de weigering heb ik beslist om dit niet bekend te maken om te zorgen dat de betrokkenen zonder gezichtverlies en na een verloop van hun fout zouden in zien en zodat ik ze nog altijd kon huwen. Ondertussen was dit in Sint-Niklaas een publiek geheim geworden waar grapjes over gemaakt werden. Is dit zo aan de oren geraakt van een journaliste die dit heeft gepubliceerd (feb '07 -dus 3 maand na datum). Verschillende organisaties wilden vervolgens dan een signaal geven dat Sint-Niklaas geen racistische stad was en hebben dan "Sint-Niklaas gaat vreemd" ( een forum van 20-tal verenig.) opgericht met vijf uitdagingen ( zoals fata morgana) onder de vorm van een massahuwelijk. De organisaties hebben alles zelf bekostigd met sponsoring, verkoop van drank en eten. En hebben de winst daarna weg geschonken aan een waterproject in Afrika. Spijtig genoeg is dit laatste niet in de krant geweest.
Wouter Van Bellingen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 19:17   #6
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Van Bellingen Bekijk bericht
Ondanks ik jullie woordgebruik "heuse verkiezingsshow" "volksmanipulerende 'shows' " en uw leugens "betaald door de stad Sint Niklaas" beneden alle peil vind, wil best op een aantal vragen antwoorden omdat ik niks te verbergen.

Zoals in vele steden en gemeenten geven we in Sint-Niklaas aan jong gehuwden de mogelijkheid om voor de officiële termijn (van 6 maanden) hun trouwdatum te prikken zodat ze de voorbereidingen kunnen treffen. Dit wordt in een agenda genoteerd in het potlood. Na de bekendmaking van schepenambt ( nov '06) hadden drie koppels laten weten dat ze niet door mij wou gehuwd worden. Aangezien dit gebeurde op drie verschillende momenten behandeld door verschillende personen is dit niet onmiddellijk gemeld, en was het onmogelijk om achteraf de gegevens van de betrokkenen opnieuw te traceren. Bij de melding van de weigering heb ik beslist om dit niet bekend te maken om te zorgen dat de betrokkenen zonder gezichtverlies en na een verloop van hun fout zouden in zien en zodat ik ze nog altijd kon huwen. Ondertussen was dit in Sint-Niklaas een publiek geheim geworden waar grapjes over gemaakt werden. Is dit zo aan de oren geraakt van een journaliste die dit heeft gepubliceerd (feb '07 -dus 3 maand na datum). Verschillende organisaties wilden vervolgens dan een signaal geven dat Sint-Niklaas geen racistische stad was en hebben dan "Sint-Niklaas gaat vreemd" ( een forum van 20-tal verenig.) opgericht met vijf uitdagingen ( zoals fata morgana) onder de vorm van een massahuwelijk. De organisaties hebben alles zelf bekostigd met sponsoring, verkoop van drank en eten. En hebben de winst daarna weg geschonken aan een waterproject in Afrika. Spijtig genoeg is dit laatste niet in de krant geweest.
Beste Wouter,
Als dat 'massahuwelijk' één van de vijf uitdagingen was om te bewijzen dat Sint-Niklaas geen racistische stad is... wat waren dan de overige 4 uitdagingen?
Trouwens... Als het om een 'uitdaging' ging, van het type Fata-Morgana... Dan is het een 'spel' dat gebaseerd is op het proberen uitvoeren van een moeilijke opdracht, en geen 'spel' dat gebaseerd is op een niet bewijsbaar feit van 'schijnbaar' racisme, waarmee u, samen met Freddy Willockx, alle Sint-Niklazenaren heeft te kakken gezet voor heel de wereld, als zijnde 'racisten'.
Is het niet tegenstrijdig, dat u, die de inwoners van uw gemeente voor de hele wereld te kakken zet(uitmaakt voor racisten), het normaal vindt dat ze voor u zouden stemmen als hun 'vertegenwoordiger'?

Wouter, in mijn ogen ben je gewoon een brave jongen, maar je laat je te veel 'gebruiken' voor de vuile werkjes. Het voelt aan alsof je niet 'volwassen' en niet 'zelfstandig' genoeg bent om in een 'bestuur' te zitten.
Oud 30 april 2009, 19:40   #7
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Van Bellingen Bekijk bericht
Dit wordt in een agenda genoteerd in het potlood. Na de bekendmaking van schepenambt ( nov '06) hadden drie koppels laten weten dat ze niet door mij wou gehuwd worden. Aangezien dit gebeurde op drie verschillende momenten behandeld door verschillende personen is dit niet onmiddellijk gemeld, en was het onmogelijk om achteraf de gegevens van de betrokkenen opnieuw te traceren. Bij de melding van de weigering heb ik beslist om dit niet bekend te maken om te zorgen dat de betrokkenen zonder gezichtverlies en na een verloop van hun fout zouden in zien en zodat ik ze nog altijd kon huwen. Ondertussen was dit in Sint-Niklaas een publiek geheim geworden waar grapjes over gemaakt werden. Is dit zo aan de oren geraakt van een journaliste die dit heeft gepubliceerd (feb '07 -dus 3 maand na datum
Mooie uitleg maar zeer ongeloofwaardig.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 19:56   #8
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Mooie uitleg maar zeer ongeloofwaardig.
Inderdaad, als je geen namen kan geven, moet je er over zwijgen en de zaak niet misbruiken voor politieke doeleinden. Als ik de uitlzg van Van Bellingen hier lees, kunnen het net zo goed 3 koppels van Marokaanse afkomst zijn geweest.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 20:12   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, als je geen namen kan geven, moet je er over zwijgen en de zaak niet misbruiken voor politieke doeleinden. Als ik de uitlzg van Van Bellingen hier lees, kunnen het net zo goed 3 koppels van Marokaanse afkomst zijn geweest.

a) turkse koppels
b) de Willockx versie: vlaamse koppels die niet door een "zwarte" wilden getrouwd worden. "zwarte" zou hierbij verwijzen naar het Vlaams Nationalistische verleden van Van Bellingens adoptiefouders.

maar bon, we zullen het dus nooit weten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 20:24   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

In Vlaanderen bestaan volgens sommigen hier geen racistische koppels....

Moet men hier nu bij gieren van het lachen of stilletjes huilen ....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 20:49   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Vlaanderen bestaan volgens sommigen hier geen racistische koppels....

Moet men hier nu bij gieren van het lachen of stilletjes huilen ....
"The ocean's not mine, I said, so why should I drown?
Fly away ..."

(Lopez Walker)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 23:33   #12
rookie
Staatssecretaris

Standaard

@dhr Van Bellingen
Ik kan enkel maar vaststellen dat u nog steeds de primaire vraagstelling met een grote boog rondfietst . In andere woorden: u kan totaal geen enkel argument tegenin brengen waarvan akte

Laatst gewijzigd door rookie : 30 april 2009 om 23:33.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 09:02   #13
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik zou toch ook wel eens willen weten van welke origine de mensen waren die weigerden door Wouter getrouwd te worden. Zijn stilzwijgen bevestigd alleen maar mijn vermoeden dat het geen autochtonen waren, terwijl men in de media, de indruk wekte van wel voor politieke doeleinden als "wij zijn tegen het Vlaams Belang".

Er wordt niet eens verklaart waarom we het niet mogen weten. Wat de indruk van een bewuste manipulatie van de massa alleen nog maar meer in de hand werkt. En daar laat onze Wouter zich blijkbaar graag voor gebruiken.

Wel opletten wat je zegt over die Wouter. Het is nu eenmaal 'in' om iemand van racisme te beschuldigen wanneer blijkt, dat men het niet eens is met een handelswijze van een kleurling.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 mei 2009 om 09:04.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 09:42   #14
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik vertrouw diene Freddy Willox voor geen haar.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 09:47   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

je moet gewoon eens kijken naar het aantal berichten die sommige politici posten. Ik durf stellen dat hun toekomstige werklust recht evenredig zal zijn met de hoeveelheid materiaal dat ze hier gepost hebben.

En ik ben ZEKER, dat onze vriend het dus inderdaad niet ver zal schoppen, integendeel.
Maar enfin, uiteraard kan hij nog veranderen... maar zie dat is de realiteit van sommige partijen. Enkele bekwame figuren aan de top en derest zijn vazalletjes.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 02:15   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

2
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 04:39   #17
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
vertrouwen en Willockx in één zin je moet het maar kunnen
Oud 2 mei 2009, 06:51   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
vertrouwen en Willockx in één zin je moet het maar kunnen
Dat Willockx met zijn uitlatingen het VB viseerde, kan hij niet ontkennen.
Bij bij kon Willockx zijn insinuaties aangaande het vermeend rascisme van 3 VB koppels in de rechtszaal gaan uitleggen.Gezien het feit dat hij zijn lasterlijke beweringen niet kan staven, zou hij daar wel een toontje lager gezongen hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 08:28   #19
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

jongens jongens,

racisme is nog steeds overal en zeker in elke stad. En je hebt niet enkel het racisme van autochtonen tegen allochtonen ook allochtonen moeten vaak niks van mekaar hebben.

Ik denk echt niet dat de heer van Bellingen zijn tijd gaat steken in het voorbereiden van een heuse verkiezingsshow dus laten we het gewoon houden op wat het was en niet meer en niet minder.

ga toch niet achter alles iets zoeken want dan kun je even goed mee gaan zagen over de oneindige discussie over 9/11, ufo's en zoveel meer
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 10:21   #20
born2bewild
Banneling

Standaard

wel ja, laat ons maar geloven wat de politici ons inlepelen. Die van de spa in het bijzonder.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be