Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2009, 20:51   #1
Wizeetà
Vreemdeling

Wizeetà's schermafbeelding

Standaard Aanslag op monarchie

Het is verschrikkelijk wat in Apeldoorn gebeurd is. We hebben allemaal op tv kunnen zien dat een auto tientallen mensen opschepte en vervolgens zich op het monument de Naald te pletter reed. Een schande dat zoiets kan gebeuren.
Volgens de officiële versie van de politie heeft de dader Karst Tates nog een paar woorden gestameld waarin hij zei dat hij de koninklijke familie wou treffen.

Ik heb daar toch een paar bedenkingen bij. Het valt mij op dat iedereen de versie van de politie zomaar geloofd. Het kan best zijn dat het zo gegaan is maar het valt mij op dat niemand een vraag opwerpt dat het ook anders gebeurd kan zijn. Zijn er nog getuigen die kunnen bevestigen dat Karst Tates nog een paar woorden gezegd heeft?
Heb diezelfde dag nog een filmpje op you tube gezien waarin je kon zien dat de dader op zijn minst volledig bewusteloos in zijn stoel leunde voor hij op het monument de naald craste.
Dit filmpje kan ik niet meer vinden op you tube.
Als je die foto ziet hoe hij met een volledig bebloed hoofd uit het raam hangt, die man was volgens mij morsdood. Lijkt mij sterk dat die man nog iets gezegd zou hebben.
Er waren ook geruchten dat mensen pistoolschoten gehoord hebben.
Stel dat Karst Tates door een politiekogel dodelijk geraakt werd voor hij op de mensen inreed. Dan is de politie mee verantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Of nog een mogelijkheid, Jaarlijks krijgen tientallen chauffeurs een hartstilstand achter het stuur of een hersenbloeding waardoor ze het bewustzijn verliezen terwijl ze het gaspedaal vol induwen en zich te pletter rijden.
Het is een hypothese, ik zeg niet dat het zo gebeurd is.
Dat hij gezegd zou hebben “als ik mijn huis uit moet dan hoeft het voor mij niet meer. Dan neem ik wraak en maak ik er een eind aan”
Dat wil nog niet zeggen dat hij een aanslag op de koninklijke familie bedoelde. Niemand in zijn vriendenkring heeft hem ooit een kwaad woord horen zeggen over de monarchie.
Wizeetà is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 21:12   #2
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* Bekijk bericht
Het is verschrikkelijk wat in Apeldoorn gebeurd is. We hebben allemaal op tv kunnen zien dat een auto tientallen mensen opschepte en vervolgens zich op het monument de Naald te pletter reed. Een schande dat zoiets kan gebeuren.
Volgens de officiële versie van de politie heeft de dader Karst Tates nog een paar woorden gestameld waarin hij zei dat hij de koninklijke familie wou treffen.

Ik heb daar toch een paar bedenkingen bij. Het valt mij op dat iedereen de versie van de politie zomaar geloofd. Het kan best zijn dat het zo gegaan is maar het valt mij op dat niemand een vraag opwerpt dat het ook anders gebeurd kan zijn. Zijn er nog getuigen die kunnen bevestigen dat Karst Tates nog een paar woorden gezegd heeft?
Heb diezelfde dag nog een filmpje op you tube gezien waarin je kon zien dat de dader op zijn minst volledig bewusteloos in zijn stoel leunde voor hij op het monument de naald craste.
Dit filmpje kan ik niet meer vinden op you tube.
Als je die foto ziet hoe hij met een volledig bebloed hoofd uit het raam hangt, die man was volgens mij morsdood. Lijkt mij sterk dat die man nog iets gezegd zou hebben.
Er waren ook geruchten dat mensen pistoolschoten gehoord hebben.
Stel dat Karst Tates door een politiekogel dodelijk geraakt werd voor hij op de mensen inreed. Dan is de politie mee verantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Of nog een mogelijkheid, Jaarlijks krijgen tientallen chauffeurs een hartstilstand achter het stuur of een hersenbloeding waardoor ze het bewustzijn verliezen terwijl ze het gaspedaal vol induwen en zich te pletter rijden.
Het is een hypothese, ik zeg niet dat het zo gebeurd is.
Dat hij gezegd zou hebben “als ik mijn huis uit moet dan hoeft het voor mij niet meer. Dan neem ik wraak en maak ik er een eind aan”
Dat wil nog niet zeggen dat hij een aanslag op de koninklijke familie bedoelde. Niemand in zijn vriendenkring heeft hem ooit een kwaad woord horen zeggen over de monarchie.
De bedenkingen kunnen mijns inziens in het kamp met de mensen die aluminiumfoliehoedjes op hun hoofd hebben. Ook ik heb de beelden meermaals gezien.

Laten we het geheel chronologisch aanpakken:

Het parcour op de jachtlaan is het stuk waar de heer T. vaart maakte. Laten we eens de feiten op een rij zetten.

De heer T. probeert eerste zich toegang te verschaffen tot de Jachtlaan maar wordt door agenten weggestuurd. Waarom zou hij op dit parcour willen komen? Er is maar 1 verklaring mogelijk. Hij had slechte bedoelingen.

Even later probeert de heer T. door uit een onverwachte hoek vaart te maken door te breken naar de Jachtlaan en dit lukt. Hier maakt hij een enorme vaart(100/120 km/u). Zelfs de beste scherpschutter zal moeite hebben met iemand te raken als hij zich voorbeweegt met een snelheid van dat kaliber ongeacht de hoek.

Vervolgens maakt de heer T. vaart en stormt richting de koninklijke bus. Dit is nog niet te zien. Vervolgens zie je de beroemde filmpjes van een automobiel de met een rotvaart en een zachte boog naar links rijd en waar hij tegen "de punt" botst. Onmiddelijk zie je een paniek en agenten die evenals journalist naar de gewonden/dader sprinten. In het filmpje van de agent die praat tegen de dader is te zien dat zijn hand steeds boven de grens van het raampje verschijnt. Iemand die buiten bewustzijn is hier geheel niet toe in staat. Dit zijn omstandigheden die buiten alle redelijke twijfel doen aanzien dat het een aanslag betrof op de koninklijke familie afgaande op de woorden van de Nederlandsche politie.

Hier volgt nu pure speculatie. De man was denk ik verbitterd nadat er iets geknapt was na zijn ontslag bij beveiliging. Hij dacht aan zelfmoord op zijn eigen "terrein" nml. de beveiliging en wou laten zien dat er iets mis wat met de beveiliging van het Koninklijk Huis en dat de beveiliging niets was zonder hem.

Conclusie: Een eenzame dader waarbij iets geknapt was.
Oud 4 mei 2009, 21:15   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ook ik heb grote bedenkingen bij het verhaal.

Want ik meen op youtube gezien te hebben dat Karst links pinkte en toch rechts afsloeg. Zoiets doet ge toch niet als ge de kwien van Holland wilt rammen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 22:22   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Die heeft een kortsluiting in de kop gehad, niet meer, niet minder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 14:33   #5
FDM
Banneling

Standaard

als hij aandacht wou voor zn situatie is dat aardig gelukt
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 13:17   #6
FDM
Banneling

Standaard

( en leen je wagen niet uit aan een afgewezen asielzoeker)
Oud 7 mei 2009, 13:42   #7
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
als hij aandacht wou voor zn situatie is dat aardig gelukt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
( en leen je wagen niet uit aan een afgewezen asielzoeker)
Over wat zijt gij nu eigenlijk bezig?
Oud 7 mei 2009, 16:20   #8
FDM
Banneling

Standaard

ironi chef ironie
Oud 7 mei 2009, 16:39   #9
beste vriend
Banneling

Standaard

Spijtig dat onschuldigen het moesten bekopen, en de Koningin en haar troep paljassen vrijuit gaat , ongedeerd...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 17:35   #10
FDM
Banneling

Standaard

trix : ik ben onthutstst en voel mee met de slachtoffers
als mijn miljarden maar veilig zijn ssuucckkeerrss
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be