![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan krijgen die vreemdelingen hier steeds tal van voordelen, en worden ze geknuffeld tot en met, met het oog ''om zich toch maar aub aan te passen'', ( als ze er eventueel zin voor hebben) ![]() En nog zijn ze niet tevreden ![]() Langs de andere kant, de linkiewinkie Patrick Janssens moet zo maar varen met dat volk, eigen schuld dikke bult ![]() Laatst gewijzigd door jones : 24 januari 2009 om 03:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allicht. Een racist is iemand die problemen heeft met vreemdelingen. Waar er bijna geen vreemdelingen zijn, gaan er dus veel minder racisten zijn.
Aangezien we nu bewezen hebben dat vreemdelingen racisme veroorzaken, en dat racisme niet goed is, wie durft er hier de voordehandliggende conclusie te trekken waarmee we racisme eenvoudig kunnen tegen gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Depth of Field; wat bedoel je nu eigenlijk? Dat we de 'vreemdelingen' maar moeten terug sturen of zo???
Je begrjpt toch hoop ik zelf dat dit regelrechte gebakken lucht is; je hebt het over mensen die hier zijn geboren! Vreemdelingen veroorzaken geen recisme; wel het gedrag van steeds meer van hun nazaten, zoek de oorzaken daarvan op en pak die aan. Voor mij zijn die oorzaken de vaak primaire opvoeding, gearrangeerde huwelijken, economische migratie die dit in stand houdt, onduidelijkheid over wat onze samenleving minimaal verlangt van iedere burger, waarden zoals vrijheid van mening die door drukkingsgroepen op de helling komt te staan. Pak radicale groeperingen aan; daar wordt haat gepredikt en dit zet jongeren aan tot rel met politie, tot gedrag wat onaanvaardbaar is. Maar begin niet met slogantaal zoals 'vreemdelingen zijn de oorzaak van racisme' dat is een mensonwaardige stelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze gewoon vreemdelingen die de wet overtreden met familie en al terugsturen, zoals dat in normale landen gebeurt, het zal snel beteren: ofwel leren ze bij, ofwel stopt het vanzelf als er geen vreemdelingen meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee; het is onze schuld niet. Een volwassen discussie met je lijkt me leuk maar dan wel voorbij dit niveau.
Het probleem zit bij een beleid wat totaal onwetend is en zelf in een andere wereld leeft waar je niet wordt geconfronteerd met de onderbuik van de multiculturele samenleving. Wij importeren massaal kansarmen en leggen niet op dat mensen zelf initiatief moeten nemen om bij te dragen aan de samenleving. Ik zal je een voorbeeld geven; nieuwkomers krijgen een cursus om de taal te leren.Maar wat doet hun directe omgeving? Praten ze tegen die nieuwkomer Vlaams? Leren zij ook eens wat van de taal spontaan aan?Welnee; Turks of Berbers is de onderlinge voertaal; hij overtuig je dan iemand dat je echt wel de taal moet leren? Want natuurlijk is wat de staat aanbiedt niet voldoende je eigen post te lezen, anderen te begrijpen of zelfs maar werk te vinden. Hoe wordt naar dit probleem gekeken? Het is de taak en verantwoordelijkheid van de staat en niet van mensen of gemeenschappen zelf ook, daar wringt al het schoentje! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Aangezien we nu bewezen hebben dat kinderen pedofilie veroorzaken, en dat pedofilie niet goed is, wie gaat er hier de voordehandliggende conclusie trekken waarmee we pedofilie kunnen tegengaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een racist kan je worden, een pedofiel niet. Als pedofiel wordt je geboren (dat is toch mijn mening). Het enige dat je kan doen als pedofiel is zo ver mogelijk weg blijven uit de buurt van kinderen en je verlangens niet in daden omzetten. Ik geloof niet in al die geitenwollensokkentherapieën. Een racist wordt je daarentegen tijdens je levensloop om uiteenlopende redenen. Of je wordt opgevoed in een xenofoob milieu, of je krijgt negatieve ervaringen met vreemdelingen (grootste groep) of het racistische gedachtengoed spreekt je gewoon aan vanuit de ideologie die erachter zit (kleinste groep, maar de meest intelligente, overtuigende en gevaarlijkste). Maar laten we niet verder 'off topic' gaan en ons (in deze thread) op het racisme concentreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Antwerpen is inderdaad de meest racistische stad van Belgie ! Probeer er maar eens als autochtone, heterosexuele, vleesetende blanke rond te lopen !
![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pedofilie is een ontwikkelingstoornis Free spirit, niet aangeboren, homoseksualiteit echter wel.
Jammer voor pedo's maar dat excuus van 'aangeboren' kom je dus niet mee weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() OK, ik ken uw mening hieromtrent en probeer deze ook te respecteren, maar ik vrees dat we hierover kunnen blijven debatteren. Het voornaamste is echter dat we beiden pedofilie moreel verwerpelijk vinden, daar zitten we (denk ik) op één lijn. Maar laten we het hier houden op het thema 'racisme', anders moeten we maar terug naar een ander themafora uitwijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is goed hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *geeuw*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aaach welnee, valt wel best mee met dat 'racisme', zijn maar 'incidentjes', niks aan de hand, gewoon doorlopen ... (ik heb dat vaker gehoord, maar in welk verband ook alweer?)
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |