Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2009, 16:05   #1
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard Allochtonen

Mijn vrouw is allochtoon. Stel, Vlaams Belang wint de verkiezingen. Moet ik me zorgen maken?
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 17:30   #2
perf
Burger

Standaard

Beschikt ze over de belgische identiteit?
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 17:31   #3
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Zie je ergens in hun programma een deportatiepolitiek?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 17:45   #4
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zie je ergens in hun programma een deportatiepolitiek?
"Wie een hoofddoek draagt tekent automatisch een terugkeercontract". Filip De Winter.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 17:48   #5
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
"Wie een hoofddoek draagt tekent automatisch een terugkeercontract". Filip De Winter.
Holle leuzen. Het komt er toch niet van. Stel je eens voor hoeveel maatschappelijk protest er komt in zo'n geval.
Oud 28 april 2009, 17:57   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zelfs mensen die een hoofddoek dragen doordat ze hun haren door een kankerbehadeling verloren ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:00   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Mijn vrouw is allochtoon. Stel, Vlaams Belang wint de verkiezingen. Moet ik me zorgen maken?
Vast en zeker : alle uiterlijke tekenen van "vreemdheid" zullen dan vrank en vrij mogen dienen ter discriminatie. "De mensen" plegen nu "politiek incorrecte"
discriminaties op een bijna verholen wijze - na een duidelijke VB overwinning
zal dat veel openlijker worden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:01   #8
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zelfs mensen die een hoofddoek dragen doordat ze hun haren door een kankerbehadeling verloren ?
Ach, ik denk dat het vrij duidelijk is wat ermee wordt bedoeld.

En ergens kan ik mij wel vinden in deze remigratiepolitiek. Veel van die gemeenschappen voelen zich nog steeds Marokkaan of Turk.

Zou uiteraard op volledig vrijwillige basis moeten gebeuren.
Oud 28 april 2009, 18:05   #9
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ergens kan ik mij wel vinden in deze remigratiepolitiek. Veel van die gemeenschappen voelen zich nog steeds Marokkaan of Turk.

fdw heeft meermaals gezegd dat immigranten gestimuleerd moeten worden om terug te gaan naar het land van herkomst.
Is niet moeilijk hoor,doen ze in bedrijven ook,pest ze weg
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:10   #10
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
fdw heeft meermaals gezegd dat immigranten gestimuleerd moeten worden om terug te gaan naar het land van herkomst.
Is niet moeilijk hoor,doen ze in bedrijven ook,pest ze weg
Wegpesten is niet vrijwillig en je verkrijgt een averechts effect. Onderdrukken doet opwinden, aldus Crowley.

Wat men wel moet doen is in dialoog gaan met de Marokkaanse gemeenschap, en deze benaderen als hetgeen het is: de Marokkaanse gemeenschap.
Inspelend op het nationaal gevoel kunnen de mensen die zich verwant voelen met hun thuisland worden gestimuleerd om te vertrekken.
De mensen die hier wensen te blijven zullen in die gevallen zich voldoende verwant voelen met dit land.

De hoofddoek is een meer symbolisch object voor Dewinter. Hij probeert op die manier aan te tonen dat mensen die zich zodanig sterk verwant voelen met hun thuisland, en niks te vrezen hebben daar, geen echte reden hebben om hier te wonen.
Oud 28 april 2009, 18:18   #11
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak er maar weer een grapje van...
Las zojuist iets over een Nederlandse gemeente waar sommige politicasters er niets beters op vonden dan een pak euro's uit te geven voor de aankoop en uitdelen van... oranje hoofddoekjes voor Koninginnedag. Dat zal de aanpassing van die bevolkingsgroep veel helpen! Dat het gros van de plaatselijke echt "Nederlandse" bevolking daar schande over roept zal hen weer worst wezen...
Wij hebben recht op onze manier van leven, wie die niet kan aanvaarden heeft hier niets verloren. Daar waar ze vandaan komen doen ze dat ook niet.
Het gaat uiteraard niet over een lapje stof op je hoofd maar over de betekenis en de boodschap ervan die deze groep ermee wil opdringen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:19   #12
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... dubbel - sorry

Laatst gewijzigd door andev : 28 april 2009 om 18:21.
Oud 28 april 2009, 18:20   #13
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Las zojuist iets over een Nederlandse gemeente waar sommige politicasters er niets beters op vonden dan een pak euro's uit te geven voor de aankoop en uitdelen van... oranje hoofddoekjes voor Koninginnedag. Dat zal de aanpassing van die bevolkingsgroep veel helpen! Dat het gros van de plaatselijke echt "Nederlandse" bevolking daar schande over roept zal hen weer worst wezen...
Wij hebben recht op onze manier van leven, wie die niet kan aanvaarden heeft hier niets verloren. Daar waar ze vandaan komen doen ze dat ook niet.
Het gaat uiteraard niet over een lapje stof op je hoofd maar over de betekenis en de boodschap ervan die deze groep ermee wil opdringen!
Jullie manier van leven... Is dat het kleinburgerlijk postkatholiek bekrompen leven?
Oud 28 april 2009, 18:28   #14
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
nee het gaat hier om economie,dat doekje om maar een voorwendsel
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:38   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie manier van leven... Is dat het kleinburgerlijk postkatholiek bekrompen leven?
Absoluut niet! Ik denk wel aan het volgende:
Abou Jahjah: indien de multicul ons niet zint moeten WIJ maar verhuizen!
Een imman: We moeten een staat in de staat vormen tot we die staat kunnen overnemen.
Hoofddoekjes, halal, moskee's, burka's, gestadige aangroei via import- en schijnhuwelijken, hoog geboortecijfer (in het Brusselse is Mohammed de meest voorkomende naam voor pasgeborene...), de minachting die sommigen voor niet-moslims hebben, wat er te leren valt over wat er overal ter wereld van nieuws op ons afkomt ivm de zegeningen van de islam enz enz enz

... ik post het hier maar nog eens.
Waarom krijg ik ivm deze posting geen commentaar ?

Laatst gewijzigd door andev : 28 april 2009 om 18:56.
Oud 28 april 2009, 18:40   #16
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

En eens ze weg zijn, kan je terug leven zoals vroeger, met VTM en kerkbezoekjes?
Oud 28 april 2009, 18:42   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wegpesten is niet vrijwillig en je verkrijgt een averechts effect. Onderdrukken doet opwinden, aldus Crowley.

Wat men wel moet doen is in dialoog gaan met de Marokkaanse gemeenschap, en deze benaderen als hetgeen het is: de Marokkaanse gemeenschap.
Inspelend op het nationaal gevoel kunnen de mensen die zich verwant voelen met hun thuisland worden gestimuleerd om te vertrekken.
De mensen die hier wensen te blijven zullen in die gevallen zich voldoende verwant voelen met dit land.

De hoofddoek is een meer symbolisch object voor Dewinter. Hij probeert op die manier aan te tonen dat mensen die zich zodanig sterk verwant voelen met hun thuisland, en niks te vrezen hebben daar, geen echte reden hebben om hier te wonen.
De voornaamste reden waarom velen onder hen naar hier komen... is doodgewoon omdat het hier beter en gemakkelijker leven is dan in hun eigen land. Ze behouden trouwens hun nationaal gevoel en gewoontes. Waarom zouden ze, na een praatje, vanzelf terugkeren naar hun vroegere leeftoestand?
Indien het maar over een paar duizenden zou gaan, maar er zijn miljoenen en miljoenen mensen op de wereld die het niet zo goed hebben als wij... moeten wij die hier allemaal, op onze kosten, onderdak bieden?
En dan nog willen dat wij ons aan hen aanpassen ipv omgekeerd?

Laatst gewijzigd door andev : 28 april 2009 om 18:45.
Oud 28 april 2009, 18:49   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En eens ze weg zijn, kan je terug leven zoals vroeger, met VTM en kerkbezoekjes?
Wat leuteren en lachen is blijkbaar het enige zinvol dat je er kunt aan toevoegen. Wat bewijst dat ik gelijk heb, dus....
Er staan hier en daar op het forum wel meer postings waar men geen antwoord meer kan voor verzinnen. Men doet dan bvb alsof men ze niet gelezen heeft of zo...
De pro- en contra-lezers zullen zelf wel hun conclusies trekken en voor zichzelf uitmaken of ze met bepaalde opmerkingen akkoord gaan of niet, dat hoef jij en anderen niet in hun plaats te doen. Vrije meningsuiting?
Oud 28 april 2009, 18:50   #19
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Remigratiepolitiek" en "vrijwillig" lijken me echter tegengestelde begrippen. Vanaf het ogenblik dat je mensen ertoe aanzet te vertrekken is het niet meer hun keuze, maar een keuze die hen werd opgedrongen. Daarnaast zouden maatregels die tot doel hebben allochtonen te doen vertrekken, per definitie enkel gericht mogen zijn op allochtonen (of toch dat deel waar je vanaf wil). Dat leidt tot een discriminatoire situatie waarin je een pestbeleid of een terugkeerbonus verstrekt aan allochtonen maar niet aan autochtonen.

Laatst gewijzigd door Andy : 28 april 2009 om 18:50.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:57   #20
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
"Remigratiepolitiek" en "vrijwillig" lijken me echter tegengestelde begrippen. Vanaf het ogenblik dat je mensen ertoe aanzet te vertrekken is het niet meer hun keuze, maar een keuze die hen werd opgedrongen. Daarnaast zouden maatregels die tot doel hebben allochtonen te doen vertrekken, per definitie enkel gericht mogen zijn op allochtonen (of toch dat deel waar je vanaf wil). Dat leidt tot een discriminatoire situatie waarin je een pestbeleid of een terugkeerbonus verstrekt aan allochtonen maar niet aan autochtonen.
Niet noodzakelijk. Momenteel is er een conflictsituatie tussen de gemeenschappen. Dit omdat er niet wordt geluisterd naar de allochtone gemeenschappen als zijnde allochtone gemeenschappen. Ofwel wordt erop gehamerd, ofwel wordt ermee omgegaan als met Belgen.

Beide aanpakken zijn verkeerd: het gaat hier om stukjes Marokko (of een ander land) in ons land. In sommige gevallen zelfs over enclaves.

Aangezien naar mijn mening de multiculturele samenleving zoals wij die hier kennen, bestaande uit geimporteerde subproleten die wegens miserabele economische omstandigheden samenhokken en volatiele elementen worden, niet een werkende optie is, moeten we andere opties beginnen te overwegen.

Daarom begon ik over dialoog. Geld blijven pompen in jeugdbewegingen, kampanjes en andere sociale kwakzalverij zal niks uitmaken. Men moet eens horen wat die mensen echt willen, wat we hen kunnen geven, en wat de opties zijn.
De levensomstandigheden van deze groepen mensen opkrikken met belastinggeld, en de boze autochtone meute bedwingen met tolerokampanjes is een onmogelijkheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be