![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GOED GEZIEN
FDW OVER HET VLAAMS BLOK Naar een veroordeling? "Aangezien het nu al de vierde keer is dat de vraag of het Vlaams Blok een racistische partij is of niet, door een rechtbank met ja of nee moet worden beantwoord, wordt de kans groter dat het alsnog tot een veroordeling komt. Pater Leman heeft gezegd: wij zullen blijven procederen tot we een rechter vinden die het Vlaams Blok veroordeelt." Politiek proces "Dit is een politiek proces. Met de zegen van Verhofstadt. Als het Vlaams Blok toch zou worden veroordeeld, zullen we sowieso de geldigheid van de Vlaamse en Europese verkiezingen van 13 juni betwisten. Van naam veranderen willen we niet. Desnoods eisen we waarnemers van de Verenigde Naties." Barsten in het cordon "Het Vlaams Blok verslijt de architecten van het cordon sneller dan het cordon het Vlaams Blok verslijt. Jos Geysels is van het politieke toneel verdwenen. Ward Beysen sluit het Vlaams Blok niet langer uit, om het zacht uit te drukken. Karel De Gucht, een van de grootste pleitbezorgers van het cordon, telt niet echt meer mee. Hij heeft zijn tanden stuk gebeten op het migrantenstemrecht. Nee, ik triomfeer niet. We hebben de oorlog nog niet gewonnen, maar wel een paar belangrijke veldslagen." Vlaams Blok en N-VA: natuurlijke bondgenoten "Wij waren de natuurlijke bondgenoten van de N-VA. Samen sterk. Tot Bourgeois en de zijnen voor CD&V hebben gekozen. Voor de centen." Hoe Vlaams en geloofwaardig is de CD&V? "We kennen het weinig strijdbare Vlaamse gehalte van de christen-democraten al meer dan veertig jaar. (...) Ik zeg u: de helft van de N-VA-kiezers en minstens een derde van het partijkader is niet echt opgezet met hun keuze voor de CD&V." Charme-offensief? "We sturen bij op een verstandige manier. Zoals een tanker. Langzaam. Het Blok is geen speedboot waarvan het roer door één man kan worden omgegooid. Dan kwakt iedereen overboord. Waarnemers en de politieke elite zullen dat spectaculair of leugenachtig vinden. Maar wij kijken wel uit wat we doen." Mohammed "Bakker Mohammed die onze taal spreekt, zijn zaak correct runt en wiens vrouw niet onder een chador achter de toonbank staat, is voor mij een Vlaming. Ik heb wel problemen met anderstalige opschriften, Arabische krullen die ik niet begrijp." Respect "Wie zich in Vlaanderen aanpast, verdient bij ons zijn plaats onder de zon. Daar gaat het over. Niet of mijn bakker Mohammed, Louis of Frans heet." De kern "Waarom zou iemand zich integreren wanneer hij perfect weet dat er van hem geen enkele inspanning wordt gevraagd? Dat is de kern van de discussie." Snel-Belgwet "Belg worden is te makkelijk. Een Belgisch paspoort is even makkelijk te krijgen als een voordeelkaart van de Makro. Om gemeentelijk te mogen stemmen, hoef je zelfs geen Belg meer te zijn. Ik kan zo nog wel even doorgaan." Is het Vlaams Blok een negativistische partij? "Het Vlaams Blok is de toeristische dienst van Antwerpen niet. Wij zijn een politieke partij die problemen detecteert, analyseert en oplossingen naar voren schuift. Ik denk dat ik Antwerpen een grotere dienst bewijs door over al die problemen te praten dan wel mijn kop in het zand te steken." Filip Dewinter in 'De Zondag', 18.04.2004
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom is FDW de grote slechterik? Hij haalt te veel stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In welke zin is FDW ne "lastpost" Kom Seba, je maakt me nieuwsgierig. Leg uit? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Wat was het standpunt over homo's ook al weer: aanpassen of thuisblijven?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klein vraagje: wat is het standpunt van het NVA over het teruglopend volume kikkerdril in onze vijvers? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik denk dat Van Hecke the good speelt en De Winter the bad..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Misschien ne poll organiseren maar dan stem ik toch op Karel Dillen als the ugly.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Hmm ... er zijn er nog een paar prachtexemplaren die in aanmerking komen hoor
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
P057 - Afschaffing van de doodstraf http://www.dekamer.be/streaming/getP...;original=true |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemmen waarmee echter ook het (veel gevaarlijker) onafhankelijkheidsthema aan kracht wint.
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||