Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2009, 10:12   #1
eno2
Banneling

Standaard Het groene boekje van Groen

'k ep't Groene Boekje van Groen gelezen, dat boekje dat ze rondsturen voor de volgende verkiezingen.

Een ramp.

En dan praat ik niet over de veel te kleine letter, onleesbare tegen de gekleurde bladspiegel.

Maar bv een basisloon voor iedereen, van de helft van het leefloon...
Idioot...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 11:33   #2
eno2
Banneling

Standaard

't Ziet er weer niet best uit voor de volgende verkiezingen, met al hun verbeelding.
Ze zullen mijn stem weer nodig hebben.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2009 om 11:34.
Oud 3 april 2009, 09:26   #3
eno2
Banneling

Standaard Biodiesel alleen voor electriciteitscentrales, niet voor auto's?

Biodiesel alleen voor electriciteitscentrales, niet voor auto's?

Standpunt van groen!
Oud 7 april 2009, 11:25   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Biodiesel alleen voor electriciteitscentrales, niet voor auto's?

Standpunt van groen!
Is Groen! nu ineens voor biodiesel?

Zeer terecht stelde Bart Staes van Groen! voor om de term "agrodiesel" te gebruiken ipv "biodiesel". Er is immers niets biologisch aan hectaren Amazonewoud omkappen, omdat Brazilië per sé de grootste producent van agrodiesel wil worden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 15:30   #5
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de groenen (althans, toch die in België en meer specifiek Vlaanderen) een van de ergste denkers die er rondlopen. Het spijtige is dat ze het allemaal wel goed bedoelen met hun fantastische ideeën. Maar velen onder hen zijn wereldvreemd (wat je net NIET mag zijn als politicus) en weten ook nooit van welk hout pijlen maken als rechts zoveel goede argumenten aanvoert... dan begint 'Madam Vogels' met haar gebleit een (LEGE) litanie af te rammelen ... tsja.

Groen! mag nog blij zijn dat er zoveel naïeve en politiek ongeëngageerde mensen rondlopen die denken "ik ben voor de natuur, ik stem dus sowieso groen" ...

Laatst gewijzigd door Thomas VDB : 7 april 2009 om 15:31.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 18:12   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Drastische ecologische maatregelen gaat niet binnen een democratie. Iemand die durft moeilijke beslissingen te nemen ten gunste van ons leefmilieu wordt weggestemd. Je kan wel perfect een radicaal ecologisch beleid gaan voeren binnen bijvoorbeeld een fascistisch systeem. Wees gerust, dit zullen we nog nodig hebben in de toekomst om onze planeet te redden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 19:32   #7
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Drastische ecologische maatregelen gaat niet binnen een democratie. Iemand die durft moeilijke beslissingen te nemen ten gunste van ons leefmilieu wordt weggestemd. Je kan wel perfect een radicaal ecologisch beleid gaan voeren binnen bijvoorbeeld een fascistisch systeem. Wees gerust, dit zullen we nog nodig hebben in de toekomst om onze planeet te redden.

Volledig mee eens.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 20:42   #8
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor Max zijn alle middelen goed om een fascistische dictatuur te installeren, zelfs ons leefmilieu.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 11:28   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Ik vind de groenen (althans, toch die in België en meer specifiek Vlaanderen) een van de ergste denkers die er rondlopen. Het spijtige is dat ze het allemaal wel goed bedoelen met hun fantastische ideeën. Maar velen onder hen zijn wereldvreemd (wat je net NIET mag zijn als politicus) en weten ook nooit van welk hout pijlen maken als rechts zoveel goede argumenten aanvoert... dan begint 'Madam Vogels' met haar gebleit een (LEGE) litanie af te rammelen ... tsja.

Groen! mag nog blij zijn dat er zoveel naïeve en politiek ongeëngageerde mensen rondlopen die denken "ik ben voor de natuur, ik stem dus sowieso groen" ...
Id, ik stem sowieso Groen omdat ik geen tijd (en geen goesting en niet de mogelijkheden) heb om het zelf te doen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2009 om 11:30.
Oud 8 april 2009, 11:29   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Groen fascisme, ik kan niet wachten op de endlösing van de eco-fascisten!
Oud 9 april 2009, 02:57   #11
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

De meeste kiezers lezen al die programma's niet.
Groen! is het logisch alternatief voor die kiezers die de laatste tijd niet tevreden zijn met de SP.A (Anciaux en andere strapatsen) en zal de stemmen van die mensen opvangen, wat ze ook in hun groene en andere boekskes schrijven.
Ik ga dus niet akkoord met die mensen die de ondergang van Groen voorspellen. Mijn sympathie voor Groen/Agalev ben ik al zo'n 18 jaar geleden kwijt geraakt, maar ik meen wel dat ze zullen blijven bestaan, op een laag pitje.
Het grootste gevaar voor Groen - en dat is al bewezen - is regeringsdeelname.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 10:37   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Groen! is het logisch alternatief voor die kiezers die de laatste tijd niet tevreden zijn met de SP.A (Anciaux en andere strapatsen) en zal de stemmen van die mensen opvangen, wat ze ook in hun groene en andere boekskes schrijven.
Ik ga dus niet akkoord met die mensen die de ondergang van Groen voorspellen. Mijn sympathie voor Groen/Agalev ben ik al zo'n 18 jaar geleden kwijt geraakt, maar ik meen wel dat ze zullen blijven bestaan, op een laag pitje.
Alleen regeringsdeelname ten koste van alles of ten koste van essentialia.

Wat heeft er u van Groen vervreemd?

IK stem voor Groen omdat ik bijna met 50% van hun programma eens ben, dat is de helft meer dan bij enige andere partij.
Oud 9 april 2009, 11:58   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
wel hun programma is bvb al 5 keer langer dan wat LDD te bieden heeft..
http://www.groen.be/uploads/programm...ingen_2007.pdf

en veel meer uitgewerkt, in detail en veel meer to the point dan de slogans van LDD

laten we zeggen: ze slaan de bal mis op vlak van economie, op vlak van beleid in Sociale zekerheid, op vlak van economische modellen om de ecologie te stimuleren, etc. Mar een pak ideeen of doelstellingen zijn dingen die alle partijen aanhangen of voorstellen. Dus zo slecht is dat programma niet.

Zoveel verschil maken al die partijen niet. Maar als ik zou moeten kiezen op basis van wat ik lees bij Groen en bij LDD dan kies ik voor groen, hoewel ik nog nooit voor groen gestemd heb, maar gewoon omdat het meer in detail is... En ik stem er nooit voor omdat ik economie belangrijker vind in het redeneren over ecologie dan zuiver alleen maar aan ecologie denken. Het moet een deel zijn van het facet waarover je redeneert.

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 april 2009 om 11:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 10:00   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Brother Paul:
ze slaan de bal mis op vlak van economie, op vlak van beleid in Sociale zekerheid, op vlak van economische modellen om de ecologie te stimuleren
Ik vraag me af uit welke gekke balsport je je bal-metafoor betrekt.

Ik denk aan * KNIP maar ik riskeer me niet aan een tweede driehoekje van jouw kant, dus hou ik het maar bij de BITTERBAL-balsport.
Oud 30 april 2009, 10:15   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Groen! doet enkel maar alsof ze voor het milieu ijveren, maar het daadwerkelijk uitvoeren van hun programma is bijzonder milieu-onvriendelijk.

Hun grootste wapenfeit is het uitfaseren van de kerncentrales, zonder een milieuvriendelijk alternatief, maar waar die vervangen worden door meer fossiele brandstoffen (essentieel gas) te gaan stoken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 10:24   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Groen! doet enkel maar alsof ze voor het milieu ijveren, maar het daadwerkelijk uitvoeren van hun programma is bijzonder milieu-onvriendelijk.

.

Hun grootste wapenfeit is het uitfaseren van de kerncentrales, zonder een milieuvriendelijk alternatief, maar waar die vervangen worden door meer fossiele brandstoffen (essentieel gas) te gaan stoken.
Deed iedereen maar alsof. Dat zou dan op hetzelfde praktische resultaat neerkomen als datgene waarvoor we ijveren.
Oud 30 april 2009, 11:43   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Deed iedereen maar alsof. Dat zou dan op hetzelfde praktische resultaat neerkomen als datgene waarvoor we ijveren.
Ik heb dat nu 4 keer gelezen, en snap nog altijd niet wat je bedoelt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 17:41   #18
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ forz flandria= vergeleken met uwe paarse LDD is groen nog een baken van rechtlijnigheid en geloofwaardigheid.

frank vanhecke verwoorde het als volgt

"Jean-Marie Dedecker is geen Robin Hood. Het is een man met een onmiskenbaar communicatief talent maar zonder echte idealen; tenzij men eigenbelang als een ideaal gaat beschouwen. Hij doet zich voor als de witte ridder tegen de "sale and lease back"-operaties die hij verdorie in het parlement mee goedkeurde. Hij speelt de koene republikein maar kirt als een verliefde puber, een lakei, als hij in Laken op de koffie mag. Hij beweert corruptie te bestrijden maar in Oostende en brede omgeving gonst het van de verhalen over zijn bijzonder lucratieve vermenging van privé-belangen en politieke bezigheden. De historie van de schaatspiste voor de Afrikaanse asielzoekers (zie deze blog 8 februari 2009) is in dat opzicht bijzonder kenschetsend - al geef ik toe dat zelfs ik niet op de hooge was van het feit dat JMDD zijn arbeiders... 1 euro per uur betaalde. Dedecker verandert ook van standpunt als van onderbroek: voor én tegen vreemdelingenstemrecht, voor én tegen de EU-toetreding van Turkije, een windhaan is een stabiele vaste constructie in vergelijking met de opeenvolgende overtuigingen van JMDD"

klein uittreksel van lezenswaardige column van vanhecke over die pseudo-rebel.

De enige constante bij DD is lieven en bedriegen...in zoverre dat hij het zelf nog gelooft. Zo zei hij in 2007 in verschillende debatten dat hij zelf uit de VLD stapte...
terwijl in realiteit hij er uit gezet werd en zelf nog in beroep ging.

Zo ze uw paarse guru ook dat hij niet opgezet was met snertboek van evrstrepen terwijl hij zelf in een voorstelling voor LDD leden applauiseerde en verstrepen feliciteerde...

En liegen en blijven bedriegen. >Volgens DD komen overlopers SPontaan naar zijn partij. terwijl hij in realiteit aan 20 man hetzelfde postje of plaatsje beloofd en bovendien mensen tot 10 x zelf belt...

groen is een partij en LDD is een links -liberale farce....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 22:38   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
sjans dat we af en toe nog eens kunnen lachen hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 10:04   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat nu 4 keer gelezen, en snap nog altijd niet wat je bedoelt.
Wel, als je het goede doet, dan doet het er niet toe, dat je maar doet alsof. Het resultaat is dan even goed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be