![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() "Het gevaar bestaat dat veel mensen overwegen om op 13 juni voor het Blok te kiezen zonder dat ze weten voor wie ze in werkelijkheid stemmen". Dat stelt Karel De Gucht (VLD), die andere politici oproept om net zoals hij de Vlaams Blok-kopstukken kleur te doen bekennen.
"Het is trendy om straks voor het Vlaams Blok te kiezen en dat maakt me koud", zegt hij in Dag Allemaal. De Gucht ging enkele weken geleden in debat met Blok-voorman Filip Dewinter. Toen werd het hem duidelijk dat Dewinter het 70-puntenprogramma niet helemaal afzweert. De VLD heeft na de discussie over het migrantenstemrecht een "klets" gekregen waar de partij zich niet zomaar van herstelt. Veel zal volgens Karel De Gucht afhangen van het beeld dat de VLD van zichzelf zal tonen in de verkiezingsstrijd: "Ik stel vandaag vast dat nogal wat mensen zeggen niet voor de VLD te zullen stemmen, zonder daarvoor een ernstige reden te kunnen aangeven." Bron: Gazet Van Antwerpen 20/4 De Gucht voelt de verkiezingsnederlaag blijkbaar al aankomen en haalt daarom nog maar eens uit naar politieke tegenstanders. Hij beweert dat VB-stemmers niet weten waarvoor ze stemmen. Maar: hoeveel kiezers (vooral die van de grote partijen) weten überhaupt waarvoor ze stemmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet wat er trendy is aan het stemmen voor het Blok. Ik ken weinig mensen die het doen of het althans toegeven. Het Blok heult gewoon mee met de andere partijen en heeft een bedenkelijke achtergrond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik ken er verscheidene die er op stemmen, maar het echt openlijk zeggen gebeurt toch minder.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens zal ik mij op 13/06 in da kotteke met da gordijntje enorm trendy voelen, ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() net zoals het tegenwoordig politiek correct is om niet politiek correct te zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dedju als het trendy is mag ik het dus niet doen, want ik ben den tegenhanger van al wat trendy is.
Maar als echte tegendradigaard trek ik mij dus ook niets aan van wat mensen wel of niet trendy vinden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijnheer De Gucht, ik zal u vertellen waarom ik alvast niet voor de VLD zal stemmen: De VLD heeft genoeg bewezen dat kiezers maar een noodzakelijk kwaad zijn. Kiezers die in pre-electorale tijden moeten gepamperd en gesust worden maar die men heel gemakkelijk weer negeert eens men in de regering zit. In de pers wordt wel nog harde taal gekraaid maar in de regering gaat men telkens weer plat op de buik. De VLD is er enkel op uit om ministerpostjes te veroveren, macht om de macht weet je wel. Bart Somers (Vlaams MP) is compleet inhoudloos, de enthousiaste schooljongen met een naiviteit waarbij zelfs Bert Anciaux af en toe verbleekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij ooit uw kandidatuur voor de verkiezingen moest stellen, dan stem ik voor u , gewoon uit tegendraadsheid ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou gaan om 'trendy' over te komen. Stel je voor ![]() De VB stemmers zijn nu al 'Trendy' en 'Verzuurde' mensen. Wat nog allemaal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() "trendy" en "dag allemaal"? Ja hallo!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Voor of tegen de miljardentransfer van Vlaanderen naar Wallonië? Voor of tegen vreemdelingen stemrecht? Voor of tegen de snelbelgwet? Voor of tegen de splitsing B-H-V ? Voor of tegen strengere bestraffing van criminelen. Het antwoord zal zeer duidelijk zijn. En wat meer is: na de verkiezingen veranderen ze niet van gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De Gucht is de ellendeling die het centrum mijlen naar links heeft doen opschuiven. Alles wat gematigd is, is daardoor extreem rechts geworden.
De burger heeft geen andere keuze. De Gucht is met de VLD gaan vissen in de poel van évolués en pseudo-intellectuelen en dat was privéterrein van Spirit, Spa en Groen!. Daarom heeft hij die gekken willen overtroeven in 'links zijn'. Nu betaalt hij de prijs. Eigen schuld, dikke bult!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe democratisch noemt U de zovele werklozen? Hoe democratisch de talloze maatregelen die de armen nog armer en de rijken nog rijker maken? Dat het Vlaams Blok de huidige rechten/vrijheden zou afnemen geloof ik niet en ik noem die 'voorkeursbehandeling' een kwestie van prioriteiten voor de eigen burgers. Is dat dan niet normaal? Ik geloof niet dat het Vlaams Blok asielzoekers botweg buiten gaat zetten, er is toch een duidelijk verschil tussen asielzoekers (die op de vlucht zijn) en migranten? Is het toch zo, dan zou ik het spijtig vinden, maar ik vind dit topprioriteit: De belangenverweving van politiek doorknippen. Enige schaar beschikbaar is VB. En ik weet dat elke partij belangen heeft maar ook dat het niet deze van het Vlaams Blok zijn die momenteel ons land naar de zak aan 't helpen zijn. Als de werkloosheid opgelost is kan er versoepeling zijn, maar niet eerder. Vivant was een oplossing geweest maar ze zijn alleen maar bij de VLD gevraagd voor hun percentje stemmen, niet voor wat ze staan. Dat geloof je toch zelf niet als je ziet op welke achterbakse manieren ze de belastingsdruk instandhouden of zelfs verhogen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Erw schreef:
thePiano schreef: Het verschil is dat zelfs al ken je de programma's van VLD, CD&V of SP.A niet, je nooit bang moet zijn dat je je democratische rechten en vrijheden zal verliezen. Dat ligt met het Blok-programma wel even anders. Daar krijgt alleen een bepaald deel van het volk een voorkeursbehandeling (Eigen Blok Eerst) en de rest kan stikken. En dat is wat volgens mijn KDG bedoelde. ------------------------------------------------------------------------------------- Wat stelt U dan als alternatief voor? Hoe democratisch noemt U de zovele werklozen? Hoe democratisch de talloze maatregelen die de armen nog armer en de rijken nog rijker maken? ------------------------------------------------------------------------------------- Dat heeft maar weinig met politiek te maken. ------------------------------------------------------------------------------------- dit mijn beste ,is de politiek waar de werkmens het meeste aan heeft. niet aan geleerde woorden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs dat begrijp ik niet. Zelf ben ik laaggeschoold, maar ik verbaas mij er alle dagen over dat, ondanks dat de mate van geschooldheid alleen maar is toegenomen de laatste decennia, schoolplicht op 18 jaar (ik ben op m'n 15de moèten gaan werken), ik hier hoe langer hoe dommere praat aantref, en dan heb ik het niet eens over spellings- of schrijffouten.
![]() |