![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei) Saïd El Khadraoui is Europees Parlementslid en Internationaal Secretaris voor sp.a. Hij is ook fractieleider voor sp.a-slp in de Leuvense gemeenteraad. Op 7 juni staat hij tweede op de Europese sp.a-lijst. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Saïd,
Wat vind u van de SP-a Rood-strekking binnen de SP-a ??
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Velen zijn even benieuwd als Pietje naar uw antwoord op deze pertinente vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even "uppen"
![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Dag Pietje,
Ik ben niet zo'n voorstander van aparte 'strekkingen' in een partij. Er moet natuurlijk discussie zijn, met argumenten, over de richting die de partij moet uitgaan en de oplossingen die we moeten aanreiken om problemen in de samenleving op te lossen. Dit gezegd zijnde, er zijn binnen sp.a-Rood heel veel mensen met het hart op de juiste plaats. Zij vormen een groep echte en gemotiveerde militanten en daardoor blijven zij bijzonder waardevol voor sp.a. Said |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog iets beste Saïd, hoe verklaar je dan de ronduit slechte toebedeling tav Erik De Bruyn bij de lijstvorming voor de verkiezingen van volgende maand (11de plaats !!!) terwijl hij toch een zeer goede uitslag boekte (1/3 vd stemmen) bij de voorzittersverkiezingen, ondanks een boycot vd partijtop ? Vind je niet dat die uistlag, een "signaal" vd leden was gericht aan de partijtop ??? Een signaal dat de partijtop blijkbaar naast zich neer heeft gelegd. Of vergis ik mij ???
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of zou het anderzijds een electoraal voordeel kunnen zijn, om met een marxistische strekking binnen de partij een extra deel van de kiezers te kunnen aantrekken, die zich minder tot de officiële koers aangetrokken voelen. In dat opzicht is het misschien mogelijk dat de 2 strekkingen vooral naar de buitenwereld toe uitgespeeld worden, maar dat er binnen de partij tussen de 2 zogezegde strekkingen voldoende eensgezindheid is... (een beetje zoals in een supermarkt waar zowel de fair trade koffie naast de coca-cola kan staan om de afzetmarkt te kunnen vergroten) Ik denk dat dat belangrijk is voor jullie achterban en kiespubliek om daar toch wat meer over te verduidelijken. Ik ben op dit moment bij Cap aangesloten en ik denk dat de gemiddelde standpunten en ideologie van de mensen daar toch nog duidelijk tussen de standpunten van Spa-rood (aan de linkerkant) en die van de Spa (aan de rechterkant) liggen, wat naar mijn gevoel een groot verschil is... Mij persoonlijk ga je voor deze verkiezingen dus waarschijnlijk niet overtuigen (maar zeg niet nooit want ik probeer mij niet te vastgeroest op te stellen), maar er lezen misschien nog andere potentiële kiezers mee die daar graag meer duidelijkheid over zouden hebben, maar die nu nog twijfelen (die het ofwel juist aantrekkelijk vinden dat er twee strekkingen bestaan, ofwel afhaken door te grote verschillen) Oeps, ik zie nu juist dat je maar van 11 tot 17 mei op het forum bent, sorry... maar misschien zijn er hier andere spa-ers (al dan niet rood) die er iets meer over kunnen zeggen? |
|
![]() |
![]() |