Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2009, 12:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard LDD :Verwaarlozing Vlaams wegennetwerk leidt tot complete stilstand

Op dit ogenblik zijn er in Vlaanderen gelijktijdig op 349 plaatsen wegenwerken aan de gang, met monsterfiles tot gevolg, waarvan de werkende burger weer eens de dupe is. Voor Lijst Dedecker (LDD) is dit alles het pijnlijke gevolg van jarenlange onderinvestering in wegeninfrastructuur door de Vlaamse regering.

Moniek Denhaen, verkeersspecialist LDD: “De wegeninfrastructuur werd door de vorige regeringen jaar na jaar stiefmoederlijk behandeld. Vlaanderen heeft in 10 jaar tijd 110 miljard euro ontvangen voor mobiliteit. Maar daarvan is nog geen 15 miljard geïnvesteerd om de wegen uit te breiden en te onderhouden. Het catastrofale resultaat is vandaag duidelijk te zien op de Vlaamse wegen."

Lijst Dedecker wijst er op dat Vlaanderen op het vlak van investeringen in wegenonderhoud helemaal achteraan bengelt in de Europese rangschikking.

Moniek Denhaen: “Ons wegennetwerk dateert van decennia geleden maar werd nooit aangepast aan de huidige mobiliteitsvraag. Nochtans bestaan er oplossingen die het verkeer een stuk vlotter laten verlopen, maar dan moeten we de juiste prioriteiten durven leggen door de bestaande infrastructuur te optimaliseren en de wegcapaciteit uit te breiden. Onze wegen moeten ook worden gemoderniseerd door verkeersmagementsystemen toe te passen, door performante verkeerssignalisatie en –informatie en door een efficiënt incident management. Dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Eén ongeval met een vrachtwagen op de Brusselse Ring volstaat vandaag om het verkeer kilometers ver urenlang lam te leggen. Idem trouwens voor de Antwerpse Ring. En �*ls er dan eens wegenwerken worden uitgevoerd, worden die slecht gecoördineerd, en wordt de automobilist gedwongen tot een uitgebreid maar ongewenst rondje sightseeing.”

Volgens LDD is de media-aandacht die Minister Crevits in deze verkiezingstijd opzoekt door de ellenlange files, voor haar mooi meegenomen. Maar het is intriest om vast te moeten stellen dat er weer geen sprake is van een degelijke coördinatie en bijhorende wegeninformatie. Goed bestuur is anders!



Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 12:22   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Wat wil LDD ? Dat er geen werken zijn of toch veel minder ? Of dat men de problemen aanpakt ? Men verbetert of bouwt nu eenmaal geen wegen zonder er aan te werken...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 12:24   #3
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

je had je flauwste argument moeten gebruiken : in andere landen laat men de wegen ook verrotten
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 12:29   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
je had je flauwste argument moeten gebruiken : in andere landen laat men de wegen ook verrotten
België steekt inderdaad ongunstig af tegenover andere landen :
we hebben hier het dichtste wegennet ter wereld, maar geven het minste uit aan onderhoud. Maar wil dat dan zeggen dat we zo weinig mogelijk werken moeten uitvoeren omdat die hinderlijk zijn ? Dat we het dichtste wegennet hebben zegt ook iets over de mogelijkheden om er nog wat meer aan te leggen,wat voor sommige politieke formaties blijkbaar de toverformule is om
files te bestrijden ..
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 13:32   #5
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

in Vlaanderen is men stelselmatig het wegennet aant vernieuwen.
maar dat kost geld, veel geld. dus dat is ook ni te realiseren in 5 jaar, mss in 25 jaar.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 mei 2009 om 13:32.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be