Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2004, 10:14   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

[size=5]Wees nu eerlijk: wat hebben ze te klagen, de allochtonen? Weinig of niks.
Dat er eens eentje een matrak in zijn reet krijgt, daar in Antwerpen: so what?
[/size]

http://users.pandora.be/erik.raeymaekers/br200299.htm

HUMO sprak met HERMAN BRUSSELMANS (Humo 13/4/4 pg 50 - 57)

Humo : Ook al is amusement je hoofddoel, toch heb je een wereldbeeld waarin bij voorbeeld de oorlog in Irak, of andere politieke kwesties, een rol spelen.
Brusselmans :
Ja, en in principe ben ik links en progressief, maar ik deins er niet voor terug zo nu en dan mijn overtuigingen om te kantelen en te zeggen : "Eigenlijk zijn er te veel allochtonen in België".

pg. 54
Brusselmans :
Ik voorspel steeds meer moslimdictaruren in grote delen van de wereld, ook in de vrije wereld. Gisteren hebben gedetineerde moslims in de gevangenis aan de Nieuwe Wandeling in Gent van hun kloten gemaakt : ze willen meer gebedsruimtes en ander vlees. Ik denk : 'Jongens, jullie mogen al blij zijn dat jullie überhaupt vlees krijgen'. Er zal toch wel een reden zijn waarom ze in de bak zitten, hé? En dan nog een beetje gaan zeiken over gebedsruimtes en vlees. Ik heb schijt aan die gasten, maar dat mag je niet zeggen, want het is zogezegd 'rechtse praat'. Wacht maar.
Zo'n regime als in Irak moest uitgeroeid worden, en het is de taak van ieder weldenkend mens ervoor te zorgen dat alle regimes ter wereld waarin mensen minder dan niks zijn, met wortel en tak worden uitgeroeid. We zijn in staat van oorlog, hé? Straks kan hier op de Vrijdagmarkt of in Brussel Centraal een bom ontploffen : twintig jaar geleden dachten we nog niet eens aan die mogelijkheid. Ik geloof ook niet dat we van het moslimfundamentalisme af zullen zijn als de Palestijnse kwestie morgen geregeld is. In de ogen van die gasten blijven we christenhonden of ongelovige varkens, en vrouwen die een minirok dragen zijn vuile hoeren. WIJ zouden hier eens moeten zeggen dat vrouwen die een minirok dragen vuile hoeren zijn : we vliegen er verdomme voor in de bak !".

Met dank aan Spolpoel.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 10:47   #2
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Nog een links progressieve die het licht heeft gezien.
Oud 17 april 2004, 11:07   #3
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Zou die nu stemmen op SP.a of op wie?
Oud 17 april 2004, 13:15   #4
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Ik zou het begot niet weten, feit is wel dat ook links progressieve geesten vinden dat er teveel allochtonen op ons grondgebied zijn en dat sommmigen daar eindelijk eerlijk voor uitkomen. Het begint warm te worden, de multiculturele gedachte kraakt en beeft onder de verzuchtingen van de maatschappij.
Oud 17 april 2004, 15:30   #5
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zou het begot niet weten, feit is wel dat ook links progressieve geesten vinden dat er teveel allochtonen op ons grondgebied zijn en dat sommmigen daar eindelijk eerlijk voor uitkomen. Het begint warm te worden, de multiculturele gedachte kraakt en beeft onder de verzuchtingen van de maatschappij.
Ik snap eigenlijk echt niet welk bewijs er is dat de multiculturele samenleving niet zou werken. Er is maar altijd last met 1 soort vreemdelingen. Toch nooit met Chinezen of Zuid-Amerikanen.
Oud 17 april 2004, 16:29   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

dat brusselmans niet bepaald een fan is van de multikul schemerde al langer door in zijn columns.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 16:44   #7
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Ik snap eigenlijk echt niet welk bewijs er is dat de multiculturele samenleving niet zou werken. Er is maar altijd last met 1 soort vreemdelingen. Toch nooit met Chinezen of Zuid-Amerikanen.
Amen!

Trouwens als je alleen al dit forum bekijkt... bijna de helft van alle besproken problemen gaat over die ene soort 'vreemdelingen' - en als je het verder doortrekt ook de hele buitenlandse politieke ellende, het terrorisme enz. (moslimterreur in binnen- en buitenland). Om dat in te zien hoeft men heus niet links of rechts te zijn.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 18:55   #8
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik snap eigenlijk echt niet welk bewijs er is dat de multiculturele samenleving niet zou werken.
Kan je me één multiculturele samenleving noemen die wel werkt
Citaat:
Er is maar altijd last met 1 soort vreemdelingen. Toch nooit met Chinezen of Zuid-Amerikanen
Afkomst speelt hier een belangrijke rol in, de groepen die jij hier noemt hebben gewoon veel minder aanleg tot crimineel gedrag. Maar dat wisten we al, met dank aan het rapport Van San.
Oud 17 april 2004, 20:06   #9
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kijk naar de gelaatsuitdrukkingen en de lichaamstaal van een Chinees, een Japanner, een Indiër, een zwarte Afrikaan uit een niet-islamitisch land, van een indiaan, ... die mensen staan oneindig veel dichter bij ons en onze mentaliteit en levensvisie dan de islamieten, zelfs als dat "blanken" zijn zoals Turken of Marokkanen.

Zou iemand er aanstoot aan nemen dat er ergens een boeddhistische tempel zou komen in één van onze steden? Ik denk het niet, integendeel, ik denk dat de meesten onder ons, ook bij de Vlaams Blokkers daar zelfs positief tegenover zouden staan.

Zowat alle culturen op aarde zijn in feite slechts variaties op een zelfde hoofdthema, behalve ene. Buiten een paar culturele curiosa die zich liever van de rest van de wereld afkeren, is er slechts één cultuur op aarde die de afkeer en afschuw van de andere culturen opwekt. Die cultuur slaagt er nu zelfs in haatgevoelens te creëren bij de Chinezen en de Japanners.

Slechts één cultuur op aarde wordt gehaat en gevreesd door alle andere culturen op aarde. De cultuur die alle andere culturen op aarde haat en terroriseert.
Oud 18 april 2004, 22:12   #10
Mr Anderson
Vreemdeling

Mr Anderson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dat brusselmans niet bepaald een fan is van de multikul schemerde al langer door in zijn columns.
In zijn boek "De Droogte" trok hij ook al goed van leer tegen de fundis.

Brusselmans:"Zou jij 100 jaar verder willen leven?Dan liggen de Vlamingen met overgesneden keel op de bodem van de Leie"
Mr Anderson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:30   #11
Attiladehun
Banneling

Standaard

Daar valt alleen nog aan toe te voegen dat van alle moslims in België, die van Marokkaanse afkomst de meest onverdraagzame, arrogante en gevaarlijke zijn. Wie pleegde de bomaanslagen in Casablanca en Madrid ook weer...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:51   #12
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Daar valt alleen nog aan toe te voegen dat van alle moslisms in België, die van Marokkaanse afkomst de meest onverdraagzame, arrogante en gevaarlijke zijn. Wie pleegde de bomaanslagen in Casablanca en Madrid ook weer...
Maar Attila toch, die mensen zijn een multiculturele verrijking voor de sector ... van de begrafenisondernemers 8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 16:55   #13
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die cultuur slaagt er nu zelfs in haatgevoelens te creëren bij de Chinezen en de Japanners.
Tja, Darwins ganse post was natuurlijk een dikke hoop zever (we zijn niet anders gewend), maar dit vond ik toch onwaarschijnlijk grappig. De Japanners hebben ongeveer elk land in Oost-Azië twee of drie keer veroverd, met inbegrip van massaslachtingen, plunderingen, ... Ga maar eens zien in Zuid-Korea bvb. hoeveel historische gebouwen er nog origineel zijn... En de Chinezen? Die hebben er met Mao zowat één van de bloedigste dictaturen ooit opzitten.

Jaja, rare jongen, die Darwin.
Oud 19 april 2004, 17:23   #14
Attiladehun
Banneling

Standaard

Het gaat hier over de samenlevingsproblematiek in België. Ge moet daar niet heel de geschiedenis van de wereld bij betrekken, he jongen.
Wat ne zever.
Ge weet zeer goed waar het hier over gaat.
Oud 19 april 2004, 17:32   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Die cultuur slaagt er nu zelfs in haatgevoelens te creëren bij de Chinezen en de Japanners.
Tja, Darwins ganse post was natuurlijk een dikke hoop zever (we zijn niet anders gewend), maar dit vond ik toch onwaarschijnlijk grappig. De Japanners hebben ongeveer elk land in Oost-Azië twee of drie keer veroverd, met inbegrip van massaslachtingen, plunderingen, ... Ga maar eens zien in Zuid-Korea bvb. hoeveel historische gebouwen er nog origineel zijn... En de Chinezen? Die hebben er met Mao zowat één van de bloedigste dictaturen ooit opzitten.

Jaja, rare jongen, die Darwin.
Juist. Maar dat behoort reeds tot de geschiedenis. Diegenen waar we het nu over hebben beginnen er nog maar pas aan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 20:29   #16
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Citaat:
een goed voorbeeld hiervan is maleisië. Zelfs islamieten komen daar overeen mee andere pipo's
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:54   #17
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is maar altijd last met 1 soort vreemdelingen. Toch nooit met Chinezen of Zuid-Amerikanen
Afkomst speelt hier een belangrijke rol in, de groepen die jij hier noemt hebben gewoon veel minder aanleg tot crimineel gedrag.
tiens, hebben ze eindelijk dat misdaad-chromosoom ontdekt? dat nummer van the Lancet moet ik net gemist hebben

slechte moslims, stoute Marokkanen, goede Vlamingen: slaapverwekkend!

"als..." ijl gelul
"op 13 juni..." ijl gelul
Bruselmans: one trick pony, verder ijl gelul
Humo: ijl gelul, maar mét leuk kruiswoordraadsel
Oud 21 april 2004, 12:40   #18
Attiladehun
Banneling

Standaard

Het heeft niets te maken met chromosomen.
Het abnormaal hoge 'agressiegehalte' bij Marokkaanse (mannelijke) jongeren is het gevolg van hun opvoeding(of het gebrek daaraan), gecombineerd met de enorme laksheid van de overheid tegenover hun asociaal en crimineel gedrag.
Heeft dus niks met genetica of rassen te maken...
Oud 21 april 2004, 15:00   #19
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft niets te maken met chromosomen.
Het abnormaal hoge 'agressiegehalte' bij Marokkaanse (mannelijke) jongeren is het gevolg van hun opvoeding(of het gebrek daaraan), gecombineerd met de enorme laksheid van de overheid tegenover hun asociaal en crimineel gedrag.
Het is mij al vaker opgevallen dat de multiculturelen cultuur niet al te ernstig nemen (meestal is cultuur voor hen beperkt tot eten en muziek).
Rasdenken gaat hen dan weer bijzonder gemakkelijk af. Zelfs godsdienst zien ze als kenmerk van een ras. Of hoe valt anders te verklaren dat ze critici van de islam steevast als racisten brandmerken?
Oud 21 april 2004, 15:08   #20
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ok, "aanleg" is bij ons iets wat ge van bij uw geboorte meekrijgt: de ene familie is al wat struiser dan de andere, een andere kan minder goed tegen de zon, enz.

Als het aan de opvoeding ligt, dat kunnen we mettertijd (die ouders doen) veranderen.
Idem voor laks optreden van de overheid, de goed-nieuws-show van Verhofstad is idd geen excuus om te liegen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be