Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2009, 18:17   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard Zedeloosheid bereikt nieuw - ahum - hoogtepunt

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...inckplein.aspx

Typisch aan geciviliseerd gedrag is de bekwaamheid om sterke aandriften te onderdrukken, eventueel tot zich een meer gepast ogenblik aanbiedt. Dat lukt kennelijk steeds minder mensen: racistische spreekkoren in voetbalstadions, agressie op het openbaar vervoer en nu ook in vol ornaat copulerende koppeltjes op een druk bezocht publiek plein.

Waar komt deze bandeloosheid en normvervaging vandaan? De media die onze schaamtedrempel heeft verlegd dankzij Big Brother? De consumptiemaatschappij die ons aanleert op zoek te gaan naar instant-bevrediging van onze verlangens? Het liberalisme dat het individu vermaakt heeft tot een schepsel dat geen barrières meer aanvaard? Het onvermogen van vrijzinnigen om een werkelijk alternatief te beiden voor de religieuze morele stelsels? De import van lieden uit streken die zich in een ouder stadium van de civilisatie bevinden? De emancipatie van de vrouw die de opvoedende en betrokken rol van de moeder heeft aangetast? Of een ingewikkeld kluwen van deze en andere omstandigheden?

Of is er niets aan de hand?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 18:28   #2
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Er is inderdaad niets aan de hand.

Of ge moest natuurlijk echt denken dat vroeger alles beter was en er zeker nooit iemand seks had in het openbaar.
Oud 5 mei 2009, 18:37   #3
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Er is inderdaad niets aan de hand.

Of ge moest natuurlijk echt denken dat vroeger alles beter was en er zeker nooit iemand seks had in het openbaar.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat we van "vroeger" aan het wegevolueren waren, een nieuw civilisatiestadium tegemoet. In de vroege Middeleeuwen keek misschien niemand op van een blote kont, maar dat we dat vandaag wél doen, wijst op een evolutie in de richting van een grotere driftbeheersing. Veel van dat oude gedrag verdween langzaam maar zeker in de coulissen (slaapkamers) of naar de fantasie. Blote borsten op het strand werden pas weer aanvaard toen de driftbeheersing autonoom werd.

Ik vermoed dat het ook iets te maken zou kunnen hebben met een gebrek aan "voorbeelden". Door een gebrek aan hiërarchische structurering van de samenleving is er ook geen verticale structuur meer van voorbeeld (model) en volger (leerling). Nivellering van maatschappelijke structuren leidt tot nivellering van de moraal. Alles "plat", letterlijk en figuurlijk.

Maar ik noteer dat er volgens u niets aan de hand is. Schouders ophalen en verder maar. Al zingend de afgrond in.
Oud 5 mei 2009, 18:47   #4
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. Dieren houden zich toch ook niet in als er andere dieren of mensen staan op te kijken ? De mens heeft zo een bekrompen moraal als het gaat om seksualiteit. Ik liep eens door het Citadelpark en daar waren ook 2 homo's "bezig" overdag. Heb eens vriendelijk gelachen en de vriendelijke man (ze stonden alletwee in de tegenovergestelde richting maar ééntje had mij gehoord en draaide zich om) lachte terug.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 5 mei 2009 om 18:50.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 18:49   #5
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik zie niet in wat daar feitelijk verkeerd aan is. Dieren houden zich toch ook niet in als er mensen staan op te kijken ? De mens heeft zo een bekrompen moraal als het gaat om seksualiteit.
Ik wist niet dat dieren tegenwoordig de menselijke normen bepaalden.
Oud 5 mei 2009, 18:53   #6
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik wist niet dat dieren tegenwoordig de menselijke normen bepaalden.
Wel ik vind dat we qua morele waarden nog veel van het dierenRIJK kunnen leren.
Oud 5 mei 2009, 18:55   #7
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Ik noteer dat een copulerend koppeltje op het meest marginale plein van Antwerpen volgens u het einde van onze beschaving betekend.

En alsof er geen hiërarchische structurering meer is in onze samenleving, laat staan dat een strikte hiërarchie zulke dingen kan voorkomen.
Oud 5 mei 2009, 18:57   #8
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat we van "vroeger" aan het wegevolueren waren, een nieuw civilisatiestadium tegemoet. In de vroege Middeleeuwen keek misschien niemand op van een blote kont, maar dat we dat vandaag wél doen, wijst op een evolutie in de richting van een grotere driftbeheersing. Veel van dat oude gedrag verdween langzaam maar zeker in de coulissen (slaapkamers) of naar de fantasie. Blote borsten op het strand werden pas weer aanvaard toen de driftbeheersing autonoom werd.

Ik vermoed dat het ook iets te maken zou kunnen hebben met een gebrek aan "voorbeelden". Door een gebrek aan hiërarchische structurering van de samenleving is er ook geen verticale structuur meer van voorbeeld (model) en volger (leerling). Nivellering van maatschappelijke structuren leidt tot nivellering van de moraal. Alles "plat", letterlijk en figuurlijk.

Maar ik noteer dat er volgens u niets aan de hand is. Schouders ophalen en verder maar. Al zingend de afgrond in.
Ben jij nochtans niet degene die symbool vóór staat voor zedenloosheid en er ook voor pleitte?! Ik denk nu bijvoorbeeld aan "grote hoerenquizzen", het subsidiëren van (mannen-)prostitutie, e.d.

Enfin, waarom dramatiseer je dit soort onbenullige zaken? Misschien waren die mensen wel zat? En zatte koppels die in het openbaar seks hebben kom je wel vaker tegen. Ze hebben trouwens toch een boete voor hun overtreding gekregen. Niemand ijvert ervoor om hun gedrag in de maatschappij als acceptabel door je strot te duwen. Wat wil je nog meer?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 5 mei 2009 om 18:58.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 18:59   #9
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Omdat DDD La rebelión de las masas een goed boek vond, tiens.
Oud 5 mei 2009, 19:01   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Duikboot, je stelt mij eigenlijk een beetje teleur. Ik dacht dat jij minder bekrompen was. En ik keek naar jou op.
Oud 5 mei 2009, 19:01   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

zou het iemand van dit forum geweest zijn?
Oud 5 mei 2009, 19:05   #12
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Hoe meer, hoe beter.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 19:06   #13
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
zou het iemand van dit forum geweest zijn?
daar dacht ik ook eerst aan, maar onze favoriete forum-Merksemnaar is 50, niet 40

Laatst gewijzigd door Firestone : 5 mei 2009 om 19:06.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 19:16   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Duikboot, je stelt mij eigenlijk een beetje teleur. Ik dacht dat jij minder bekrompen was. En ik keek naar jou op.
Je wenst de wet op de openbare zedenschennis dus afgeschaft te zien?
Oud 5 mei 2009, 19:19   #15
Heftruck

Standaard

Citaat:
Je wenst de wet op de openbare zedenschennis dus afgeschaft te zien?
Fantastisch idee!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 19:24   #17
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Fantastisch idee!
Ik zal de lijm en kraan dan ook maar al klaarzetten.
Oud 5 mei 2009, 19:25   #18
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ben jij nochtans niet degene die symbool vóór staat voor zedenloosheid en er ook voor pleitte?! Ik denk nu bijvoorbeeld aan "grote hoerenquizzen", het subsidiëren van (mannen-)prostitutie, e.d.
Ik vind dat op seksueel vlak alles moet kunnen waar de betrokkenen vrijwillig de consequenties van aanvaarden. De vraag is of dat dit "alles" zich ja dan nee in publieke ruimten moet voltrekken, in aanwezigheid van derden die onvrijwillig getuige zijn.
Oud 5 mei 2009, 19:31   #19
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat op seksueel vlak alles moet kunnen waar de betrokkenen vrijwillig de consequenties van aanvaarden. De vraag is of dat dit "alles" zich ja dan nee in publieke ruimten moet voltrekken, in aanwezigheid van derden die onvrijwillig getuige zijn.
Ik vind dat lelijke mensen verbannen moeten worden uit publieke ruimten, daar zij mij storen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 19:32   #20
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Alez, een mannenhoerenloper die anderen de les over zedenloosheid gaat spellen. Wat gaan we nóg krijgen... Mensen als jou zijn er juist de oorzaak van dat de Vlaamse maatschappij al zingend de afgrond begint te zien. You'll get what you deserve.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 5 mei 2009 om 19:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be