![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...inckplein.aspx
Typisch aan geciviliseerd gedrag is de bekwaamheid om sterke aandriften te onderdrukken, eventueel tot zich een meer gepast ogenblik aanbiedt. Dat lukt kennelijk steeds minder mensen: racistische spreekkoren in voetbalstadions, agressie op het openbaar vervoer en nu ook in vol ornaat copulerende koppeltjes op een druk bezocht publiek plein. Waar komt deze bandeloosheid en normvervaging vandaan? De media die onze schaamtedrempel heeft verlegd dankzij Big Brother? De consumptiemaatschappij die ons aanleert op zoek te gaan naar instant-bevrediging van onze verlangens? Het liberalisme dat het individu vermaakt heeft tot een schepsel dat geen barrières meer aanvaard? Het onvermogen van vrijzinnigen om een werkelijk alternatief te beiden voor de religieuze morele stelsels? De import van lieden uit streken die zich in een ouder stadium van de civilisatie bevinden? De emancipatie van de vrouw die de opvoedende en betrokken rol van de moeder heeft aangetast? Of een ingewikkeld kluwen van deze en andere omstandigheden? Of is er niets aan de hand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Er is inderdaad niets aan de hand.
Of ge moest natuurlijk echt denken dat vroeger alles beter was en er zeker nooit iemand seks had in het openbaar.
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat het ook iets te maken zou kunnen hebben met een gebrek aan "voorbeelden". Door een gebrek aan hiërarchische structurering van de samenleving is er ook geen verticale structuur meer van voorbeeld (model) en volger (leerling). Nivellering van maatschappelijke structuren leidt tot nivellering van de moraal. Alles "plat", letterlijk en figuurlijk. Maar ik noteer dat er volgens u niets aan de hand is. Schouders ophalen en verder maar. Al zingend de afgrond in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. Dieren houden zich toch ook niet in als er andere dieren of mensen staan op te kijken ? De mens heeft zo een bekrompen moraal als het gaat om seksualiteit. Ik liep eens door het Citadelpark en daar waren ook 2 homo's "bezig" overdag. Heb eens vriendelijk gelachen en de vriendelijke man (ze stonden alletwee in de tegenovergestelde richting maar ééntje had mij gehoord en draaide zich om) lachte terug.
Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 5 mei 2009 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik wist niet dat dieren tegenwoordig de menselijke normen bepaalden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik noteer dat een copulerend koppeltje op het meest marginale plein van Antwerpen volgens u het einde van onze beschaving betekend.
En alsof er geen hiërarchische structurering meer is in onze samenleving, laat staan dat een strikte hiërarchie zulke dingen kan voorkomen.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, waarom dramatiseer je dit soort onbenullige zaken? Misschien waren die mensen wel zat? En zatte koppels die in het openbaar seks hebben kom je wel vaker tegen. Ze hebben trouwens toch een boete voor hun overtreding gekregen. Niemand ijvert ervoor om hun gedrag in de maatschappij als acceptabel door je strot te duwen. Wat wil je nog meer? Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 5 mei 2009 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Omdat DDD La rebelión de las masas een goed boek vond, tiens.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Duikboot, je stelt mij eigenlijk een beetje teleur. Ik dacht dat jij minder bekrompen was. En ik keek naar jou op.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou het iemand van dit forum geweest zijn?
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hoe meer, hoe beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar dacht ik ook eerst aan, maar onze favoriete forum-Merksemnaar is 50, niet 40
![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 5 mei 2009 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LOL !
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik vind dat op seksueel vlak alles moet kunnen waar de betrokkenen vrijwillig de consequenties van aanvaarden. De vraag is of dat dit "alles" zich ja dan nee in publieke ruimten moet voltrekken, in aanwezigheid van derden die onvrijwillig getuige zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |