Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2009, 14:32   #1
miamia
Vreemdeling

Standaard oproeping om te tellen

Hi,

ik heb afgelopen week een aangetekende brief gemist met daarin vermoedelijk een oproeping om te gaan tellen.
Wat gebeurt er indien ik die brief gewoon NIET ga ophalen?

Mia
miamia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:17   #2
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miamia Bekijk bericht
Hi,

ik heb afgelopen week een aangetekende brief gemist met daarin vermoedelijk een oproeping om te gaan tellen.

Mia
Dan krijgt gij een boete die kan tellen.
Oud 9 mei 2009, 17:21   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Die ge evenwel nooit moet betalen. En zeker niet als ge een "zachte" anarchist bent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 9 mei 2009 om 17:22.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 18:16   #4
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hi,

Mia
t'is niet omdat uwe fakteur een aangetekende zending aangeboden heeft toen ge niet thuis waart, dat gij ook het kaartje moet vinden om de zending op te halen !

een aangetekend schrijven is nog géén garantie dat het bij de persoon in kwestie aankomt.... als ze zeker willen zijn dat ge het ontvangen hebt moeten ze uw zending opsturen samen met een afgiftebewijs waarop gij persoonlijk tekent voor ontvangst.... dus eigenlijk kunt gij u van den domme gelaten en zeggen dat ge niks ontvangen hebt, punt uit.

als ge u natuurlijk geroepen voelt om op kosten van..... ne koffiekoek en een tas lauwe "ersatz-koffie" te gaan nuttigen.... als tegenprestatie voor een ganse dag telwerk..... t'ja sé dan gaat ge uw aangetekend schrijven alsnog moeten afhalen !
Oud 9 mei 2009, 18:44   #5
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er altijd bij (en nie omdat ik dat zo graag doe) en ik ben nog nooit aangetekend opgeroepen geweest...
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 07:46   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me inbeelden dat in kantons of arrondissementen waar men steeds voldoende kandidaten gemakkelijk vindt, men geen aangetekende brieven verstuurt.

En ik kan me ook inbeelden dat men het stilaan beu wordt dat meer en meer mensen er hun gat aan vegen, en dat men die boetes wel eens effektief gaat beginnen uitdelen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 08:30   #7
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hi,

Mia
Mia, hoe kan je nu weten wat er in "n'een recommandé" steekt wanneer je die niet ophalen gaat?

Spoed je naar het postkantoor, de tijding dat het groot lot je in de schoot gevallen is, of toch minstens een vergoeding van 15,01 euro wacht er op jou.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 12:10   #8
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zolang ze het vertikken om werklozen en bruggepensioneerden op te roepen, zal ik mij als hardwerkende Vlaming 100% verzetten tegen zo'n oproepbrief.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 12:29   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Niet opgeroepen zover... ze leren precies van vorige keer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 12:33   #10
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hi,

Mia
Raad vragen aan deze mensen: http://www.haviko.org/
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 13:53   #11
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hi,
Mia
zorgen dat ge niet als eerste gaat stemmen. mankeren ze volk pakken ze de eerste kiezers als bijzitters.
ik dacht in 99 of 2000 slim te zijn na een nachtje stappen en ging ik dus rap stem uitbrengen. ne godganse dag daar gezeten en denkt nu ni dat de flikken er zich iet van aantrekken als ge dan wa zat, stoned of moe zijt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:02   #12
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Waar is toch die burgerzin ? Dat verantwoordelijkheidsgevoel om deel uit te maken van het democratische proces ?
Mensen willen liever geen dag "verspillen" aan zitten of tellen voor de kiezing, maar staken of demonstreren doen ze graag en dan staan ze de hele dag gezellig te kouten bij een brandend vat en stoer met bordjes te zwaaien.

Ik ben tot dusver maar 1 keer opgeroepen geweest om te zitten, en dat vond ik een hele leuke en geslaagde hoewel hardgewerkte dag. Maar ja, ik ben dan ook zo'n naïeveling die nog gelooft in het hele proces, die nog gelooft dat de burger niet alleen rechten maar ook plichten heeft.
Oud 10 mei 2009, 14:09   #13
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik ben één keer moeten gaan tellen, voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. Zó erg was dat nu ook weer niet hoor. In feite zat iedereen daar tegen zijn goesting en dus werd er gewoon het beste van gemaakt. Het werd op den duur zelfs echt gezellig en fun. Voorzitter van een bureau zou ik echter nooit willen worden. Heb daarvoor niet genoeg orde en organizatie. Die functie zouden ze niet zomaar mogen toewijzen maar enkel aan vrijwilligers met kennis van zaken.
De organizatie na het tellen, dus controle en afleveren van de zakken met biljetten trok trouwens ook op niets. Dat was het enige negatieve punt. Spijtig. Ik vond het een interessante ervaring.
Dus, opgeroepenen, wordt niet al vanop voorhand depressief. Met wat gevoel voor humor kan het nog een leuke namiddag worden.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:09   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
t'is niet omdat uwe fakteur een aangetekende zending aangeboden heeft toen ge niet thuis waart, dat gij ook het kaartje moet vinden om de zending op te halen !

een aangetekend schrijven is nog géén garantie dat het bij de persoon in kwestie aankomt.... als ze zeker willen zijn dat ge het ontvangen hebt moeten ze uw zending opsturen samen met een afgiftebewijs waarop gij persoonlijk tekent voor ontvangst.... dus eigenlijk kunt gij u van den domme gelaten en zeggen dat ge niks ontvangen hebt, punt uit.

als ge u natuurlijk geroepen voelt om op kosten van..... ne koffiekoek en een tas lauwe "ersatz-koffie" te gaan nuttigen.... als tegenprestatie voor een ganse dag telwerk..... t'ja sé dan gaat ge uw aangetekend schrijven alsnog moeten afhalen !
Of je 't nu afhaalt of niet verandert er juist niets aan: in Burgerlijk Recht en in Strafrecht wordt een aangetekend schrijven als ontvangen beschouwd, ook zo je 't niet ophaalt. (in HR zou je er nog onderuit kunnen geraken)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:16   #15
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Ik heb één keer meegeteld, als vrijwilliger.
Volgens mij is de foutenmarge bij het tellen niet te onderschatten.
Zeker wat voorkeurstemmen betreft.

En één keer opgeroepen om 'bij te zitten'.
Als je geen zin hebt en je gaat een beetje aan de late kant is er een goeie kans dat je meteen weer naar huis mag omdat er al voldoende geïnviteerden zijn komen opdagen.

Laatst gewijzigd door Knipp : 10 mei 2009 om 14:19.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:24   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Ik heb één keer meegeteld, als vrijwilliger.
Volgens mij is de foutenmarge bij het tellen niet te onderschatten.
Zeker wat voorkeurstemmen betreft.

En één keer opgeroepen om 'bij te zitten'.
Als je geen zin hebt en je gaat een beetje aan de late kant is er een goeie kans dat je meteen weer naar huis mag omdat er al voldoende geïnviteerden zijn komen opdagen.
Tja, de theorie en de praktijk.
Normaal zijn de vertegenwoordigers van de partijen daar om te observeren of alles volgens de regels verloopt, maar bij ons telden die gewoon allemaal mee.
Voor geldige stemmen had ik altijd geleerd dat er géén enkele markering op het biljet mocht staan, maar uiteindelijk werden alle biljetten waar een duidelijke stem was uitgebracht meegeteld, ongeacht strepen, kruisen of andere schmutz. Dat waren de controleurs zelf die ons dat opdroegen.
Zoals gezegd, het viel allemaal wel mee en zelfs die partijkandidaten bleken gezellige mensen te zijn. Ik had nu wel het geluk dat de knapste kandidate (gebaseerd op de fotos op stemaffiches en reclame ) juist in ons stembureau moest controleren.

Laatst gewijzigd door Zucht : 10 mei 2009 om 14:27.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:25   #17
born2bewild
Banneling

Standaard

ik ben voorzitter geweest

was plezant, iedereen had lol.
geen sprake van een cordon

en idd: een grooote foutenmarge. Kwestie is de manier te kennen waarbij de consistentie vd resultaten gecheckt wordt

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 mei 2009 om 14:37.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:35   #18
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Waar is toch die burgerzin ? Dat verantwoordelijkheidsgevoel om deel uit te maken van het democratische proces ?
Mensen willen liever geen dag "verspillen" aan zitten of tellen voor de kiezing, maar staken of demonstreren doen ze graag en dan staan ze de hele dag gezellig te kouten bij een brandend vat en stoer met bordjes te zwaaien.

Ik ben tot dusver maar 1 keer opgeroepen geweest om te zitten, en dat vond ik een hele leuke en geslaagde hoewel hardgewerkte dag. Maar ja, ik ben dan ook zo'n naïeveling die nog gelooft in het hele proces, die nog gelooft dat de burger niet alleen rechten maar ook plichten heeft.
Verantwoordelijkheidsgevoel ???

U bedoelt het verantwoordelijkheidsgevoel van al onze politici die zich wars van elk principe of moraal prostitueren voor de partij die hen het meeste geld biedt, of die hen bij gebrek aan een verkozen positie een "kabinetspositie" aanbieden ?

Of het verantwoordelijkheidsgevoel van politici die luidkeels brullen over 5 minuten politieke moed, en dan 2 jaar lang hun broek laten zakken en zich langs alle kanten laten pakken om maar aan de vetpotten van de staat te blijven zitten ?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

De politici krijgen de kiezers die ze verdienen.

Waarom moet ik, na een werkweek van pakweg 70 uur, mijn zondag opofferen om als een idioot mee te draaien in de poppenkast die de Belgische politiek geworden is ? Ter meerdere eer en glorie (en pecunia) van een bende verteerders die nog steeds niet toegekomen zijn aan het kweken van een ruggengraat ?

In lang vervlogen tijden stond de politiek ten dienste van de gemeenschap. Nu is de politiek een grabbelton geworden voor een hoop parvenu's die in het echte leven niet eens een bezoldigde functie zouden kunnen versieren.

Degoutant.
Oud 10 mei 2009, 14:42   #19
born2bewild
Banneling

Standaard

'k zou nu ook mijn kat sturen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 17:15   #20
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Zoals hieronder al gezegd: ik werk een hele dag, met vaak flink wat overuren bij. Zowiezo zal ik altijd gaan stemmen (ook als er stemrecht is ipv stemplicht, iets waar ik een grote voorstander van ben), maar bijzitten is wel iets anders : de categorie die eigenlijk zou MOETEN opgeroepen worden (werklozen en bruggepensioneerden), waar ik een heel deel belastigen voor afdraag (en dat vind ik zelfs nog niet verkeerd, want iedereen heeft recht op een volwaardig leven), worden NIET opgeroepen. Nee, in de plaats roept men de hardwerkende vlaming op, want dat is makkelijker. Waar zit daarbij het verantwoordelijkheidsgevoel van de overheid?

't gaat er mij ook niet om of het prettig is of niet, als het *enkel* vrijwillig zou zijn (op werklozen en bruggepensioneerden na), zou ik het nog overwegen om wel eens een keertje bij te zitten. Maar zoals de situatie nu is, ben ik er principieel tegen
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be