Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: verwacht u een moslimterreuraanslag in België in het jaar?
ja 18 69,23%
neen 8 30,77%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2004, 08:09   #1
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Uit de Standaard:
Huiszoekingen na Antwerpse terreurberichten

ANTWERPEN - De Antwerpse politie heeft gisteren drie huiszoekingen verricht in het kader van een dreiging met moslimterreur.

De huiszoekingen leverden geen concrete resultaten op maar twee Marokkaanse broers werden meegenomen voor verhoor. Het federaal parket bevestigde dat er ,,een actie is ondernomen naar aanleiding van een dossier opgesteld rond een terroristische dreiging tegenover doelwitten in Antwerpen''. Volgens onze bronnen zouden ongeveer een maand geleden via twee onafhankelijke kanalen berichten zijn binnengekomen dat een fundamentalistische terreuraanslag zou worden voorbereid.

De informatie werd ernstig genomen en gisteren voerde de Antwerpse federale recherche huiszoekingen uit op drie adressen. Twee broers werden meegenomen voor verhoor, maar van aanhoudingen is voorlopig geen sprake.
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 08:15   #2
Freedom of speech
Vreemdeling

Freedom of speech's schermafbeelding

Standaard

Dat er waarschijnlijk wel goepen actief zijn is zeker; maar of het echt tot een tereurdaad zal komen zoals in Spanje betwijfel ik ten zeerste. Een dreiging zal altijd bestaan, de joodse gemeenschap in A'pen en Brussel voorziet dit vaak al heel vlug (gewapende veiligheidsagenten voo scholen, ed.); maar ik denk niet dat dit echt nodig is. Tenzj natuurlijk ene Abou Jahjah op de Israëlisch-Palestijnse kar zou springen om zijn fout ideeëngoeed ingng te laten vinden. Maar echte tereur zou mij verbazen.
Freedom of speech is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 08:35   #3
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen
Dat er waarschijnlijk wel goepen actief zijn is zeker; maar of het echt tot een tereurdaad zal komen zoals in Spanje betwijfel ik ten zeerste. Een dreiging zal altijd bestaan, de joodse gemeenschap in A'pen en Brussel voorziet dit vaak al heel vlug (gewapende veiligheidsagenten voo scholen, ed.); maar ik denk niet dat dit echt nodig is. Tenzj natuurlijk ene Abou Jahjah op de Israëlisch-Palestijnse kar zou springen om zijn fout ideeëngoeed ingng te laten vinden. Maar echte tereur zou mij verbazen.
Op de VRT teletekst zijn ze wel duidelijker!
HUISZOEKINGEN TEGEN TERREUR IN A'PEN

Het gerecht heeft op drie plaatsen in Antwerpen huiszoekingen gehouden in een onderzoek naar mogelijke terroristen.

Volgens Het Nieuwsblad zou het gaan om leden van een familie die banden heeft met een Antwerpse moskee. Twee mensen zouden zijn meegenomen voor verhoor.

Het federale parket bevestigt het nieuws maar wil voorlopig niet veel informatie kwijt over de zaak.

Er zijn al een tijdje berichten over mogelijke aanslagen van moslim- terroristen in Antwerpen. Die zouden het vooral gemunt hebben op joodse doelwitten in de stad.
---
"Veiligheid niet echt nodig"? Jij weet zeker niet meer dat er twee joodse schoolkinderen door moslimterroristen doorgeschote werden en een andere bloedige aanslag had plaatsgehad in de diamantbuurt mer verschillende doden?

Hier gaat het om een terreurcel die een aanslag type Madrid wou plegen, nie meer nie minder! En het banaliseren ervan is voor de kar van de moslimterreur rijden;
Oud 21 april 2004, 08:49   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mij zou het hoegenaamd niet verbazen eerlijk gezegd, ... als ge ziet wat ze bijvoorbeeld in Engeland zinnes waren, ...

Wat ze in Spanje gelukt is, ... Wij zijn sitting ducks ik hoop da ge het beseft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:56   #5
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wij zijn sitting ducks ik hoop da ge het beseft.
Hmmm, eend in pruimensaus! *kwijl, kwijl*

En om on-topic te blijven. Ik denk niet dat ze in België een aanslag zullen uitvoeren. Voorbereiden misschien. Er moet toch een plekske zijn waar ze zich thuisvoelen.
Oud 21 april 2004, 09:59   #6
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

De vraag is niet of ze een aanslag zullen plegen in het hart van de EU en NAVO, maar wanneer.

En vooral: er zijn Europese/regionale verkiezingen --- doet je dit een belletje rinkelen (Spanje?)

Wat zal onze reactie zijn?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:15   #7
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

In hun laatste idiote brief gaan deze antisemitische club (bewijzen te verkrijgen op aanvraag) zelfs HAMAS verdedigen. Dat zijn volgens hen geen terreurgroepen meer. Dit komt dus volledig overheen met de vorige uitspraken op hun site van Pax Christi en 11.11.11 dat de bomaanslagen maar een "fait divers" zijn... dus geen detail meer...

Meer over die "fait divers" zaak staat te lezen op:
http://www.desinfo.be/ad_dossierX/Do_X_visu.asp?ID=348

en in De Standaard waar zelfs Kardinaal Danneels Pax Christi veroordeelde voor deze uitspraak: verafschuwwekkend
Oud 21 april 2004, 10:18   #8
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Dagallemaal,

Het colflict tussen Israeël en Palestina ligt wel sterk aan de basis van de onvrede in de moslimgemeenschappen.

Wie daar ook de schuldige is, zolang dit niet door beide partijen op een rechtvaardige manier wordt opgelost, zal dit de internationale politiek blijven beïnvloeden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:34   #9
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Dagallemaal,

Het colflict tussen Israeël en Palestina ligt wel sterk aan de basis van de onvrede in de moslimgemeenschappen.

Wie daar ook de schuldige is, zolang dit niet door beide partijen op een rechtvaardige manier wordt opgelost, zal dit de internationale politiek blijven beïnvloeden.
Philips,
"Het colflict tussen Israeël en Palestina ligt wel sterk aan de basis van de onvrede in de moslimgemeenschappen." moet echter anders gelezen worden:
"het conflict tussen Israël en de Palestijnen wordt sinds 50 jaar door extremisten van de moslimgemeenschappen misbruikt om hun eigen agenda te verbergen en door de Arabische staten om hun anti-democratische regimes te kunnen voortzetten"

Er zijn voldoende argumenten te vinden in de arabische literatuur dat het vluchtelingenprobleem kunstmatig in stand gehouden werd door henzelf. Het uitmoorden van Moslimkoerden door Saddam, het uitmoorden van de bevolking in Hams door Assad, enz... zijn veel zwaardere daden maar daarvan ligt de moslimgemeenschap niet wakker. Hebt U zich nooit deze vraag gesteld?
Oud 21 april 2004, 10:41   #10
PlastiekBeertje
Partijlid

PlastiekBeertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Abou Jajah is al op die kar gesprongen als Hezbollah'er
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:48   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke nan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wij zijn sitting ducks ik hoop da ge het beseft.
Hmmm, eend in pruimensaus! *kwijl, kwijl*

En om on-topic te blijven. Ik denk niet dat ze in België een aanslag zullen uitvoeren. Voorbereiden misschien. Er moet toch een plekske zijn waar ze zich thuisvoelen.

Da is ook waar, het stikt hier nochtans van de makkelijke doelen, en van de dingen die gegarandeerd het nieuws halen als ge iets wilt uitsteken.

Of zoals ge zegt van hier oppereren om bv doelwitten in Amsterdam, London en Parijs aan te vallen.
Oud 21 april 2004, 10:52   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vrees ervoor dat het zal gebeuren.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:52   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Dagallemaal,

Mijn bescheiden menig over die slachtpartij ginder is, dat ze pas gedaan zal zijn eer een van de twee kemphanen totaal vernietigd zal zijn, wat de internationale gemeenschap ook probeerd. Er zal geen vrede zijn voor een van de twee groepen totaal uitgeroeid of uitput is, materieel, menselijk of financieel.

Oorlog voeren kost immers buiten levens ook bakken vol geld.
Oud 21 april 2004, 10:54   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En ik denk dat Steve en Guy alle dagen op hun blote kniekens zitten te bidden dat die moslimterroristen het niet gaan doen voor de verkiezingen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 11:02   #15
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

[size=7]garantie zeker dat het hier ook gaat gebeuren !!!

t'is alléén de vraag "WANNEER"[/size]
Oud 21 april 2004, 11:11   #16
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb neen gestemd. Ik denk niet in de huidige omstandigheden dat er een grote georganiseerde aanslag in belgie komt. Toch niet in het kader van de internationale politiek (de irak crisis) of met de zegen van obl en al qaeda.

Wat m.i. wel kan zijn kleinere aanslagjes van extreme moslims hier die uit eigen initiatief handelen, gesterkt door het voorbeeld van de buitenlandse aanslagen. Of uit wraak voor incidenten zoals in borgerhout een paar maand terug. Het is in moslimmiddens nu steeds meer "sociaal" aanvaard van naar zulke daden te grijpen. Veel hangt af van wat de lokale imams prediken in de moskee...
Oud 21 april 2004, 11:11   #17
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Laat me raden naar de reactie van Abou Blablah en zijn schaduw Ahmed Atsjoem.

"Het is geen terreurcel, dat is gewoon criminalisering van de moslimgemeenschap in Antwerpen, we hebben onze AEL-controleurs laten optreden en die hebben bewezen dat de flikken in dienst zijn van de zionisten. Elke aanslag die wordt gepleegd is een gevolg van het zionistische bestuur van belgië en de verantwoordelijkheid ligt dan ook geheel bij de belgische staat. Wij van de AEL/PMD hebben er niks mee te maken maar willen wel opmerken dat wij zelf met de poepers zitten en dat Patrick Janssens's neus er verdacht zionistisch uitziet."
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 11:33   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Ik heb neen gestemd. Ik denk niet in de huidige omstandigheden dat er een grote georganiseerde aanslag in belgie komt. Toch niet in het kader van de internationale politiek (de irak crisis) of met de zegen van obl en al qaeda.

Wat m.i. wel kan zijn kleinere aanslagjes van extreme moslims hier die uit eigen initiatief handelen, gesterkt door het voorbeeld van de buitenlandse aanslagen. Of uit wraak voor incidenten zoals in borgerhout een paar maand terug. Het is in moslimmiddens nu steeds meer "sociaal" aanvaard van naar zulke daden te grijpen. Veel hangt af van wat de lokale imams prediken in de moskee...

Ga jij dat ook zo uitleggen aan het eventueele slachtoffer dat bij zo'n "kleine" aanslag zijn armen of zijn been verliest, ? ...
Oud 21 april 2004, 11:38   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Laat me raden naar de reactie van Abou Blablah en zijn schaduw Ahmed Atsjoem.

"Het is geen terreurcel, dat is gewoon criminalisering van de moslimgemeenschap in Antwerpen, we hebben onze AEL-controleurs laten optreden en die hebben bewezen dat de flikken in dienst zijn van de zionisten. Elke aanslag die wordt gepleegd is een gevolg van het zionistische bestuur van belgië en de verantwoordelijkheid ligt dan ook geheel bij de belgische staat. Wij van de AEL/PMD hebben er niks mee te maken maar willen wel opmerken dat wij zelf met de poepers zitten en dat Patrick Janssens's neus er verdacht zionistisch uitziet."
Den abou houd hem wreed rustig, 't gaat allemaal via zijne slippendrager azuz de laatste tijd...

Ze hebben overigens hunen AEL site al moeten verhuizen ook, problemen met de holandse just is just, ... Den Abou weet ondertussen zelf ook wel al dat hij een wandelende schietschijf is voor elke mogelijke mossad agent in Antwerpen, dien bodyguard liep indertijd nie voor niets mee.

't probleem met die mannen is hun mentaliteit, nen ongelovigen omzeep helpen is volgens die gasten hun moraal gene misdaad, ... en wij gaan daar vroeg of laat het slachtoffer van worden.
Oud 21 april 2004, 12:07   #20
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

op de vrtnieuws.net site
"De politie zou zowat een maand geleden door verschillende bronnen zijn ingelicht over mogelijke plannen voor een aanslag, vergelijkbaar met die van 11 maart in Madrid. Het zou gaan over Marokkaanse moslims die gelieerd zijn met een bepaalde moskee in Antwerpen."

Dat zegt toch al genoeg aar die met bezig zijn. En in hoever waren Abou blahblah en a zuske hiervan reeds op de hoogte toen ze beweerden dat ZIJ schrik hadden voor HUN stad?

Het wordt tijd dat deze club eens aangepakt wordt voor hun racisme en dreigingen aan onze samenleving en burgers en dan met hun klikken en klakken buiten, dehors, out! Game over!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be