![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met de belgavox konserten is al uit de doeken gedaan op dit forum: men organiseert een voor het publiek gratis konsert onder de noemer solidariteit.
Gratis konsert ?? Maar there is no such thing as a free lunch !! Wie betaalt dan wel? De belastingbetaler natuurlijk. Rechtstreeks via de Brusselse regering, en nog niet weinig. Geen krisis te bestrijden, geen sosiale problemen, geen andere prioriteiten ... en onrechtstreeks via halfstaatsorganizasies (parastatalen zeg maar) zoals belgakom en de vrt. Van Hengel vindt dat natuurlijk goed. (link : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht ) Wel, ik vind dat minder goed. En om eens te illustreren hoe het er in een jongere demokrasie aan toe kan gaan, vind je hier een link over Spanje, waar een sportredakteur ontslagen wordt door de TVE, wegens het verdoezelen van een fluitkonsert, tijdens het spelen van de nasionale himne, aan het adres van hun roi (rey) die al evenmin verkozen is als de onze. Dat gebeurt in Spanje, en dat is mogelijk in Spanje, waar oa Baskenland en Katalonië meer autonomie hebben dan wij hier in Vlaanderen !! Pluim voor De Morgen die dit brengt: link: http://www.demorgen.be/dm/nl/998/Voe...n-koning.dhtml Ze zijn wel wat kort van stof in de morgen, daarom voor wie wat Spaans wil oefenen: link: http://www.elpais.com/articulo/socie...lpepusoc_4/Tes Waarom is dergelijke politieke neutraliteit nastreven geen gemeengoed in dit (on)land B. ??? Waarom ????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat van die journalist: ze konden niet anders meer. Goh jong, wat een simplistisch gedacht heb jij van Spanje... http://www.youtube.com/watch?v=jwDD1GNHT_s http://www.youtube.com/watch?v=HYI_JVmyRZ0 Liever eens kijken of de Vlamingen samen met de Walen ooit in staat zullen zijn om zoiets te doen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 14 mei 2009 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat er ook van weze, dit concert heeft duidelijk politieke bedoelingen, as such is het onbetamelijk dat een overheid, of een van de overheid afhangende instantie (zoals de VRT) hieraan geld heeft.
O ja: voor de solidariteit, neem nu organisator Daan voor wie heel dat Vlaams-Nationalisme een schande is. Daaronder valt ook Keulen met zijn drie burgemeesters, en Keulen is partijgenoot van Vanhengel...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trek bovendien geen konklusies over het feit hoe het er allemaal korrekt aan toegaat in Spanje: ik stel alleen maar vast dat mocht een redakteur van de vrt dat bij ons dien, ze hem direkt hoofdredakteur maken. En ginder wordt hij ontslagen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit uit Spanje is maar een voorbeeldje. En niet meer dan dat. Als we zien hoe de ekstreem linkse eta ageert in Spanje, dan zijn wij hier kleuters met plastieken emmertjes in een zandbakje. Vergeleken met Spanje moet hier zeker niets verboden worden; en als nva-stemmer zeg ik dat zelfs geen enkele partij hun dotasies moeten afgepakt worden, zoals de ps bezig is met het blok. Maar het gaat hier in deze draad over verdoken politieke verkiezingspropaganda, niet meer of niet minder. Die propaganda past nu wel toevallig in jouw kraam, maar wat zou je zeggen van een gelijkaardig inisiatief dat doelgericht naar jouw politieke santekraam gericht zou zijn ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het opiniestuk van Johan Sanctorum over het Belgavox concert is schitterend. Je kan het nog lezen op de website,van De Standaard, rubriek opinies, Meest gelezen, "De koning zal blijven".
Echt de moeite om te lezen! Laatst gewijzigd door Dimensie : 14 mei 2009 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VRT sponsert ook zwaar zaken als 11juli en de Gordel die ook een uitegesproken politiek karakter hebben. Ik heb daar nog niemand over horen klagen. Integendeel. VRT heeft een duidelijke missie om de Vlaamse natievorming te ondersteunen direct en indirect. Ik lul hier niet. Dit staat in haar opdrachtverklaring. Denk maar aan de naam VRT dat een duidlijke politieke keuze is. Programma's als Vlaanderen Vakantieland. Het is allemaal Vlaanderen dit en dat wat de klok slaat. Dat neemt niet weg dat er binnen de VRT nog altijd een aantal mensen zijn die een zekere contact met de andere gemeenschap wil behouden. Ik zal dat niet ontkennen. Mag dat echter niet. Het probleem is dat dit een manifesatie is dat twee gemeenschappen dichter bij elkaar moet brengen. Dat is anno 2009 verboden in Vlaanderen en politiek neut neutraal. Dat de VRT in de rest van het jaar bezig is om de Vlaamse natievorming te stimuleren is daarentegen geen politiek feit en politiek neutraal. Bullshit uiteraard. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 mei 2009 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet mis is de volgende bijdrage: "Bedenkingen bij een Belgisch Nationaal Zangfeest" Auteur: Luc Van Doorslaer
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffens gaat ge nog zeggen dat als TV Kempen een toeristische reportage brengt over de Kempen, dat dat politiek geïnspireerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk zou Voorpost en NSV een tegenactie moeten organiseren. De linkse Belgicisten verpesten ook steeds manifestaties van NSV en dergelijke.
Waarom niet gewoon het podium bestormen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() goed idee, en jullie halen het wereldnieuws gratis erbij,vergeet vooral niet de trommels en de vlaggen
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 14 mei 2009 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie de link niet tusssen een reportage over De Kempen dan de promotie van de Gordel (dat vele malen intenser is dan dat festivalletje in Brussel) en de 11 julivieringen in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga u in ieder geval niet tegenhouden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als vermelde dappere uitslovers per sé iets willen bestormen, zou ik ze aanraden hun heldendom bot te vieren op het koninklijk verblijf in Laken of anders de feestelijkheden ter gelegenheid van 21 juli. Ik kan moeilijk aannemen dat iemand heimwee koestert naar de glorieuze dag dat Alida Neslo kennis mocht maken met leeghoofden die menen 'Vlaanderen' en/of 'de Vlamingen' te pas en te onpas ten schande te moeten maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
11 juli is de feestdag van hetgeen in de grondwet voorzien is als de Vlaamse Gemeenschap toch ? (en als vredesaktivist zijt gij toch kontent dat de soldaten dan niet paraderen zoals op die andere dag in juli daar ?) Geen enkel Vlaams parlementslid heeft daar al vragen bij gesteld of bedenkingen bij gemaakt. Maar gij presies wel ?? De Gordel wordt georganiseerd door bloso. Die moeten gewoonweg sportdinges organizeren; ook voor de gewone mensen en niet alleen voor topsporters. Geen enkel Vlaams parlementslid heeft daar al vragen bij gesteld of bedenkingen bij gemaakt. Maar gij presies wel ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |