![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, lees het zelf in de gazet hé:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Dus, na de nva en de tsjeven willen nu ook die van de VLD hun Vlaamse kiezers verleiden. (dat die van het Belang er geen graten in zien, dat weten we wel). Natuurlijk, na al die flaters moest de vld wel eens met aantrekkelijk kiezersnieuws komen ... Maar wat zullen de gevolgen zijn? Het kan nu niet anders, of die Vlaamse kinderbijslag gaat er komen. Oei, onze frankofone broeders zijn er toch zo hard tegen. Dat er een verschil is tussen een Hollands kind en een Vlaams kind, dat is okee; of tussen een Frans kind en een Waals kind, dat is ook okee. Maar tussen een Waals en een Vlaams kind: dat is rassisme. Maar die kinderbijslag kan nu niet meer mankeren. Komt er daardoor een kantelmoment in de federalizering ? Ooit zal er een kantelmoment komen, maar zou dit het niet kunnen worden ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zijn binnenkort verkiezingen, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Hoezo, trekt VLD ook plots Vlaamse kaart
![]() Laatst gewijzigd door BlueThunder : 14 mei 2009 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je dat concreet in Brussel organiseren. Met de Vlaamse zorgverzekering kan iedereen zich intekenen omdat men geen onderscheid mag/kan maken tussen de inwoners van Brussel. Als de Vlaamse kinderbijslag hoger is dan de Franstalige (wat een evidentie is) dan zullen alle Brusselaars daar op intekenen. Ik weet dat CD&V en NVA mensen in Brussel willen verplichten om te kiezen voor een bepaalde gemeenschap (VLD, Groen en SP.a niet) maar dat zal er nooit doorkomen omdat dit de facto de installatie van een apartheidsregime zou betekenen in Brussel. Ik vind het trouwens opvallend dat alle partijen meet veel geld zwaaien voor dat kindergeld hoewel ze vandaag al geen geld genoeg hebben om de wachtlijsten weg te werken in verschillende sectoren zoals kinderopvang. Het lijkt me evidenter om te investeren in bijvoorbeeld betaalbare kinderopvang maar verantwoordelijkheid nemen in zaken waar Vlaanderen reeds voor is bevoegd is minder interessant dan te beloven dat men haar verantwoordelijkheid zal nemen voor zaken waar men niet voor is bevoegd. Nu het is opvallend in zijn globaliteit dat regionale politici vooral ambitie tonen in zaken waar ze niets over te zeggen hebben ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 mei 2009 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() geeuw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele Brusselaars (niet allen, er zullen een paar stijfkoppen zijn) zullen intekenen op dat Vlaamse suppelement. Pijnlijk, pijnlijk ... voor sommigen. Een voorbode voor een eventuele keuze van Brussel bij een splitsing ?? Daarom dat ik spreek/droom/hoop van een kantelmoment. (even opmerken: de gewone kinderbijslag blijft bestaan; enkel de Vlaamse regering zou een bijkomende premie storten, niet uit de kinderbijslagfondsen, maar uit haar eigen begroting) (nog even opmerken: het zal wel een Nederlandstalig formulier zijn, waarop ze die aanvraag zullen moeten invullen .... hilarisch !!) (nog iets: de franstalige ekstremisten in de Vlaamse rand, ge weet wel, die in Vlaanderen wonen maar weigeren van Vlaams te spreken, zullen die Vlaamse senten niet kunnen weigeren !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 mei 2009 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal de problemen rond BHV enkel vergroten, want er zullen een pak Brusselaars en Walen de gewestgrenzen oversteken en naar Vlaanderen verhuizen, want de financiële voordelen worden dan immers te groot tegenover het taal nadeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over hoeveel klappen we hier?
Een euro of twee? pff...en dan verhoogde gemeentebelastingen of zo?
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezinsbeleid behoort tot de gemeenschappen hoor !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() de VLD meent da nie
serieus... iemand dat da gelooft ![]() de VLD moet probeert met opgehoven hoofd door de ondergestroomde kelder te waden.. maar hopelijk verzuipt het ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vooral hilarisch zal zijn is de uitleg van een Peeters aan de internationale pers waarom het ene kind in Brussel meer waard is dan het andere en hoe ie Vlamingen in Brussel kan onderscheiden van niet-Vlamingen. Dat ze Nederlands kunnen. Wat verstaat men onder Nederlands "kunnen"? Waarom krijgen die Franstaligen die vaak nougabollen Nederlands kunnen in de rand dan wel Vlaams kindergeld. Zijn dat dan wel Vlamingen? Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 mei 2009 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier tellen immers dezelfde regels als voor de jobkorting in februari. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() dat eeuwig emmeren over brussel hangt mijn keel uit
die smerige stad kan mijn rug op |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me denken aan het Britse beleid destijds in Egypte.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |