![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nederland: geen noemenswaardige extreem-rechtse partij
Luxemburg: geen noemenswaardige extreem-rechtse partij Duitsland: Republikaner 0,59%/NPD 0,45% Frankrijk: FN 11,34% UK: BNP 0,59% Wallonië: FN 6% Vlaanderen: Vlaams Blok 18,5% Extreem-rechts doet het uitermate slecht in onze buurlanden, enkel in Frankrijk hebben ze hun kleine succesjes. Vlaanderen heeft echter met het Vlaams Blok het enige extreem-rechtse succesverhaal. Het Vlaams Blok is echter de enige partij van de genoemde, die een secessie nastreeft. De moeite om in het achterhoofd te houden als men zegt dat mensen niet op het Vlaams Blok stemmen omwille van het secessionisme, maar omwille van het rechts extremisme...
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koppelverkoop van verschillende politieke strijdpunten in de partijprogramma's laat niet toe om aan stembusuitslagen nauwkeurige opdelingen van opinies toe te kennen.
Iedereen bezondigt er zich aan, doch eigenlijk is het glazenbollenwerk en koffiedikkijkerij.
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons maar snel dat BROV invoeren.
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Ook Italië was vroeger een extreem-rechts land. De neofascisten van de AN halen 12,02% Ook Spanje is een extreem-rechts land geweest. Nochtans haalt de PP van de voormalige premier Aznar, die toegeeft in zijn jeugd een hartstochtelijke falangist geweest te zijn, 45,26% van de stemmen in 2000.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Annemans' taal klinkt, wat het BROV betreft, veel en veel democratischer dan die van het Vlaams Kartel.
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() wat mij opvalt:
Vlaanderen rijke regio - veel racisme Noord-Italie - idem dito vroeger was het allemaal net zo Steekt de schrik voor verlies van rijkdom niet pas op, als er rijkdom is? Indien er zware problemen zijn, dan gaat men terug naar the basics, dan beseft men dat iedereen er zelf iets aan moet doen --> nu wordt de schuld gegeven aan de regering, aan de vreemdelingen, aan de ouderen, aan ......
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Je vergeet Oostenrijk en Zwitserland.
Ook Nederland met LPF (populisme). Slovakije idem dito.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist mankeert een paar tanden (cijfers !)
![]() ![]() ![]() Pim Fortuyn al vergeten ![]() ![]() FN Frankrijk haalde wel meer hoor dan uw 11 % Forza in ITALIA en Berlusconi ![]() FPÖ Oostenrijk en Jörg Haider ![]() Nog veel studeren voor je een tandje mag plomberen ! ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen: Vlaams Blok 18,5% Wallonië: FN + MR-FDF + cdH + PS 90% |
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ierland: rijk en geen racisme Servië: arm en racisme So?
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
wat is de definitie van extreem rechts ierland heeft een groot nationalistisch gevoel |
||
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Heeft eerder met het historische "memoire comune" te maken, dan met rijkdom.
Ierland is ook nog steeds een homogeen cultureel, raciaal en godsdienstig (katholiek) land, in tegenstelling tot Vlaanderen. Deze maatschappij-veranderingen die spanningen veroorzaakt, hebben zij dus niet, of beter nog niet, meegemaakt. Racisme en extreem-rechts ontstaat waar twee mentaliteitsculturen botsen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar ik vind mezelf zeker geen racist en ik vind niet dat er een extreem rechtse partij in vlaanderen bestaat vind je ierland beter om te leven dan belgië? |
|
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
idd, 11,34% Citaat:
Citaat:
10,15% Citaat:
![]()
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() eigenlijk is je stelling van in het begin al foutief
er is geen extreem rechts te vlaanderen inderdaad LPF is zeker geen extreem rechtse partij, zelf niet rechts forza is redelijk rechts haider werd wel herkozen |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Zou het komen omdat in de omringende landen extreem rechts al een paar keer in het beleid heeft gezeten dat ze zo goed niet meer scoren als het Blok?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar identiteiten of persoonlijkhgeden, dus ook groepspersoonlijkheden, botsen, krijg je anti-reacties. Zolang met ieders vrijheid respecteert zie ik geen probleem. Veelal ontbreekt het aan respect en kennis. Respect dat iemand niet is zoals wij. Ook angst voor het obekende door een gebrek aan kennis. Dit voor zowel de autochtoon als allochtoon. Zoals Socrates zei, en ik ben daar ook mee akkoord: kennis is goedheid, hoe meer je weet en begrijpt, hoe beter je bent of wordt. Geen respect hebben voor iemand is getuigen van domheid, zowel van autochtone als allochtone kant.
||
![]() |