Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 21:48   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Epp inck mieke gevogelt?

Deze morgen op radio 1 een luchtig debat tussen Ernst Jan Eppinck en Mieke vogels.
Zie:
http://www.gva.be/verkiezingen/2009/...2.aspx?cmt=all
Of hoor:
http://www.radio1.be/programmas/vk09

Ik wou eerst stemmen voor vlaams blok, maar Mr.Eppinck heeft precies wel iets in zijn mars.
Wie kan mij bevestigen of "dienen tiep" mijn stem waard is en waarom?
Ik kende hem voor deze morgen in mijn auto niet,dus...
Bedankt voor de respons.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:54   #2
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Ik zat in hetzelfde dilemma.

LDD zijn politieke hoeren die hun programma aanpassen aan het aantal zetels dat ze er mee kunnen versieren.

Ik denk dat ke beter met je eerste gedacht gaat.
Oud 27 mei 2009, 21:55   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Goh; hangt er wat vanaf. Ik denk dat Eppink wel capabel is voor te werken in de EU en zijn standpunt uit te dragen.

De vraag is; ben je akkoord met wat hij zegt?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:58   #4
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Mooie foto die u gebruikt. Landing van Normandie ? Ik vertrek vrijdag met de moto naar st Mere eglise.
Waar de Amerikaan John Steel tijdens de landing met zijn parachute bleef hangen aan de kerktoren. Nu zou er nog een pop hangen voor de toeristen een foto te laten nemen.

De pop hangt wel aan de verkeerde kant van de toren. Tijdens de landing hangde John aan de noordkant. Maar voor de toeristen hangt de pop aan de zonnige zuidkant voor mooiere foto’s

Aub
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:06   #5
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

De vraag is; ben je akkoord met wat hij zegt?
Laat ons zeggen dat hij tijdens dit debat met gefundeerde uitspraken kwam zoals de vlaktaks waar ik persoonlijk en door zijn onderbouw wel open voor sta.
Tevens kon hij als volleerd journalist ons Mieke enkele ferme onderbouwde lappen geven en daar hou ik wel van!
God zij verdiende het!" ik betaal graag belastingen" hoe durft dit dik wijf dit schaamteloos te zeggen in een land waar de belastingdruk voor de modale inwoner torenhoog is en de armoede sneller uitbreiding neemt onder de bevolking dan de waterpijpen( Peters en Pichal - radio 1 - 26/05/2009)!

Ik volg de debatten op radio 1 al enkele dagen en ik vond zijne "raison" vrij goed. Er zat tenminste inhoud in én onderbouw.
Dit kan van onze andere moddergooiers niet altijd gezegd worden.
Daarom een lichte vlaag van sympathie voor deze man in een wereld van politieke debielen waarop stemmen zonder wroeging toch een helse opdracht is.
Als ik dan toch moet stemmen, liever voor een kaaskop met brains dan voor een belg zonder.
Of niet soms??
Oud 27 mei 2009, 22:08   #6
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Mooie foto die u gebruikt. Landing van Normandie ? Ik vertrek vrijdag met de moto naar st Mere eglise.
Waar de Amerikaan John Steel tijdens de landing met zijn parachute bleef hangen aan de kerktoren. Nu zou er nog een pop hangen voor de toeristen een foto te laten nemen.

De pop hangt wel aan de verkeerde kant van de toren. Tijdens de landing hangde John aan de noordkant. Maar voor de toeristen hangt de pop aan de zonnige zuidkant voor mooiere foto’s

Aub
Leuk te weten wie waar hangde, Morpheus. Een behouden reis gewenst met de moto.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:12   #7
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Aub
Ze zouden beter Mieke Vogels aan den toren in St Mere Eglise eens hangen. Alhoewel, die toren heeft al veel meegemaakt, zouden we hem dat aandoen?
Of misschien beter JJ van de gucht eens aan die toren beitelen voor enkele jaren, dat hij tot inzicht komt!

Mooie streek trouwens. Wist je dat de boterporties van Isigny sur mer er niet ver vandaan komen. Lekker boter mooie streek, geen politiek gelul...wat wil je nog meer!!
Oud 27 mei 2009, 23:45   #8
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ze zouden beter Mieke Vogels aan den toren in St Mere Eglise eens hangen. Alhoewel, die toren heeft al veel meegemaakt, zouden we hem dat aandoen?
Of misschien beter JJ van de gucht eens aan die toren beitelen voor enkele jaren, dat hij tot inzicht komt!

Mooie streek trouwens. Wist je dat de boterporties van Isigny sur mer er niet ver vandaan komen. Lekker boter mooie streek, geen politiek gelul...wat wil je nog meer!!
Tja, net nu ik even van een ontspanningsmoment kan genieten, en dus onder andere een kwartiertje de tijd kan nemen voor dit forum, zitten de mannen in een andere thread mekaar het strot door te bijten en een verwoede strijd te leveren om wie of wat een raszuivere Vlaming is.

Ik kan daar dus niets gaan doen ; wegens al te minderwaardig bloed zou ik er meteen uitgerangeerd worden.

Bon, dan blijf ik hier liever gezellig keuvelen over Vogels en zo, al dan niet aan de kerktoren van Sainte-Mère-Eglise hangend, want d�*�*r is het waar jullie het over hebben, vermoed ik.

John Steele (geboren 29.11.1912, gestorven 16.05.1969), de parachutist die inderdaad enkele uren aan de kerktoren bleef hangen in de nacht van 15 op 16 juni 1944, was blijkbaar geen doetje.

Nadat hij door een Duits soldaat (Rudolf May) uit zijn hachelijke positie was bevrijd en gevangen genomen, ontsnapte hij drie dagen later ondanks zijn beenkwetsuur terug naar de posities der geallieerden, van waaruit hij korte tijd later overgebracht werd naar een hospitaal in Engeland.

Enkele maanden nadien, in september 1944, was hij blijkbaar al voldoende hersteld om terug als parachutist deel te nemen aan operaties in Nederland, waarna hij twee maanden later in de Slag der Ardennen doende was, en nadien (april 1945) rond Frankfurt.

Na in 1945 teruggekeerd te zijn naar de USA om er een alledaags leven te leiden, overleed hij aan keelkanker in 1969. Hij had de wens uitgedrukt begraven te worden in Normandië, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd.

Kijk, dat waren nog eens mannen, vind ik. Die zaten daar niet te bleiten van oeieoei mijn been of van ik doe niet meer mee hier want ik heb een griepje, wel nee. Ze kwamen hier, aan de andere kant van de oceaan, voor wildvreemden hun leven riskeren (hun leven geven zelfs), en ze vroegen zich daar niet eens bij af of de Fransen, Belgen, Vlamingen, Walen, etc… die ze kwamen bevrijden, wel allemaal volkomen raszuiver waren. Stel u voor.

Bon, genoeg daarover. Dan ga ik nu eens naar die andere draad kijken om te zien of ook daar de heldhaftige strijd is beslecht, en om te weten wie van de andere forummers ik samen met mij in de hoek der bastaards mag verwachten.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:50   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik wou eerst stemmen voor vlaams blok, maar Mr.Eppinck heeft precies wel iets in zijn mars.
Wie kan mij bevestigen of "dienen tiep" mijn stem waard is en waarom?
Ik kende hem voor deze morgen in mijn auto niet,dus...
Bedankt voor de respons.
Zoek op: Bolkestein-richtlijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 00:37   #10
Jedd
Banneling

Standaard

De man ging aanvankelijk meewerken aan deze blog.

http://www.dagelijksestandaard.nl/

geen idee waarom hij heeft afgehaakt (ik vermoed omdat omstreeks de tijd van opstarten van de blog, hij net bij de LDD ging)

ik denk dat je er in ieder geval een idee kan opdoen over de ideeën van zijn geestesgenoten.

ik vind het niveau van die blog cafépraat.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be