Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 21:18   #1
Stefanie
Minister-President

Standaard Wilders in de media

Vandaag meldde alleen VTM dat Geert Wilders het in de kamer had over die journaliste die werd ontvoerd en verkracht door de taliban en die daar begrip voor zou hebben. Op VRT en NOS repten ze daar met geen woord over. Het was zowel op teletekst als in het nieuws. Als de andere partijen zo geschokt waren, waarom verzwijgt de NOS het dan? Zij toonden Geert Wilders die campagne voerde op de markt. Ik vraag mij nu af waarom de NOS daar niets over zei.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 21:28   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Wilders is een aandachtshoer en is er enkel op uit om mensen te schockeren.
Oud 29 mei 2009, 21:39   #3
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Als die journaliste werkelijk gezegd heeft dat ze begrip toont voor wat haar is aangedaan, dan is het ZIJ die shockeert, NIET Wilders. Nu, moest zij zeggen dat ze de daders vergeven heeft, da's heel iets anders. Maar begrip tonen is echt shockerend. Maar goed, ik weet dus niet wat ze precies gezegd heeft, heb alleen maar gehoord wat Geert Wilders zei in de kamer.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 29 mei 2009 om 21:41.
Oud 29 mei 2009, 22:00   #4
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klip en klare Jip en Janneke taal. En dat er geen echte politieke agenda achter zit is ook niet erg. Dat 21 % van de Nederlanders bij de EU-verkiezing op de PVV gaat stemmen: totaal irrelevant. Want dat EU parlement heeft toch geen macht.

Maar wat is men verontwaardigd dat Wilders iets uit een boek gebruikt om zijn kijk op de zaak te verduidelijken. Dat de hele mikmak last heeft van het Stockholm Syndroom.
Femke zat hoog op het morele paard en nu laat de journaliste ook van zich horen.
Ze is kwaad dat de tegenpartij (een bestrijder van de door haar gewaardeerde (?) Taliban) haar schijfsels gebruikt.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...e_boos_op.html
Verkrachte journaliste boos op Wilders
Citaat:
"Heel, heel pijnlijk. Ik ben aan het herstellen van mijn trauma. Geert Wilders bedrijft politiek over mijn rug.'' [...]
,Als Geert Wilders mijn boek had gelezen, had hij dit niet gezegd. Ik ben wel degelijk heel kwaad op de daders. Ik ben razend op mijn ontvoerders en verkrachters. Het klopt helemaal niet wat Wilders allemaal roept.''
Daders? Verkrachters? Ik dacht dat alleen de hoofdman haar gepakt had en haar niet had uitgeleend.
Wilders had slechts kennis genomen van het persbericht over het boek. En of het nu zo goed is om je trauma in een boek te beschrijven voor de hele wereld; is dat een manier voor genezing?
Het is wel een manier om de oplage te verhogen en daar zal haar baas wel blij mee zijn want die heeft 100.000 euro moeten ophoesten om haar vrij te krijgen.
De ruzie in de 2-de kamer tussen Wilders en Halsema is hier te bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=k_h0C...layer_embedded
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:25   #5
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daders? Verkrachters? Ik dacht dat alleen de hoofdman haar gepakt had en haar niet had uitgeleend.
Wilders had slechts kennis genomen van het persbericht over het boek.
In dat geval is 't dat persbericht dat shockeert en niet die journaliste of Geert Wilders. Het is mij al opgevallen dat de media tegenwoordig bol staan van de sensatie. 't Zou wel kunnen dat ze in dat persbericht in de fout gegaan zijn.

Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op al die sensatie. Het stoot eerder af, vind ik. Voor mij moet het nieuws interessant zijn en geen sensatie. Maar ja...
Oud 29 mei 2009, 23:14   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Even de feiten. Journaliste Joanie de Rijke had begrip voor haar dader, maar niet voor de daad. Zo vertelde ze in Knevel & VdBrink op de tv. Ze nam de verkrachters (er waren er twee) niets kwalijk. Wilder vond haar daarmee het symbool van het "morele verval van de linkse elite".

Opmerkingen:
-Voorlopig moet nog maar bewezen worden dat deze blonde juffrouw (haar tot op de bilspleet) met de opgespoten lippen, verkracht is. Was de sex misschien vrijwillig? Was er uberhaupt sex? Niemand is verhoord, dus het zou ook een goedkope stunt kunnen zijn om het boek te verkopen.
-Om het in detail beschrijven, in boekvorm gieten en met groot publicitair succes uitgeven hoort bij het verwerkingsproces?
Mw. de Rijke snapt kennelijk, toch vreemd voor een journaliste, niet dat eenmaal gepubliceerd, dit verhaal tot het publieke domein hoort en in het publieke debat de kop kan opsteken.
- Zelf denk ik dat er mooiere metaforen zijn voor het morele verval van de linkse elite. Maar de welbespraakte, onverstoorbare, booomlange, en stoicijnse Hollander weet precies hoe je de gevestigde orde het hardste raakt.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 mei 2009 om 23:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 02:52   #7
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Mooi opiniestuk hierover: http://worldofreason-blog.blogspot.c...verkracht.html

Citaat:
Hoe zou men trouwens gereageerd hebben als het een Afghaanse journaliste was geweest? Een journaliste die, zeg, de commandant van Kamp Holland had willen interviewen? Om vervolgens door hem en zijn adjudanten te worden verkracht. Zou er dan iemand durven stellen dat ‘Theo’ zijn hormonen even niet onder controle had? En dat het Afghaanse parlementslid dat hier schande van spreekt goedkope en laaghartige politiek bedrijft?
Ik denk het niet. Want in dat geval zou het incident wél conform het gangbare wereldbeeld zijn geweest: zielige Afghaanse wordt door Westerse bezetter vernederd, maar dapper parlementslid springt voor haar op de bres. Femke houdt het slechts met moeite droog. En Theo? Die wordt opgepakt en berecht.
Oud 30 mei 2009, 06:59   #8
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Wilders heeft groot gelijk, het is een schande dat onze rode staatszender daar niks over gezegd heeft in hun internationaal nieuws. Ik citeer uit de nieuwsbrief van de PVV:

"Hieronder de inbreng van Geert Wilders tijdens het verantwoordingsdebat dat vandaag in de Tweede Kamer plaatsvindt:

"Ze was verkracht, maar ze was niet kwaad. De journaliste die op zoek ging naar de Taliban in Afghanistan zag haar nieuwsgierigheid omgezet in een wrede, meervoudige, verkrachting. Maar waar dat bij anderen leidt tot woede of verdriet, toont deze journaliste vooral begrip. Ze zegt: "er was ook respect voor mij". En ze kreeg nog thee met koekjes ook.
Vz, ik begin met deze gebeurtenis, omdat hij tekenend is voor het morele verval van onze elite. Die is zo verblind door haar eigen ideologie dat het bereid is weg te kijken voor de waarheid. Verkrachting? Nou, ik wil nuances aanbrengen in het verhaal, zegt de linkse journaliste. De Taliban bestaat heus niet uit monsters. Liever de werkelijkheid ontkennen dan hem onder ogen zien. Onze elite, of het nou gaat om politici, journalisten, rechters, subsidieslurpers of ambtenaren, is volledig de weg kwijt. Elk gevoel voor realiteit is verdwenen. Elk gezond verstand wordt overboord gezet om de werkelijkheid te ontkennen. Niet alleen deze helaas verkrachte journaliste leidt aan het Stockholm-syndroom, maar de hele Nederlandse elite. Ze praten alles goed. Alles relativeren ze weg. Goed en kwaad, logica en gezond verstand, het is 1 grote grijze streep geworden - zonder begin of eind. Het enige morele ijkpunt dat ze nog hebben is: als het moslims maar niet! irriteert - want dan zijn ze er wel tegen.
Je zou verwachten: een vrouw wordt meermalen verkracht en vindt het vreselijk. Maar de journaliste is niet kwaad want de moslim in kwestie toonde ook respect. Je zou verwachten: de misdaad is nog steeds fors en er wordt hard ingegrepen. Maar dit kabinet sluit gevangenissen en bezuinigt op politie omdat het een andere realiteit wenst te zien.

Je zou verwachten: er is een explosieve stijging van het aantal asielzoekers dus het asielbeleid wordt strenger. Maar in dit land wil men asielzoekers twee-onder-een-kap-woningen geven, terwijl onze bejaarden een luierdag krijgen.
Je zou verwachten dat de politie in Gouda keihard optreedt tegen moslim-kolonisten. Maar als de tegels naar de politiewagens vliegen, herbenoemt de PvdA-kliek deze realiteit gewoon tot 'baldadigheid'. Probleem opgelost. En van de rechters krijgt het tuig dat de politie aanvalt geen dubbele straf maar een taakstraf.
Je zou verwachten dat de Somalische piraten die onze schepen aanvallen gewoon onder vuur worden genomen, maar in plaats daarvan halen we ze naar Nederland en geven ze computercursussen. Gratis.

Je zou verwachten dat een links politicus opkomt voor vrouwenrechten. Maar mevrouw Arib geeft als advies aan Marokkaanse vrouwen over hoe om te gaan met dominerende mannen: "Ga de strijd niet aan, die verlies je toch."
Je zou verwachten dat nu we weten dat de schade van de multicul minstens 100 miljard euro bedraagt, dat de sluizen van de massa-immigratie nu wel dichtgaan. Maar nee hoor, dit kabinet vestigt een nieuw record met 140.000 nieuwe vreemdelingen, een groep zo groot als de bevolking van Amersfoort. Let wel voorzitter: in 1 jaar! Je zou verwachten dat Boris Dittrich op zijn minst aangifte doet als hij in de Albert Heijn met een mes wordt bedreigd door een nieuwe Nederlander en te horen krijgt 'vuile homo'. Maar hij zwijgt, want de realiteit van de massa-immigratie doet blijkbaar meer pijn dan welk Marokkaans mes dan ook.
Je zou verwachten dat het zeer progressieve Utrecht opkomt voor gelijkheid van man en vrouw. Maar in plaats daarvan subsidieert het gescheiden loketten. Net als vroeger in Zuid-Afrika.
Je zou verwachten dat in PvdA-bolwerk Rotterdam niet getornd wordt aan de resultaten van de emancipatie. Maar toch zijn er plannen voor apartheidsvoorstellingen in het theater, met speciale plaatsen voor moslima's.
Je zou verwachten dat als er op een islam-congres, zoals een paar weken geleden in Nederland gebeurde, wordt geroepen 'islam zal de overhand krijgen' en als gezegd wordt 'islam staat niet voor vrede, maar voor overgave' en als klinkt dat de democratie moet verdwijnen en er in Nederland sharia-rechtbanken moeten komen dat onze regering daar keihard afstand van neemt. Maar dit kabinet zwijgt.
Je zou verwachten dat als blijkt dat al die miljoenen richting Vogelaarwijken niet werken, omdat, ik citeer uit het onderzoek: "Vooralsnog kan niet worden geconcludeerd dat investeringen in barbecues, buurtcomités en buurtregisseurs maatschappelijk zinvol zijn geweest.". Dan zou je denken dat de stekker er uit gaat. Maar er gebeurt niets, het kabinet houdt haar roze bril op.

Je zou verwachten dat Ronald Plasterk, ooit een vrijzinnig columnist, opkomt voor vrouwenrechten, maar met hem als minister van onderwijs vinden er inburgeringcursussen plaats op basis van sekse-apartheid. Mannen in het ene lokaal, vrouwen in het andere. Eerste boodschap: wij buigen voor jullie woestijn-ideologie. Je zou verwachten dat Brussel nu eindelijk eens doorheeft dat immigratie een ramp is, maar nee hoor, een heuse denktank van de Europese Commissie komt tot de conclusie: 'Nederland heeft te weinig Marokkanen'! Ja, voorzitter, waar zouden we zijn, zonder Europa? Je zou verwachten dat Wouter Bos nu wel begrijpt dat we genoeg problemen hebben. Maar hij zegt: "wen er maar aan, het hoort erbij dat de islam in Nederland wortel schiet". Daarom gaat hij maar door met het hierheen halen van vliegtuigladingen van mensen uit moslimslanden die vaak niet kunnen lezen of schrijven. Wouter zegt: dit land kan zo veel analfabeter. Vz, ti! jdens de algemene beschouwingen in september sprak ik over de Twee Nederlanden. Aan de ene kant de elite, met haar zogenaamde "idealen". Van een multiculturele samenleving, megahoge belastingen, van de klimaathysterie, van de islamisering, van de Brusselse superstaat en de ontwikkelingshulp en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet, want de rillingen lopen me nu al over de rug.

Onze hele grachtengordel-elite is volledig in staat van ontkenning. Alles wat heilig zou moeten zijn is vloeibaar. Over alles willen ze praten. Niets is meer onbespreekbaar. Alles kan in de uitverkoop. Alles kan worden meegenomen voor stuntprijzen.
Vz, ik zeg het nog maar eens: De islam is een totalitaire ideologie, de grootste bedreiging voor onze vrijheid. Dit kabinet kijkt naar het plafond en hoopt dat de bui overwaait. Maar ik, ik zal nooit zwijgen, ik zal nooit zwichten. Niet voor honderdduizend doodsbedreigingen, niet voor Al Qaeda, niet voor de minister van Justitie en al helemaal niet voor het politieke showproces dat mij te wachten staat.

Tegenover de buigende elite van dit kabinet staat het Nederland van de mensen die de rekening moeten betalen. Letterlijk en figuurlijk. Die het slachtoffer zijn van de straatterroristen, iedere dag opnieuw, die de banken van de nog steeds naar bonussen graaiende bankiers mochten redden maar naar wie Wouter Bos niet omkijkt, die verlangen naar een sociaal Nederland. Het zijn de mensen die door de politiek zelden gehoord worden. Die door de elite worden uitgelachen. Voor die mensen strijdt de Partij voor de Vrijheid.

En daarover wordt geen verantwoording afgelegd vandaag. Dit kabinet legt zich neer bij die Twee Nederlanden. En nog erger: dit kabinet kiest consequent partij voor het Nederland van de elite, en niet voor het Nederland van de gewone mensen. Wie zich afvraagt hoe het komt dat nog maar 1 op de 8 Nederlanders vertrouwen heeft in de politiek moet kijken naar die Twee Nederlanden.

Dat, voorzitter, is fundamentelere kritiek dan de 82 procent van de doelen die bereikt schijnen te zijn. En of de 74 doelstellingen al dan niet gehaald zijn. Al die holle cijfers, al die patserige powerpoint-presentaties, kunnen niet verbloemen dat er achter de papieren realiteit van gladpratende bestuurskunde-doctorandussen met designer-brillen een wereld schuilgaat van een Nederland dat zich vertrapt en vernederd voelt. Dat is een Nederland dat weet dat het belazerd wordt. Belazerd door een elite die alles best vindt zolang de miljoenen maar richting de VPRO, de kunstmaffia en Milieudefensie stromen.
Voorzitter, het Nederlandse volk is bezig te ontwaken uit een lange linkse nachtmerrie en ik zeg u vandaag: deze elite loopt op haar laatste benen. Er tekent zich in Nederland een regenboogcoalitie af - die dwars door alle lagen van de bevolking klaar staat om op te komen voor het vertrouwde Nederland. Verandering hangt in de lucht en ons land hunkert er naar een nieuwe toekomst binnen te stappen. Vz, er wordt door dit kabinet totaal geen verantwoording afgelegd over wat de massa-migratie betekent voor onze economie. Het Centraal Planbureau komt op minstens 100 miljard euro schade. In Denemarken becijferen ze de schade zelfs op 300.000 euro per moslim-migrant. Een rapport in Frankrijk stelt dat de economische groei van dat land met twee-derde gereduceerd wordt door de massa-immigratie. De Zweedse econoom Lars Jansson schat de schade voor Zweden op 27 miljard dollar. In Noorwegen waarschuwen werkgevers dat de opbrengsten van de oliewinning straks helemaal opgaan a! an de kosten van de massa-immigratie. Kabinet, andere landen doen het wel, onderzoeken de kosten van de massa-immigratie wel, kabinet leg daar eens verantwoording over af. Breng die kosten van de massa-immigratie eens in beeld, zonder roze linkse wolken.

Vz, wanneer gaan we praten over aanpakken? Wanneer stopt de afdeling pappen en nathouden? Wanneer komt er een eind aan dit kabinet van uitstel en afstel? Wanneer wordt de boodschap van Nederland ook eens gehoord in het grachtengordel-paleis dat het hoofdkantoor van de PvdA is? Ik zie heus wel dat niet elk probleem meteen valt op te lossen. De nachtmerrie van links kan niet in een paar jaar worden hersteld, dat weet ik ook wel. Maar we kunnen in ieder geval een start maken. Volgende generaties moeten toch kunnen zeggen: op dat moment is een eerste stap gezet naar het herstel. Toen zijn we begonnen met terugvechten. Daar is links gestikt in zijn eigen leugens. Niet elk probleem is meteen op te lossen, maar elk probleem is wel meteen aan te pakken. We kunnen een begin maken. Vandaag nog. Laat ik wat voorbeelden noemen. Probleem: de zorg aan onze bejaarden en zieken holt achteruit. Aanpak: minder managers, meer handen aan het bed en meer geld naar de zorg.
Probleem: Marokkanen gooien met stenen naar onze politie. Oplossing: oppakken, aanpakken en uitzetten.

Probleem: onze economie krimpt nog sneller dan de VVD in de peilingen. Aanpak: stop met de linkse hobby's zoals de ontwikkelingshulp, de Vogelaarwijken en de publieke omroep en geef de Nederlander zijn eigen geld terug, herstel de vraag en kies voor flinke belastingverlaging. Probleem: Brussel krijgt steeds meer te zeggen over ons. Oplossing: de macht terug naar Nederland en de eurocraten in de WW.
Probleem: burgers worden beroofd en bedreigd. Aanpak: voer hoge minimumstraffen in zodat criminelen altijd forse straffen krijgen.
Probleem: dit kabinet breekt record na record op het gebied van de massa-immigratie. Aanpak: Geen Oost-Europeanen meer toelaten en grenzen dicht voor immigranten uit moslimlanden. NU! Probleem: we smijten met miljarden, en nog verandert het weer niet. Aanpak: stop daarmee, dat scheelt miljarden. Probleem: de JSF kost klauwen met geld en de PvdA draait en draait en draait. Aanpak: nog jarenlang doorvliegen met de F16.
Probleem: Rotterdam, de tweede stad van Nederland, heeft in 2012 een allochtone meerderheid. Aanpak 1: remigratie, aanpak 2: remigratie en aanpak 3: remigratie. Wat er in kan, kan er ook weer uit.
Probleem: de miljarden die naar de ontwikkelingshulp-lobby gaan lossen niets op. Aanpak: geen cent meer naar die oplichterij. Probleem: Somalische piraten overvallen onze schepen. Aanpak: pomp ze vol met lood en voer ze aan de haaien. Probleem: de islam doet alsof het een godsdienst is en profiteert zo van onze godsdienstvrijheid. Aanpak: benoem het tot wat het is: meer een politieke ideologie dan een religie. Vz, er moeten snel verkiezingen komen, een nieuwe Tweede Kamer, een nieuw kabinet.

Meneer Balkenende en meneer Bos, u kunt beiden een leuk betoog houden over het uit elkaar gaan van Jan Smit en Yolanthe, maar goed leiding geven aan ons land dat kunt u niet. Pak uw biezen, vertrek en kom nooit meer terug. Dank u wel."

Volgens de laatste peilingen zal Geert Wilders een reuze score halen voor de Europese verkiezingen. Voor mij zijn die verkiezingen ook een "test case" over wat de burger van hun politiekers verlangen en blijkbaar heeft de meerderheid van de Nederlanders ook genoeg van de overvloed aan "gastarbeiders", Europese richtlijnen, instroom van Oost-Europeanen, enz.
Oud 1 juni 2009, 20:20   #9
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Vandaag meldde alleen VTM dat Geert Wilders het in de kamer had over die journaliste die werd ontvoerd en verkracht door de taliban en die daar begrip voor zou hebben. Op VRT en NOS repten ze daar met geen woord over. Het was zowel op teletekst als in het nieuws. Als de andere partijen zo geschokt waren, waarom verzwijgt de NOS het dan? Zij toonden Geert Wilders die campagne voerde op de markt. Ik vraag mij nu af waarom de NOS daar niets over zei.
Dit is in de Nederlandse media uitgebreid aan bod gekomen hoor. Ik heb het in ieder geval meegekregen, over de radio, 3fm. Het verhaal gaat als volgt: Wilders haalt het verhaal van deze ontvoerde journaliste aan die verkracht is door een talibancommandant (die ondertussen is omgekomen) maar die zegt begrip te hebben en niet boos op hem te zijn. Wilders begint vervolgens te roepen dat dit geval tekenend is voor de Nederlandse elite, dat die massaal aan Stockholm syndroom lijden. Hij verkracht deze vrouw dus figuurlijk nogmaals om weer eens een mooie anti-moslim oneliner te kunnen maken. Dat was op zijn zachtst gezegd niet erg respectvol, en meerdere leden van de tweede kamer hebben Wilders daarop gewezen/aangevallen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 juni 2009 om 20:21.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 21:52   #10
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dit is in de Nederlandse media uitgebreid aan bod gekomen hoor. Ik heb het in ieder geval meegekregen, over de radio, 3fm. Het verhaal gaat als volgt: Wilders haalt het verhaal van deze ontvoerde journaliste aan die verkracht is door een talibancommandant (die ondertussen is omgekomen) maar die zegt begrip te hebben en niet boos op hem te zijn. Wilders begint vervolgens te roepen dat dit geval tekenend is voor de Nederlandse elite, dat die massaal aan Stockholm syndroom lijden. Hij verkracht deze vrouw dus figuurlijk nogmaals om weer eens een mooie anti-moslim oneliner te kunnen maken. Dat was op zijn zachtst gezegd niet erg respectvol, en meerdere leden van de tweede kamer hebben Wilders daarop gewezen/aangevallen.
Ah, zo. Wel, in 't nieuws op NOS hebben ze hier met geen woord over gerept.

Persoonlijk denk ik dat die journaliste zichzelf nogal voor schut heeft gezet.

Dat de politiek correcten aan het Stockholm syndroom lijden is al jarenlang duidelijk. Da's helemaal niet nieuw. Deze stelling begint zelfs afgezaagd te graken. Dat de politiek correcten aan het Stockholm syndroom lijden heeft toch niets met de Islam te maken? Eerlijk gezegd vind ik dit nogal een kromme redenering: Als diene Taliban in de fout gaat, dan is iedereen plots kwaad op Wilders. Bizar, hoor. Ik kan echt niet volgen.

En nog iets: Die journaliste heeft een boek uitgegeven hierover. Dan is het toch maar logisch dat er hierop reacties en commentaar komt? Als ze hier echt niet tegen kan, had ze maar dienen boek niet moeten uitgeven. Met andere woorden: De logica is bij de politiek correcten ver zoek. En dat moreel verval bij onze elite gaat écht niet alleen over de Islam. Dat gaat even goed over corruptie, over het vrijlaten van gevaarlijke criminelen, over het niet ingrijpen als er 'n kind zwaar mishandeld wordt zoals Savanna, over Vogelaarwijken waar criminelen niet of nauwelijks gestraft worden, over modellen die ziekelijk mager moeten zijn, over hufterig gedrag. En dan is er nog de media. Misschien dat het op de NOS wat beter is en de andere Nederlandse zenders hebben we hier niet, maar de agressie, de vrouwenhaat en de beledigingen druipen van het scherm bij wijze van spreken. En dan zijn ze daar fier op...
Oud 1 juni 2009, 21:54   #11
Stefanie
Minister-President

Standaard

Oh, en dan vergeet ik het geweld op het openbaar vervoer nog.
Oud 2 juni 2009, 14:21   #12
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ja, tuurlijk, allemaal de schuld van de politiek correcten, zoals de idealisten van SIRE, die nou van die reclames uitzenden tegen dat hufterig gedrag (wat ik persoonlijk een rare actie vind, maar dat is geheel bezijdens het onderwerp). Die modellen ook, heeft niks te maken met de modehuizen en ontwerpers, is allemaal de schuld van de Nederlandse linkse elite. Kindermishandeling zien rechtse mensen natuurlijk ook veel eerder, daar hebben ze X-ray ogen voor. Wilders kreeg commentaar omdat hij deze vrouw, zoals hij dat zelf mooi kan zeggen, demoniseert. Waarom precies? Omdat ze een vreedzame zoniet verzoenende uitspraak had gedaan. Daar mag je het mee oneens zijn, tuurlijk, de meeste mensen zullen het een vreemde uitspraak van haar vinden, maar om haar dan in een adem door de schuld te geven van alle problemen in Nederland? "Als jij niet zo vreedzaam was, leefden we allemaal gelukkig in het paradijs, bitch!" Ja, tuurlijk, hier op het forum wordt dat geaccepteerd, we horen hier wel vreemdere dingen, maar dat komt door de linkse elite natuurlijk, in de Nederlandse regering en tweede kamer wordt dankzij de strakke leiding van de dentrum-rechtse JP en dit soort taal niet geaccepteerd. Dat doen ze speciaal zodat Halsema ook weer eens lekker kan roepen, is ze de rest van de dag rustig.
Oud 2 juni 2009, 14:34   #13
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal wel jouw laatste zorg zijn dat vrouwen verkracht worden zeker ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 14:40   #14
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Enkele passages uit het boek van die verkrachte journaliste:

Citaat:
‘Ik voel zijn kriebelige baard, proef een flard van zijn bandeloze vrijheid.’

‘Ghazi had me overeind getrokken en me lachend aangekeken, op zijn vertrouwde plagerige manier. De fonkeling was terug in zijn ogen, zoals die nacht in het maanlicht toen hij me kuste.’

‘Hij laat me voelen hoe opgewonden hij is,’

‘Zijn vingers sluiten zich met kracht om mijn vingers zodat ik ongewild in hem knijp. Minuten later trekt hij mijn hand van zijn penis af. Ik begin te begrijpen wat hij wil duidelijk maken. Hij is zo hitsig als wat, maar probeert zich uit alle macht te beheersen. Op slag verdwijnt mijn haat. Dit is zijn manier om spijt te betuigen.’

‘Zijn lange zwarte haar, zijn fonkelende ogen en krullende baard stralen zo’n ontembare drang naar revolutie uit, dat ik een gevoel van heimwee krijg. Heimwee naar het leven van een oude krijger dat ik nooit heb gekend. Hij pakt mijn hoofd met zijn beide handen vast en kust me.’

http://misdaadjournalist.web-log.nl/...-in-zoete.html
http://www.nrcnext.nl/blog/2009/05/2...moreel-verval/
http://www.dejournalist.nl/boeken/be...-bouquet-reeks
Zich na zulke uitspraken 'misbruikt' voelen door Wilders, is niets anders dan een poging om in de publiciteit te blijven en de verkoopcijfers van haar naar typische huisvrouwporno riekende doktersromannetje. Dát of ze lijdt wel degelijk aan het Stockholm-syndroom, en dat mag gerust gezegd worden uiteraard.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 00:45   #15
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, tuurlijk, allemaal de schuld van de politiek correcten, zoals de idealisten van SIRE, die nou van die reclames uitzenden tegen dat hufterig gedrag (wat ik persoonlijk een rare actie vind, maar dat is geheel bezijdens het onderwerp). Die modellen ook, heeft niks te maken met de modehuizen en ontwerpers, is allemaal de schuld van de Nederlandse linkse elite. Kindermishandeling zien rechtse mensen natuurlijk ook veel eerder, daar hebben ze X-ray ogen voor. Wilders kreeg commentaar omdat hij deze vrouw, zoals hij dat zelf mooi kan zeggen, demoniseert. Waarom precies? Omdat ze een vreedzame zoniet verzoenende uitspraak had gedaan. Daar mag je het mee oneens zijn, tuurlijk, de meeste mensen zullen het een vreemde uitspraak van haar vinden, maar om haar dan in een adem door de schuld te geven van alle problemen in Nederland? "Als jij niet zo vreedzaam was, leefden we allemaal gelukkig in het paradijs, bitch!" Ja, tuurlijk, hier op het forum wordt dat geaccepteerd, we horen hier wel vreemdere dingen, maar dat komt door de linkse elite natuurlijk, in de Nederlandse regering en tweede kamer wordt dankzij de strakke leiding van de dentrum-rechtse JP en dit soort taal niet geaccepteerd. Dat doen ze speciaal zodat Halsema ook weer eens lekker kan roepen, is ze de rest van de dag rustig.
Die modehuizen beschouw ik als een goed voorbeeld van elite. Wat zouden die vrouwenhaters daar anders zijn?

Het gaat mij niet zozeer over rechtse of linkse mensen, maar om progressieve of conservatieve mensen. Die progressieve bejaarden met heimwee naar mei '68 zijn tegen elke vorm van gezag. Dankzij hen kunnen te veel mensen doen wat ze willen want er is alleen maar privacy, egoïsme, materialisme, verbale agressie... Ik zou niet weten wat daar links aan is.

Dat die journaliste vreedzaam is, betwist ik. Ze lijkt mij helemaal niet vreedzaam naar Geert Wilders toe. En ik blijf erbij: Wie een boek uitgeeft, moet commentaar kunnen verdragen. Da's maar normaal en logisch. Het is zo belachelijk om eerst een boek uit te geven en dan af te komen van: Dat moogt ge niet zeggen d�*t moogt ge niet zeggen... Volgens mij is dat mens onverdraagzaam tegenover Geert Wilders in plaats van vreedzaam. Haar redenering slaat echt nergens op. Geert Wilders heeft niets miszegt en het is zielig dat je hem dergelijke woorden in de mond legt. Hij heeft haar helemaal niet uitgescholden. Ik vind dat erg om dat erbij de sleuren. Gij maakt er een scheldpartij van, terwijl het dat helemaal niet was. Allemaal heel vreedzaam allemaal. Echt, uw praatjes over vreedzaam zijn, slaan nergens op. Wat 'n onzin! Waarom kan die journaliste dan niet vreedzaam zijn naar Geert Wilders toe?

Die mode-ontwerpers bepalen het beeld dat in de media geschetst wordt. Zij horen dus zeer zeker bij die linkse elite. Of liever bij die progressieve elite. En ze lijden zéker aan moreel verval. Die mode-ontwerpers behoren tot de elite die heel veel invloed hebben. En ja, die journalisten doen vrolijk mee met het etaleren van al die vrouwenhaat. Die journaliste-die dat boek geschreven heeft-haar collega's spreiden dagelijks heel wat vrouw-onvriendelijke beelden in de media ten toon. Wat moet ge dan verwachten?
Oud 3 juni 2009, 00:50   #16
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kindermishandeling zien rechtse mensen natuurlijk ook veel eerder, daar hebben ze X-ray ogen voor. Wilders kreeg commentaar omdat hij deze vrouw, zoals hij dat zelf mooi kan zeggen, demoniseert.
Conservatieve mensen geloven nog in gezag en sociale controle...
Sinds wanneer heeft Wilders dat mens gedemoniseerd?? OK, hij was misschien wel erg kritisch, maar daar is niets mis mee, want die journaliste heeft zélf de publiciteit gezocht. 't Was toch niet de bedoeling dat haar boek straal genegeerd wordt?
Oud 3 juni 2009, 09:05   #17
willem1940NLD

Standaard

In enige kranten stond al heel wat meer indringende en zware kritiek. Ik hoop dat de Dame in kwestie al die extra spanning weet in te passen. Mensen die weigeren mentaal in te storten na ingrijpende gebeurtenissen ontmoeten meest weinig sympathie of begrip, worden al gauw als "gevoelloos" uitgescholden ...

Anderzijds is, hoe ook bekeken, de extra (en zelfs politieke) aandacht wel reclame voor haar boek.

Hopelijk ziet zij kans om te blijven functioneren.
Oud 3 juni 2009, 09:20   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaten:
"Ik voel zijn kriebelige baard, proef een flard van zijn bandeloze vrijheid.’

‘Ghazi had me overeind getrokken en me lachend aangekeken, op zijn vertrouwde plagerige manier. De fonkeling was terug in zijn ogen, zoals die nacht in het maanlicht toen hij me kuste.’

‘Hij laat me voelen hoe opgewonden hij is,’

‘Zijn vingers sluiten zich met kracht om mijn vingers zodat ik ongewild in hem knijp. Minuten later trekt hij mijn hand van zijn penis af. Ik begin te begrijpen wat hij wil duidelijk maken. Hij is zo hitsig als wat, maar probeert zich uit alle macht te beheersen. Op slag verdwijnt mijn haat. Dit is zijn manier om spijt te betuigen.’

‘Zijn lange zwarte haar, zijn fonkelende ogen en krullende baard stralen zo’n ontembare drang naar revolutie uit, dat ik een gevoel van heimwee krijg. Heimwee naar het leven van een oude krijger dat ik nooit heb gekend. Hij pakt mijn hoofd met zijn beide handen vast en kust me.’"

Need we say more?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 09:52   #19
willem1940NLD

Standaard

Ik denk niet dat de Dame iets te verwijten valt; "beroepsrisico" verlegt geen schuld en overleven komt op de eerste plaats.

http://www.metaseek.nl/search/web/1/...evitable+enjoy
Oud 3 juni 2009, 12:04   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Als die journaliste werkelijk gezegd heeft dat ze begrip toont voor wat haar is aangedaan, dan is het ZIJ die shockeert, NIET Wilders. Nu, moest zij zeggen dat ze de daders vergeven heeft, da's heel iets anders. Maar begrip tonen is echt shockerend. Maar goed, ik weet dus niet wat ze precies gezegd heeft, heb alleen maar gehoord wat Geert Wilders zei in de kamer.
je moet maar eens kijken op geenstijl of op de site van NRC waar wat uitreksels uit het boek staan. Die journaliste is effectief niet goed snik en ze geeft eerder de indruk verliefd te zijn op die kidnapper/verkrachter dan wat anders.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be