![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() heel simpel: je geeft een opsomming en omschrijving van hoe je kamer/kot/werkbureau er uit ziet en wat er op hangt.
mijn kamer: zeer kleine kamer, ongv 3 op 3 hoogslaper met eronder klein 1persoonszeteltje en tafeltje vol met rotzooi bureau, eveneens rijkelijk bedekt met rommel, samen met mijn laptop en schoolspullen met uiteraard bureaustoel boekenkast (voor bijna de helft gevuld met de boeken van alistair maclean) en nog en nog een klein rekje aan de muur, ook hier viert chaos hoogtij klein kastje met mijn cd-speler en versterker erop, de chaos vind men binnenin aan de muren en deur hangt: een grote stella artois vlag; posters van the godfather, bob dylan, braveheart, lotr, natuurlandschap uit de balkan; luchtbuks; kleine ochtendster (souvenier van polen); cover van plaat Real Live van dylan; moederbord van de eerste pc die ik in elkaar gestoken en erna om zeep geholpen heb; kapotte elektrische gitaar; kopie van een werk van Monet; prikbord; straatkaart van leuven en omstreek; kaart uit 1950 van Korbeek-Lo; kaart van landen van de wereld, gemeenten van belgie en europa natuurkundig; vlaamse leeuw; straatnaambordje van de straat waar ik woon; muziekboxen; waaier; en op mijn boekenkast nog een signaal licht dat ze gebruiken bij wegenwerken en er staat ook nog een rek met cd's, cdrom's en dvd's en mijn onlangs gekochte semi-akkoestisch folkgitaar slingert hier ook ergens rond en als ik uit het raam kijk zie ik (zolang dat ze geen huis gaan neerpoten) een haag, een mooie beukenboom en een paar dennebomen dan is het nu aan jullie: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() coole thread
Een bureau vol met cursussen en met laptop op Twee boekenkasten vol met boeken en oude humo's/knacks/eossen/films van de morgen en knack Bed (met zalige matras ![]() ![]() Een enorme kleerkast (met vooral kleren van men ma) Bass ligt in de hoek, blokfluit: onbekend waar Kat (levend) op bed posters van humo, groen!, alex agnew 0110 en overzicht alle fysische grootheden en afgeleiden. Kot: bureau, stoel, kast bed dat is het Laatst gewijzigd door toccata : 27 januari 2008 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Bed in het midden met een grote kast ervoor, waar een paar spullen liggen (gsm, mp3 enzo) op een grote Anderlecht-sjaal, nachtkastje ernaast. Doorzichtig bureau, schoolboeken erop, rechts in de kamer.
Links van het glazen bureau (tegen de muur) een grote rode kast met bovenaan open planken waar een 50-tal leesboeken liggen (McNab, Dan Brown, Stephen King, De serie De Aardkinderen, LOTR-reeks en De Hobbit, wat verspreide boeken, Preston&Child, Greg Iles, Hitler's Berlijn, Dean Koontz en John Grisham), en onderste helft is een kastje met schoolboeken erin. Daarna nog 2 kleerkasten, 1tje links van me bed en daarna een veel grotere tegen de achterste muur. Wat levende wezens betreft : meestal kat op bed, en ikke.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rommelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een slaapkamer en een werkkamer.
En de zolder is ook mijn domein. De keuken echter.....daar mag ik niet komen... ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - bed
- bedtafeltje met lamp, klokje en meestal een boek - zetel - driedelige kast met in het midden een grote spiegel (voor boeken, cursussen, kleren, &c.) - bureau (lamp + laptop + kinderhart + fles water + hondenhart + beeldje Diogenes + hele boel boeken en artikels + schrijfgerief en kleine en grote bladjes) - bijbureau (boeken + cd's + printer + artikels + hoop paperassen) - poster, gekregen van mijn lerares Grieks, die de theogonie van Hesiodos afbeeldt: alle Griekse goden en hun afstamming dus - vlaggen van Argentinië en Spanje - redelijk grote kaart van Europa - zetel - icoon met Maria & Jezus en een beeldje met het zelfde (voor schoonheidsredenen) Laatst gewijzigd door lombas : 27 januari 2008 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit nu voor het 5e jaar nog altijd in hetzelfde kot hier in leuven, ongeveer 17 m².
2 bureaus, op het eerste een flat screen computerscherm, daarlangs een lavalamp, daarlangs stereoketen en 2 geluidsboxen. Op het andere bureau (uitsluitend gebruikt om te blokken) heel wat losse papieren + lamp + studeermateriaal (markeerstiften, pennen, kladpapier,...). Bed in de hoek van mijn kot, met daarlangs een nachtkastje met wekker + een aantal boeken van de bibliotheek (vnl van Koontz). Boven mijn bed 2 posters ingekaderd (logo van cd hoes van Guns 'n Roses - Use your illusion I, en daarlangs dezelfde maar dan van Use your illusion II). Dan nog een grote boekenkast vol met kaften van studiemateriaal van de voorbije 4 jaar (ik heb bijna alles bijgehouden, ook al het kladwerk ![]() Dan nog een schoorsteen met daaronder een cd rek met een 500 tal cd'tjes in, op de schoorsteen een grote pot proteïnen en daarboven een pot met creatine. Daarlangs een paar flessen met redelijk zware alcoholische dranken die er meer staan voor de show ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zittende, in wat orgineel de eetkamer zou zijn, voor een boekenkast/computerbureau van eigen makelijk uit Ikea spul.
4m breed en 3 meter hoog (oude woning). Achter mij staat een gekregen "unigro woonkamerkast" die niet zoals gebruikelijk 6 delig tegen/op elkaar staat, maar 4 delen zijn 2 aan 2 uit elkaar gezet, een 2 persoon bank ertussen, en een boekenplank daarboven. De boekenplanken/kasten staan vol met boeken van allerlei aard, gaande van Sci-Fi tot kookboeken, van naslagwerken over het oude China tot de Koran. Her en der staan kleine huiselijkheden, zoals een ijsbeertje, een nep spinnetje in web etc etc. De zithoek, nu rechts van mij, is omgevormd tot kleine, maar redelijk complete metaalwerkplaats. De oude ,eiken, salontafel is nu de voet van mijn draaibankje. De 2 laatste delen van die "unigro" kast, waar de TV in zou kunnen staan, worden gebruikt als magazijntje voor korte stukken aluminium en elektrische apparaten. Een stevige werkbank, een freesmachine en een lintzaag completeren het beeld daar. En de keuken, die is voor mij ook verboden te gebruiken. Daar zwaait mijn vrouwtje de scepter (komt harder aan dan een deegzol)
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Hoe groot mijn kamer is kan ik absoluut niet inschatten, maar momenteel is-ie tot aan het plafond gevuld met stress voor dat examen van deze middag.
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het nu slagen in een examen, dat maakt later het verschil tussen armoede of rijkdom, tussen wérken of een 'carriére', tussen sex of geen sex, tussen een nageslacht of niet, tussen oud worden of jong sterven... ge hebt op een examen niet alleen uw pen, maar uw toekomst in de hand. onthou dat maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() trouwens: mijn klerenkast bevind zich in een muurkast in de gang tov mijn deur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() ni veel mensen hier met flatscreen, dvdspeler, spelconsole of salon in hun kamer
![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() ik zou niet weten waar ik het geld vandaan zou halen voor een flatscreen en dvdspeler, of een spelconsole in mijn kamer. ook het nut ervan zou me totaal ontgaan. ik heb een laptop deze zomer zelf gekocht en die doet het fijn voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik hou me ook maar lekker bij de laptop ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 29 januari 2008 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |