![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat denken jullie van de kandidaten.
Wie zijn de bekende figuren? Zijn ze bekwaam? Wie ontbreekt er? Effectieven 1. Jean-Marie Dedecker 2. Ulla Werbrouck 3. Marc Vandenbussche 4. Wouter Vermeersch 5. Gino De Craemer 6. Michele Wouters 7. Marc Wackenier 8. Ronny Aernoudt 9. Wille Lut 10. Chris Vandenberghe-Mahieu 11. Wesley Schouteere 12. Elfriede Patteeuw 13. Rik Decoopman 14. Ann Del' Haye-Bonte 15. Nathalie Nuyttens 16. Mark Pollentier 17. Dorine Demeulemeester 18. Jean Pauwelyn 19. Carine Deschryvere 20. Edith Van Gael 21. Rosalie Verlinde 22. Oscar Deprez Opvolgers 1. Ivan Sabbe 2. Marijke Allaert-Vande Velde 3. Henk Dierendonck 4. Berlinde Schiffeleers 5. Claeys Werner 6. Gianni Boone 7. Jacqueline Vanspranghe-Deschrijvere 8. Nathalie Leeping 9. Philippe Braekman 10. Reinhilde Vandorpe 11. Bernard Chambart 12. Marianne Cnockaert 13. Nathalie De Vos 14. Filip Decroix 15. Mimi Depecker 16. Edward Schelstraete
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wie ontbreekt er ? Is het op mij dat u het hebt, goede vriend Luc ?
Vele maanden geleden heb ik al gezegd geen belangstelling te hebben... A propos: hebben andere vrienden van u verfbommen gegooid naar de beplakte wagen van het vrouwtje van Gino ? Zou kunnen hé ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() ik heb de 'eer en het genoegen' gehad om één exemplaar van deze lijst te bewonderen: de heer Vermeersch. Op de driedaagse van VVJ (Vlaamse Vereniging Van Jeugddiensten en Consulenten)... Ik was beschaamd om te moeten aanhoren wat de plannen van Lijst Dedecker waren naar jeugdbeleid in Vlaanderen, en ruimer: het sociaal-cultureel leven in Vlaanderen. Het kwam er op neer dta er geinvesteerd zou worden in gebouwen, maar niét in toelagen voor verenigingen. Ik hoorde Vlaams Belang, en werd meermaals wakker geschud door toch te vernemen dat het wel degelijk Lijst Dedecker was die aan het woord was. En de her Vermeersch is dan nog actief in de jeugdraad van zijn woonplaats, wel: dan heeft hij nul komma nul voeling met wat leeft in het veld.
Ik moet me aan de regels van het forum houden, en de vraag is wie mis je o deze lijst? wel: niemand, voor mij is de ganse lijst en de partij overbodig. Arm Vlaanderen als we het hiermee moeten doen! Waarmee ik niet zeg dat ik niet iedereen zijn mening gun, maar met deze 'nieuwe partij': oude wijn in nieuwe zakken, want ik léés en hoor de praat van Vlaams Belang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig weet ik dat er een zekere L. Decoorne ontbreekt. Die man is relatief bekend en ik meen te weten : ook bekwaam. Dat hij geen belangstelling heeft, versta ik niet. Hij heeft nochtans een brede interesse. Een mysterie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijnheer Decoorne, ben jij niet de voorzitter van LDD-adfdeling Brugge ?
Hoe is het dan mogelijk dat je, met jouw ervaring, geen belangstelling hebt en NIET op de lijst staat ? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2- Er waren andere kandidaten die een kans wilden wagen. 3- Mijn belangstelling gaat uitsluitend naar het kleine, de achtertuin. Rebel ben ik geboren en in de gemeente kan ik mijn gram halen. En kan er wel iets worden bereikt, heb ik meermaals bewezen. In tegenstelling met het Vlaams parlement waar strebers uit zijn om zeteltjes door te schuiven en zonder veel inzet de eigen zak te vullen (zie het rapport van De Standaard). Ben mogelijks wel kandidaat voor de gemeente in 2012. Indien de leeftijd en gezondheid het toelaten. Mits uiteraard niet te veel messen in de rug van 'kameraden'. Ook dat ben ik gewoon en valt te verwachten. Niets nieuws onder de zon... Voil�*, meer moet dat niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik ontbreek
![]()
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt iets bereikt, zeg je. Je hebt dat ook meermaals bewezen. Wil je daar een concreet voorbeeld van geven ? Veel messen in je rug van je kameraden...Eén mes, dat kan ik nog verstaan, maar véél...Ik vermoed dat o.a. Gino Decraemer hierbij is. Hij was trouwens deze avond op de tv te zien o.a. op de prachtige markt van Brugge ! Ik versta toch niet dat je je échte vrienden niet helpt door je gewicht in de schaal te werpen al was het maar als lijstduwer. Die mensen koesteren grote verwachtingen. Is jouw gebrek aan solidaritet niet een beetje egoïstisch ? Laat ons een kat een kat noemen hé. 2012: kom je dan op met een eigen lijst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En die messen ? Ik noem geen namen. Meer dan 22 jaar politiek hebben me geleerd dat ge in partijpolitiek geen mens kunt vertrouwen. Vraag eens rond in alle formaties, en ge zult zien dat de ergste vijanden te vinden zijn in eigen partij. Eigenbelang, beste vriend. "Eigen zak eerst". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overlopers kwamen zogezegd spontaan maar in realiteit lwerden ze allemaal wat beloofd en stuk voor stuk zelf benaderd door DD of één van hun kornuiten. oh ja bruggedinges kan je eens zeggen waar LDD voor staat. Wat die spa'ers, Vb'ers, tsjeven, vld'ers binnen LDD bindt? Ik zie het niet. maar u weet het allicht wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie na 30 jaar immobilisme en veel blabla (zonder wol) een gaatje ziet probeert het eens ergens anders. Van Jean-Marie mogt ge zeggen wat ge wilt, hij bracht meer beweging in de poppenkast (en meer vuinis naar buiten) in twee jaar dan uw VB in 30 jaar. De man durft en gaat niet plat op de buik. En bovendien veel properder volk in de besturen en op meetings, meer klasse. ![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 mei 2009 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Van klasse gesproken, zie hieronder een voorbeeld van wat in de Brugse gemeenteraad werd goedgekeurd + de reactie van VB-gemeenteraadslid Inghelbrecht (de slimste van de klas) + de repliek van de verslaggever van de Stadsomroep. Z�*lig !
Binnenkort grotere elektrische bootjes op de Reien Brugge, dinsdag , 26/5/2009. Er mogen voortaan grotere elektrische bootjes op de Brugse reien. Dat heeft de Brugse gemeenteraad beslist. Volgens schepen Hilde Decleer wil concessiehouder Franc Stael binnenkort, bij wijze van proef, één van zijn huidige bootjes vervangen door een nieuw elektrisch vaartuig, dat echter wel iets groter is dan de huidige reglementering toelaat. En de voordelen wegen volgens het stadsbestuur duidelijk op tegen het nadeel van een wat grotere omvang. Centimeters Het Brugse politiereglement stelt momenteel dat bootjes op de reien niet langer mogen zijn dan 8 meter en niet breder dan 1,9 meter. Het elektrische bootje, dat op batterijen vaart, meet echter een halve meter langer en 10 centimeter breder. De nieuwe vaartuigen zijn wel milieuvriendelijker, want ze stoten geen uitlaatgassen uit en maken ook vrijwel geen lawaai. Eigenaardig genoeg zijn ze, ondanks de batterijen, ook lichter van de huidige bootjes, waardoor ze ook minder golfslag hebben en dus ook beter zijn voor de kaaimuren. Elektrische bootjes zullen overigens niet verplicht worden, maar het stadsbestuur was wel bijzonder opgetogen door het privé initiatief. Het eerste elektrische vaartuig zou nog dit jaar op de reitjes kunnen varen. (FN-Op Locatie) Jean-Pierre Inghelbrecht reageert: Geachte lezer, Er is helemaal niets beslist in dit dossier waarover ik als gemeenteraadslid gisterenavond vragen heb gesteld in de gemeenteraad. Er is een proefproject en na evaluatie zullen de rederijen niet verplicht worden om hun boten om te vormen. Een beetje correcte nieuwsgeving aub. Redactie Stadsomroep reageert: M. Inghelbrecht: U heeft, ondermeer met eigen uw stem en de rest van de stemmen van de Vlaams Belang fractie in de gemeenteraad, de bestaande politieverordening aangepast, die de lengte en breedte van de vaartuigen bepaalt die op de reien mogen komen, om de betrokken elektrische vaartuigen, op vraag van de ondernemer M. Stael, in de toekomst mogelijk te maken. Dat punt stond alsdusdanig op de agenda en dat punt werd na toelichting door de schepen weldegelijk goedgekeurd: er is dus zeker iets beslist. U heeft persoonlijk op de vraag van de burgemeester naar het stemgedrag van uw fractie gezegd voor te zijn: mee beslist dus. Dat U niet wist dat U bij dit punt ook iets beslist heeft, of -en dat bleek uit uit vraagstelling tijdens de raadszitting overduidelijk- dat u toen niet wist waarover het dossier eigenlijk ging, is uiteraard iets anders. Dat U nu nog steeds niet blijkt te weten, waarover het gaat, lijkt ons bijzonder ernstig. Dat U ook niet kunt lezen vinden wij voor een achtbaar lid van de Brugse gemeenteraad echter bijzonder vreemd. Wij stellen immers overduidelijk in ons bericht "Er mogen voortaan grotere elektrische bootjes op de Brugse reien" en even verder ", bij wijze van proef" en in de laatste zin "zullen overigens niet verplicht worden". Uw reactie toont aan dat U hoogdringend een nieuwe bril van doen heeft... Jan Van Male Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 mei 2009 om 19:16. |
![]() |
![]() |