![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het geeft weer es aan hoe erg het is gesteld in Vlaanderen, terwijl wij ons miskijken op de provocaties van de Franstaligen in de Brusselse rand, ziet (bijna) niemand dat er zich een even of zelfs meer gevaarlijke ontwikkeling voordoet: propaganda in de taal van de allochtonen. Hoe is het mogelijk?
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 mei 2009 om 20:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Als twee honden vechten om een been, dan loopt de derde ermee heen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u niet begrijpt, is dat aan de vraag/eis/verzoek/provocatie voor gebiedsuitbreiding door Franstalige Partijen in Belgie per definitie een duur prijskaartje hangt. Dat prijskaartje hangt echt niet exclusief in Vlaanderen maar over de hele wereld schijnen volkeren het niet zo leuk te vinden als inwijkelingen een stuk grond opeisen. Migranten die komen zonder territoriale eisen zijn wat mij betreft welkom. Onze Turkse vrienden in Vlaanderen eisen geen gebied op, en hebben dus recht op Vlaamse gastvrijheid en tolerantie. Franstaligen in de Rand worden inderdaad minder welwillend behandeld dan Turkstalige migranten in de Rand en daarbuiten. Hoe zou dat nou komen? "Ik geloof dat u nog steeds denkt dat de grenzen bespreekbaar zijn. U zult deze grenzen alleen kunnen veranderen door uw bloed te geven." "Elke discussie van Franstalige kant over de GRENZEN zal stuiten op woede, haat, en onbegrip. En dan heeft u nog geluk dat de Vlamingen een van de meest dociele en bescheiden volken zijn in europa."-------------------------------------------------------------------------------- Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 mei 2009 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Veli Yüksel beweert dat hij helder wil communiceren.
Wordt het geen tijd dat die nieuwe Belgen leren te communiceren in de taal/talen van dit land? Hij geeft een totaal verkeerd signaal. Onbegrijpelijk dat de CD&V zomaar laat begaan. Onbegrijpelijk dat de CD&V dezelfde richting als de Spa opgaat : op termijn wreekt dat plat allochtonengeknuffel zich. Enfin, Veli Yüksel bevestigt dat allochtonen etnisch stemmen. Eigen volk eerst. Als de allo's dat doen, is het ok volgens de rooien, als de oude Belgen dat doen, zijn het nazi's. Zo zie je maar wat een vette opportunisten en hypocrieten de sossen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Onze Turkse vrienden in Vlaanderen eisen geen gebied op, en hebben dus recht op onze gastvrijheid en tolerantie. Het zijn veroordeelde racisten (nazivolk) die wel aspiratie maken op een eigen land en die we dus net als die franstaligen best laten afdruipen zonder affiches.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elk van ons kan een mening hebben over de wenselijkheid van dergelijke propaganda, maar of ze onwettig is, is een niet zo eenvoudige vraag. Verkiezingspropaganda gaat niet uit van de overheid, en men kan dus stellen dat ze niet hoeft te voldoen aan de Taalwet op het gebruik van de talen in Bestuurszaken. Om het eenvoudig te houden : als iemand, als gewone burger, u in Vlaanderen een reclamefoldertje wil overhandigen dat opgesteld is in het Urdu of welkdanige andere taal dan het Nederlands, is dat geen overtreding van bedoelde taalwet, ook niet als dat foldertje over de verkiezingen gaat. Anderzijds heeft elke gemeente een reglementering inzake de aan de kandidaten ter beschikking gestelde aanplakborden voor verkiezingen, waarin wordt bepaald wie er op mag aanplakken, hoe dat moet gebeuren en wanneer, hoe groot de affiches mogen zijn, etc…etc… Uiteraard mag een gemeente met haar reglementering niet ingaan tegen een bestaande wetgeving. Ik begrijp zeer goed dat een Vlaamse gemeente bezwaarlijk kan reglementeren dat de taal van de verkiezingsaffiches op haar aanplakborden eender dewelke mag zijn, maar specifiek stellen dat het uitsluitend Nederlands moet zijn, is toch wel een juridisch kluifje. Een voorbeeld : iemand plakt een affiche aan die enkel zijn foto, zijn naam, en het logo van zijn partij voorstelt. Is die affiche opgesteld in het Nederlands ? Maar goed, het gaat in deze eerder om foldertjes of brochures, meen ik. Welnu, ikzelf zie niet zo meteen aanleiding om dit als onwettig te bestempelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de ironie. Als in sommige wijken in Antwerpen en Gent de voertaal Marokkaans of Turks is dan is het "extremistisch" om daar een probleem van te maken als er een Franstalige in de Rand een scheet laat dan is het "verrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaad" om daar geen probleem van te maken van SP.a tot Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij dat er ook maar één Duitser in heel Nederland veilig zou zijn op het moment dat CDU en SPD Vaals (Limburgs plaatsje met zeer veel Duitstaligen) durven op te eisen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend spreek ik in Vlaanderen Nederlands, net zoals ik in Wallonië Frans spreek. Zoals u, ongetwijfeld. In voorkomend geval kan men aan één en ander nochtans merken dat ik een Franse, en dus een Franstalige ben. Aan mijn nummerplaat, mijn bankkaart, etc... om over mijn tongval nog niet te spreken, wijl er in uw geval, voor zover u Nederlands praat, helemaal niets is dat u als Franstalige kan verraden. En toch vreest u provocaties en geweld ? Eigenaardig, geef toe. Méér zelfs : als men merkt dat ik een Française ben, spreekt men mij steeds in het frans aan, en kijkt men meestal verbaasd op als ik zelf doorga in het Nederlands. Voor de Vlamingen is de ene Franstalige de andere niet, blijkbaar. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 mei 2009 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() In het Ekeren van Filip DeWinter krijg ik ook regelmatig berichten van de gemeente in 4/5 talen. Ik vind dat niet erg zolang duidelijk is dat Nederlands de hoofdtaal is. Voorkant Nederlands, achterkant een samenvatting in meerdere andere talen. Zeer goed compromis. Zouden ze in Brussel en de rand en elders ook zo moeten doen. Maakt duidelijk dat men zich in Vlaanderen bevindt en respect vraagt voor onze taal maar met respect voor andere talen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() rap schuilen achter de taalwetjes om maar niet te moeten toegeven hoe hypocriet het gedrag is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
De rand en brussel zijn oorlogszones, en langs beide kanten heb je daar debielen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |