![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ledig de pensioenkassen,
zet het geld op de rekening van de banken. En schrijf het in als schuld op de rekeningen van de staat, dat enkel en alleen maar terug betaald kan worden, door iedereen nog meer te laten werken ! Vandaar. Dat de de meeste partijen zonder vizie, je willen doen werken tot je erbij neervalt ! In plaats van daar de kaas te gaan halen waar ze zit. België wordt een rechtse staat van oudjes die niet werken, maar stemmen, en met hun stokje zwaaiend roepen: ' Ze moeten maar ga werken gelijk wij gedaan hebben !' Hun hoofd is al verkalkt door het eenzijdig, kortzichtig denken. Een denken alleen maar op hun eigenbehoud, hun pensioen. Dan kijken ze niet zo naar de zorgen van anderen. Want de JEUGD, die zit aan den dop. Ze moeten springen als zotten om werk te vinden, maar vinden er geen. En weer zitten er oudjes met hun stokske te zwaaien op de RVA: ' Ge moet maar gaan werken verdomme ! Want onze kas is bijna leeg !' En de JEUGD, die moet maar op hun kin kloppen. Zoals eindelijk toegegeven door de media, de meeste schoolverlaters vinden geen werk. Had ik het maanden al voordien niet gezegd ?! Arbeit adelt ! Voor de sjieven, de sossen, de blauwbloezen en vlaaderen den ouden leeuw. Is er ook nog oog voor leefkwaliteit en leefomgeving tussen al dat gepalaver ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat vergéét U uiteraard graag,en denkt U dat U de enige bent die lang moet werken..... Ik ken mensen die 53 jaar gewerkt hadden voor ze met pensioen mochten.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() 53 jaar, ja, en nu en dan eens verdomme gaan staken, om nog wat rechten voor hun nazaten op te bouwen en nadien om ze te behouden.
De laatste dertig jaar is er namelijk een gestage stijging van de bedrijfswinsten en in minder mate van de managementlonen, waarbij de lonen van de gewone werknemer die stijging al die tijd niet hebben gevolgd. De stijgende winsten staan tegenwoordig zelfs in schril contrast met de gevraagde loonmatigingen van gewone werknemers. Zij moeten met steeds meer mensen steeds harder werken voor een kleiner deel van een weleenswaar grotere koek. Maar solidair zijn met hun oudere lotgenoten,... ho maar, ze maken gratis overuren uit schrik om zonder rechten te worden afgedankt, de schenenlikkers. Laatst gewijzigd door DannyS : 27 mei 2009 om 03:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik denk nochtans dat de meeste oudjes verbijsterd toekijken op wat de jongskes ervan gemaakt hebben/maken...
Natuurlijk heeft men hier de laatste jaren geleefd in de grootste ellende, was er bijna geen eten te krijgen, konden de jongeren geen onderwijs volgen, moest men zich blauw betalen aan het openbaar vervoer... Werkloosheids- en ziektevergoedingen... zijn bijna onbestaande... We hebben zelfs meer tewerkgestelden in de privé dan ambtenaren... En inderdaad, niet iedereen heeft een kast van een villa.. of twee auto's... of kan geen drie keer met vakantie gaan... Er zijn er zelfs die 36 uren per week moeten werken (of toch aanwezig zijn) en zelfs op hun 50-ste niet met brugpensioen mogen gaan... En die oudjes, die hadden het natuurlijk gemakkelijk... zo vlak na de tweede wereldoorlog... En de crisis van de jaren 70, 80, 90, begin 2000... (maar natuurlijk... die hebben zij veroorzaakt ![]() Het zou misschien niet slecht zijn moest men de huidige snotneuzen eens 40 jaar in de tijd laten terugkeren... ------------------------ Met een zagende en klagende jeugd zal onze toekomst er ongetwijfeld mooi uitzien ![]() --------------------- Wat we nu nodig hebben is een zagende jeugd en ... stakingen... en verkorte werkweken met behoud van loon... ![]() Laatst gewijzigd door favoriet : 27 mei 2009 om 05:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik ben een van "die snotneuzen", als ik terugkijk naar wat er gebeurd is bvb: Wafelijzerpolitiek en dergelijke kan je me moeilijk verwijten dat ik me toch enkele bedenkingen maak bij het huidige systeem. Een beetje respect kan ook geen kwaad, de jeugd is wat ze is door de oudere generatie tenslotte, nee?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of over alle oudjes?... ![]() (ps - ik behoor voorlopig nog niet bij die oudjes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() NOCH de OUDJES, NOCH de JEUGD zijn verantwoordelijk voor deze situatie. Als ge de schuld dan toch op iemand wilt afdraaien, steek het dan op die generatie babyboomers, hippies en flippies die er jaaaaren mee geleurd hebben...
Zijn de centjes op? Wel too bad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik stel gewoon dat de oudere generatie ons een fantastisch nalatenschap aan het geven is. Een deel kunnen ze niet helpen natuurlijk maar in vroegere tijden zouden heel wat politici voor veel minder de galg gekregen hebben (en zij die hun steunden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen woekerder de "het kan niet op cultuur welig". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel eens mijn beste, geef hier eens wat specifieke details en verklaar eens wie dé werkelijke schuldige is zonder in algemeen vage termen te belanden die nietszeggend zijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() U bedoelt vast de wafelijzerpolitiek etc? Ja, daar heb ik me al aan...laten we het houden op gestoord.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 27 mei 2009 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Edit: Dubbel
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 27 mei 2009 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je zou beter een minimum aan respect opbrengen voor mensen die hun hele leven gewerkt hebben, niet zelden onder veel slechtere omstandigheden dan nu, voor een weinig indrukwekkend loon en een navenant pensioen. Zagevent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat het één richtingsverkeer is geworden. De oudjes staan teveel op hun strepen, stemmen rechts, en de jongeren moeten maar hun plan trekken. Dan moet je ook niet verwachten dat de jongeren de oudjes zullen steunen. |
|
![]() |
![]() |