![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() In België zijn er 5600 hypotheekleningen afgesloten voor de aankoop van een woning in 2014. Dat zijn er dus 1500 minder dan in 2013 en zelfs 2500 minderdan voor het jaar 2013. De reden van deze vermindering heeft te maken met de verminderde woonbonus. Er wordt niet bij vermeld of deze leningen werden afgesloten voor de aankoop van bestaande woningen of voor de bouw van nieuwe woningen.
Maar wist men er wel laconiek aan toe te voegen; de vermindering van de aftrekken zou gedeeltelijk gecompenseerd worden door de vermindering van de betalen intresten op de hypotheekleningen. Er zou dus geen reden zijn tot paniek. In Brussel en Wallonië werd de aftrek van de woonbonus niet aangepast en is dus de daling van afgesloten hypotheekleningen veel minder. In realiteit betekent dit dat men de Vlaamse citroen weer meer aan uitpersen is dan elders in dit land. Want zowel Walen als Brusselaars hun woonbonus werd niet vermindert en bovendien genieten deze groepen ook van de lagere intrest op hypotheekleningen. Dit land is dus een land met twee snelheden. Wat een achteruitgang is in het Vlaams gedeelte is in feite een vooruitgang in het Waalse en Brusselse gedeelte geworden voor jongeren die een gebouwd onroerend goed willen verwerven. Feitelijk bestaat dit land dus niet meer. Alleszins voor wat betreft de toepassing van de administratieve regeltjes. Hoe kan dat nu dat de ene Belg meer moet betalen dan de andere op eenzelfde inkomen? Want datzelfde inkomen is niet meer een netto belastbaar inkomen in de diverse landsgedeelten en dit wegens een verschil in de aftrekken. Walgelijk dus wat deze regering er van bakt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Wegens dubbel gebruik mag deze draad worden verwijderd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom deed U dat niet?
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want binnenkort krijgen we mogelijk ook nog andere barema's in Vlaanderen op het netto belastbaar inkomen dat rest na alle aftrekken. En zoals het vroeger reeds gewoonte was denk ik dat we hier ook weer in Vlaanderen gejost zullen worden. Ik had wel wat meer aanvullende reacties verwacht want ik was in mijn uiteenzetting bij het openen van deze topic verre van volledig. De verschillen zullen nog oplopen. Voeg de gemeentelijke opcentiemen nog toe aan de verschuldigde som en dan wordt het verschil nog groter. En dan is het nog eens het overwegen waard hoeveel die opcentiemen bedragen in de Vlaamse gemeenten t.o.v. de Waalse. Maar dan wordt het al moeilijker om juiste overzichten te geven. Wat ik steeds onrechtvaardig ook heb gevonden in dit land is het feit dat in sommige gemeenten die opcentiemen belachelijk laag zijn en in andere gemeenten dan weer zeer hoog. En het ergste is nog dat sommige gemeenten met zeer lage opcentiemen dan nog profiteren van de subsidies uit de staatskas. Dus iedereen gelijk voor de wet is in dit land een lachertje. Ook hier zal de Vlaming het gat in de begroting weer voor een groter deel mogen vullen. En dit nog op meerdere terreinen. Hoeveel snelheidsmeters staan er in Vlaanderen? En hoeveel aan de andere kant van de taalgrens? Of rijden de Vlamingen gevaarlijker? Ik heb jaren in Wallonië verbleven op camping. Het enige verschil dat ik merkte tussen het verkeer op onze wegen en dit in Wallonië was het feit dat de Vlaamse wegen veel gevaarlijker zijn en bovendien nog overladen met verkeersborden die soms geen enkele zin hebben omdat ze mekaar soms zelfs tegenspreken. Bovendien is Vlaanderen vooral volgebouwd rond de verkeersassen die op vele plaatsen zelfs dorpen in twee verdelen. Van het rijden in Wallonië werd ik rustig. Maar dat is absoluut niet het geval in Vlaanderen. Het verkeer is hier......gejaagd! Alhoewel men in Wallonië ook vele laagvliegers in een auto merkt. ![]() Dus of we beter af zullen zijn als Vlaanderen meer zelfbestuur krijgt zullen we moeten afwachten. Eerst zien en dan geloven zei de blinde. ![]() Wat we wel al in meer hebben gekregen zijn regeringen en daaruit volgend ook een horde politiekers in meer. En ook de wetboeken worden dikker met de dag en onoverzichtelijker. Afwachten hoe het gerecht zal evolueren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 23 maart 2015 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
De fantast heeft wel gelijk gekregen. Alle begrotingen in evenwicht, 20 miljard Vlaamse schuld. En nu is er nog een straffere maffia aan de macht in Vlaanderen, denk je dat het beter word? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag me af wat er gaat gebeuren als die Vlaming zijn geld op is .
En kom niet zagen over spaargeld, want dat is sneller van de rekeningen gehaald dan je denkt.
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze hebben op dit forum geen interesse schijnbaar voor hun geldbeugel en hoe ze deze leeg maken. Aantal reacties is dus niet schitterend.
Goed om weten. Ik ga mij beperken tot het lezen van inhoudelijke bijdragen op dit forum. Want ik heb zo de indruk dat er wel graag ruzie gemaakt wordt maar dat de inbreng van sommige deelnemers zich vooral beperkt tot heibel maken. Vooral de voor- en tegenstanders van de Vlaamse problematiek laten zich gelden. Andere partijen bestaan niet meer. ![]() Waarvan akte. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Tja, de meesten hebben daarvoor gestemd. Wat moeten we doen? Staken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
We hebben gezien wat een vastgoedbel teweeg kan brengen. Als de overheid die bel dan nog zou blijven subsidiëren....
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een non-conformist kraam jij wel veel conformistische zever uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Correctie wat de VLAAMSE regering er van bakt. Het is de Vlaamse regering die de woonbonus verlaagd heeft. Hoe dat kan? Simpel: een niet onbelangrijk deel van de kiezers heeft er voor gekozen om dit land te splitsen in gewesten met eigen bevoegdheden en om een verschillende wetgeving te hebben. Dit heeft geleid tot een peperdure overheid met een ingewikkeld kluwen van wetten, regels en bevoegdheden. Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mensen na het beeindigen van hun lening opnieuw gaan lenen om toch maar zo weinig belastingen te moeten betalen, dan is het al helemaal van de pot gerukt. En dat degenen die werken maar zich toch geen huis kunnen permiteren ervoor opdraaien wegens het ontbreken van voldoende aftrekposten bij hun belastingsaanslag is helemaal crimineel. Laatst gewijzigd door dpg : 24 maart 2015 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die woonbonus heeft daar niets mee te maken. De lage interesten daarentegen...maar ook dat is gestuurd door de overheden en daar zwijgt men in alle talen over.
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat komen lullen kan jij blijkbaar bijzonder goed. Hangt jouw lul trouwens ook naar beneden tussen die 2 ballen van je. Naar beneden hangende koppen hebben namelijk het probleem dat het verstand blijkbaar ook naar de kloten zakt. Overigens aan jouw reactie te lezen is mijn non-conformistisch opzet bijzonder goed geslaagd.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 24 maart 2015 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die woonbonus was niet meer dan correct. Trouwens, als je denkt dat nu éénsklaps de huizenprijzen gaan dalen ben je eraan voor de moeite. Het enige effect zal enorm jobverlies zijn in de bouwsector.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat betaal ik ook zelf. Hé is zelfs al volledig afbetaald.
Laat me raden : U hangt in een hangmat ?
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |