![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Mag ik jullie mening even over deze bewering?
'Deze verkiezingen zijn boerenbedrog' Professor Bart Maddens (KU Leuven) schetst profiel van de kandidaten voor 7juni Veel verkozenen zullen na de verkiezingen van 7juni hun mandaat niet opnemen omdat ze op meerdere lijsten tegelijk staan of al in het federale parlement zitten. 'Dat is boerenbedrog', zegt professor Bart Maddens van de KU Leuven. Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...leID=G3T2AJR75 Er staan toch enkele cijfers in dit mij de wenkbrauwen doen rijzen.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja het is oud kwaad
Ik zeg wel met enige trots dat Groen! hier niet (meer) aan mee doet, ondanks het feit dat ze daarom soms met totaal onbekende mensen moet afkomen. In sommige partijen is het werkelijk absurd *Vanhecke (VB) trekt 2 lijsten *Van Brempt gaat voor nieuwe ministerpost maar trekt wel de Europese lijst *Vanvelthoven is fractieleider in de kamer maar trekt Limburgse lijst *Dedecker trekt én West-Vlaamse lijst én Europese lijst maar verklaart nu al gewoon in de kamer te blijven zitten *Peter Mertens trekt Antwerpse en Europese lijst Laatst gewijzigd door toccata : 24 mei 2009 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mieke vogels= wat niet nu niet allemaal tegelijk,beetje hypocriet van U hé
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 2004, 2006 en 2007 duwde ze de lijst, het is al van 2003 dat ze een lijst trok (de senaat toen, niet bijster goed afgelopen ![]() Dus wat is uw punt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Partijvoorzitster ect. ect. ecT wat een komedie zeg
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2° Ik zie niets over huisvestingsmaatschappij staan, ze is zelfs geen gemeenteraadslid (wel districtsraad lid), en als voorzitter krijgt ze zelfs geen extra loon ![]() Laatst gewijzigd door toccata : 24 mei 2009 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien iedereen nu eens pertinent zou beginnen weigeren om dergelijke kandidaten een stem te geven, zou het probleem ook al voor een deel opgelost zijn. Alleen: wie gaat er allemaal de moeite doen om dat alles vooraf uit te zoeken? Vele mensen geven bovendien in het stemhokje gewoon een lijststem, waardoor de lijsttrekker (die in 9 op de 10 gevallen al op een ander niveau zetelt) toch automatisch verkozen raakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle partijen zijn door hun "verkiesbaar" personeel geraakt..zo simpel is het...
We hebben verschillende regeringsniveau's,maar inderdaad,je ziet steeds maar dezelfde smoeltjes opduiken ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 mei 2009 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn er geen organisaties die hier rond bezig zijn ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee alle partijen werken mee aan de schandelijke cumul van jobs en vergoedingen. Groen misschien wat minder dan sommige andere maar of dat komt uit princiepe of omdat ze gewoonweg minder te verdelen hebben weet ik niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen voorstander van zo'n sisteem van zetel-hoppen edm, maar om dat nu verkiezingsbedrog te noemen, vind ik dat te ver gaan.
Neem nu iemand die een politieke overtuiging heeft die overeenstemt met een bepaalde partij, die zal toch op die partij stemmen. Die zal er niks om malen dat "bekend gezicht 1" bovenaan op die bepaald lijst zal staan, zelfs al weet iedereen dat hij elders zetelt en zal blijven zetelen. Wie kan er nu iets tegen hebben, dat een kleine partij met maar één bekend gezicht, dit gegeven tracht uit te buiten ... zolang het tenminste toegelaten is. En als ge het verbiedt, dan voert ge een verdoken tweede kiesdrempel in. Allemaal zever dus. Na de onafhankelijheid van Walenland en Vlaanderen, is dat allemaal opgelost: nivo gemeente, nivo Vlaanderen, nivo Europa. De 'parlementaire konkurrensie' tussen twee nasionale parlementen (kamer/senaat en Vlaams parlement) is te groot. De provinsie is een heeeel dure (!!) nutteloze tussenverdieping, die alleen maar dient om militanten een ekstra zaksentje te bezorgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bedenking maakte ik me ook bij het commentaar van Z&G. Dat zou dan een vzw moeten zijn aangezien ik niet denk dat er vanuit de politieke partijen zulks initiatief gaat worden genomen. En die vzw zou dan voor elke verkiezingen in heel Vlaanderen folders moeten verspreiden met de politici en hun plaats op welke lijst die "fake" is. Zulks kost geld en wie beslist er over subsidies aan een vzw? Right...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan het overigens nog erger maken. Bert Anciaux ging ooit resoluut voor Europa, totdat bleek dat de VU Vlaamse ministers mocht leveren. Bertje dan maar eisen dat hij het Vlaams ministerschapspostje kreeg hoewel hij er niet voor was verkozen. "You talkin to me?", was zowat de reactie bij de VU. Bertje ging dan met de tranen in de ogen uithuilen voor zijn ID21 groepje en zo komt het dat hij nog steeds Vlaams minister is. Eentje die qua cultuur Vlaanderen naar de verdoemenis heeft geholpen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge hebt niet noodzakelijk overheidssubsidies voor nodig he, je kan ook alles via internet doen en leven van giften (moet je natuurlijk wel oppassen van waar die giften komen natuurlijk) Indymedia bewijst dat zo een dingen kunnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Alle verkiezingen zijn boerenbedrog.
Dat is altijd al zo geweest en het zal altijd zo blijven.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() De jongeren weten dat maar we leven in een ouderenmaatschappij velen zijn vjiftig,zestig,en kiezen hoe slecht het ook gaat voor 'hun'partij.
Dus wat baat het weeral na deze verkiezing? Laatst gewijzigd door fabianen : 24 mei 2009 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() En als we nu eens allemaal stemmen op de laatste opvolger, wat gebeurt er dan??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zonder gevolg voor een eventuele coalitievorming aangezien ze nu al luidop verklaren met wie ze in zee willen gaan al méér dan genoeg doet vermoeden dat er al op voorhand afspraken zijn gemaakt tussen de partijen zélf.... Ze hebben onze stem dus niet zozeer nodig ,zo zelfzeker zijn ze wél,en die opvolgers zouden dus niet meer dan het vooropgestelde plan tot uitvoering brengen aangezien zij slechts marionetten zijn die gestuurd worden door hun partijvoorzitters.... |
|
![]() |
![]() |