![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() [IMG]
![]() ...van de Lijn, in plaats van o zo praktische buskaaien. OK, 'the kerb' is bij ons niet die scheidslijn tussen leven en dood die ze in de USA is, maar in een busstation is ze wel praktisch, als ze bij kaaien hoort. Bussen geen last van rondlopende reizigers, reizigers geen last van manoeuvrerende bussen (bussen onderling wel, maar dat zijn toch collega's, niet ?) PLUS een gratis, niet aan electronische mankementen onderhevig dynamisch systeem.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nog een plaatje...
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lange afstands bussen hebben we echter niet in België. In Het VK en de VS dan weer wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet waar het hier over gaat. zal wel aan mij liggen zeker.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dendermonde heeft buskaaien. Of niet. Geen idee.
Laatst gewijzigd door skaldis : 27 december 2009 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Als ik moet overstappen, wil ik vooral niet te lange afstand moeten wandelen. En dan neem ik het erbij dat je hier en daar moet opletten voor rondrijdende bussen. Hun snelheid is doorgaans behoorlijk beperkt, hé.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem nooit de bus.
Aanbod is heel beperkt, terug naar huis komen een ramp.
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals het nu is wordt de stadsbonus* daar, mede dankzij de eilandperrons, volledig verkwanseld. *Stadsbonus : het voordeel dat je in dichtbewoonde (en dus 'bebuste') gebieden via meer dan één lijn je doel kunt bereiken. Bijvoorbeeld : als je in Gent in de Vissenwijk woont kun je vanaf Sint-Pieters daar geraken met de bussen 34/35/36 (afstappen op de Vlaamse Kaai) of met de verschillende bussen van lijn 7 (afstappen Kasteellaan) of -als er al geen bussen meer rijden bijvoorbeeld- met tram 21/22 (afstappen aan de Lievenspoort en de brug oversteken). Je hebt dus keuze, dat is je bonus. Maar als het busstation slecht is geconfigureerd (zoals het nu is aan het Sint-Pieters [en ook zal blijven als ik de plannen zo zie ![]()
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 6 januari 2010 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dan heb je m.i. eerder een probleem met kiezen, me dunkt. Al blijft het aantal perrons inderdaad best beperkt, maar voor een station als Gent lijkt er me geen overdaad.
In Brussel-Zuid heb je alle bussen op verschillende haltes langs 1 perron. Dat is ook geen oplossing, omdat je geen overzicht hebt. En je net zo goed je bus kan missen, maar dan omdat je niet door de mensenmassa op het perron heen raakt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een groot zichtbaar display zou natuurlijk ook wel helpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de infrastructuur werkt tegen, terwijl daar eigenlijk geen goeie reden voor is. Of heb jij wel een verklaring voor de liefde voor eilandperrons ?
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat staat toch zowat aan elk begin/eindstation.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier over zoiets zoals je in Brugge T'Zand en Hasselt Dusartplein ziet.
Binnenkort krijgt ook Aalst zulk busstation. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Vind je Aalst dan nu goed *gruwel*?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het niks
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Voor zover ik mij herinner uit de krant krijgt Aalst ook eilandperrons...
daar in dat smal straatje naast het station.