![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Weg met het neocorporatisme van België! Maar hoe zou u als Vlaams Belanger die onafhankelijke Vlaamse staat dan wel anders organiseren?
Wat met de vakbonden en werkgeversorganisaties die zelf hun koehandel regelen? Wat met de ziekenfondsen die verantwoordelijk zijn voor gigantische sociale fraude?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB is nu net bij uitstek een neocorporatistische partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Oeps. Ben ik dan een parlementslid van een 'neocorporatistische partij'? Als u wat concreter wordt, kan ik zeggen of dat juist is.
Globaal gezien stellen we als VB vast dat vakbonden en ziekenfondsen niet de meest transparante structuren zijn; dat hun boekhouding minder gereglementeerd is als de boekhouding van politieke partijen; dat met name de vakbonden een aantal taken uitvoeren die in een fatsoenlijk democratisch land taken van de overheid zijn. Wat niet betekent dat ik mij wil verliezen in een eindeloze oorlog met vakbonden en ziekenfondsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw partij staat even goed het corporatistische model van "'overleg" tussen werknemers en werkgevers voor. Daarin verschilt uw partij dus niet fundamenteel van de sociaal-democratie noch van de solidaristen. Al zal uw partij allicht een aantal parameters anders invullen dan de anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het klopt dat dit een ondereel van het corporatistische model is dat bij ons zeker gehoor vindt. Zoals misschien wel meer dingen, want wie verstaat er nu wat juist onder corporatisme? En hoe ver gaan we er dan in?
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat uw partij zich laat leiden door 'belangen' en 'belangengroeperingen'. Niet door rede en zorgzaamheid voor 'de mens'.
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Alle partijen zijn dus neocorporatistisch...
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Toch die waar ik 't programma van uitgepluist heb. Geen idee van de kleinere partijen/jongere (maagdelijke) partijen.