Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni) Voormalig assistent van enkele politici (waaronder Frits Bolkestein), eerst journalist bij NRC Handelsblad en nadien voor De Standaard en Knack. Sluit zich begin 2009 aan bij LDD en wordt prompt opgevoerd als lijsttrekker voor Europa. Nadien wordt de lijst nog aangepast in een constructie waarbij J-M Dedecker de lijsttrekker wordt en Eppink de 2de plaats krijgt en 1ste opvolger wordt.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2009, 11:21   #1
Jedd
Banneling

Standaard LDD en klimaatverandering

ik stelde de vraag al eerder in de sessie van uw partijgenoot Peter Reekmans, maar vond het antwoord dat ik daar kreeg onbevredigend, dus schotel ik dezelfde vraag aan u voor :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Beste,

kan u me even duiden wat het standpunt is van LDD omtrent klimaatverandering ?

ik heb gemerkt dat partijleider JMDD cirkelt rond een klimaatscepticisme dat vooral héél erg onwetenschappelijk is en vooral blijkt geeft aan een buikgevoel dat niet WIL dat er een door menselijke toedoen ontstane klimaatverandering, omdat de politieke implicaties te onwelvallig zijn.

Ik zou dan ook graag weten of het officiële partijstandpunt de wetenschappelijke realiteit aanvaard of niet, want het is me niet helemaal dudielijk of LDD dat doet.

ik heb gemerkt dat naast JMDD heel wat figuren die rondom de partij cirkelen de wetenschap chargeren (bv in denktanks als cassandra) met artikels die al evenmin enigzins wetenschappelijk zijn (ik verwijs bijvoorbeeld naar de belabberde stukjes die Hans Labohm ten berde brengt op de Dagelijkse Standaard blog van Joshua Livestro) maar vooral bestaan uit het najagen van de bias die niet WIL dat er een antropogene klimaatverandering is.

Persoonlijke mailcontacten met Paul Schiettekat (auteur van het milieuprogramma) waren onbevredigend, omdat hij ontzettend vaag bleef. En omdat hij bleef cirkelen omtrent het verwerpen van wetenschap, zonder dat hardop te willen gezegd hebben.

Kan u, zonder gebruikmaking van vage gemeenplaatsen, het partijstandpunt van LDD even verduidelijken ?

Laatst gewijzigd door Jedd : 30 mei 2009 om 11:32.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 18:40   #2
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Schiettekat heeft ondertussen ldd ook al vaarwel gezegd. Ik heb wel een stukje van Derk-Jan zelf waar hij het opneemt tegen de milieu-hysterie hier nog op mijn pc. Was er wel van gecharmeerd.
Oud 30 mei 2009, 18:42   #3
Jedd
Banneling

Standaard

Sinds wanneer is Schiettekat weg ?

heb nog met hem gemaild ergens in het voorjaar.
Oud 30 mei 2009, 18:46   #4
Jedd
Banneling

Standaard

en even gegoogled en inderdaad, Eppink heeft zich al over het onderwerp uitgesproken.

http://dierenbevrijding.blogspot.com...dering-en.html

die blogpost legt m.i. al duidelijk de vinger op de wonde
Oud 30 mei 2009, 19:32   #5
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Sinds wanneer is Schiettekat weg ?

heb nog met hem gemaild ergens in het voorjaar.
Ergens eind Maart als ik me niet vergis... 't zijn er zoveel, een mens moet het maar kunnen bijhouden hé? Google't U het ook even op?

Laatst gewijzigd door dominatrix : 30 mei 2009 om 19:32.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 21:44   #6
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Google't U het ook even op?
gevonden

Citaat:
Over de reden waarom Paul Schietekat de partij verlaat, is hij heel formeel: (...) “De voorbije maanden moest ik echter met lede ogen toezien op de afbouw van de rechtlijnigheid in ons partijprogramma. Ik zou een verkiesbare plaats krijgen op de lijst in Oost-Vlaanderen indien ik, als enige voorzitter in de partij, mijn functie als Pronvinciaal Voorzitter zou opgeven. Dat was een restant van een mondelinge overeenkomst die nu blijkbaar anderen goed uitkomt. De insteek van BV’s, nieuwkomers en vooral het shoppen naar lokale politieke mandatarissen vlak voor de verkiezingen is er mij teveel aan. Ik ga nu het project dat ik begin januari 2007 aankondigde, opnieuw leven inblazen.”

Voor Paul Schietekat is het onaanvaardbaar dat hardwerkende partijleden zomaar aan de kant worden geschoven. Vooral in een partij waar de voorzitter constant refereert naar zijn onaangename ervaring met de NVA, die hij nu zelf in zijn partij toepast. LDD heeft altijd beweert te zullen passen voor BV’s en mensen die denken dat politiek een genetisch overdraagbaar fenomeen is.

Misschien ook iets leuks voor mijnheer Eppink om op te reageren, want uiteindelijk is hij één van die BV's (jaja, 't is goed) die de hardwerkende oorspronkelijke partijleden uit het moedernest heeft gedrukt als een onbeschroomde koekoek.

Is de LDD een partij waar een snoetje en een derderangs BV-schap met verhoopte bijhorende stemmensuccesjes belangrijker zijn dan ideologie ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be