Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 00:44   #1
Nighthearse
Vreemdeling

Nighthearse's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Hierbij wil ik op iets wijzen dat sommigen wellicht een barstende hoofdpijn zal bezorgen. Ik ben verheugd u te melden dat ik getuige ben van een behoorlijk staaltje jeugdwelzijnswerk in mijn geliefde stad Gent. Met name in de buurt van de Sleepstraat en Blaisantvest. In deze Turkse buurten is namelijk Kadanz gevestigd. Stevig gesubsidieerd en gericht op kansarme, en in die wijken dus allochtone jongeren en kinderen. Sommigen zullen wel razend zijn als ik vertel dat deze werkingen uitstekend en efficiënt werk leveren. De kinderen komen niets te kort...hebben elke week minstens twee activiteiten, worden nauwkeurig opgevolgd en kunnen op een uitstekend kamp gaan voor behoorlijk weinig geld.
De vestiging op Blaisantvest wordt overigens geleid door een jonge en dynamische Turkse vrouw. Het perfecte voorbeeld van integratie, met een automatische middelvinger naar elke nationalist, daar zij zich in combinatie met zware studies inzet voor haar eigen bevolkingsgroep. Deze vestiging krijgt trouwens nieuwe lokalen, bij de bouw van het nieuwe gerechtsgebouw. De wijken zijn in enkele jaren volledig opgewaardeerd. Er komen nu ook Vlaamse gezinnen wonen...straks krijgen we nog een perfecte symbiose van allochtone en autochtone bevolkingsgroepen. En dat dankzij het vele en serieuze werk van enkele mensen.

Bravoe... 8) weest gegroet

"De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld."
- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 07:08   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als je me nu ook nog zou kunnen vertellen hoeveel extra subsidies dit schitterend initiatief heeft nodig gehad, dan blijft mijn migraine duren.

Citaat:
Stevig gesubsidieerd ....

.
Citaat:
De wijken zijn in enkele jaren volledig opgewaardeerd. Er komen nu ook Vlaamse gezinnen wonen...straks krijgen we nog een perfecte symbiose van allochtone en autochtone bevolkingsgroepen. En dat dankzij het vele en serieuze werk van enkele mensen.
Klinkt als:
De wijken - waar vroeger enkel autochtonen woonden - werden na de komst van grote groepen immigranten volledig verloederd. Na toekenning van hopen subisidies worden ze nu door het Gentse stadbestuur terug opgewaardeerd. Er komen nu ook terug Vlaamse gezinnen wonen.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 08:53   #3
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

Je moet echt niet ver ontwikkeld zijn om te beseffen dat die mensen, toen ze naar hier kwamen, onderbetaald en aanhun lot overgelaten werden...in een land waar ze niks kenden...de taal, de cultuur...alles was vreemd. Een zeer menselijke en begrijpbare reflex is dat ze in elkaars buurt komen wonen om niet volledig verloren te lopen. Gevolg hiervan is een vervelende concentratie die integratie nog veel moeilijker maakt. Maar ze zijn zich daar door aan het vechten...ze hebben zelf de wijk aantrekkelijker gemaakt...en inderdaad, daarvoor waren subsidies nodig. Zoals u wel weet gaat het om kansarme mensen, kansarm omdat ze nooit de kans kregen degelijk te leven. Veel studenten vinden het een gezellige buurt, zeker in de zomer...omdat er dan zoveel mensen op straat zitten en eigenlijk hoor ik geen klachten...allicht zullen die er wel zijn, maar blijkbaar zijn ze te verwaarlozen. Over het algemeen heb ik zo ook wel de indruk dat het allemaal goed lukt met deze wijken.
Alleen het sluikstorten is een groot probleem. En dat moet dan ook aangepakt worden.
Wat die subsidies betreft...ik kan daar geen cijfers op plakken, maar als ik zie welke mogelijkheden ze daar hebben, moet dat wel een mooi bedrag zijn. 8)

P.S. praat erover met uw arts

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 09:10   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet echt niet ver ontwikkeld zijn om te beseffen dat die mensen, toen ze naar hier kwamen, onderbetaald en aanhun lot overgelaten werden...in een land waar ze niks kenden...de taal, de cultuur...alles was vreemd
ik heb er geen enkel probleem mee om even onontwikkeld te zijn dan de mensen die tot 1974 naar hier kwamen, nadien was er namelijk een immigratiestop.
2004-1974 = volgens mijn onontwikkeld brein 30 jaar!

vermits ik in die laatste 30 jaar geen extra subsidies mocht ontvangen, kan het dan ook niet anders dan dat ik in die onderontwikkelde fase blijf steken.
Heb je nu geen medelijden met me?

Citaat:
Alleen het sluikstorten is een groot probleem.
Op de een of andere manier slaag ik er wel in om mijn vuilnis op de correcte manier buiten te zetten! Als ik het nu niet doe, krijg ik dan extra subsidies voor vuilniszakken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 maart 2004, 09:28   #5
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

Amai, wat een manier om te discusiëren.
Ten eerste, die mensen waren volstrekt niet onderontwikkeld en dat zijn ze nog steeds niet. Ik denk dat je integratie nogal onderschat. Ge zult waarschijnlijk zelf nooit naar een totaal ander land trekken met het idee dat het leven daar veel beter zal zijn, om dan te belanden in een land waar ze je links laten liggen...dus ik denk niet dat jij daar een oordeel kan over vellen.
Trouwens, wat een idee om over onderontwikkeling te beginnen...ik zei alleen maar, in andere woorden, dat "het niet moeilijk te begrijpen is dat..." Ge zit er dingen bij te halen die volstrekt niet relevant zijn...zagen om te zagen...En wat dat sluistorten betreft, dat zullen waarschijnlijk enkelingen zijn, want zoveel ligt er nu ook weer niet.
Trouwens ik had het over de subsidies voor jeugdwelzijnswerk Kadanz volgens mij...niettemin blijf ik vinden dat die mensen recht hadden op geld om hun wijk en daarmee ook de stad aantrekkelijker te maken. Als gij nu nen tuin op u dak wilt aanmaken of uwe gevel wilt opwaarderen, dan krijgde gij als braaf en onderontwikkeld vlaminkske ook subsidies

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 09:34   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat een idee om over onderontwikkeling te beginnen...ik zei alleen maar, in andere woorden, dat "het niet moeilijk te begrijpen is dat..."
nee, JIJ zei:

Je moet echt niet ver ontwikkeld zijn om te beseffen dat die mensen, toen ze naar hier kwamen, onderbetaald en aanhun lot overgelaten werden...in een land waar ze niks kenden...de taal, de cultuur...alles was vreemd

wie begon er hier over ontwikkelingsniveau?

Oud 30 maart 2004, 09:42   #7
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

Man, ik leg toch net uit dat dat in andere woorden wilde zeggen "het is niet moeilijk te begrijpen dat..."!!!!!
Het was geen opening tot een discussie over ontwikkeld zijn of niet!! Dat doet geheel niet ter zake!!!!!

Wordt moe van uzelf ofzo!

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 09:59   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

m'n beste,
het is voor mij nu eenmaal WEL moeilijk te begrijpen dat men na DERTIG jaar nog steeds extra voorzieningen moet hebben om die mensen in dit land te onderhouden!
Hoeveel decennia denk je dat ze dat nog vol moeten houden?

Oud 30 maart 2004, 10:07   #9
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

Ik zeg niet dat er veel geld in verkeerde dingen wordt gestopt, dat is zeker zo en daar moet zeker iets aan veranderen...maar een project als dat van Jeugdwelzijnswerk Kadanz vind ik persoonlijk wel iets nuttig! Het houdt de kinderen van de straten, het leert hen de waarden kennen van ons land...de begeleiders zijn allemaal vlamingen...
Kadanz heeft heel veel gedaan voor de wijk en voor de mensen en dat kan toch alleen maar goed uitkomen voor de rest van Vlaanderen? Het is een voorbeeld dat integratie wel degelijk KAN lukken...En ik zeg niet dat ze niet nog veel werk hebben, dat hebben ze zeker. Maar je kan niet ontkennen dat het in die dertig jaar serieus beter is gaan worden met die wijk.
Punt is dat er meer geld zou moeten worden gestoken in taalcursussen dan in pakweg voetbalploegen (Het schijnt dat je extra subsidies krijgt vanaf dat er meer dan 15 allochtonen in je zaalvoetbalploeg zitten). Taal is 90% van integratie en daar moet nog heel veel aan gedaan worden...

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 10:12   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

vzw Kadanz is één van de vele zwaargesubsidieerde migrantenorganisaties die Gent "rijk" is! Zo kreeg kadanz in 2002 niet minder dan een slordige 100.000 euro voor haar "activiteiten". Het probleem is dat er geen controle op deze "activiteiten" is! Het Vlaams Blok heeft zo al verschillende vzw laten opdoeken omdat ze het belastingsgeld misbruikten en stadseigendom toeëigenden. Zo de Turkse vzw 'rifboys" waar al het meubilair verdween die hun uitgeleend werd door de stad of vzw jeugdhuis el paso waar de technische dienst van de stad wekelijks nieuwe stopcontacten, lampen, sanitaire toestellen mocht komen vervangen....
Ondanks de financiële problemen van de stad Gent waardoor zij de belastingen moest verhogen, de parkeerkosten de hoogte injaagt, bespaart op brandweer en politietaaken,... blijven zij miljoenen pompen in allochtoonse vzw's!

meer info op www.vlaamsblokgent.org
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 10:20   #11
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

Beste,

Ik kan u verzekeren dat de activiteiten van Kadanz goed worden opgevolgd...zeker nu het geld van de stad, na de decentralisatie van het jeugdwerk. Er is een covenant gesloten en dat wordt voldoende opgevolgd. Er zijn inderdaad vzw's die volstrekt inefficiënt werken en waar (te) veel geld naar gaat...maar ik kan u wel verzekeren dat Kadanz efficiënt en correct werkt...Dat kan u zelf nagaan als u dat wilt...ik heb begrepen, aan uw foto te zien dat u zelf van Gent bent...

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 11:15   #12
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Het is toch goed dat subsidies nu wel goed worden besteed en dat een vzw voor allochtonen wel goed werkt? Ik snap niet waarom jullie op dit enkel feit zo veel kritiek hebben terwijl jullie zelf constant zeggen dat er iets moet gedaan worden aan die integratieproblemen. Nu wordt er eens iets gedaan, maar dat is weer niet goed omdat het geld kost. Er zijn zo veel zaken waar we voor betalen die niet direct in ons voorbeeld spelen, moeten die dan ook afgeschaft worden? Er worden inderdaad subsidies slecht besteed, en juist daarom vind ik dat dit geval wel eens een compliment verdient.
Maar ja, ze allemaal buitengooien is natuurlijk gemakkelijker en goedkoper, maar ik dacht dat onze welvaartstaat juist pleitte voor de beste oplossing en niet de goedkoopste of gemakkelijkste.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 12:00   #13
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nighthearse
Ge zult waarschijnlijk zelf nooit naar een totaal ander land trekken met het idee dat het leven daar veel beter zal zijn, om dan te belanden in een land waar ze je links laten liggen...dus ik denk niet dat jij daar een oordeel kan over vellen.
Een westerling die naar een ander land migreert, vertrekt niet onvoorbereid en rekent er zeker NIET op dat het gastland hem bij zijn handje neemt, hem confortabel installeert, hem bij aankomst omringt met een leger consultants en infodiensten om hem wegwijs te maken.
Waarom zijn het steeds diezelfde migranten die zich verkneukelen in hun glansrol van weerloze, initiatiefloze, onberedzame, onmondige slachtoffertjes?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 12:09   #14
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Migranten blijven ons handenvol geld kosten, geld dat anders geïnvesteerd kon worden in onderwijs, infrastructuur, sociale zekerheid. Waarom wordt er geen kosten-batenanalyse gemaakt over het integratiebeleid? Omdat men zou moeten vaststellen dat we er een financiële kater aan overhouden. Het volk heeft het recht te weten wat de massale instroom van vreemdelingen op ons grondgebied kost. Alle cijfers omtrent worden naar goede gewoonte verborgen gehouden door de overheid.
Oud 30 maart 2004, 12:34   #15
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het perfecte voorbeeld van integratie, met een automatische middelvinger naar elke nationalist
nou moe, middelvinger opsteken naar flaminganten is een voorbeeld van 'perfecte integratie'?
zullen we dat misschien ineens opnemen in de inburgeringscursus voor migranten?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 12:56   #16
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
m'n beste,
het is voor mij nu eenmaal WEL moeilijk te begrijpen dat men na DERTIG jaar nog steeds extra voorzieningen moet hebben om die mensen in dit land te onderhouden!
ooit gehoord van kansarmoede? er zijn vlaamse gezinnen die al 4generaties in armoede leven. moeten wij dan ook maar stoppen met die te steunen? want klaarblijklijk voldoen zij niet aan uw kosten-batenanalyse.
toch vreemd dat als er iets gedaan wordt tegen het migrantenprobleem, dat daar zoveel kritiek op komt.
zijn jullie (vlaamse rakkers) dan niet gediend met een daling van de criminaliteit, een betere tewerkstelling en een betere integratie? zijn dat geen programmapunten van het blok waaraan gewerkt wordt?
welke oplossingen geven jullie vanuit de rechtse hoek? want ik zie hier weer veel geklaag, maar weinig concrete werk-tools. maar dat is heel typerend voor Blok-fanaten.
Oud 30 maart 2004, 12:59   #17
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Beste,

Ik kan u verzekeren dat de activiteiten van Kadanz goed worden opgevolgd...zeker nu het geld van de stad, na de decentralisatie van het jeugdwerk. Er is een covenant gesloten en dat wordt voldoende opgevolgd. Er zijn inderdaad vzw's die volstrekt inefficiënt werken en waar (te) veel geld naar gaat...maar ik kan u wel verzekeren dat Kadanz efficiënt en correct werkt...Dat kan u zelf nagaan als u dat wilt...ik heb begrepen, aan uw foto te zien dat u zelf van Gent bent...
Misschien kan u mij inderdaad zeggen waar men dit kan nagaan? Ik ben benieuwd!
Oud 30 maart 2004, 13:02   #18
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het is toch goed dat subsidies nu wel goed worden besteed en dat een vzw voor allochtonen wel goed werkt? Ik snap niet waarom jullie op dit enkel feit zo veel kritiek hebben terwijl jullie zelf constant zeggen dat er iets moet gedaan worden aan die integratieproblemen. Nu wordt er eens iets gedaan, maar dat is weer niet goed omdat het geld kost. Er zijn zo veel zaken waar we voor betalen die niet direct in ons voorbeeld spelen, moeten die dan ook afgeschaft worden? Er worden inderdaad subsidies slecht besteed, en juist daarom vind ik dat dit geval wel eens een compliment verdient.
Maar ja, ze allemaal buitengooien is natuurlijk gemakkelijker en goedkoper, maar ik dacht dat onze welvaartstaat juist pleitte voor de beste oplossing en niet de goedkoopste of gemakkelijkste.
zijn aparte zwemlessen en theekranjes voor islamitische vrouwen dan goed voor de integratie? want het probleem is juist dat die clubjes juist bedoeld zijn om hun eigen cultuur te bewaren en niet om zich aan te passen aan onze maatschappij!
Oud 30 maart 2004, 13:08   #19
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
Citaat:
m'n beste,
ooit gehoord van kansarmoede? er zijn vlaamse gezinnen die al 4generaties in armoede leven. moeten wij dan ook maar stoppen met die te steunen? want klaarblijklijk voldoen zij niet aan uw kosten-batenanalyse.
toch vreemd dat als er iets gedaan wordt tegen het migrantenprobleem, dat daar zoveel kritiek op komt.
zijn jullie (vlaamse rakkers) dan niet gediend met een daling van de criminaliteit, een betere tewerkstelling en een betere integratie? zijn dat geen programmapunten van het blok waaraan gewerkt wordt?
welke oplossingen geven jullie vanuit de rechtse hoek? want ik zie hier weer veel geklaag, maar weinig concrete werk-tools. maar dat is heel typerend voor Blok-fanaten.
Kansarmoede? Dat is weer zo'n modewoordje waar men de knuffelpolitiek tov vreemdelingen goed praat! Waarom moeten we positieve discriminatie tov vreemdelingen goedvinden? waarom moeten we goedkeuren dat mensen met een tweede woning in Turkije of marokko, die sateliet-tv, gsm, internet, een bmw,... enz hier steun krijgen terwijl onze bejaarden en gehandicapten op straat terechtkomen?
En oplossingen vindt je terug in onze publicaties of op de site van het Blok!
Oud 30 maart 2004, 13:13   #20
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De wijken zijn in enkele jaren volledig opgewaardeerd. Er komen nu ook Vlaamse gezinnen wonen...
Klinkt als:
De wijken - waar vroeger enkel autochtonen woonden - werden na de komst van grote groepen immigranten volledig verloederd. Na toekenning van hopen subisidies worden ze nu door het Gentse stadbestuur terug opgewaardeerd.
De komst van vreemdelingen naar een wijk als oorzaak van verloedering aanhalen is goedkoop en volkomen fout.

Elke redelijke mens weet dat uw keuze van woning beperkt is door uw budget, maw 'n OCMW-trekker kan geen huis in een villawijk huren. Zeker de eerste jaren kwamen migranten (daar zaten weinig doktoors of advocaten tussen) dus in de traditioneel slechtere buurten van grootsteden terecht. Molenbeek bvb is nooit een gemeente van sjiek volk geweest.

De arme Belgen die konden, verhuisden dan ook snel naar ietsje betere buurten om plaats te maken voor de nieuwe lichting armen. Dat politiekers bij stadsrenovatie en -verfraaiing pas als het geld haast op was, keken naar de gemeenten/straten met sukkelaars in, zal niemand verbazen. Je wilt vooral de dikke burgers te vriend houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be