![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni) Voormalig assistent van enkele politici (waaronder Frits Bolkestein), eerst journalist bij NRC Handelsblad en nadien voor De Standaard en Knack. Sluit zich begin 2009 aan bij LDD en wordt prompt opgevoerd als lijsttrekker voor Europa. Nadien wordt de lijst nog aangepast in een constructie waarbij J-M Dedecker de lijsttrekker wordt en Eppink de 2de plaats krijgt en 1ste opvolger wordt. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Beste Derk-Jan,
In ware American-style, neem ik alvast de vrijheid u bij de voornaam te noemen. Doch stelde ik mijzelf, wellicht in een temporele vlaag van zinsverbijstering, onlangs de volgende vraag: Hoe sterk zijn de liberalen in het Europa van de 27? Liberaal is uiteraard een rekbaar begrip. Zo noemt de VLD zichzelf liberaal en houdt ze ten bewijze daarvan als schaamdoekje een jobkorting voor van, wat is het, 300 euro? Voor wie tienduizend(en) euro aan belastingen betaalt is dat natuurlijk een druppel op de hete plaat. Doch dit ter zijde. Daarnaast merk ik op dat ik mij ooit heb laten vertellen dat de vroegere Oostblok landen die nu Lidstaat zijn, liberalere politici produceren dan de traditionele liberale partijen in de Westerse landen. De slinger die wat langs de andere kant doorslaat, om het met een metafoor te zeggen. Bon, om to the point te komen: Hoe sterk, denkt u, is dat deel van de liberale fractie (fractie in de niet politieke betekenis vh woord) in het Europees parlement/de Commissie dat een waarlijk liberale economische koers wil varen en dat dan ook in de stempraktijk brengt? Alvast bedankt voor uw antwoord, en veel succes met de komende campagneweken.
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011. Laatst gewijzigd door Maximus Aurelius : 31 mei 2009 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waterzuivering, Antwerpse haven, waterafvoer en zo verder, zijn nog steeds economische bedrijfigheden waar een monopolie heerst en de bevolking word uitgebuit tot de laatste druppel bloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Bijkomend, naar aanleiding van de opmerking van Jantje,
Op welke domeinen van de real economy meent u dat een verdere integrering vd nationale markten noodzakelijk is, dus de financial services (FSAP) ter zijde gelaten.
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() LDD een liberale partij ? Met welke fractie gaat LDD in het EP samenzitten ? (Libertas ?)
(PVV ?) De Nedeerlandse echte ? liberalen VVD en D66 zitten alvast samen in de liberale fractie van het EP - SLP (de "vlaamse D66) vaart in het EP een meer regionalistische koers. Zou een beetje duidelijkheid in de politiek niet gemakkelijk zijn ? Ook de N-VA en de CD&V zitten in dezelfde fractie (EVP) zoals de partij van Berlusconi met zijn fascistische burgemeester van Rome en de kleindochter van Mussolini... Maar misschien is het belangrijkste voor vele kandidaten gewoon er te mogen zitten en wat praatjes verkopen om de reputatie van een parlement als "praatbarak" te bevestigen.