Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2015, 22:56   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Co-housing, creatief wonen

Wie doet het, wie durft? Graag je ervaringen.

Met twee kinderen zoek ik iets om in te wonen, maar ik moet ook nog bouwen in een ander land. Dus twee agenda's. Dat betekent: sparen.

Zijn er mensen die creatieve woonoplossingen kennen? Wij willen voorlopig nog huren, en beetje spaargeld in 't buitenland investeren.

Ik vond een groot pand waarin één gezin kan, en dan nog een paar studenten. Maar ik weet niet of dat wel zo slim is. Weinig privacy enzo.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 23:13   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Heb je niet genoeg geld om een huis te kopen in het buitenland?

En om welk land gaat het? Congo?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 19 juli 2015 om 23:14.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 23:13   #3
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 19 juli 2015 om 23:13.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 23:40   #4
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Van delen komt kwelen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 00:01   #5
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Met twee kinderen zoek ik iets om in te wonen, maar ik moet ook nog bouwen in een ander land. Dus twee agenda's. Dat betekent: sparen.

Zijn er mensen die creatieve woonoplossingen kennen? Wij willen voorlopig nog huren, en beetje spaargeld in 't buitenland investeren.

Ik vond een groot pand waarin één gezin kan, en dan nog een paar studenten. Maar ik weet niet of dat wel zo slim is. Weinig privacy enzo.
Ik heb pas een nieuw kot gebouwd voor mijn hond.
Maar het oude staat nog overeind. Als je wil, verhuur ik het u...15 vierkante meter. 500 euros per maand.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 01:27   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Zie PB

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 02:11   #7
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wilt ge bouwen in de Congo, C2C ?
Oud 20 juli 2015, 17:59   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Informatie op de site van de Bretton Woods instelling, de Wereldbank. Over het bouwen van een huis in de DRC.
Dealing with Construction Permits in Congo
  • STANDARDIZED WAREHOUSE
  • Estimated cost of construction: CDF 19,010,573
  • City: Kinshasa
CDF 19.010.573 = 18.883,55 euro
Dit is de gemiddelde prijs om een "warehouse" te bouwen in Kinshasa, inclusief alle procedures die moeten doorlopen worden.
Oud 20 juli 2015, 18:22   #9
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Hmmm, nieuwe woonvormen kunnen best wel een voordelige uitdraai hebben, co housing is ook zoiets, dit wil zeggen dat in 1 huis twee tot 3 a 4 generaties in kunnen wonen...en het interessante hieraan is verdeel dat huis zodanig dat de oudste op het gelijkvloers komen, de allerjongsten bovenaan, de ouders in het midden.

Dan bespaar je op allerlei onnodige kosten die anders op je eentje of met twee moet opbrengen, stel duidelijke afspraken wat gemeenschappelijk is en wat nog privacy is (de individuele kamers of van koppels)...je moet niet egoïstisch zijn omtrent dat, je bent dan nog vrij om te gaan en staan waar je maar wil...mits zeer goede afspraken met elkaar...met wildvreemde mensen waar je een huis te delen hebt met de echte originele eigenaar geldt hetzelfde, maakt gebruik van eventuele talenten van de betreffende inwoners en doe je er voordeel mee zonder daarvoor in protest te komen, je bijdrage tot de taken kunnen dan het best gewaardeerd worden en de eigenaar zelf kan er meer aan hebben dat het huis gezamenlijk onderhouden wordt met ieders eigen taak, eentje zit graag buiten in de tuin te wroeten wel geef die die kans ook, alles wat met de tuin te maken heeft kun je dan afspreken wie wat kan doen, met een beetje discipline is dat werk op een mum van enkele uurtjes gedaan, dan ben je vrij om iets anders te gaan doen, immers je hebt je taak volbracht...waarom je nog zorgen maken over de privacy ? dat wordt automatisch gerespecteerd.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 18:45   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus als opa en oma sterven mogen de nakomelingen een verdieping zakken en mag de jongere generatie trouwen?

wat als schoonzoon/dochter niet opschiet met de schoonouders en schoongrootouders?

Het lijkt me een woonvorm rechtstreeks uit clan-gebieden waar de individuele personen niks te zeggen hebben maar de clan-overste het laatste woord heeft. In onze individuele maatschappij is dit niet vol te houden.

Wat met verkopen? echtscheiding? kinderloze generatie? erfenis? twee kinderen die willen blijven wonen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juli 2015 om 18:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 18:54   #11
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus als opa en oma sterven mogen de nakomelingen een verdieping zakken en mag de jongere generatie trouwen?

wat als schoonzoon/dochter niet opschiet met de schoonouders en schoongrootouders?

Het lijkt me een woonvorm rechtstreeks uit clan-gebieden waar de individuele personen niks te zeggen hebben maar de clan-overste het laatste woord heeft. In onze individuele maatschappij is dit niet vol te houden.

Wat met verkopen? echtscheiding? kinderloze generatie? erfenis? twee kinderen die willen blijven wonen?
Neen, als beide sterven in eigen huis zakt iedereen van verdieping afhankelijk van de omstandigheden en de gewijzigde situaties van ieder individu, zodat er plaatsvrijkomt voor nieuwe kinderen van degene die een verdieping gezakt zijn !

Niets te clan overste, de eigenaar van dat huis is de baas en dat zijn meestal de oudsten die op het gelijkvloers leven, zij zijn op termijn wel afhankelijk van hun kinderen op de hulp die ze er aan kunnen hebben en trouwens als de kinderen het huis uit zijn zal dat op termijn ook zijn gevolgen hebben op het huis, want op oudere leeftijd is het niet meer haalbaar om dat huis nog te onderhouden...maar de baas kan daar anders over denken en toch rekening houden met zijn/haar eigen omstandigheden, kinderen kunnen dit niet zomaar aan zich voorbij laten gaan als de band onderling sterk genoeg is...je beseft wel door een te sterke doorgedreven individuele vrijheid moet je de aandacht proberen te verleggen naar de beste mogelijkheden in plaats van het huis uit te trekken en vervolgens nog eens komen bedelen bij je eigen ouders omdat je niet genoeg hebt aan wat je verdiend !

Voordeel hiervan is je beschermd je eigen buurt en je kan zonder problemen de wijde wereld intrekken door middel van reizen...en tegelijkertijd toch levenslang in je eigen omgeving te blijven wonen...maar het probleem is de wettelijkheid hiervan en hoe dat geregeld wordt onder de familieleden onderling...in plaats van te verkopen omdat het opbrengt kun je beter regelen zodat het kind in rechte lijn automatisch (mede)eigenaar wordt na de dood van de ouders.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 20 juli 2015 om 19:13.
Oud 20 juli 2015, 21:36   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ik , persoonlijk , heb geleerd , ik deel mijn kot niet !!
Maar zij dit wel (graag) willen doen , moet kunnen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 21:54   #13
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik , persoonlijk , heb geleerd , ik deel mijn kot niet !!
Maar zij dit wel (graag) willen doen , moet kunnen !!
Jouw goed recht ook !

Jij weet waarom, ik weet dat dit nefast zal zijn voor de toekomst...de zorg voor elkaar en toch onafhankelijk in het leven staan is mogelijk...

Maar het maakt niet uit als je dood bent, dat is ook jouw goed recht maar een naïeve instelling...

Geld is voor mij geen hoge prioriteit, ik geniet ruimschoots van het leven, en ik kom niets te kort...maar goed ik aanvaard deze positie totdat ik betere opties ken of heb...daarom leef of probeer ik alvast te leven alsof het mijn laatste moment is !
Oud 20 juli 2015, 22:00   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
daarom leef of probeer ik alvast te leven alsof het mijn laatste moment is !
Soms leer je door/uit fout beslissingen ,
en nu dus .... , pluk ik voortaan de dag

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 01:22   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Housing Supply in Democratic Republic of Congo
8 aug 2013
Affordable housing supply within the DRC is still in its early stages of conception. With a population of more than 70 million people, with a staggering 71 percent living below the poverty line, housing supply is limited to the minority elites. Available data on housing provision is limited compared to data for the high end market. In many areas, people still use natural materials to build informal houses for themselves.

(...) In 2009, a Chinese company, China Machinery and Equipment Import and Export Corporation, announced a plan to build 2.5 million social houses. The project is expected to commence in 2015 and will be undertaken in four phases. It will be affordable by all income levels. An Italian company, Schnell House, has also expressed interest in investing in the housing sector. The company plans to build 500 000 houses in the province of North Kivu with prices of US$ 4 000 or US$15 000.

(...) Beyond the limited, high-end market, however, a clash between statutory and customary land laws undermines property market developments and achieving legal title. Land administration systems are lacking. As a result, where land titling does exist, the price is high (US$800 to US$1 000 per hectare). In Kinshasa, land values are even higher – an estimated US$100 000 per hectare in well-serviced residential areas.
Een probleem voor wat de wetgeving betreft.
Een conflict tussen traditionele ongeschreven wetten enerzijds
en de geschreven wetten, zoals ze uitsluitend afdwingbaar zijn in ons rechtssysteem, anderzijds.
Op plaatsen waar de rechtszekerheid groter is zijn de prijzen navenant.
Chinese projecten die 2.500.000 sociale woningen tegelijk willen realiseren.
Hallucinant. Die gaan toch rechtszekerheid vragen, mijns inziens.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 juli 2015 om 01:25.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 10:36   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

C2C, waarom geeft u niet in 1 keer de juiste benaming aan uw wens.
Het oprichten van een Kolchoz.
Oud 21 juli 2015, 10:44   #17
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=C2C;7745859]Wie doet het, wie durft? Graag je ervaringen.

Ik vond een groot pand waarin één gezin kan, en dan nog een paar studenten. Maar ik weet niet of dat wel zo slim is.
Citaat:
Weinig privacy enzo.[/
QUOTE]

Als je in een rijwoning woont heb je ook zoveel privacy niet ? das nu toch het zelfde spel... er zijn nu eenmaal mensen die graag samen hokken ... en er zijn er die graag alleen wonen ... als ik zie hoeveel mensen op festivals zitten op elkaar gepakt ze vinden dit leuk.... dicht op elkaar...dus ...kan dit geen probleem zijn..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 12:31   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niets te clan overste, de eigenaar van dat huis is de baas en dat zijn meestal de oudsten die op het gelijkvloers leven, zij zijn op termijn wel afhankelijk van hun kinderen op de hulp die ze er aan kunnen hebben en trouwens als de kinderen het huis uit zijn zal dat op termijn ook zijn gevolgen hebben op het huis, want op oudere leeftijd is het niet meer haalbaar om dat huis nog te onderhouden...maar de baas kan daar anders over denken en toch rekening houden met zijn/haar eigen omstandigheden, kinderen kunnen dit niet zomaar aan zich voorbij laten gaan als de band onderling sterk genoeg is...je beseft wel door een te sterke doorgedreven individuele vrijheid moet je de aandacht proberen te verleggen naar de beste mogelijkheden in plaats van het huis uit te trekken en vervolgens nog eens komen bedelen bij je eigen ouders omdat je niet genoeg hebt aan wat je verdiend !
Noteer: één zin.

Wat als de ouders (eigenaars van het generatie-huis) verschillende kinderen hebben en het huis dus geërfd wordt door vb. drie kinderen? Wie mag dan blijven wonen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 juli 2015, 12:33   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw goed recht ook !

Jij weet waarom, ik weet dat dit nefast zal zijn voor de toekomst...de zorg voor elkaar en toch onafhankelijk in het leven staan is mogelijk...

Maar het maakt niet uit als je dood bent, dat is ook jouw goed recht maar een naïeve instelling...

Geld is voor mij geen hoge prioriteit, ik geniet ruimschoots van het leven, en ik kom niets te kort...maar goed ik aanvaard deze positie totdat ik betere opties ken of heb...daarom leef of probeer ik alvast te leven alsof het mijn laatste moment is !
ooit, toen de sociale zekerheid of de staat niet zorgde voor solidarieit en herverdeling, was het normaal dat men in familieverband voor elkaar zorgde.

Nu moet iedereen een grote brok van zijn inkomen (50% via werkgever+18% privé) afstaan aan de RSZ zodat deze taken via de staat worden overgenomen.
Het is ofwel het ene ofwel het andere. Niet eerst 70% van iemand middelen inpikken om dan te zeggen dat ze zelf (na hun dagtaak) moeten instaan voor de ouders.

Oud 21 juli 2015, 19:34   #20
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Informatie op de site van de Bretton Woods instelling, de Wereldbank. Over het bouwen van een huis in de DRC.
Dealing with Construction Permits in Congo
  • STANDARDIZED WAREHOUSE
  • Estimated cost of construction: CDF 19,010,573
  • City: Kinshasa
CDF 19.010.573 = 18.883,55 euro
Dit is de gemiddelde prijs om een "warehouse" te bouwen in Kinshasa, inclusief alle procedures die moeten doorlopen worden.
Danku Nr.10.

Bouwen in Congo is niet duur, maar het is de rechtszekerheid die mankeert (zoals je in je andere post aangeeft).

Het gebeurt voortdurend dat een clan (dikwijls van "kasaïens") plots op uw perceel staat met papieren en zegt dat het van hen is. Dan ga je naar de rechter, en dan begint het getouwtrek: zij die het meeste greenbacks onder tafel kunnen schuiven winnen de zaak.

Het is die verborgen kost die vele investeerders afschrikt.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be