Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2009, 10:04   #1
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard Immigratie of worden we onder de voet gelopen?

Hoe betrouwbaar deze cijfers zijn blijft een open vraag maar hallucinant zijn ze in elk geval. Het geeft echter wel even een ander beeld dan wat men de bevolking blijft voorspiegelen.

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Indien correct ziet het er voor jullie kinderen niet zo goed uit de volgende paar decennia.....
Oud 7 juni 2009, 10:16   #2
Depth of Field
Banneling

Standaard

EEN woord: Dekolonisatie.

De Europeanen zijn in Afrika allemaal buitengeschopt, dus moeten de Afrikanen niet komen zagen als subiet het omgekeerd gebeurt.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 11:41   #3
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Hoe betrouwbaar deze cijfers zijn blijft een open vraag maar hallucinant zijn ze in elk geval. Het geeft echter wel even een ander beeld dan wat men de bevolking blijft voorspiegelen.

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Indien correct ziet het er voor jullie kinderen niet zo goed uit de volgende paar decennia.....
U gelooft in deze (christelijke) propaganda?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 12:30   #4
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Hoewel dat filmpje een aantal grove fouten in het cijfermateriaal bevat, valt niet te ontkennen dat het aantal moslims de afgelopen vier decennia is verveelvoudigd in de westerse wereld, zoals hieronder aangetoond voor Nederland:

Citaat:
Bijna helft van Rotterdam allochtoon

De stad Rotterdam telt relatief steeds minder autochtone inwoners. Op 1 april van dit jaar was het aandeel autochtone Nederlanders 52,9 procent. Dat blijkt uit de cijfers van de bevolkingsmonitor van statistisch bureau COS.

lees verder
Hier het cijfermateriaal van Rotterdam op een rijtje: http://www.cos.rotterdam.nl/Rotterda...aal%202009.pdf

Voor de goede orde: het merendeel van die niet-westerse allochtonen in Rotterdam (en elders in Nederland) bestaat dus uit moslims.

Voorts:

- Nederland heeft momenteel ruim 16,5 miljoen inwoners, waarvan er officïeel 1 809 310 van niet-westerse afkomst zijn (1e en 2e generatie - de 3e generatie wordt al niet eens meer meegerekend). Het aantal illegalen zit hier overigens dus ook al niet bij

- Van die 1 809 310 niet-westerse allochtonen van de 1e en 2e generatie zijn er 341 528 Marokkanen, 378 330 Turken en 616 000 overige niet-westerse allochtonen (voor het merendeel moslims) - de aparte groepen van Surinamers en Antillianen zijn hier verder buiten beschouwing gelaten aangezien dat over het algemeen geen moslims zijn.

- Dat alles betekent dus dat er in Nederland ruim 1.000.000 moslims zijn.

- Kijk ook even naar de jaartallen voor de verschillende groepen niet-westerse allochtonen. Ook daar is zeer duidelijk te zien dat met name het aantal Marokkanen, Turken en overige niet-westerse allochtonen veel en veel harder stijgt dan het aantal Surinamers en Antillianen

Bovenstaand cijfermateriaal afkomstig van: Centraal Bureau voor de Statistiek

Deze cijfers zouden zelfs bij de grootste die-hard multicullers een alarmbelletje moeten doen rinkelen...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 12:43   #5
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hoewel dat filmpje een aantal grove fouten in het cijfermateriaal bevat, valt niet te ontkennen dat het aantal moslims de afgelopen vier decennia is verveelvoudigd in de westerse wereld, zoals hieronder aangetoond voor Nederland:

Hier het cijfermateriaal van Rotterdam op een rijtje: http://www.cos.rotterdam.nl/Rotterda...aal%202009.pdf

Voor de goede orde: het merendeel van die niet-westerse allochtonen in Rotterdam (en elders in Nederland) bestaat dus uit moslims.

Voorts:

- Nederland heeft momenteel ruim 16,5 miljoen inwoners, waarvan er officïeel 1 809 310 van niet-westerse afkomst zijn (1e en 2e generatie - de 3e generatie wordt al niet eens meer meegerekend). Het aantal illegalen zit hier overigens dus ook al niet bij

- Van die 1 809 310 niet-westerse allochtonen van de 1e en 2e generatie zijn er 341 528 Marokkanen, 378 330 Turken en 616 000 overige niet-westerse allochtonen (voor het merendeel moslims) - de aparte groepen van Surinamers en Antillianen zijn hier verder buiten beschouwing gelaten aangezien dat over het algemeen geen moslims zijn.

- Dat alles betekent dus dat er in Nederland ruim 1.000.000 moslims zijn.

- Kijk ook even naar de jaartallen voor de verschillende groepen niet-westerse allochtonen. Ook daar is zeer duidelijk te zien dat met name het aantal Marokkanen, Turken en overige niet-westerse allochtonen veel en veel harder stijgt dan het aantal Surinamers en Antillianen

Bovenstaand cijfermateriaal afkomstig van: Centraal Bureau voor de Statistiek

Deze cijfers zouden zelfs bij de grootste die-hard multicullers een alarmbelletje moeten doen rinkelen...

Iemand moet eens met cijfers aankomen dat het grote deel van die moslims uit het buitenland zijn gemigreerd.

Logisch dat het aantal moslims stijgt, als er al zoveel generaties van die bevolkingsgroepen hier leven.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 13:02   #6
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Verwijder dat filmpje eens. De fouten die erin staan, gaan de schaamte voorbij.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 13:25   #7
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Iemand moet eens met cijfers aankomen dat het grote deel van die moslims uit het buitenland zijn gemigreerd.

Logisch dat het aantal moslims stijgt, als er al zoveel generaties van die bevolkingsgroepen hier leven.
Het gaat er niet zozeel om waar die moslims vandaan komen oorspronkelijk, maar wel om het feit dat ze nu hier zitten en dat die groep moslims schrikbarend blijft groeien.

Hoe bent u of uw (groot)ouders hier gekomen?

En ruim een halve eeuw geleden woonden er zowat geen moslims in Nederland:
Citaat:
Sinds 1947 is de islam op de een of andere manier aanwezig in de Nederlandse maatschappij.

(...)

In dat jaar hebben missionarissen van de Ahmadiyya-Qadian beweging uit Pakistan de islam naar Nederland gebracht. In de daaropvolgende jaren werden de eerste twee moskeeën in Nederland gebouwd.

(...)

In de jaren zestig van de 20e eeuw arriveerden de eerste Turkse en Marokkaanse gastarbeiders, die hun eigen moskeeën stichtten en vrij vroegen op islamitische feestdagen. In de jaren '70 werd de gezinshereniging wettelijk geregeld. Verder ging, naast de bouw van nieuwe moskeeën, de aandacht meer en meer uit naar de stichting van Islamitisch onderwijs in Nederland. In 2006 waren er 47 islamitische basisscholen en twee middelbare scholen.
Uit een onderzoek bleek dat er vraag was naar tenminste honderd basisscholen. Sinds halverwege de jaren negentig van de 20e eeuw bestaan er twee (niet door de overheid erkende) islamitische universiteiten, terwijl er in 2005 minstens vier officieuze islamitische instituten voor hoger onderwijs geteld werden.

(...)

Het geschatte aantal moskeeën lag in 2005 rond de 300.

(...)

Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders.

islam in Nederland
Hier alvast een leuk interactief kaartje waarmee men precies kan zien waar welke niet-westerse allochtonen zich in Nederland bevinden:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...llochtonen.htm

Wilt u meer? Dan kunt u hier naar hartelust allehande cijfer- en beeldmateriaal opvragen: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/home/default.htm
Oud 7 juni 2009, 13:33   #8
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet zozeel om waar die moslims vandaan komen oorspronkelijk, maar wel om het feit dat ze nu hier zitten en dat die groep moslims schrikbarend blijft groeien.

Hoe bent u of uw (groot)ouders hier gekomen?

En ruim een halve eeuw geleden woonden er zowat geen moslims in Nederland:

Hier alvast een leuk interactief kaartje waarmee men precies kan zien waar welke niet-westerse allochtonen zich in Nederland bevinden:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...llochtonen.htm

Wilt u meer? Dan kunt u hier naar hartelust allehande cijfer- en beeldmateriaal opvragen: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/home/default.htm

Hoe vorm ik een gevaar voor jou?
Oud 7 juni 2009, 13:57   #9
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe vorm ik een gevaar voor jou?
Het gaat niet om u als individu, maar om u als deel van een groter geheel, de umma.

Een totalitaire religieus-politieke doctrine als de islam, gecombineerd met middeleeuwse gebruiken van het platteland van derde wereldlanden enerzijds, en de westerse manier van leven, doen en denken anderzijds, zijn gewoon niet met elkaar compatibel. Daar komen vroeg of laat wrijvingen van -er zijn reeds voorbeelden te over van die wrijvingen- en dat wil ik, en met mij een steeds groter deel van de autochtone bevolking, dus niet.
Oud 7 juni 2009, 20:13   #10
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om u als individu, maar om u als deel van een groter geheel, de umma.

Een totalitaire religieus-politieke doctrine als de islam, gecombineerd met middeleeuwse gebruiken van het platteland van derde wereldlanden enerzijds, en de westerse manier van leven, doen en denken anderzijds, zijn gewoon niet met elkaar compatibel. Daar komen vroeg of laat wrijvingen van -er zijn reeds voorbeelden te over van die wrijvingen- en dat wil ik, en met mij een steeds groter deel van de autochtone bevolking, dus niet.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik volg die religie. Hoe vorm ik een gevaar voor u?
Oud 7 juni 2009, 22:39   #11
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik volg die religie. Hoe vorm ik een gevaar voor u?
Hij zegde het net. Individueel ben jij geen gevaar. Als deel van de 50 miljoen islamieten in Europa ben je er wel één. Het gevaar is nu net dat er teveel zijn .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 09:04   #12
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Verwijder dat filmpje eens. De fouten die erin staan, gaan de schaamte voorbij.
Moet het maar verdwijnen omdat het in uw multiculturele visie niet past?
Als je eens in een stad loopt kan je zien dat er wel wat waarheid kan in schuilen.
Volgens mijn bron bij het ministerie wonen er bv 17% allochtonen, waarvan het merendeel allachtonen, in mijn geboortedorp Aalst. Als je daar de reeds, op papier althans, genaturaliseerde "Belgen" bij zou tellen kom je al snel op 30% en dat, mijn beste, is een probleem voor de Vlaamse Aboriginal die zich er absoluut niet meer thuis voelt.

Laatst gewijzigd door lantjes : 8 juni 2009 om 09:10.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:24   #13
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ten eerste kan je de realiteit moeilijk propaganda noemen en ten tweede is voor de westerling geloof niet van belang, wél ons democratisch gedachtengoed.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:47   #14
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
ten eerste kan je de realiteit moeilijk propaganda noemen en ten tweede is voor de westerling geloof niet van belang, wél ons democratisch gedachtengoed.
Ten eerste zit dat propagandafilmpje vol met 'blunders' en 'veronderstellingen'. Zo zou de bevolking van België momenteel voor 25% bestaan uit moslims en zou 50% van alle nieuw geboren kinderen moslim zijn . Propaganda dus...
Ten tweede: wat verstaat u onder 'westerling'? Voor vele Zuid- en Oost-Europese landen is het Katholicisme weldegelijk van belang. Kijk maar naar landen als Spanje, Portugal, Italië, Griekenlnd, Polen enz... .
Oud 17 juni 2009, 11:52   #15
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste zit dat propagandafilmpje vol met 'blunders' en 'veronderstellingen'. Zo zou de bevolking van België momenteel voor 25% bestaan uit moslims en zou 50% van alle nieuw geboren kinderen moslim zijn . Propaganda dus...
Ten tweede: wat verstaat u onder 'westerling'? Voor vele Zuid- en Oost-Europese landen is het Katholicisme weldegelijk van belang. Kijk maar naar landen als Spanje, Portugal, Italië, Griekenlnd, Polen enz... .
Ja en?

Heeft het katholicisme ook maar iets te maken met het Westen of met Westerling zijn?

De meeste Oost-Europese landen zijn overigens Russisch-, Grieks, of Servisch-orthodox. De Baltische staten hoofdzakelijk lutheraans.
Oud 17 juni 2009, 12:00   #16
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja en?

Heeft het katholicisme ook maar iets te maken met het Westen of met Westerling zijn?

De meeste Oost-Europese landen zijn overigens Russisch-, Grieks, of Servisch-orthodox. De Baltische staten hoofdzakelijk lutheraans.
Natuurlijk. Het Christendom, waaronder het katholicisme, heeft onze Westerse cultuur enorm beïnvloed. Dus ja, het heeft zeker iets te maken met het Westen en/of Westerling zijn.
Oud 17 juni 2009, 12:01   #17
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indien dat niet waar is, hoe komt het dan dat voor de nieuwgeboren jongetjes mohammed de meest gekozen naam is in brussel? in mechelen is 50% van de kinderen in de lagere school moslim....

trouwens, als je je baseert op pakweg de afgelopen 50j kan je echt wel dingen veronderstellen, zelfs dingen gaan voorspellen! is natuurlijk alleen maar mogelijk indien je bereid bent te leren uit de geschiedenis.

een westerling is voor mij iemand die de westerse democratische waarden aanhangt; dat kunnen dus ook moslims zijn alhoewel ik vermoed dat het alleen de héél gematigde moslims zullen zijn die zo'n gedachtengoed kunnen respecteren.

ik zie de diepkatholieken uit de landen die jij net opgenoemd hebt, niét vechten voor hun godsdienst en ik zie hen geen moslimlanden overspoelen om het katholicisme daar te installeren. d�*�*r ligt voor mij het grote verschil.
de enige westerse katholieken die vechten voor hun godsdienst zijn de noord-ieren; het gros van de katholieken zal hun gedrag afkeuren.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 12:26   #18
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
indien dat niet waar is, hoe komt het dan dat voor de nieuwgeboren jongetjes mohammed de meest gekozen naam is in brussel? in mechelen is 50% van de kinderen in de lagere school moslim....

trouwens, als je je baseert op pakweg de afgelopen 50j kan je echt wel dingen veronderstellen, zelfs dingen gaan voorspellen! is natuurlijk alleen maar mogelijk indien je bereid bent te leren uit de geschiedenis.

een westerling is voor mij iemand die de westerse democratische waarden aanhangt; dat kunnen dus ook moslims zijn alhoewel ik vermoed dat het alleen de héél gematigde moslims zullen zijn die zo'n gedachtengoed kunnen respecteren.

ik zie de diepkatholieken uit de landen die jij net opgenoemd hebt, niét vechten voor hun godsdienst en ik zie hen geen moslimlanden overspoelen om het katholicisme daar te installeren. d�*�*r ligt voor mij het grote verschil.
de enige westerse katholieken die vechten voor hun godsdienst zijn de noord-ieren; het gros van de katholieken zal hun gedrag afkeuren.
"indien dat niet waar is, hoe komt het dan dat voor de nieuwgeboren jongetjes mohammed de meest gekozen naam is in brussel? in mechelen is 50% van de kinderen in de lagere school moslim...."

U hebt het over Brussel en Mechelen. De cijfers in dat propagandafilmpje spreken over heel België. Gelooft u nu werkelijk dat 50% van alle nieuw geboren kindjes in België 50% moslim is?
Feit is dat de cijfers in dat propagandafilmpje exorbitant en fel overdreven zijn. Men wil de mensen (onterechte) angst aanjagen.

"trouwens, als je je baseert op pakweg de afgelopen 50j kan je echt wel dingen veronderstellen, zelfs dingen gaan voorspellen! is natuurlijk alleen maar mogelijk indien je bereid bent te leren uit de geschiedenis."

Iedereen kan veronderstellingen en zelfs voorspellingen maken. Doch zijn deze zelden correct. Ik hecht er dus geen belang aan.

"ik zie de diepkatholieken uit de landen die jij net opgenoemd hebt, niét vechten voor hun godsdienst en ik zie hen geen moslimlanden overspoelen om het katholicisme daar te installeren. d�*�*r ligt voor mij het grote verschil.
de enige westerse katholieken die vechten voor hun godsdienst zijn de noord-ieren; het gros van de katholieken zal hun gedrag afkeuren"

Klopt, dat hebben ze enkele eeuwen geleden al eens gedaan. Dat is toen niet zo goed afgelopen. Het christendom heeft trouwens nooit iets anders gedaan dan zich verspreiden over de wereld, vaak met geweld. Kijk maar naar Latijns-Amerika, Afrika, Australië, Noord-Amerika e.d... .
Oud 17 juni 2009, 12:33   #19
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, dat hebben ze enkele eeuwen geleden al eens gedaan. Dat is toen niet zo goed afgelopen.
Geef mij eens één voorbeeld van een moslimland dat onder de voet is gelopen en waar het katholicisme is geïnstalleerd. Of wilde u voor de zoveelste keer uw kruisvaardersverhaaltje gaan opdissen? Dat is namelijk zo'n acht eeuwen geleden, en was bovendien (deels) een verdedigingsoorlog tegen de oprukkende islam.

Citaat:
Het christendom heeft trouwens nooit iets anders gedaan dan zich verspreiden over de wereld, vaak met geweld. Kijk maar naar Latijns-Amerika, Afrika, Australië, Noord-Amerika e.d... .
Ja, en omdat het christendom in het verleden die fout gemaaktheeft, moet men in het heden maar accepteren dat de islam zulks nog steeds doet?

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 17 juni 2009 om 12:33.
Oud 17 juni 2009, 12:37   #20
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef mij eens één voorbeeld van een moslimland dat onder de voet is gelopen en waar het katholicisme is geïnstalleerd. Of wilde u voor de zoveelste keer uw kruisvaardersverhaaltje gaan opdissen? Dat is namelijk zo'n acht eeuwen geleden, en was bovendien (deels) een verdedigingsoorlog tegen de oprukkende islam.

Ja, en omdat het christendom in het verleden die fout gemaaktheeft, moet men in het heden maar accepteren dat de islam zulks nog steeds doet?
"Geef mij eens één voorbeeld van een moslimland dat onder de voet is gelopen en waar het katholicisme is geïnstalleerd. Of wilde u voor de zoveelste keer uw kruisvaardersverhaaltje gaan opdissen? Dat is namelijk zo'n acht eeuwen geleden, en was bovendien (deels) een verdedigingsoorlog tegen de oprukkende islam."

En Hitler voerde ook een verdedigingsoorlog tegen de Joden zeker?

"Ja, en omdat het christendom in het verleden die fout gemaaktheeft, moet men in het heden maar accepteren dat de islam zulks nog steeds doet?"

Neen, maar het zou hypocriet zijn om 'onszelf' als engeltjes voor te stellen, nietwaar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be