Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 21:41   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Stalker krijgt in Brugge dezelfde straf als verkrachter

Jaar cel voor verkrachting minderjarige
Een 45 jarige man uit Blankenberge is voor de rechtbank van Brugge veroordeeld tot een jaar cel voor de verkrachting van het vriendinnetje van zijn stiefdochter. De feiten speelden zich af in april 2007 toen het meisje op bezoek was. Naast een celstraf moet hij het slachtoffer 2500 euro morele schadevergoeding betalen. Hij is ook voor vijf jaar zijn burgerrechten kwijt. Het parket vorderde zijn onmiddelijke aanhouding en de rechter stemde daarme in.
Bron HLN (KLDZ) 28 mei 2009 bladzijde 17.

Mijn vriend de “Blankenbergse stalker “ is nog niet bekomen van het jaar effectieve gevangenistraf dat hij eveneens kreeg van een Brugse rechtbank. Maar dan wel voor het versturen van een paar mails per maand naar het Blankenbergsstadbestuur.
Krant (hln) schrijft in zijn editie van 26.05.09 (dag van het vonnis) dat het over dreigmails zou gaan. Dit zijn leugens die iedereen kan bevestigen. Aangezien dat er van elke mail een kopie werd gestuurd naar elk gemeenteraadslid Johan Van Eeghem en Jurgen Content inbegrepen lid van de oppositiepartij (sp-a) maar die op geen enkel ogenblik zijn tussengekomen in het conflict. Nochtans werd dat beloofd door eerstgenoemde.
De mails waren enigszins vredig opgesteld, ik herhaal het nogmaals, er werden geen scheldwoorden noch dreigementen in de mails geuit. Ook persoonlijke dreigementen (fysiek) vonden nooit plaats.
Ook PC Blankenberge VZW die al deze mails verstuurde en dus niet Henri Vandenbosch heeft daar de nodige kopieen van in bezit.
Mijn vriend “de Blankenbergse stalker” heeft nu de keuze, tussen verzet aantekenen (in Brugge) of in beroep gaan in Gent.
Hij meent dat het vergelijk tussen de opgelegde straffen in deze twee misdrijven allesbehalve vertrouwen geeft in het Brugse rechtspraak. Daarom denk ik dat het, Het Hof van Beroep van Gent zal worden.
Of misschien laat hij alles zoals het is, en laat zo Brugge met de gevolgen van dit vonnis voor het beleefd stalken van een overheid. Studenten recht zullen dan de gelegenheid krijgen om te smullen van de inhoud van dit gerechtelijk dossier.
De pers was de dag van het vonnis bereid voor sensatie, de volgende dagen was alles stil. De vrije meninguiting kon/mocht verloren gaan.
Het kan niemand nog iets schelen.
PS
Waar blijft Yves Leterme die zei “iedereen mag mij mailen”?
Schijnbaar komt er in Gent nog een staartje bij,een tweede zaak in Blankenberge iets met een syndicus en een abnormale tussenkomst van een invloedvol iemand.. Net zoals voor de eerste zaak is mijn vriend de "Blankenbergse stalker" in het bezit van nodige bewijzen die de machtafwending bewijzen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:04   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Daar gaan we weer...

Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:10   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het ziet ernaaruit dat ze uw vriend uit blankenberge fameus met zijn piet hebben.
Oud 2 juni 2009, 22:11   #4
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Niemand verplicht je om deze post te lezen, Raf.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:18   #5
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wilt dit zeggen dat die verkrachter er makkelijk is vanaf gekomen of die stalker te hard is gestraft?

Laatst gewijzigd door Metternich : 2 juni 2009 om 22:18.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:35   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Niemand verplicht je om deze post te lezen, Raf.
En niemand verbiedt mij om erop te reageren, omaplop. Jij al helemaal niet.
Oud 2 juni 2009, 23:58   #7
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Inderdaad schandalig, moet je vriend nu trouwens ooit een dag zitten of blijft het bij de boete. Op zich betwijfel ik dat je verhaal helemaal klopt (iedereen zal zijn viend verbloemen) maar afhankelijk van de mails die hij zou gestuurd hebben kan hij in het ergste geval veel, nutteloos werk geschept hebben en als dan een verkrachten ongeveer een even zware straf krijgt dan kan je je inderdaad vragen stellen.

Oh, en Raf, dit is nog steeds een discussiefora dus posts met inhoud en met wat respect is aangewezen, tenslotte zijn wie hier niet in de dierentuin, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 2 juni 2009 om 23:58.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 07:13   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh, en Raf, dit is nog steeds een discussiefora dus posts met inhoud en met wat respect is aangewezen, tenslotte zijn wie hier niet in de dierentuin, nietwaar?
Zou je dat denken? Het lijkt er nochtans vaak op dat het hier wel degelijk een dierentuin is... Het is hier trouwens een discussieforum.
Oud 3 juni 2009, 07:33   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

....
Krant (hln) schrijft in zijn editie van 26.05.09 (dag van het vonnis) dat het over dreigmails zou gaan. Dit zijn leugens die iedereen kan bevestigen.

....
Sorrie maar met de beste wil van de wereld kan ik dat niet bevestigen.
Dus: dat iedereen dat kan bevestigen, is een leugen.

Anderzijds begin ik me wel gestalkt te voelen door het aantal opgestarte draden over een bietekwiet in godbetert Blankendinges.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 07:37   #10
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Is Blankenberge een dictatuur?
Het enige wat je wil als voorzitter van een vereniging is dat wanneer men de vereniging iets verwijt het op een gerechtvaardige manier plaatsvindt. En zeker als het zoals in dit geval tot een totaale uitsluiting gaat van de vereniging in kwestie.
Als je sinds je oprichting lid bent van de plaatselijke sportraad “afdeling competitie” dan nog , je van deze raad verwacht dat hij tussenkomt en beide partijen aanhoord, dat is democratie.
Dit gebeurde in Blankenberge niet.
Nee, pc blankenberge vzw kreeg ineeens een rode kaart waarbij zij samen met al haar leden op straat werden gezet met verlies van hun eigen locatie. Dit terwijl de burgemeester een jaar voordien nog per brief stelde dat beide verenigingen in het publieke park welkom waren.
Mijn vriend de “ Blankenbergse stalker” stelt vandaag twee zaken vast die in geval zij zouden gelden, de vereniging geen enkel probleem zouden gemaakt hebben van hun verwijdering.
1.- De juiste onpaartijdige bemiddeling van de sportraad en de reden die tot een sanctie kon leiden.
2.-Indien het ganse zou plaatsvinden op privé gronden en niet op het openbaar domein.
3.-De aanwezigheen de drang van de sportambtenaar van Blankenberge om de locatie te willen doorgeven aan zijn vriend van de Blankenbergse bloso F.D.
4.-De Blankenbergse apartheid tegenover vreemde luizen ook aangespoelde genoemd.

Is dat nu zoveel gevraagd, dat wanneer je vereniging kapot wordt gemaakt omdat zij van een dag op de andere zonder locatie wordt gezet, je geldige redenen vraagt?
Onlangs, na de uitspraak van het vonnis en het op televisie en in de pers komen vroeg mijn vriend de “blankenbergse stalker” aan een insider van het stadhuis –hoe komt het dat in deze zaak altijd maar de burgemeester is die in beeld komt? Terwijl dat buiten de ocmw voorzitter heel het schepencollege klacht met burgerlijke partijstelling heeft ingediend.
De man antwoordde het volgende – zij mogen niet, voor deze zaak spreekt alleen de burgemeester zelf.
Waarop mijn vriend antwoordde - dat kan niet, is er dan nog niets veranderd op het stadhuis?
Bijlange niet antwoordde de man!
Dit geeft aan waarom het nooit tot onderhandelingen kwam tussen een sportclub van 1400 leden en het College. Nochtans stelde de schepen van sport in het begin – daar (Leopoldpark) is toch genoeg plaats voor twee verenigingen. Sindsdien hebben wij geen enkel commentaar meer gekregen, ook niet van de stadsarchitect die stelde dat er op het openbaar domein niet mag gebouwd worden.
Het gebeurd nu in het Albertpark opnieuw men is aan het bouwen waarbij er op 2/3 van het publiek park beslag werd gelegd.
Ondertussen stellen wij ons de vraag waar de vrije meninguiting van open-vld gebleven is, waarom kwam het hier tot een klacht, of heeft de partij ook geen vat op deze burgemeester?
Deze waarheden mogen niet onder de grond blijven de Overheden moeten er van leren.

Ook op dit forum willen wij graag een discussie- débat brengen of dit allemaal wel kan. Verenigingen zijn tenslotte daar voor de mensen, verdienen zij geen respect voor hun werkingen.

Zijn de bevoegdheden van een Overheid onbeperkt of moeten zij nog altijd ethisch en fatsoenlijk blijven?
Graag jullie reactie?

PS
wie kent er een goede advocaat die samen met haar wil opkomen voor de vrije meninguiting?
Wie kan pc blankenberge helpen tot een eigen internet adres, blog of iets waar zij alle documenten kan publiceren?
Dank bij voorbaat.

[email protected]
Oud 3 juni 2009, 08:01   #11
monza
Gouverneur

Standaard

Seffens gaan we nog denken dat gij die bleiter uit blankenberge zijt.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 08:42   #12
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

[quote=monza;4142403]Seffens gaan we nog denken dat gij die bleiter uit blankenberge zijt.[/QUOTE

In deze tijden van verkiezingen heeft het duidelijk niet alleen te maken met het onderwerp "stalken".
Het is belangrijk dat diegene die op dit forum blauw zouden gaan stemmen geinformeerd worden hoe bepaalde leden van deze partij handelen.
En dat is wat ik doe, informeren om te verhinderen dat er nog op open-vld zou gestemd worden.
Zoals reeds gezegd hebben Marino Keulen en Dirk Van Mechelen al de Blankenbegse gevallen laten doorgaan.
Dus wees gerust buiten de verkiezingenperiode zal het bleiten �* la Anciaux stoppen.
Het gaat mijn verstand te boven dat na alles wat Verhofstadt en paars aangericht hebben er nog zoveel bewondering te vinden is voor deze man.

Ik ben benieuwd hoeveel (onbewuste) er voor hem gaan stemmen.
Schijnbaar is Slangen een goede reklameman die zijn product goed kan verkopen of niet?
Oud 3 juni 2009, 08:45   #13
monza
Gouverneur

Standaard

Ik ben blij dat een subjectief iemand als u mij komt inlichten met nonsens. Dat gaat zeker mijn idee over de politiek beinvloeden, ik heb gezien dat hier 2 jaar gebrult is over hoe rap vlaanderen zijn bananen republiek zou krijgen. Hoe dat LT alles ging veranderen en BdW de walen en de profiteurs kordaat zou aanpakken.
Samen met uw nonsens over hoe slecht blauw is en uw sterke argumentatie gaan we de wereld zeker veranderen.
Oud 3 juni 2009, 09:34   #14
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Ik ben blij dat een subjectief iemand als u mij komt inlichten met nonsens. Dat gaat zeker mijn idee over de politiek beinvloeden, ik heb gezien dat hier 2 jaar gebrult is over hoe rap vlaanderen zijn bananen republiek zou krijgen. Hoe dat LT alles ging veranderen en BdW de walen en de profiteurs kordaat zou aanpakken.
Samen met uw nonsens over hoe slecht blauw is en uw sterke argumentatie gaan we de wereld zeker veranderen.
Het is toch niet meer dan normaal van aan te kondigen dat het liberaal systeem failliet is.
waarom heb je anders al dat publiek geld nodig om te overleven.
In Amerika, jullie groot voorbeeld heeft is het ganse verzopen en dan maar na alleen maar 200 jaar bestaan.
GM is voor 60 procent in handen van de staat.
Het liberalisme overleeft alleen maar omdat jullie (iedereen kent ons) beslag leggen en elke dag meer op ons geld.
Het is nooit zo erg geweest, de staatsfinancieen zijn net zoals een warenhuis, iedereen bediend zich om iedereen kent ons in leven te houden. Maar zien waar dat dit allemaal gaat eindigen? Hopelijk houden de brave burgers hun geld onder de matras.

Jullie nemen zelf aan dat de zelfstandige die goed gehandeld hebben ( banken enz..) vandaag benadeeld worden door al deze die zich slecht hebben gedragen.
De goede zouden vandaag moeten heersen en goede zaken doen (kopjes) maar zelf dat houden jullie tegen.
Laat ze maar failliet gaan, zij zullen altijd vervangen worden door anderen.

Wat er nu gebeurd is alles kunstmatig in leven houden op onze kosten en zonder enige waarborg op obejectie gegronden kansen om toch niet te moeten toegeven dat jullie systeem niet werkt, failliet zijn jullie dat is de waarheid. En toch blijven jullie och toch zo arrogant.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 3 juni 2009 om 09:38.
Oud 3 juni 2009, 09:39   #15
monza
Gouverneur

Standaard

De goede? Die wat vroeger de mensen onderdrukten, geen rechten wilden geven aan de vrouwen, en iedere op zondag een verhaaltje kwamen wijsmaken in de kerk. Of bedoelt ge die brulapen die vinden dat mohammed al ons geld krijgt? Of nee ge hebt over die ander flippo's die denken dat alles opgelost is als we het land splitsen, de staatszender stoppen en dat Brussel dan eentalig nederlands zal zijn.
Oud 3 juni 2009, 18:52   #16
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het ziet ernaaruit dat ze uw vriend uit blankenberge fameus met zijn piet hebben.
Pas op, Raven! Subiet brengt ge de Raf nog op ideeën!
Oud 3 juni 2009, 19:53   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Pas op, Raven! Subiet brengt ge de Raf nog op ideeën!
Een idee waar jij blijkbaar als eerste op kwam... Een teken aan de wand, zou ik zeggen.
Oud 5 juni 2009, 09:41   #18
kanselier
Banneling

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...=regio_artikel
kanselier is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be