Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 14:52   #1
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Persmededeling, 22 april 2004

SPIRIT PLANT AANSLAG OP VRIJE MENINGSUITING

Tot haar grote verbijstering ontving de Nationalistische Studentenvereniging (NSV!) zonet een persmededeling van een zekere mevrouw Sarah Linten, voorzitster van PregoSMS, de officiële jongerenorganisatie van het minipartijtje Spirit, de partij van Bert den blijter.

Daarin roept mevrouw Linten de Academische overheid van de Katholieke Universiteit Leuven op de gespreksavond van de NSV!-Leuven, die deze avond gepland is in één van de lokalen van de KULeuven, te laten verbieden, en wel op basis van de uitspraak die het Hof van Beroep van Gent gisteren velde tegen drie vzw’s van het Vlaams Blok.

De NSV! wenst mevrouw Linten te wijzen op het feit dat de NSV! een STRIKT PARTIJPOLITIEK ONAFHANKELIJKE studentenorganisatie is, die sedert meer dan 25 jaar aan de grote Vlaamse universiteitssteden ingeplant is. De NSV! voelt zich dan ook geenszins aangesproken door het oordeel dat gisteren werd geveld over drie vzw’s van de politieke partij Vlaams Blok.

De NSV! heeft bovendien in de bijna dertig jaar van haar bestaan NOG NOOIT enige klacht wegens overtreding van de wet op het racisme ontvangen, eenvoudigweg omdat niemand de NSV! van racisme of discriminatie kan beschuldigen.

De NSV! wenst erop te wijzen dat bij eerdere activiteiten van de NSV! in een gebouw van de KULeuven steevast de orde werd verstoord door extreem-linkse groupuscules �* la ALS, MLB, SJW en ander fraais, al dan niet ondersteund door hun extreem-gewelddadige 'wapenbroeders' uit het Leuvense krakersmilieu.

De NSV! wijst erop dat, in bovenvernoemde situaties, zij en haar individuele leden steeds hun waardigheid hebben behouden en in die zin de sluitende afspraken met de Politie en de Academische Overheid steeds in de meest strikte zin van het woord hebben nageleefd.

De NSV! wil bij deze haar diepe ongerustheid uitdrukken over de ware heksenjacht die tegen haar vanuit politiek-correcte hoek blijkbaar wordt georganiseerd.

De NSV! wenst anderzijds haar vertrouwen in de Academische Overheid van de KULeuven te bevestigen en is ervan overtuigd dat de Alma Mater Lovaniensis het recht op vrije meningsuiting als hoogste academisch goed zal blijven beschouwen.

Het Academisch recht op vrije meningsuiting is té diep verankerd in de traditie van de KULeuven om het zomaar, op instigatie van een dergelijk doorzichtige beschuldiging al deze van mevrouw Linten, te grabbel te gooien.

Jürgen Branckaert
Praeses NSV!-Leuven 2003-04

Hans Verreyt
Nationaal Voorzitter NSV! 2001-...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 14:59   #2
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
De NSV! wenst mevrouw Linten te wijzen op het feit dat de NSV! een STRIKT PARTIJPOLITIEK ONAFHANKELIJKE studentenorganisatie is, die sedert meer dan 25 jaar aan de grote Vlaamse universiteitssteden ingeplant is.
Haha, met deze zin lach ik...

Voor de rest is het natuurlijk niet nodig om jullie meetings te verbieden.
Oud 22 april 2004, 15:18   #3
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Ach, zal ik het maar effe zeggen wat ik met eigen ogen zag

Ik ben de oprichter van Studiant en ben tevens zes jaar voorzitter geweest. Eén van de activiteiten van Studiant is het uitbaten van de Waddiswoar-kalenders welke in heel het studentenleven omhoog werden gehangen. En dat betekent dat ik ook in alle café's kwam waar ze moesten ophangen.
Eén van die café's was een nationalistische café dat eigendom was van het NSV. Dat was gelegen aan de Stijfselrui te Antwerpen. Als je daar binnen rondkeek, dan hingen daar de affiches van allerlei nationalistische strekkingen, ook van de Volksunie zaliger. En die bleven er mooi hangen. Er waren ook een aantal leden die zich steevast nationalist noemden maar zich niet aansloten bij het Vlaams Blok. Sommigen distantieerden zich zelfs van het Vlaams Blok.

Een tweede feit: het NSV bestaat reeds langer dan het Vlaams Blok zelf. Het werd opgericht in 1976 door Edwin Truyens als afscheuring van het KVHV (Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond). Dat is een jaar voor beruchte Egmontpact waaruit, in enkele stappen, het Vlaams Blok ontstond.

Ook toen al (in de jaren negentig) ging het NSV er prat op dat ze partij-onafhankelijk waren. En na al wat ik daar gezien en gehoord heb ben ik ervan overtuigd dat het ook zo was. Het neemt niet weg dat enkele ex-NSV'ers intussen actief zijn in de politiek. Maar het NSV als organisatie stond wel degelijk los van de partij.

Tot hier mijn betoog.

groetjes,

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 15:27   #4
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
De NSV! wenst mevrouw Linten te wijzen op het feit dat de NSV! een STRIKT PARTIJPOLITIEK ONAFHANKELIJKE studentenorganisatie is, die sedert meer dan 25 jaar aan de grote Vlaamse universiteitssteden ingeplant is.

Ach ja, de NSV is even "onafhankelijk" als de mensen die er deel van uitmaken...

Wanneer je vaststelt dat alle NSV-studenten, met uitzondering van enkele witte raven, een VB-lidkaart op zak hebben of zich als kiezers tot die partij bekennen, hoe "onafhankelijk" is dan de intermediaire vereniging nog??

Desalniettemin is dat géén reden om een heksenjacht te organiseren tegen de NSV of om hen de toegang tot de faciliteiten van de kul te ontzeggen. Tenzij de kul ook niet langer lokalen ter beschikking stelt van andere niet rechtsteeks aan de universiteit verbonden (al dan niet politieke) organisaties en initiatieven.

Maar zelfs dan; zowel Prego als de NSV zijn verschijnselen in de marge in Leuven. Behalve rechtse en linkse groepuscules, en nu ook het slechts virtueel bestaande Prego, ligt niemand er wakker van.

Tot slot nog eentje voor Jürgen B. persoonlijk; want ik ben er zeker van dat jij dit mee leest: neem het niet persoonlijk en het is écht niet bedoeld om de NSV te "saboteren". Het is gewoon de naakte realiteit....

Leve de nationaal-conservatieve revolutie
Oud 22 april 2004, 16:41   #5
Creativo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De NSV! wenst mevrouw Linten te wijzen op het feit dat de NSV! een STRIKT PARTIJPOLITIEK ONAFHANKELIJKE studentenorganisatie is

(...)

Jürgen Branckaert
Gewezen voorzitter Vlaams Blok Jongeren

Citaat:
Hans Verreyt
10de opvolger kamerlijst Antwerpen Vlaams Blok
Creativo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:48   #6
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

jurgen is toen overgestapt naar de VU

is nsv nu ook VU (n-va)
Jean Suys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:50   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Onafhankelijk, met Filip Dewinter als ere-voorzitter van het NSV. Hou jezelf voor de gek man!
Oud 22 april 2004, 16:51   #8
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Onafhankelijk, met Filip Dewinter als ere-voorzitter van het NSV. Hou jezelf voor de gek man!
ere-voorzitter

waar heb je dat weer gevonden
Oud 22 april 2004, 16:55   #9
Bollinasius
Burger

Standaard

och, het NSV wie herinnert ze zich niet van hun studententijd in Leuven ? Dat zijn die mensjes die recht staan en uit volle borst beginnen te zingen alvorens het heerlijke almamaal te verorberen. Soms brachten ze nog enkele van hun 'hits' ten berde. Gelukkig waren de andere studenten tolerant want indien je je binnen een cirkel van 10m bevond van deze mensen, had je er wel degelijk 'last' van.

Ze maakten meer lawaai dan de nachtvluchten nu.

Klak op en vergader maar zou ik zeggen,
Oud 22 april 2004, 17:01   #10
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
och, het NSV wie herinnert ze zich niet van hun studententijd in Leuven ? Dat zijn die mensjes die recht staan en uit volle borst beginnen te zingen alvorens het heerlijke almamaal te verorberen. Soms brachten ze nog enkele van hun 'hits' ten berde. Gelukkig waren de andere studenten tolerant want indien je je binnen een cirkel van 10m bevond van deze mensen, had je er wel degelijk 'last' van.

Ze maakten meer lawaai dan de nachtvluchten nu.

Klak op en vergader maar zou ik zeggen,

het is positief dat je toegeeft dat iedere student de nsv kent

en naar wat ik hoor

een positief beeld hebben van de nsv

"klak op" een zeer oude studententraditie
Oud 22 april 2004, 17:10   #11
Bollinasius
Burger

Standaard

Jean,

ik denk dat u doof bent of een zeer selectief gehoor hebt. Iedereen kent het NSV in Leuven, daar ben ik van overtuigd maar een positief beeld ????
Een spontane reflex aan Hitlerjugend is niet ver weg indien men het NSV ziet - amai nie - waarden en tradities tot daar aan toe maar er bijlopen als een geüniformiseerde 'soldaat', daar passen toch wel vele mensen voor hoor - we gaan hopelijk niet back to the 40's ?

Er zijn nogal wat geschiedkundigen onder de NSV'ers - zeer contradictorisch als je het mij vraagt want Vlaanderen heeft nooit bestaan, er is geen enkele grond waarnaar men kan verwijzen om Vlaanderen als land te claimen maar spreek me gerust tegen !
Oud 22 april 2004, 17:12   #12
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jean,

ik denk dat u doof bent of een zeer selectief gehoor hebt. Iedereen kent het NSV in Leuven, daar ben ik van overtuigd maar een positief beeld ????
Een spontane reflex aan Hitlerjugend is niet ver weg indien men het NSV ziet - amai nie - waarden en tradities tot daar aan toe maar er bijlopen als een geüniformiseerde 'soldaat', daar passen toch wel vele mensen voor hoor - we gaan hopelijk niet back to the 40's ?

Er zijn nogal wat geschiedkundigen onder de NSV'ers - zeer contradictorisch als je het mij vraagt want Vlaanderen heeft nooit bestaan, er is geen enkele grond waarnaar men kan verwijzen om Vlaanderen als land te claimen maar spreek me gerust tegen !
uniform

pet en lint

bij de scouts droegen we een uniform

ik ken wat nsv'ers en ik heb deze nog nooit in uniform gezien
Oud 22 april 2004, 21:09   #13
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Persmededeling, 22 april 2004

SPIRIT PLANT AANSLAG OP VRIJE MENINGSUITING

Tot haar grote verbijstering ontving de Nationalistische Studentenvereniging (NSV!) zonet een persmededeling van een zekere mevrouw Sarah Linten, voorzitster van PregoSMS, de officiële jongerenorganisatie van het minipartijtje Spirit, de partij van Bert den blijter.

Daarin roept mevrouw Linten de Academische overheid van de Katholieke Universiteit Leuven op de gespreksavond van de NSV!-Leuven, die deze avond gepland is in één van de lokalen van de KULeuven, te laten verbieden, en wel op basis van de uitspraak die het Hof van Beroep van Gent gisteren velde tegen drie vzw’s van het Vlaams Blok.

De NSV! wenst mevrouw Linten te wijzen op het feit dat de NSV! een STRIKT PARTIJPOLITIEK ONAFHANKELIJKE studentenorganisatie is, die sedert meer dan 25 jaar aan de grote Vlaamse universiteitssteden ingeplant is. De NSV! voelt zich dan ook geenszins aangesproken door het oordeel dat gisteren werd geveld over drie vzw’s van de politieke partij Vlaams Blok.

De NSV! heeft bovendien in de bijna dertig jaar van haar bestaan NOG NOOIT enige klacht wegens overtreding van de wet op het racisme ontvangen, eenvoudigweg omdat niemand de NSV! van racisme of discriminatie kan beschuldigen.

De NSV! wenst erop te wijzen dat bij eerdere activiteiten van de NSV! in een gebouw van de KULeuven steevast de orde werd verstoord door extreem-linkse groupuscules �* la ALS, MLB, SJW en ander fraais, al dan niet ondersteund door hun extreem-gewelddadige 'wapenbroeders' uit het Leuvense krakersmilieu.

De NSV! wijst erop dat, in bovenvernoemde situaties, zij en haar individuele leden steeds hun waardigheid hebben behouden en in die zin de sluitende afspraken met de Politie en de Academische Overheid steeds in de meest strikte zin van het woord hebben nageleefd.

De NSV! wil bij deze haar diepe ongerustheid uitdrukken over de ware heksenjacht die tegen haar vanuit politiek-correcte hoek blijkbaar wordt georganiseerd.

De NSV! wenst anderzijds haar vertrouwen in de Academische Overheid van de KULeuven te bevestigen en is ervan overtuigd dat de Alma Mater Lovaniensis het recht op vrije meningsuiting als hoogste academisch goed zal blijven beschouwen.

Het Academisch recht op vrije meningsuiting is té diep verankerd in de traditie van de KULeuven om het zomaar, op instigatie van een dergelijk doorzichtige beschuldiging al deze van mevrouw Linten, te grabbel te gooien.

Jürgen Branckaert

Hans Verreyt
Oud 23 april 2004, 10:44   #14
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Ach ja, de NSV is even "onafhankelijk" als de mensen die er deel van uitmaken...

Wanneer je vaststelt dat alle NSV-studenten, met uitzondering van enkele witte raven, een VB-lidkaart op zak hebben of zich als kiezers tot die partij bekennen, hoe "onafhankelijk" is dan de intermediaire vereniging nog??
Inderdaad. Daarom dat ik systematisch het NSV de officieuze studentenorganisatie van het VB noem.

Citaat:
Desalniettemin is dat géén reden om een heksenjacht te organiseren tegen de NSV of om hen de toegang tot de faciliteiten van de kul te ontzeggen. Tenzij de kul ook niet langer lokalen ter beschikking stelt van andere niet rechtsteeks aan de universiteit verbonden (al dan niet politieke) organisaties en initiatieven.

De NSV is géén erkende studentenbeweging aan de KUL. Dit omwille van hun racistische ideologie.
In het verleden konden ze hun activiteiten dan ook niet organiseren in gebouwen van de KUL, maar waren ze genoodzaakt dit te doen in zaaltjes van café's en dergelijke.
De huidige coördinator studentenbeleid (die o.a. de lokalen al dan niet ter beschikking stelt) is zelf echter nogal rechts, en sinds hij het mag beslissen krijgt de NSV systematisch lokalen van de KUL. De ALS heeft daar al verschillende keren terecht tegen geprotesteerd.

Vrije meningsuiting is niet hetzelfde als onbeperkt recht om gratis en zonder voorwaarden alle mogelijke gebouwen mogen gebruiken. Als de KUL als voorwaarde stelt dat een vereniging de rechten van de mens onderschrijft vooraleer ze hun lokalen mogen gebruiken vind ik dat zelfs een goede zaak. Daarom ook dat ik mee heb geprotesteerd tegen die wijziging in het beleid van de KUL.

Citaat:
nogal een belachelijke slogan van de NSV als ge het mij vraagt... een conservatieve revolutie, poging tot humor ofzo?
wb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 15:16   #15
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Citaat:
nogal een belachelijke slogan van de NSV als ge het mij vraagt... een conservatieve revolutie, poging tot humor ofzo?
weet ik veel, vraag dat aan degene aan wiens brein dit gedrocht ontsproten is

Overigens wat mij betreft mogen ze zowel Prego, NSV, als de LSP, ALS SJW of whatever de toegang ontzeggen tot de faciliteiten (en nu gaan alle flaminganten automatisch stommiteiten roepen) van de KULeuven.

Oud 23 april 2004, 15:41   #16
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise
Ach, zal ik het maar effe zeggen wat ik met eigen ogen zag

Ik ben de oprichter van Studiant en ben tevens zes jaar voorzitter geweest. Eén van de activiteiten van Studiant is het uitbaten van de Waddiswoar-kalenders welke in heel het studentenleven omhoog werden gehangen. En dat betekent dat ik ook in alle café's kwam waar ze moesten ophangen.
Eén van die café's was een nationalistische café dat eigendom was van het NSV. Dat was gelegen aan de Stijfselrui te Antwerpen. Als je daar binnen rondkeek, dan hingen daar de affiches van allerlei nationalistische strekkingen, ook van de Volksunie zaliger. En die bleven er mooi hangen. Er waren ook een aantal leden die zich steevast nationalist noemden maar zich niet aansloten bij het Vlaams Blok. Sommigen distantieerden zich zelfs van het Vlaams Blok.

Een tweede feit: het NSV bestaat reeds langer dan het Vlaams Blok zelf. Het werd opgericht in 1976 door Edwin Truyens als afscheuring van het KVHV (Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond). Dat is een jaar voor beruchte Egmontpact waaruit, in enkele stappen, het Vlaams Blok ontstond.

Ook toen al (in de jaren negentig) ging het NSV er prat op dat ze partij-onafhankelijk waren. En na al wat ik daar gezien en gehoord heb ben ik ervan overtuigd dat het ook zo was. Het neemt niet weg dat enkele ex-NSV'ers intussen actief zijn in de politiek. Maar het NSV als organisatie stond wel degelijk los van de partij.

Tot hier mijn betoog.

groetjes,

Maarten

Hiermee ga je niet populair zijn bij de linkse forummers beste Maarten. Toch bedankt dat u de waarheid omtrent NSV eens wou benadrukken.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 15:44   #17
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Jean,

Niet te schatten! Dit exemplaar slaagt er in te stellen dat NSV'ers geuniformeerd zijn!!!!
Oud 23 april 2004, 15:47   #18
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:

Alweer een bewijs van linkse domheid!

Lees eens over de "völkische" beweging, over de Konservative Revolution van Armin Mohler, over nieuw-rechts en metapolitiek,... Of mag dat niet van je trotskistische vriendjes?
Oud 23 april 2004, 15:50   #19
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:

weet ik veel, vraag dat aan degene aan wiens brein dit gedrocht ontsproten is

Overigens wat mij betreft mogen ze zowel Prego, NSV, als de LSP, ALS SJW of whatever de toegang ontzeggen tot de faciliteiten (en nu gaan alle flaminganten automatisch stommiteiten roepen) van de KULeuven.

Wat zijn uw woorden waard als gefrustreerde ex-NSV'er? Ex wegens linkse sympathieën en homofiele perversiteit.

Antwoord: niks!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be