![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de Peeters er niet in zal lukken om zijn regering vlug op de been te brengen.
Ten eerste, hij kan geen tegenstreven inschatten. Herinner je de garansies die hij geloofde te hebben van de franstaligen, bij zijn eerste gemeenschapsoverleg. Ten tweede, de andere partijen hebben de smaak te pakken om iemand met teveel sukses, met teveel voorkeurstemmen, in het zand te doen bijten. Het Weverke gaat niet alleen zijn kinderbijslag eisen (want dat zullen ze wel erdoor durven duwen, die tsjeven), maar ook een aanzet tot hospitalizasieverzekering (waar madam NON zich al hevig over boos gemaakt heeft, en vergeet niet, die madam is ook uit de tsjeven-stal). Bovendien eist het Weverke een paar kaakslagen (belangenkonflikten, invullingen van Vlaamse bevoegdheden die eigenlijk op de rand zijn ...) en daarmee kietelen ze kapstok Van Rompuy teveel mee .... De liberalen moeten nog hun wonden likken; bovendien sturen ze Verafstoot. En die laatste gaat de indruk geven dat hij niet naar een formasie komt, maar wel naar een 'stelletje dommeriken" die dringend zijn laatste boek gelezen moeten hebben. De sossen gaan poeslief gaan doen, maar wegen te weinig. Dus mijn pronostiek: de nieuwe Vlaamse regering gaat de eed afleggen op 20 juli 2009. En nu jullie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar ik gok op 11 juli, kwestie van dewever ook iets te gunnen. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() ik gok dat het 2-3 weken zal duren...
ik denk dat er een klassieke tripartite zal ontstaan ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |