Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet deze moskee dicht?
ja, oproepen tot jihad en doden van homo's moet hard aangepakt worden 12 40,00%
ja, en die niet alleen, alle moskeeën zijn een potentieel gevaar 13 43,33%
nee, dit behoord tot de vrije meningsuiting 5 16,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 11:50   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

De ware aard van moslims komt aardig tot uitdrukking in hun boek "De weg van de moslim". In Nederland is het flut-boekje Mein Kampf al jarenlang verboden maar blijkbaar gelden in deze z.g. multiculturele samenleving andere regels voor de islamitische knuffels van de Linkse Kerk. Dat gaat misschien veranderen.

De Tweede Kamer is verontwaardigd over een boek waarin moslims worden opgeroepen te strijden tegen ongelovigen en homoseksuelen te doden.

Het boek De weg van de moslim ligt onder meer te koop in de orthodoxe El Tawheed-moskee in Amsterdam. De ministers Donner (Justitie), Verdonk (Integratie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) moeten volgende week in een spoeddebat verantwoording afleggen.

CDA, VVD en D66 willen weten of de moskee strafrechtelijk kan worden vervolgd. De verantwoordelijken moeten hard worden aangepakt, als blijkt dat in het boek discriminerende of opruiende teksten staan, menen zij. Het CDA vindt dat imams van moskeeën waar het boek wordt verkocht, afstand moeten nemen van de inhoud. Zo niet, dan moeten ze het land worden uitgezet. Volgens het CDA doet het boek ernstig afbreuk aan de integratie van islamieten.

VVD en D66 willen debatteren over de vraag of de omstreden moskee moet worden gesloten. Er is al lang opschudding over de moskee. Vorige week bleek dat er lectuur wordt verkocht waarin onderdrukking wordt gepropageerd en wordt verkondigd dat vrouwenbesnijdenis kanker voorkomt. Het kabinet beloofde vorige week al te onderzoeken of de radicale moskee strafbaar is.

Het bestuur van de moskee vindt de ophef overdreven. Het wijst erop dat het boek ook in bepaalde boekhandels te koop is. Het Amsterdamse gemeentebestuur heeft de moskee al laten weten dat het afgelopen moet zijn met het negatieve nieuws. Wethouder Aboutaleb wil anders niet meer met de moskee overleggen.

Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en hier is het doden van ongelovigen verboden. Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?''

Buurtbewoner Tom de Groot is danig geschrokken. ,,Mijn hele opvoeding heeft in het teken van de tolerantie en verdraagzaamheid gestaan. Dit vind ik heel erg bedreigend. Als het zo doorgaat, vrees ik echt voor een godsdienstoorlog.'' De vrachtwagenchauffeur woont al vijftien jaar in de buurt en zegt dat hij het radicalisme heeft zien groeien. ,,Een paar keer zijn er mensen op me afgekomen die wilden dat ik moslim werd. Toen ik zei dat ik daar geen trek in had, kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten, omdat de moslims de macht nog wel zouden overnemen in Nederland.

Woordvoerder Farid Zaari van de moskee wil benadrukken dat zijn moskee absoluut niet tot de gewapende strijd oproept en geen homohaat propageert. ,,Wij zullen de tekst goed bekijken en zo nodig uit de verkoop halen. Maar de spierballentaal van mensen die willen dat wij de moskee sluiten, maakt heel veel moslims kwaad.''

Democrates.net
Oud 22 april 2004, 12:39   #2
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Komt deze post van dezelfde VB'ers die eerst steen en been klagen dat de vrije meningsuiting in dit land aan banden wordt gelegd door die rechterlijke uitspraak ??
Oud 22 april 2004, 12:47   #3
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Komt deze post van dezelfde VB'ers die eerst steen en been klagen dat de vrije meningsuiting in dit land aan banden wordt gelegd door die rechterlijke uitspraak ??
Hebben wij ooit opgeroepen tot het doden van moslims of homo's?
Oud 22 april 2004, 12:57   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Je weet goed genoeg dat dit niets maar dan ook niets te maken heeft met vrije meningsuiting. spijtig dat ik je niet kan koppelen aan een leugendetector om het aan te tonen. Jij bent gewoon een anti blokker, anti VS'er, anti Bush'er, anti israelier en pro alles wat tegen de VS is.
Alles is slecht behalve moslims kunnen niets verkeerd doen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:38   #5
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Tja, je bewerkt wel heel graag hun voorgevel met je vuisten, Wolf! Dus speel hier niet de hypokriet.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:47   #6
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je weet goed genoeg dat dit niets maar dan ook niets te maken heeft met vrije meningsuiting. spijtig dat ik je niet kan koppelen aan een leugendetector om het aan te tonen. Jij bent gewoon een anti blokker, anti VS'er, anti Bush'er, anti israelier en pro alles wat tegen de VS is.
Het VB is toch ook tegen de VS en de "veramerikanisering", wat ik eigenlijk ook redelijk idioot vind. Bush is nu wel een idioot, maar daarom is de hele VS niet slecht.

Je uitspraak vind ik ook eigenlijk een zeer zwakke respons hoor. Wat hebben de VS, Bush en Israël trouwens met tegen het Blok zijn te maken?
Oud 22 april 2004, 13:55   #7
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Tja, je bewerkt wel heel graag hun voorgevel met je vuisten, Wolf! Dus speel hier niet de hypokriet.
Als ik wordt aangevallen heb ik het recht om mij te verdedigen. Ooit gehoord van wettige zelfverdediging? Trouwens dit is toch geheel iets anders dan oproepen om ongelovigen te doden of het hoogste gebouw in de stad te zoeken om homo's de straat op te smijten.
Oud 22 april 2004, 14:02   #8
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik wordt aangevallen heb ik het recht om mij te verdedigen. Ooit gehoord van wettige zelfverdediging? Trouwens dit is toch geheel iets anders dan oproepen om ongelovigen te doden of het hoogste gebouw in de stad te zoeken om homo's de straat op te smijten.
Precies of de meerderheid van de moslims iedereen overhoop knallen en homo's van flatgebouwen gooien. Ik woon in een stad waar redelijk veel moslims wonen en als ik voorbij een flatgebouw passeer, heb ik het toch nog nooit weten homosexuelen regenen...

Ik weet dat het in belgië al eens pijpstelen regent, maar holebi's heb ik persoonlijk nog nooit weten uit de lucht vallen...
Oud 22 april 2004, 14:08   #9
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Precies of de meerderheid van de moslims iedereen overhoop knallen en homo's van flatgebouwen gooien. Ik woon in een stad waar redelijk veel moslims wonen en als ik voorbij een flatgebouw passeer, heb ik het toch nog nooit weten homosexuelen regenen...

Ik weet dat het in belgië al eens pijpstelen regent, maar holebi's heb ik persoonlijk nog nooit weten uit de lucht vallen...
Dwazekloot, daar gaat het toch niet om. De vraag is moeten we dit tolereren? Geef eens een eerlijk antwoord zonder rond de pot te draaien.
Oud 22 april 2004, 14:20   #10
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Dwazekloot, daar gaat het toch niet om. De vraag is moeten we dit tolereren? Geef eens een eerlijk antwoord zonder rond de pot te
draaien.
Hoeveel keer moet ik hier dezelfde domme vragen beantwoorden eigenlijk?

Discriminatie op gelijk welke manier kan je niet tolereren, niet van Extreem-Rechtse Blokkers en niet van Moslim-fundamentalisten.

Maar nu zeggen dat alle moslims fundamentalisten en islamisten zijn is ronduit belachelijk. Het grootste deel van de moslims in ons land zijn redelijk gematigd.

"Veiligheid" is voor mij prima, zolang je geen onderscheid begint te maken tussen verschillende rassen en culturen, want dat is discriminatie en racisme.
Oud 22 april 2004, 15:34   #11
PG
Vreemdeling

PG's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PG
Standaard

Ik veroordeel elke vorm van racisme en discriminatie, maar vind dat geen reden om daarom de vrijheid van meningsuiting te beperken. Als ik zou moeten kiezen tussen vrijheid van meningsuiting of het verbod op discriminatie, kies ik voor het eerste!

Als moslims willen zeggen dat ze homoseksuelen minderwaardig aan een varken zien, prima. Geef mij dan wel de mogelijkheid om te zeggen dat ik de Islam een achterlijke cultuur vind.

Wat mij betreft stopt vrijheid van meningsuiting bij het aanzetten en/of het oproepen tot lichamelijk geweld. Daarom ben ik van mening dat dit boek verboden moet worden. De betreffende moskee in Amsterdam, die dit boek vanuit het Arabisch heeft laten vertalen, mag wat mij betreft gesloten worden.

"Mensen zijn gelijkwaardig, maar culturen niet."
- Paul Cliteur

"De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur."
- Pim Fortuyn
PG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:00   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Het VB is toch ook tegen de VS en de "veramerikanisering", wat ik eigenlijk ook redelijk idioot vind. Bush is nu wel een idioot, maar daarom is de hele VS niet slecht.

Je uitspraak vind ik ook eigenlijk een zeer zwakke respons hoor. Wat hebben de VS, Bush en Israël trouwens met tegen het Blok zijn te maken?
Helemaal niets, het enige wat ik wil zeggen hiermee is dat dit gewoon een trend is van de laatste maanden. Wees tegen het blok wees tegen de VS wees tegen Bush wees tegen israel...

Dat het VB tegen de VS is wat heeft dat met mij te maken? Ik ben geen blok stemmer hoor . Dat denk je misschien omdat ik het migrantenprobleem niet weglach zoals jij maar toch is het zo.
Oud 22 april 2004, 16:03   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Precies alsof wij iets tegen alle moslims hebben en wij hen allemaal willen overhoop knallen en van flatgebouwen willen gooien.
Oud 22 april 2004, 16:04   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nu zeggen dat alle moslims fundamentalisten en islamisten zijn is ronduit belachelijk. Het grootste deel van de moslims in ons land zijn redelijk gematigd.
Redelijk gematigd
Oud 22 april 2004, 16:29   #15
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en [size=5]hier is het doden van ongelovigen verboden[/size]. Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?''

Buurtbewoner Tom de Groot is danig geschrokken. ,,Mijn hele opvoeding heeft in het teken van de tolerantie en verdraagzaamheid gestaan. Dit vind ik heel erg bedreigend. Als het zo doorgaat, vrees ik echt voor een godsdienstoorlog.'' De vrachtwagenchauffeur woont al vijftien jaar in de buurt en zegt dat hij het radicalisme heeft zien groeien. ,,Een paar keer zijn er mensen op me afgekomen die wilden dat ik moslim werd. Toen ik zei dat ik daar geen trek in had, kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten, omdat de moslims de macht nog wel zouden overnemen in Nederland.
[size=5]hier is het doden van ongelovigen verboden ... [/size]

Elders blijkbaar niet volgens die medeburger.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 18:57   #16
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dwazekloot, daar gaat het toch niet om. De vraag is moeten we dit tolereren? Geef eens een eerlijk antwoord zonder rond de pot te
draaien.

Discriminatie op gelijk welke manier kan je niet tolereren, niet van Extreem-Rechtse Blokkers en niet van Moslim-fundamentalisten.
En dan maar nee aanklikken in mijn poll zeker? Is het niet? 8)
Oud 22 april 2004, 23:25   #17
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en [size=5]hier is het doden van ongelovigen verboden[/size]. [size=6]Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?[/size]''

[size=5]hier is het doden van ongelovigen verboden ... [/size]

Elders blijkbaar niet volgens die medeburger.
"Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is"

Deze medeburger bedoelt volgens mij de krantenwinkel om de hoek.
Oud 23 april 2004, 00:01   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

dubbel
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 00:03   #19
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dan maar nee aanklikken in mijn poll zeker? Is het niet? 8)
strikt juridisch geredeneerd - maakt vanaf nu eenieder die meewerkt aan het verspreiden van de denkbeelden van het Blok zich medeplichtig aan het verspreiden van een mening die door dit arrest als strafbaar is gekwalificeerd. Yves Desmet in DM 22/4/2004
Oud 23 april 2004, 00:07   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De ware aard van moslims komt aardig tot uitdrukking in hun boek "De weg van de moslim". In Nederland is het flut-boekje Mein Kampf al jarenlang verboden maar blijkbaar gelden in deze z.g. multiculturele samenleving andere regels voor de islamitische knuffels van de Linkse Kerk. Dat gaat misschien veranderen.

De Tweede Kamer is verontwaardigd over een boek waarin moslims worden opgeroepen te strijden tegen ongelovigen en homoseksuelen te doden.

Het boek De weg van de moslim ligt onder meer te koop in de orthodoxe El Tawheed-moskee in Amsterdam. De ministers Donner (Justitie), Verdonk (Integratie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) moeten volgende week in een spoeddebat verantwoording afleggen.

CDA, VVD en D66 willen weten of de moskee strafrechtelijk kan worden vervolgd. De verantwoordelijken moeten hard worden aangepakt, als blijkt dat in het boek discriminerende of opruiende teksten staan, menen zij. Het CDA vindt dat imams van moskeeën waar het boek wordt verkocht, afstand moeten nemen van de inhoud. Zo niet, dan moeten ze het land worden uitgezet. Volgens het CDA doet het boek ernstig afbreuk aan de integratie van islamieten.

VVD en D66 willen debatteren over de vraag of de omstreden moskee moet worden gesloten. Er is al lang opschudding over de moskee. Vorige week bleek dat er lectuur wordt verkocht waarin onderdrukking wordt gepropageerd en wordt verkondigd dat vrouwenbesnijdenis kanker voorkomt. Het kabinet beloofde vorige week al te onderzoeken of de radicale moskee strafbaar is.

Het bestuur van de moskee vindt de ophef overdreven. Het wijst erop dat het boek ook in bepaalde boekhandels te koop is. Het Amsterdamse gemeentebestuur heeft de moskee al laten weten dat het afgelopen moet zijn met het negatieve nieuws. Wethouder Aboutaleb wil anders niet meer met de moskee overleggen.

Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en hier is het doden van ongelovigen verboden. Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?''

Woordvoerder Farid Zaari van de moskee wil benadrukken dat zijn moskee absoluut niet tot de gewapende strijd oproept en geen homohaat propageert. ,,Wij zullen de tekst goed bekijken en zo nodig uit de verkoop halen. Maar de spierballentaal van mensen die willen dat wij de moskee sluiten, maakt heel veel moslims kwaad.''

Democrates.net
Ook in de bijbel wordt opgeroepen, homoseksuelen en ongelovigen te vervolgente doden: in Leviticus voor de homos
en enkele andere plaatsen ook:wanneer ga je die dan verbieden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be