![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moet deze moskee dicht? | |||
ja, oproepen tot jihad en doden van homo's moet hard aangepakt worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 40,00% |
ja, en die niet alleen, alle moskeeën zijn een potentieel gevaar |
![]() ![]() ![]() |
13 | 43,33% |
nee, dit behoord tot de vrije meningsuiting |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De ware aard van moslims komt aardig tot uitdrukking in hun boek "De weg van de moslim". In Nederland is het flut-boekje Mein Kampf al jarenlang verboden maar blijkbaar gelden in deze z.g. multiculturele samenleving andere regels voor de islamitische knuffels van de Linkse Kerk. Dat gaat misschien veranderen.
De Tweede Kamer is verontwaardigd over een boek waarin moslims worden opgeroepen te strijden tegen ongelovigen en homoseksuelen te doden. Het boek De weg van de moslim ligt onder meer te koop in de orthodoxe El Tawheed-moskee in Amsterdam. De ministers Donner (Justitie), Verdonk (Integratie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) moeten volgende week in een spoeddebat verantwoording afleggen. CDA, VVD en D66 willen weten of de moskee strafrechtelijk kan worden vervolgd. De verantwoordelijken moeten hard worden aangepakt, als blijkt dat in het boek discriminerende of opruiende teksten staan, menen zij. Het CDA vindt dat imams van moskeeën waar het boek wordt verkocht, afstand moeten nemen van de inhoud. Zo niet, dan moeten ze het land worden uitgezet. Volgens het CDA doet het boek ernstig afbreuk aan de integratie van islamieten. VVD en D66 willen debatteren over de vraag of de omstreden moskee moet worden gesloten. Er is al lang opschudding over de moskee. Vorige week bleek dat er lectuur wordt verkocht waarin onderdrukking wordt gepropageerd en wordt verkondigd dat vrouwenbesnijdenis kanker voorkomt. Het kabinet beloofde vorige week al te onderzoeken of de radicale moskee strafbaar is. Het bestuur van de moskee vindt de ophef overdreven. Het wijst erop dat het boek ook in bepaalde boekhandels te koop is. Het Amsterdamse gemeentebestuur heeft de moskee al laten weten dat het afgelopen moet zijn met het negatieve nieuws. Wethouder Aboutaleb wil anders niet meer met de moskee overleggen. Het bericht dat de Egyptisch-Marokaanse moskee in Amsterdam Oud-West een dergelijk boek verkoopt, roept emotionele reacties op in de buurt. ,,Homo's van daken gooien en stenigen? Waarom al die angst dat moslims die tekst zullen volgen? Dat doet me pijn'', zegt de gekwetste moskeebezoeker Mohammed uit Marokko. ,,We leven in Nederland en hier is het doden van ongelovigen verboden. Waarom maakt niemand zich druk om de satanische literatuur die hier om de hoek te krijgen is?'' Buurtbewoner Tom de Groot is danig geschrokken. ,,Mijn hele opvoeding heeft in het teken van de tolerantie en verdraagzaamheid gestaan. Dit vind ik heel erg bedreigend. Als het zo doorgaat, vrees ik echt voor een godsdienstoorlog.'' De vrachtwagenchauffeur woont al vijftien jaar in de buurt en zegt dat hij het radicalisme heeft zien groeien. ,,Een paar keer zijn er mensen op me afgekomen die wilden dat ik moslim werd. Toen ik zei dat ik daar geen trek in had, kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten, omdat de moslims de macht nog wel zouden overnemen in Nederland. Woordvoerder Farid Zaari van de moskee wil benadrukken dat zijn moskee absoluut niet tot de gewapende strijd oproept en geen homohaat propageert. ,,Wij zullen de tekst goed bekijken en zo nodig uit de verkoop halen. Maar de spierballentaal van mensen die willen dat wij de moskee sluiten, maakt heel veel moslims kwaad.'' Democrates.net
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Komt deze post van dezelfde VB'ers die eerst steen en been klagen dat de vrije meningsuiting in dit land aan banden wordt gelegd door die rechterlijke uitspraak ??
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is slecht behalve moslims kunnen niets verkeerd doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je uitspraak vind ik ook eigenlijk een zeer zwakke respons hoor. Wat hebben de VS, Bush en Israël trouwens met tegen het Blok zijn te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet dat het in belgië al eens pijpstelen regent, maar holebi's heb ik persoonlijk nog nooit weten uit de lucht vallen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Discriminatie op gelijk welke manier kan je niet tolereren, niet van Extreem-Rechtse Blokkers en niet van Moslim-fundamentalisten. Maar nu zeggen dat alle moslims fundamentalisten en islamisten zijn is ronduit belachelijk. Het grootste deel van de moslims in ons land zijn redelijk gematigd. "Veiligheid" is voor mij prima, zolang je geen onderscheid begint te maken tussen verschillende rassen en culturen, want dat is discriminatie en racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Ik veroordeel elke vorm van racisme en discriminatie, maar vind dat geen reden om daarom de vrijheid van meningsuiting te beperken. Als ik zou moeten kiezen tussen vrijheid van meningsuiting of het verbod op discriminatie, kies ik voor het eerste!
Als moslims willen zeggen dat ze homoseksuelen minderwaardig aan een varken zien, prima. Geef mij dan wel de mogelijkheid om te zeggen dat ik de Islam een achterlijke cultuur vind. Wat mij betreft stopt vrijheid van meningsuiting bij het aanzetten en/of het oproepen tot lichamelijk geweld. Daarom ben ik van mening dat dit boek verboden moet worden. De betreffende moskee in Amsterdam, die dit boek vanuit het Arabisch heeft laten vertalen, mag wat mij betreft gesloten worden.
"Hoe abject uw meningen ook mogen zijn, hoezeer ik het met uw opvattingen ook oneens mag zijn, ik ben de eerste om uw recht te verdedigen om ze te mogen uiten." - Voltaire "Mensen zijn gelijkwaardig, maar culturen niet." - Paul Cliteur "De islam is achterlijk, ik zeg het maar, het is gewoon een achterlijke cultuur." - Pim Fortuyn |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het VB tegen de VS is wat heeft dat met mij te maken? Ik ben geen blok stemmer hoor ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elders blijkbaar niet volgens die medeburger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Deze medeburger bedoelt volgens mij de krantenwinkel om de hoek.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() dubbel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling